Connect with us

Prin Oras

Raportul pe 2021 al primarului Emil Boc: investiții în moloz și praf ”piaristic”

Alex Campian

Published

on

Raportul pe 2021 al primarului Emil Boc: investiții în moloz și praf ”piaristic”

Ca să-și facă din nou publicitate moca, pe lipsa de simț critic a unor ”profesioniști” ai presei locale, primarul Emil Boc și-a prezentat ”raportul de activitate” pe anul 2021.An greu, cu realizări mărețe.Aflăm de la jurnaliștii săi de casă că ”Clujul a luat o avere din fonduri europene nerambursabile”: peste 250 de milioane de euro. Și, dacă o să stăm cuminți, să înghițim toate poveștile lui Emil Boc, anul acesta ne va aduce în traista bugetului chiar 500 de milioane de euro.O zice și e consemnat ca atare (fără bunul simț al unei critici din partea pișcotarilor presei locale), primarul care, an de an, are excedent bugetar pe investitii de 120 – 150 de milioane de euro. ”Bunul gospodar” care, dacă NU POATE DA BANII PE STUDII, MAI BINE NU-I CHELTUIE. Peste 600 milioane de lei (cam 120 de milioane de euro), sunt blocaţi în conturile Primăriei Cluj pentru proiecte care au fost propuse, dar nu au mai fost implementate!CITEȘTE: DACĂ NU POATE DA BANII PE STUDII, MAI BINE NU-I CHELTUIE: Peste 600 milioane de lei (cam 120 de milioane de euro), sunt blocaţi în conturile Primăriei Cluj pentru proiecte care au fost propuse, dar nu au mai fost implementate.Gabriela Dragotă a realizat pe Ziar de Cluj un material în care ne arată șerpăria celor care administrează aceste ”fonduri europene nerambursabile” în ”funăria” lui Emil Boc. Dacă cineva a beneficiat în vreun fel de aceasta ”mica avere”, sunt nepoțeii și cărătorii de geanta ai lui Boc.Prin urmare, ”Clujul a luat o avere din fonduri europene nerambursabile” se citește așa: Sumele FABULOASE pe care le câștigă din proiecte cu fonduri europene membrii de partid, rudele și „locotenenții” primarului.CITEȘTE: EXCLUSIV – Toți oamenii lui Boc: Sumele FABULOASE pe care le câștigă din proiecte cu fonduri europene membrii de partid, rudele și „locotenenții” primaruluiAșa se face presă, arătând adevărații beneficiari ai banilor cu care se laudă Emil Boc, nu consemnând poveștile triumfaliste ale înveșnicitului primar al Clujului.Nici un raport al acestui povestitor nu conține și nu va conține câții bani a dat Clujul înapoi Europei că nu s-au terminat lucrările din “fonduri nerambursabile” conform angajamentelor. Clujenii au returnat banii pe drumeagul de 1,6 kilometri pe care n-a apucat municipalitatea lui Boc să-l finalizeze decât după ȘAPTE ANI.CITEȘTE: Cum arată un drum care se termină nicăieri, cu lungimea de numai 1,6 kilometri, pe care Primăria Cluj-Napoca l-a construit în șase ani – FOTO & VIDEODar rudele și cărătorii de geantă ai lui Boc au rămas cu micile averi în buzunare. Mai mult, la CREIC (de un exemplu, că tot am pomenit de drumeagul în valoare de 24 de milioane de lei, la care trebuie să adăugăm cele 17 milioane de lei care au fost returnate către Europa din cause de nefinalizare proiect), ne-am ales și cu plata în sinecura de directori a lipitorilor de afișe ai lui Boc.CITEȘTE: Plătiți REGEȘTE să facă NIMIC timp de ȘAPTE ANI: Directorii Cluj Innovation Park au încasat peste 1,7 MILIOANE LEI din bugetul local în perioada 2014-2020CITEȘTE: Fondul European de Dezvoltare Regională dă municipiului Cluj-Napoca 5,6 milioane euro să se laude Emil Boc cu ruina “inovativă” CREICCITEȘTE: EXCLUSIV: Moș Boc a adus palmieri sub care să se însorească directorii din Primărie. Nu mai trebuie să meargă în Ibiza – FOTODacă luăm la purecat “reabilitările” cu care se laudă Boc că le-a făcut pe aceste ”fonduri nerambursabile”, nici una nu e “la linie”. Și chiar vom face acest exercițiu săptămâna care vine. Că nu există în veșnicul șantier de peste 16 ani în care s-a transformat centrul municipiului vreo lucrare finalizată sută la sută, la cheie ”cu paharul de apă pe capotă”, așa cum a făcut Boc cu reabilitarea străzii Republicii în Pleistocenul primului său mandate. Drept dovadă citiți și priviți cum arată ”reabilitarea” bulevardului 21 decembrie:CITEȘTE: Bulevardul 21 Decembrie a fost modernizat cu dale de granit pe alocuri imaginareAșa că avem din nou de a face cu un exercițiu de propagandă ieftină din partea lui Emil Boc, preluat ca atare de pișcotarii lui de casă care ni se prezintă jurnaliști în presa locală călâie și care nu ar ridica o virgulă de jos pentru a prezenta realitatea ca atare, să nu-l supere cumva pe Maestrul, Excelența Sa – că-I scoate la urecheat în fața ”careului”.Prin urmare “nu stăm rău”, mai mult, o să stăm și mai bine. Din vorbe s-au dublat banii care au să vină de la Europa să alimenteze stipendiile rudelor și cărătorilor de geantă ai lui Boc.Și mai am o constatare:1. Să vedem ce s-a reabilitat din fonduri europene: străzile Cardinal Iuliu Hossu, George Coşbuc, Vasile Alecsandri, Sindicatelor, Moş Ion Roată, Drumul Lombului, W.A. Mozart, Panait Istrati, tronson str. Borhanciului, Sibiului, Sălajului, Făgăraşului, Gheorghe Sion, Dragalina, Cojocnei, sens giratoriu Aeroport, str. Crinului, zona străzilor Nirajului – Streiului – Mureşului – Aurel Vlaicu, zona străzilor Tulcea – Dunării – Oltului – Jiului, zona străzilor Donath, Fântânele şi Mirăslău, zona străzilor Grigore Alexandrescu – Padin – Bucium – Aleea Peana – Aleea Rucăr – Primăverii – Răvaşului, zona străzilor Câmpului – Ion Meşter, zona străzilor Tarniţa – Firiza, zona străzilor Calea Floreşti – Aleea Micuş – Aleea Brateş – Agricultorilor.2. Astea și toată axa Est – Vest a veșnicelor reabilitări și modernizări făcute de ”funăria” lui Emil Boc, să le comparăm cu traseul marotei personale a primarului, METROUL:Secțiunea VEST: Depou suprateran (între Stația Electrică Florești și DN 1) – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: Țara Moților, Teilor, Copiilor, Sănătății, Prieteniei;Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B- dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: Natura Verde, Mănăștur, Sfânta Maria, Florilor, Sportului, Piața Unirii, Piața Avram Iancu, Armonia, Piața Mărăști;Secțiunea EST: – Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile Transilvania, Viitorului, Muncii; – Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile Cosmos, Europa UnităPăi, se cam reabilitează în draci străzi fix pe traseul pe care se va realiza mărețul metrou… Asta dacă se va face și dacă nu cumva fix asta este dovada că numai se mănâncă PR cu polonicul și se va scurma puțin pământul în zona Florești, cât să apuce să-și ia banii pe studii de pre fezabilitate, fezabilitate și post fezabilitate, amicii primarului. Că tunelurile se vor face cu cârtițe e cum va fi, dar stațiile se vor face prin decopertare.Prin urmare, în ce s-au investit micile averi? Cred că într-un morman de moloz și mult praf ”piaristic”.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

VIDEO:Copaci Căzuți pe Drumul Spre Muntele Băișorii Blochează Traficul

Maria Costea

Published

on

Traficul rutier spre Muntele Băișorii a fost serios perturbat în această dimineață, după ce mai mulți copaci au fost doborâți de vântul puternic și ploile torențiale din ultimele ore. Incidentul s-a produs pe DJ 107R, în apropiere de stațiunea montană, iar accesul autoturismelor a fost blocat complet pe anumite porțiuni de drum.

Potrivit autorităților, mai mulți brazi de mari dimensiuni au fost smulși din rădăcini și s-au prăbușit direct pe carosabil, blocând ambele sensuri de mers. Intervenția echipajelor de la Drumuri Județene și ISU Cluj a fost rapidă, dar în unele zone accesul utilajelor grele s-a dovedit dificil din cauza terenului accidentat și al cantității mari de lemn căzut.

Turiștii, blocați pe traseu

Mai mulți turiști care încercau să ajungă în stațiune sau să coboare spre Cluj-Napoca au rămas blocați pe marginea drumului, în așteptarea deblocării circulației. „Ne-am trezit cu un copac căzut la nici 50 de metri în fața mașinii. Nu am mai putut înainta. Noroc că nu s-a întâmplat în timp ce treceam exact pe acolo”, a povestit un șofer din Cluj surprins de eveniment.

Intervenția promptă a firmei de tractări auto Tudy din Cluj

În sprijinul șoferilor rămași izolați sau ale căror mașini au fost avariate de crengile căzute, a intervenit și firma Tudy Tractări Auto Cluj, una dintre cele mai cunoscute companii de profil din județ. Echipajele Tudy au ajutat la degajarea drumului, au tractat autoturismele avariate și au oferit asistență tehnică celor care nu au mai putut continua deplasarea din cauza drumului impracticabil.

„Suntem obișnuiți cu astfel de situații, mai ales în zonele montane. În astfel de cazuri, intervenim rapid nu doar pentru tractare, ci și pentru a sprijini oamenii să ajungă în siguranță la destinație. Azi am avut deja peste 10 solicitări în zona Băișoara”, a declarat Tudy, administratorul firmei.

Autoritățile recomandă prudență

Autoritățile recomandă șoferilor să evite, pe cât posibil, deplasările spre Muntele Băișorii în următoarele ore, până la degajarea completă a drumului și stabilizarea vremii. Meteorologii anunță că vântul și ploile vor continua pe tot parcursul zilei, existând riscul de noi căderi de arbori.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

A greșit, dar vrea să repare: Șoferul care își caută “victima” de la Glovo

Stefan Petre

Published

on

Nu vedem des astfel de mesaje în online, dar tocmai asta le face cu atât mai valoroase. Un șofer din Cluj-Napoca a postat recent o fotografie cu un livrator Glovo, în speranța că îl va putea găsi pentru a-și îndrepta greșeala față de el. Incidentul a avut loc ieri seară, pe 17.07.2025, în jurul orei 17:37, în binecunoscutul sens giratoriu din cartierul Mărăști.

Potrivit mesajului postat, șoferul recunoaște că l-a incomodat pe tânărul de la Glovo, cel mai probabil în trafic, iar acesta a rămas fără oglinda de la scuter sau bicicletă. Deși conducătorul auto a tras pe dreapta, în parcarea din zonă, să încerce să remedieze situația, până să apuce să vorbească cu livratorul, acesta plecase deja.

În loc să lase lucrurile așa, șoferul a decis să își asume greșeala public, postând un mesaj sincer:

„Salutare! Scriu pentru a mă ajuta să-l găsesc pe băiatul de la Glovo pe care l-am incomodat în sensul giratoriu din cartier Mărăști, ieri seară (17.07.2025, ora 17:37). Cred că ai rămas fără o oglindă. Am oprit în parcarea de pe dreapta, dar între timp tu ai plecat. Aș vrea să plătesc oglinda și să dau o bere, cred că ai avut o seară mai proastă decât ar fi trebuit! Te rog PM dacă vezi mesajul, mulțumesc!”

Un gest mic, dar care spune multe despre bun simț, asumare și respectul în trafic.

Dacă recunoști situația sau îl cunoști pe livrator, poate îl poți ajuta să vadă acest mesaj. Până la urmă, nu e vorba doar de o oglindă, ci de oameni care aleg să fie mai buni unii cu alții. 👏

Sursa: Info Trafic jud. Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom