Stația de la Minerva – Mănăștur se demolează, alături de alte patru stații din oraș.”Unul dintre cele mai bune lucruri care s-au petrecut în Mănăștur e ca dispar fast-food-uri și păcănele din stații. Îmi plac noile stații din sticlă, sunt transparente, dau senzația de spațiu. Deși cu rol cosmetic, arată bine si unde au pus mușchi la acoperișul noilor stații. Înainte nu prea se prindeau si se uscau, acum au devenit mai profi.
Demolarile de clădiri din stații vechi arată ca e posibil și cu multe alte construcții ilegale care sunt din plin în haosul imobiliar al Clujului! Poate prindem si noi curaj si cerem sa se demoleze mai multe din astfel de construcții nu doar inestetice din Manastur, ci ilegale. Sunt atatea clădiri care zac abandonate de decenii. Gândiți-vă doar la fosta benzinărie de la sensul giratoriu de pe Campului, sigur sunt și voi multe altele”, a explicat activistul civic Adrian Dohotaru.Primăria Cluj-Napoca va moderniza 11 stații de transport în comun. În momentul de față se elaborează studiul de fezabilitate, după care, se va face licitație pentru proiectul tehnic și execuția acestora. Sunt vizate următoarele stații de transport în comun:- Str. Aurel Vlaicu f.n.-statia Atlas (s.est.=500 mp) – Str. Aurel Vlaicu/Siretului (s.est.=90mp)- Str. Observatorului-statie capat (s.est.=160 mp)- Str. Unirii-statia Borsec (s.est.=75 mp)- Str. Izlazului f.n. (s.est.=165 mp)- Str. Primaverii -statie capat (s.est.=230 mp)- Str. Unirii f.n.-statia Snagov (s.est.=183 mp)- B-dul 1 Decembrie 1918 f.n.-statie capat 9s.est.=440 mp)- Str. Observatorului fn.-vis-a-vis de I.E.I.A. (s.est.=270 mp)- Str. Primaverii-statia Minerva (s.sest.=550 mp) – Str. I.P.Voitesti f.n. (suprafata estimata=356 mp) Ultimele două sunt în curs de demolare, celelalte au fost deja demolate. Avand in vedere faptul ca stațiile existente pe locațiile enumerate mai sus nu mai corespund din punct de vedere estetic si tehnic si sunt uzate moral, este necesar ca acestea sa fie gandite astfel incat din punct de vedere tehnic si operational sa se alinieze la standardele internationale in domeniu. In functie de solutia identificata in Expertiza tehnica, daca aceasta va fi de demolare, in cadrul propunerilor de amplasare a mobilierului stradal (statii), se va tine cont de configuratia terenului, de ansamblul urbanistic general si caracteristicile ambiental zonale. Se vor lua in calcul criterii atat estetice cat si functionale, incluzandu-se statiile care au posibilitatea de a fi oportune inclusiv pentru publicitate.
Source link