Connect with us

Prin Oras

O nouă „bucurie” pentru locuitorii din Sopor – Pe lângă gropi cât craterele, acum au și noroi de la șantierele din zonă. În loc de asfalt, Boc le promite metrou

Alex Campian

Published

on

O nouă „bucurie” pentru locuitorii din Sopor – Pe lângă gropi cât craterele, acum au și noroi de la șantierele din zonă. În loc de asfalt, Boc le promite metrou

La intrarea pe Soporului, strada a fost transformată în rută de transport al deșeurilor rezultate de la șantiere. Din cauza numărului mare de camioane care trec zilnic pe stradă fără să își curețe cauciucurile, Soporului a ajuns o arătură, după cum spun locuitorii. Probleme sunt și în alte locuri de pe stradă. Site-ul de sesizări și reclamații al Primăriei Cluj-Napoca a fost „asaltat” cu plângeri.„Referitor la strada Soporului. Un drum care a devenit impracticabil și plin de noroi rezultat de la camioanele care ies din șantierele de la blocurile în construcție, pline de pământ și noroi pe roți chiar căzând din ele pământ transportat pe drum. Azi s-au transportat cel puțin 15 basculante de pământ, acest drum devenind chiar impracticabil, chiar pot spune că este o arătură după tot pământul transportat și noroiul de pe roțile acestor camioane. Cei cu șantierul din zona măcar să aibă bunul simt să curețe drumul devenit o arătură sau chiar să facă anumite reparații dat fiind faptul că ei utilizează în mod regulat transporturi de pământ care deteriorează acest drum fiind el oricum vai de el. Vă rog respectuos să soluționați într-un fel acest drum care este un dezastru”, a scris un cetățean.Un alt locuitor s-a plâns de faptul că este „mizerie foarte mare pe Soporului din cauza șantierului”.Potrivit cetățenilor, mizeria este adusă de la șantierele de pe Soporului nr. 1-3 și de la nr. 17.„Bătaie de joc condițiile în care rămâne drumul și trotuarul din cauza construcțiilor de pe Soporului 1-3 cât și casele noi ce vor fi construite după strada Soporului 17. Atâta nămol și mizerie de e imposibil să ieși din cartier cu mașină sau pe jos fără să te murdărești. Luați măsuri asupra constructorilor!”, a scris un alt locuitor într-o sesizare către Primărie.„Oraș de “5 stele” cu șantiere ca în țările necivilizate. Mizerie de nedescris, acum avem și beton pe stradă nu doar moloz și noroi. Constructor care sfidează toți vecinii de pe stradă. Nu mai aștept să se întâmple ceva pozitiv, deoarece se pare că acest constructor face ce vrea oricum, fără nici o consecință. Am atașat această plângere doar să nu mi se spună cu tupeu de la Primărie că nu există sesizări”, a transmis un alt locuitor.„De la șantierul de pe Soporului 1-3 ies mașinile pline de noroi pe stradă. Nu se spală roțile”, a precizat un cetățean.Săptămâna trecută, primarul Emil Boc spunea că linia de metrou va fi extinsă și în Sopor. Tot pentru acest cartier se lucrează acum la un Master Plan, care ar urma să transforme zona în cel mai mare și mai modern cartier din Cluj-Napoca.“Anul acesta se va termina Master Planul și negocierile cu proprietarii. Acolo, v-am spus, se face un cartier ca la carte, de la zero. Prima dată facem străzile, stabilim locuri de parcuri, de creșă, de grădiniță , centru de cartier, cum trebuie să arate fiecare și după aceea se construiește un nou cartier al orașului. Vrem să îl facem după toate rigorile vremurilor în care trăim, adică omul să aibă la 15 minute de mers pe jos parc, creșă, grădiniță, școală, bancă, centru de cartier. După aceea, ca să mergi de acolo să ai alternative – fie cu transportul în comun că va fi autobuz, troleibuz sau metrou că se va extinde la un moment dat în acea zonă, să ai acces la piste de biciclete și în ultimă instanță, pe locul 3-4 să ai mașina personală. Adică chiar și mijloacele de deplasare de interconectare (dacă nu muncești în zonă) să fie asigurate și cu mijloace nepoluante care să nu polueze. Transport în comun, repet, tramvai, metrou, troleibuz”, spunea Emil Boc.Strada Soporului este nemodernizată de peste 30 de ani. Toți primarii de după Revoluție (mai ales Boc) au promis asfalt, dar nici unul nu s-a ținut de cuvânt. Doar câteva sute de metri din stradă, la intrarea dinspre Baza Sportivă Gheorgheni, au fost asfaltați. Este tocmai bucata de stradă care acum este plină cu noroi de la șantiere.Citește și:VESTE EXCELENTĂ – Metroul se extinde și pe strada Soporului. Locuitorii nu își vor mai rupe mașinile în gropi și vor avea cel mai modern cartier din Transilvania

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom