Connect with us

Prin Oras

Mircea Geoană, luat în calcul ca prezidențiabil PSD: „Este o variantă în partid”. Încă două nume, pe lista scurtă a social-democraților – ZiardeCluj.ro

Alex Campian

Published

on

NCN ROMANIA

Secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, este luat în calcul de o parte a social-democraților pentru a fi candidatul PSD la alegerile prezidențiale din 2024, în contextul în care Marcel Ciolacu, actualul președinte al formațiunii politice, ar urma să îi ia locul lui Nicolae Ciucă la șefia Executivului, au precizat surse politice pentru PS News.„Este o variantă în PSD. Sigur, suntem departe de moment, dar nu putem să ignorăm această posibilitate, mai ales că dl președinte (n.r – Marcel Ciolacu) va fi premier, după înțelegerea pe care o avem în coaliție. Ori domnul Geoană stă bine în sondaje, are o imagine bună, ar fi un candidat bun pentru alegerile prezidențiale”, au precizat sursele citate.O altă variantă de prezidențiabil PSD este și ministrul Gabriela Firea, fost primar al Capitalei. Deși aceasta nu și-a exprimat până în prezent o astfel de dorință, sunt social democrați care o consideră drept un candidat „cu șanse reale” să îl învingă pe Nicolae Ciucă. Și Alexandru Rafila, actualul ministru al Sănătății, este văzut de conducerea partidului drept o variantă bună pentru alegerile din 2024, au mai precizat sursele citate.Marcel Ciolacu: La prezidențiale, posibil candidat din afara partiduluiPreședintele PSD, Marcel Ciolacu, spunea în urmă cu câteva săptămâni că PSD va organiza alegeri interne pentru a stabili cine să fie candidatul partidului la alegerile prezidențiale din 2024, dar nu a exclus ca „personalități” din afara partidului să poată intra în această competiție internă. „Vom declanșa alegeri interne pentru această competiție. Este posibil ca anumiți oameni din afara partidului, dar personalități totuși cunoscute, să poată să intre în această competiție internă a PSD. Acest lucru va duce ca în 2024 PSD să câștige toate alegerile”, a adăugat liderul social-democrat.Întrebat dacă are vreo discuție cu fostul lider social-democrat Mircea Geoană, ca să candideze la președinție din partea PSD după ce-și termină mandatul de secretar general adjunct al NATO, Marcel Ciolacu a răspuns: „Am avut mai multe discuții. Ne cunoaștem de foarte mult timp. Am avut și discuții instituționale, ca președinte de partid, și domnul Mircea Geoană ca și secretar general adjunct NATO. Nu am avut niciodată cu domnul Mircea Geoană vreo discuție de candidatură la prezidențiale”, a precizat liderul PSD.Sorin Grindeanu nu exclude o eventuală candidatură a lui Mircea GeoanăPe de altă parte, acest subiect, al candidatului PSD la următoarele alegeri prezidențiale, a fost abordat recent și cu prim-vicepreședintele PSD, Sorin Grindeanu. El a fost întrebat dacă se gândeşte să candideze la alegerile prezidenţiale din partea PSD. Fostul premier a ocolit un răspuns direct, dar la fel ca Marcel Ciolacu, a subliniat că PSD trebuie să-și schimbe abordarea și să vadă care ar fi cel mai potrivit profil pentru ca un candidat să câștige alegerile. Trebuie văzut „cam ce profil ar vrea nu pesedistul – e important, sunt importanţi votanţii PSD, dar nu ajung ca să faci 50 un pic. Şi atunci asta este abordarea pe care va trebui să o avem şi care să ne ducă la câştigarea alegerilor prezidenţiale”, a arătat Grindeanu.În acest context, el nu a exclus posibilitatea unei candidaturi din afara partidului, inclusiv a lui Mircea Geoană. „Dacă nu încercăm să fim deschişi şi la alte abordări, s-ar putea să facem încă o dată o greşeală”, a menționat prim-vicepreședintele PSD. „Nu o exclud (candidatura lui Geoană – n.r.), nu pot să spun că aduce victoria sau nu. E un fost lider al PSD, care sunt convins că a câştigat alegerile în 2009. E convingerea mea personală şi nu cred că doar a mea. În acest moment ocupă o funcţie extrem de importantă, de secretar general adjunct al NATO, care are un profil european, euro-atlantic, care e un om de stânga”, a arătat Sorin Grindeanu.Director INSCOP Research: Geoană are un nivel de încredere foarte ridicat în acest momentMircea Geoană are un nivel de încredere foarte ridicat în acest moment și nu poate candida la alegerile prezidențiale din 2024 decât din partea PSD, este de părere Remus Ștefureac, directorul INSCOP Research. Invitat în studioul Puterea Știrilor, politologul a susținut că anul 2024 va fi anul în care pentru prima dată, după anul 2000, PSD va avea o șansă reală, importantă, de a câștiga alegerile prezidențiale.„Sunt două personalități care vin din poziții internaționale și care pot fi competitori redutabili la alegerile prezidențiale din 2024: doamna Laura Codruța Kovesi și Mircea Geoană. Dânsul are un nivel de încredere foarte ridicat în acest moment. Mai ales în acest context al războiului din Ucraina și venind din postura de secretar general al NATO.Domnul Mircea Geoană nu poate candida decât din partea PSD. Chiar un lider PSD a invocat acest lucru, în sensul că poate fi o opțiune. În cazul PSD, însă, pot fi mai multe opțiuni. L-ați amintit pe domnul Marcel Ciolacu, doamna Gabriela Firea, dar ține foarte mult și de sprijinul pe care l-ar obține din partea partidului. Cred că mai degrabă ar fi împinsă la o candidatură dacă s-ar ști că nu sunt șanse de câștig. Anul 2024 va fi anul în care, pentru prima dată după anul 2000, PSD va avea o șansă reală, importantă, de a câștiga alegerile prezidențiale. Prin urmare, cred că cei de la PSD vor juca foarte intens”, a declarat politologul Remus Ștefureac, la Puterea Știrilor.Mandatul adjunctului secretarului general al NATO nu este unul fix, poate depinde și de mandatul secretarului general. Mandatul actualului secretar general al NATO, Jens Stoltenberg, a fost prelungit până în 2022. Mircea Geoană a fost numit adjunctul său în 2019.Mircea Geoană, fost ministru de externe și fost lider PSD, a candidat la alegerile prezidențiale în 2009, împotriva lui Traian Băsescu, dar a pierdut scrutinul la mică diferență, adusă de voturile din diaspora.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom