Connect with us

Prin Oras

Sistemele de validare a biletelor de autobuz costă 40.000 lei bucata. Sunt atât de bune că funcționează cu erori dese

Alex Campian

Published

on

Sistemele de validare a biletelor de autobuz costă 40.000 lei bucata. Sunt atât de bune că funcționează cu erori dese

Primăria Cluj-Napoca va cumpăra 74 de sisteme de validare a biletelor de autobuz pentru mijloacele de transport noi cumpărate anul acesta. Valoarea totală a investiției este de 2.983.000 lei, de unde reiese că un sistem de validare costă puțin peste 40.000 lei. În ciuda prețului mare, sistemele montate în autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) funcționează mereu cu erori, în sensul că biletele și cardurile de călătorie nu pot fi validate. Mai mult, nici automatele de cumpărare a biletelor nu funcționează corespunzător, aspect semnalat de multe ori de călători – fie nu dau rest, fie resping bancnotele, fie emit bilete care au preț de două călătorii, dar sunt tipărite doar cu un capăt pentru validare.Anunțul de achiziție publică pentru sistemele de validare a biletelor a fost lansat în urmă cu două zile, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 23 ianuarie.Potrivit, caietului de sarcini, un sistem de validare, care costă 40.000 lei este format din trei componente:-validator dual – 4 bucăți, montate în mijloacele de transport în comun la fiecare ușă – destinat validării titlurilor de călătorie la bordul vehiculelor;-computer de bord – 1 bucată, montat în toate mijloacele de transport în comun, în cabina conducătorului auto, la loc vizibil pentru acesta – destinat pentru stocarea, procesarea, transmiterea și primirea datelor culese de sistemul de validare, primirea și transmiterea unor informații de la sistemul de administrare, pentru realizarea unor setări de către conducătorul auto și pentru afișarea și raportarea stării de funcționare a sistemului de validare;-echipament de comunicații switch – 1 bucată, montat în mijlocul de transport; validatoarele îmbarcate comunică cu computerul de bord printr-o conexiune TCP/IP peste Ethernet prin intermediul acestui switch.Conform aceluiași document, toate echipamentele trebuie să funcționeze cu software-ul sistemului e-ticketing fără să fie impuse modificări în codul sursă al acestuia sau să implice costuri suplimentare pentru beneficiar.Sistemul de ticketing a fost dat în folosință în 2015. Încă de atunci au existat probleme de funcționare. Periodic, sunt cheltuiți bani serioși pentru revizia acestui sistem. Anul trecut de exemplu, a fost lansată o licitație pentru revizie, în valoare de 162.000 euro pentru 61 de automate de eliberare a biletelor și cardurilor, 136 validatoare de stație, 327 de validatoare duale, amplasate în mijloacele de transport în comun și 541 de validatoare duale achiziționate de CTP Cluj-Napoca.În noiembrie 2015, DNA Cluj a descins la Primăria Cluj-Napoca și la sediul CTP într-un dosar privind proiectul de ticketing. Au fost ridicate documente de la sediul Primăriei, iar la sediul CTP au fost sigilate și ridicate mai multe calculatoare care conțin date despre acest proiect. Într-un comunicat DNA de la acea dată se preciza faptul că se fac cercetări cu privire la posibile fapte de corupție din perioada 2012-2015. Nu am văzut însă niciun alt comunicat al DNA care să ne anunțe dacă s-a finalizat dosarul și cum s-au finalizat.Proiectul de ticketing a fost realizat cu fonduri europene, valoarea acestuia fiind de 33 milioane lei. Începute în 2013, lucrările pentru realizarea sistemului de ticketing ar fi trebuit încheiate în 2014, însă abia un an mai târziu au fost finalizate.Licitația organizată de Primăria Cluj-Napoca a fost câştigată de asocierea SC Ramb Sistem SRL şi SC CS Vision SRL, cu o ofertă de 21 milioane lei. În cadrul licitației au depus oferte firmele Radcom, asocierea Ramb CS Vision, asocierea UTI Grup – ACI Cluj şi SCC Napoca.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

VIDEO:Copaci Căzuți pe Drumul Spre Muntele Băișorii Blochează Traficul

Maria Costea

Published

on

Traficul rutier spre Muntele Băișorii a fost serios perturbat în această dimineață, după ce mai mulți copaci au fost doborâți de vântul puternic și ploile torențiale din ultimele ore. Incidentul s-a produs pe DJ 107R, în apropiere de stațiunea montană, iar accesul autoturismelor a fost blocat complet pe anumite porțiuni de drum.

Potrivit autorităților, mai mulți brazi de mari dimensiuni au fost smulși din rădăcini și s-au prăbușit direct pe carosabil, blocând ambele sensuri de mers. Intervenția echipajelor de la Drumuri Județene și ISU Cluj a fost rapidă, dar în unele zone accesul utilajelor grele s-a dovedit dificil din cauza terenului accidentat și al cantității mari de lemn căzut.

Turiștii, blocați pe traseu

Mai mulți turiști care încercau să ajungă în stațiune sau să coboare spre Cluj-Napoca au rămas blocați pe marginea drumului, în așteptarea deblocării circulației. „Ne-am trezit cu un copac căzut la nici 50 de metri în fața mașinii. Nu am mai putut înainta. Noroc că nu s-a întâmplat în timp ce treceam exact pe acolo”, a povestit un șofer din Cluj surprins de eveniment.

Intervenția promptă a firmei de tractări auto Tudy din Cluj

În sprijinul șoferilor rămași izolați sau ale căror mașini au fost avariate de crengile căzute, a intervenit și firma Tudy Tractări Auto Cluj, una dintre cele mai cunoscute companii de profil din județ. Echipajele Tudy au ajutat la degajarea drumului, au tractat autoturismele avariate și au oferit asistență tehnică celor care nu au mai putut continua deplasarea din cauza drumului impracticabil.

„Suntem obișnuiți cu astfel de situații, mai ales în zonele montane. În astfel de cazuri, intervenim rapid nu doar pentru tractare, ci și pentru a sprijini oamenii să ajungă în siguranță la destinație. Azi am avut deja peste 10 solicitări în zona Băișoara”, a declarat Tudy, administratorul firmei.

Autoritățile recomandă prudență

Autoritățile recomandă șoferilor să evite, pe cât posibil, deplasările spre Muntele Băișorii în următoarele ore, până la degajarea completă a drumului și stabilizarea vremii. Meteorologii anunță că vântul și ploile vor continua pe tot parcursul zilei, existând riscul de noi căderi de arbori.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

A greșit, dar vrea să repare: Șoferul care își caută “victima” de la Glovo

Stefan Petre

Published

on

Nu vedem des astfel de mesaje în online, dar tocmai asta le face cu atât mai valoroase. Un șofer din Cluj-Napoca a postat recent o fotografie cu un livrator Glovo, în speranța că îl va putea găsi pentru a-și îndrepta greșeala față de el. Incidentul a avut loc ieri seară, pe 17.07.2025, în jurul orei 17:37, în binecunoscutul sens giratoriu din cartierul Mărăști.

Potrivit mesajului postat, șoferul recunoaște că l-a incomodat pe tânărul de la Glovo, cel mai probabil în trafic, iar acesta a rămas fără oglinda de la scuter sau bicicletă. Deși conducătorul auto a tras pe dreapta, în parcarea din zonă, să încerce să remedieze situația, până să apuce să vorbească cu livratorul, acesta plecase deja.

În loc să lase lucrurile așa, șoferul a decis să își asume greșeala public, postând un mesaj sincer:

„Salutare! Scriu pentru a mă ajuta să-l găsesc pe băiatul de la Glovo pe care l-am incomodat în sensul giratoriu din cartier Mărăști, ieri seară (17.07.2025, ora 17:37). Cred că ai rămas fără o oglindă. Am oprit în parcarea de pe dreapta, dar între timp tu ai plecat. Aș vrea să plătesc oglinda și să dau o bere, cred că ai avut o seară mai proastă decât ar fi trebuit! Te rog PM dacă vezi mesajul, mulțumesc!”

Un gest mic, dar care spune multe despre bun simț, asumare și respectul în trafic.

Dacă recunoști situația sau îl cunoști pe livrator, poate îl poți ajuta să vadă acest mesaj. Până la urmă, nu e vorba doar de o oglindă, ci de oameni care aleg să fie mai buni unii cu alții. 👏

Sursa: Info Trafic jud. Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Iulius Mall Cluj, lider pe piața locală cu o cotă de 28,3% – Clujenii preferă shoppingul și experiențele urbane

Alex Campian

Published

on

Clujeni vizitând Iulius Mall – centru comercial lider în 2025

Iulius Mall Cluj își consolidează poziția de lider regional pe piața centrelor comerciale, cu o cotă de 28,3%

Un nou studiu realizat de agenția MKOR Consulting, în mai 2025, confirmă faptul că Iulius Mall Cluj domină piața locală de retail și lifestyle. Cu o cotă de piață de 28,3%, centrul comercial își întărește poziția de lider regional într-un mediu urban matur și extrem de competitiv.

🔍 Tendințe de consum favorabile experienței offline

Potrivit studiului, 80% dintre clujeni aleg să-și petreacă timpul liber în oraș, optând pentru activități urbane precum shoppingul, ieșirile la restaurant sau plimbările în natură. Iulius Mall capitalizează această tendință prin oferta sa complexă, care include atât magazine specializate, cât și o zonă verde generoasă.

Magazinele fizice rămân preferate în fața comerțului online. Studiul arată că:

  • 95% dintre respondenți preferă hypermarketurile pentru cumpărături.

  • 46% aleg în continuare magazinele fizice, mai ales pentru produse alimentare, articole vestimentare, încălțăminte, bijuterii sau sport.

  • Cumpărăturile online au o creștere modestă (14%), în timp ce modelul omnichannel rămâne stabil (40%).

📊 Vizitatori mai fideli și mai activi

Iulius Mall înregistrează o medie de 1,4 vizite pe lună per persoană, iar segmentul de clienți fideli (care vizitează mall-ul săptămânal) a crescut de la 24% la 26%. Cei mai fideli sunt:

  • Millennials

  • Persoanele cu venituri peste medie

  • Clujenii cu stil de viață activ și urban

„Rata de vizitare peste medie și creșterea numărului de vizitatori fideli confirmă că Iulius Mall este un pol de atractivitate urbană”, a declarat Ștefan Roman, Shopping Center Manager Iulius Mall Cluj.

🏙️ O destinație urbană completă

Studiul subliniază că Iulius Mall este perceput drept o destinație completă și experiențială, diferențiindu-se prin:

  • Mixul comercial echilibrat

  • Oferta diversificată de restaurante și fast-food

  • Atmosfera socială și zona verde integrată

Datele arată că 16% dintre clujeni ies frecvent la restaurant, comparativ cu media generală de doar 11%.

Foto : Iosif Miclaus Photographer

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom