Connect with us

Prin Oras

Mobilitate urbană a la Cluj, desenată școlărește: biciclete cu garaj, autobuze cu hidrogen și metrou cu tren metropolitan

Alex Campian

Published

on

Mobilitate urbană a la Cluj, desenată școlărește: biciclete cu garaj, autobuze cu hidrogen și metrou cu tren metropolitan

Proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2022, publicat pe site-ul municipalității, conține și slide-uri prin care ne sunt prezentate, școlărește, prioritățile bugetare pentru acest an.La capitolul „mobilitate urbană durabilă” vedem, în prim plan, bicicleta, pe pistele verzi din Centru, pe cele roșii de autobuz și, probabil, în cartiere, pe pistele discontinue sau inexistente.Aflăm, din desenele Primăriei, că la finalul anului 2022 vom avea noi locuri de depozitare pentru biciclete în spații securizate, în cartierele Grigorescu, Între Lacuri, Mănăștur și Hașdeu, garaje pentru biciclete care vor fi realizate în unele „locații care pot fi identificate după finalizarea procedurii de desființare pe cale administrativă a garajelor propuse pentru 2022, cel puțin 500 de locuri”.Asta va însemna, în mod firesc, mai puține locuri pentru mașini, fiindcă tot aveau clujenii prea multe locuri de parcare pentru autoturisme!Pentru cei care nu pot pedala, din rațiuni de sănătate sau de vârstă înaintată, Primăria va oferi „autobuze cu pile de compresie pe hidrogen”, pentru care anul acesta sunt alocați 1 250 000 de lei, autobuze electrice autonome, fără șofer, pentru care sunt alocați, în 2022, 2 400 000 de lei, și autobuze electrice articulate și nearticulate, pentru care bugetul local de anul acesta va fi „articulat” cu 5 000 000 de lei.„Însă problema la noi este producerea hidrogenului, care se face doar la Onești, iar apoi hidrogenul trebuie să fie transportat la Cluj. Soluția este mai scumpă decât cea bazată pe autobuze electrice.Chiar în aceste zile, orașul Montpellier a anulat o comandă făcută pentru 50 de autobuze cu hidrogen după ce autoritățile au realizat că este mai ieftin să utilizezi autobuze electrice”, scrie cluj24.ro, însă la noi „problema” este văzută drept o oportunitate de a câștiga voturi, așa că nu este o problemă reală!În timp ce Emil Boc ne anunță că vom avea autobuze fără șofer, Clujul are șoferi fără autobuz, mulți locuitori fiind obligați în prezent să se deplaseze cu mașina personală pentru că nu au deloc linii de transport public în zonele în care locuiesc, ori pentru că liniile existente sunt insuficiente.În loc să îmbunătățească eficiența transportului public existent, clujenii bulucindu-se în autobuze și în tramvaie, la orele de vârf, în plină pandemie, Primăria va investi în autobuze fără șofer, care vor avea o capacitate redusă de transport și vor încurca mai mult traficul. În plus, autobuzele fără șofer pot fi de-a dreptul periculoase.Citiți mai multe detalii aici:Dilemele morale ale viitoarelor autobuze fără șofer din Cluj: pe cine omoară, când nu pot evita un accident?Cireașa de pe tortul (sau de pe coliva) mobilității urbane va fi metroul, ale cărui șantiere vor bloca traficul ani de zile, și trenul metropolitan, pe care îl vom lua, când ne vom coborî din metrou la podul IRA, pentru a ajunge la Aeroport.

Source link

Facebook Comments Box

Info

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Cosmin Ardelean

Published

on

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale!

Un nou scandal zguduie liniștea cartierului Gheorgheni din Cluj-Napoca! Riveranii de pe strada General Nicolae Dăscălescu sunt disperați din cauza haosului creat de părinții care își duc copiii la grădiniță și parchează unde apucă, blocând strada și provocând altercații.

Un clujean, care locuiește pe această stradă, a ajuns la capătul răbdării. “Este deja a nu stiu cata oara cand se face sesizare pentru parcarile ilegale care sa fac in fiecare dimineata pentru a lasa copii la gradinita. Sunt rezident al strazii General Nicolae Dascalescu, iar in fiecare dimineata trebuie sa ne chinuim sa iesim sau sa intram pe strada. Am sunat la Politia Locala (am foar chiar si fizic) si acestia mi-au spus ca nu au ce face, astazi chiar am fost injurat de catre un parinte pentru ca am vrut sa intru la mine pe strada”, a declarat bărbatul revoltat.

Locuitorii se plâng că nu pot circula normal din cauza mașinilor parcate haotic. Mai mult, aceștia susțin că există soluții, respectiv locurile de parcare din Baza Sportivă Gheorgheni, dar părinții refuză să facă un efort minim și să meargă pe jos câțiva metri. “Exista locuri de parcare libere in Baza Sportiva Gheorgheni dar nici nu vor sa auda sa duca copilul pe jos 10-15 m de acolo pana la gradinita”, se mai plânge clujeanul.

Această problemă nu este una nouă. Și în trecut, clujenii au făcut sesizări similare, dar fără niciun rezultat. “De când cu începerea anului școlar, se întâmplă în fiecare dimineață ca părinții care aduc copiii la grădiniță să-și lase mașinile care pe unde apucă, îngreunând sau chiar blocând accesul auto al întregii străzi. Am încercat cu vorba bună cu administrația grădiniței, am spus de fiecare dată oamenilor care parchează în mijlocul drumului să aibă în vedere că, deși nu e mare traficul pe strada noastră, existăm și noi, și bunul simț ar trebui să fie busola când parchează. Pe soțul meu era să-l lovească același domn de două ori, la ieșirea de pe stradă (soțul era o dată cu mașina, o dată cu bicicleta). Efectiv nu mai știm ce mijloace de bun simț să aplic cu genul acesta de oameni. S-ar putea amplasa un echipaj al poliției rutiere pentru a atrage măcar atenția? Menționez că pe stradă era inclusiv semn cu parcare interzisă, care a dispărut odată cu lucrările de asfaltare. Este o situație de neconceput într-un oraș cu oameni „de 5 stele”, a fost atunci sesizarea unei clujence.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, blocat în trafic! Drumul salvator întârzie! Când vom scăpa de cozi?

Cosmin Ardelean

Published

on

Cluj-Napoca, tot mai departe de fluidizarea traficului: Drumul Tureni – Autostrada, gata abia în vară!

Clujenii care sperau la o rezolvare a problemelor de trafic din zona metropolitană vor mai avea de așteptat! Deși anunțat ca o soluție-cheie pentru decongestionarea traficului, drumul expres de la Tureni la Autostrada Transilvania nu va fi gata mai devreme de luna iunie 2025.

Acest “ciot” de doar 5 kilometri, dar de o importanță strategică pentru regiune, întârzie să fie finalizat, spre dezamăgirea experților și a șoferilor. Asociația Pro Infrastructură a criticat dur întârzierile, subliniind că antreprenorii nu și-au respectat termenele, în ciuda “circumstanțelor atenuante” de a fi la primul lor proiect de anvergură.

“Din păcate… constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru acest drum expres a fost semnat în 28.07.2023 cu asocierea Dimex-Con-A, cu ordin de începere emis în 21.08.2023. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar se pare că acest termen nu va fi respectat.

Proiectul, cu un cost estimativ de 568 de milioane de lei (fără TVA), presupune construcția a șapte poduri și viaducte, cel mai lung având 258 de metri și traversând Valea Racilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite