Connect with us

Prin Oras

Sistemele de validare a biletelor de autobuz costă 40.000 lei bucata. Sunt atât de bune că funcționează cu erori dese

Alex Campian

Published

on

Sistemele de validare a biletelor de autobuz costă 40.000 lei bucata. Sunt atât de bune că funcționează cu erori dese

Primăria Cluj-Napoca va cumpăra 74 de sisteme de validare a biletelor de autobuz pentru mijloacele de transport noi cumpărate anul acesta. Valoarea totală a investiției este de 2.983.000 lei, de unde reiese că un sistem de validare costă puțin peste 40.000 lei. În ciuda prețului mare, sistemele montate în autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) funcționează mereu cu erori, în sensul că biletele și cardurile de călătorie nu pot fi validate. Mai mult, nici automatele de cumpărare a biletelor nu funcționează corespunzător, aspect semnalat de multe ori de călători – fie nu dau rest, fie resping bancnotele, fie emit bilete care au preț de două călătorii, dar sunt tipărite doar cu un capăt pentru validare.Anunțul de achiziție publică pentru sistemele de validare a biletelor a fost lansat în urmă cu două zile, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 23 ianuarie.Potrivit, caietului de sarcini, un sistem de validare, care costă 40.000 lei este format din trei componente:-validator dual – 4 bucăți, montate în mijloacele de transport în comun la fiecare ușă – destinat validării titlurilor de călătorie la bordul vehiculelor;-computer de bord – 1 bucată, montat în toate mijloacele de transport în comun, în cabina conducătorului auto, la loc vizibil pentru acesta – destinat pentru stocarea, procesarea, transmiterea și primirea datelor culese de sistemul de validare, primirea și transmiterea unor informații de la sistemul de administrare, pentru realizarea unor setări de către conducătorul auto și pentru afișarea și raportarea stării de funcționare a sistemului de validare;-echipament de comunicații switch – 1 bucată, montat în mijlocul de transport; validatoarele îmbarcate comunică cu computerul de bord printr-o conexiune TCP/IP peste Ethernet prin intermediul acestui switch.Conform aceluiași document, toate echipamentele trebuie să funcționeze cu software-ul sistemului e-ticketing fără să fie impuse modificări în codul sursă al acestuia sau să implice costuri suplimentare pentru beneficiar.Sistemul de ticketing a fost dat în folosință în 2015. Încă de atunci au existat probleme de funcționare. Periodic, sunt cheltuiți bani serioși pentru revizia acestui sistem. Anul trecut de exemplu, a fost lansată o licitație pentru revizie, în valoare de 162.000 euro pentru 61 de automate de eliberare a biletelor și cardurilor, 136 validatoare de stație, 327 de validatoare duale, amplasate în mijloacele de transport în comun și 541 de validatoare duale achiziționate de CTP Cluj-Napoca.În noiembrie 2015, DNA Cluj a descins la Primăria Cluj-Napoca și la sediul CTP într-un dosar privind proiectul de ticketing. Au fost ridicate documente de la sediul Primăriei, iar la sediul CTP au fost sigilate și ridicate mai multe calculatoare care conțin date despre acest proiect. Într-un comunicat DNA de la acea dată se preciza faptul că se fac cercetări cu privire la posibile fapte de corupție din perioada 2012-2015. Nu am văzut însă niciun alt comunicat al DNA care să ne anunțe dacă s-a finalizat dosarul și cum s-au finalizat.Proiectul de ticketing a fost realizat cu fonduri europene, valoarea acestuia fiind de 33 milioane lei. Începute în 2013, lucrările pentru realizarea sistemului de ticketing ar fi trebuit încheiate în 2014, însă abia un an mai târziu au fost finalizate.Licitația organizată de Primăria Cluj-Napoca a fost câştigată de asocierea SC Ramb Sistem SRL şi SC CS Vision SRL, cu o ofertă de 21 milioane lei. În cadrul licitației au depus oferte firmele Radcom, asocierea Ramb CS Vision, asocierea UTI Grup – ACI Cluj şi SCC Napoca.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Video: Patronii Wonderland, amendați drastic după concertul lui Leo de la Roșiori. Peste 5.000 de participanți în sală

Stefania Heinz

Published

on

Patronii Wonderland, sancționați după concertul lui Leo de la Roșiori: Capacitatea depășită de cinci ori

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” al județului Cluj a aplicat o amendă organizatorilor concertului susținut de Leo de la Roșiori, care a avut loc pe 18 ianuarie 2025, în sala de evenimente Wonderland din comuna Feleacu.

Potrivit ISU Cluj, sancțiunea a fost impusă deoarece organizatorii nu au solicitat o anexă la autorizația de securitate la incendiu, necesară pentru a acomoda un număr mai mare de participanți decât cel autorizat inițial. Capacitatea maximă aprobată a sălii era de aproximativ 1.000 de locuri, însă la eveniment au participat peste 5.000 de persoane.

Inspectorii ISU au demarat verificările după ce imagini din timpul evenimentului au apărut în spațiul public. În urma controlului efectuat în zilele de 20 și 21 ianuarie 2025, s-au constatat multiple încălcări ale reglementărilor privind siguranța la incendiu.

Sala de evenimente din complexul Wonderland deține o autorizație de securitate la incendiu emisă în 2023, însă aceasta nu acoperea condițiile în care a fost desfășurat concertul.

Evenimentul, desfășurat în noaptea de sâmbătă spre duminică, a fost unul de mare amploare, dar organizatorii nu au respectat cerințele legale pentru a asigura siguranța participanților. Inspectoratul pentru Situații de Urgență a subliniat importanța respectării normelor pentru a preveni incidentele grave.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Clujul Verde – Un nou proiect de colectare a textilelor! ♻️

Stefan Petre

Published

on

Cluj-Napoca face un pas important spre protecția mediului, lansând un proiect dedicat colectării și reciclării textilelor uzate! Primele containere sunt deja disponibile în următoarele locații: Piața Flora (Mănăștur), Piața din cartierul Donath, Piața Hermes (cartierul Gheorgheni), Piața din cartierul Între Lacuri și pe strada Memorandumului (zona Unirii).

De asemenea, textilele pot fi predate și la centrele de colectare gestionate de primărie: în Mănăștur (pe strada Bucium) și în cartierul Mărăști (sub podul Terapia).

Aceasta este doar o etapă de început! Proiectul va fi extins curând în toate cartierele orașului, astfel încât fiecare locuitor să aibă acces facil la aceste puncte de colectare. În total, vor fi instalate 40 de containere în diverse zone din Cluj-Napoca.

Prin acest demers, administrația locală dorește să încurajeze reciclarea și să reducă impactul deșeurilor textile asupra mediului, contribuind la un oraș mai curat și mai sustenabil.

Foto: Olah Emese

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

O mică tamponare între un autobuz CTP și un autoturism, lângă Consiliul Județean Cluj

Diana Petrescu

Published

on

Astăzi, în jurul prânzului, o tamponare ușoară a avut loc în zona centrală a municipiului Cluj-Napoca, lângă Consiliul Județean Cluj. Incidentul a implicat un autobuz al Companiei de Transport Public (CTP) și un autoturism, cauzând o ușoară deviere a traficului în zonă.

Potrivit martorilor, autoturismul ar fi încercat să schimbe banda de mers fără să acorde prioritate autobuzului, ceea ce a dus la un contact lateral între cele două vehicule. Autobuzul a suferit o ușoară rotire pe carosabil, însă impactul nu a fost unul grav, iar nimeni nu a fost rănit.

La fața locului au intervenit echipaje de poliție pentru a evalua situația și a fluidiza traficul. În urma incidentului, circulația în zonă a fost îngreunată timp de aproximativ 30 de minute, însă traficul a revenit la normal după finalizarea formalităților.

 

Reprezentanții CTP au declarat că autobuzul implicat era în stare bună de funcționare și că șoferul a respectat regulile de circulație. „Din fericire, nu au existat victime și nu s-au înregistrat pagube materiale semnificative. Situația este sub control și se va face o verificare amănunțită a evenimentului”, au transmis aceștia.

Poliția efectuează în continuare cercetări pentru a stabili cu exactitate circumstanțele în care s-a produs accidentul. Conducătorii auto sunt sfătuiți să circule cu prudență, mai ales în zonele aglomerate din centrul orașului.

Acesta este un nou exemplu al importanței respectării regulilor de circulație și a atenției sporite în trafic, mai ales în zonele cu trafic intens.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite