Connect with us

Sport

13 stații GPL din Cluj, ÎNCHISE. Altele au fost sancționate pentru că nu aveau autorizații! Ce probleme s-au mai găsit?

Stefan Petre

Published

on

Controale la stațiile GPL din Cluj / Foto: Prefectura Cluj

Actualitate

După tragedia de la Crevedia, autoritățile au început să efectueze controale la stațiile GPL din toată țara. În județul Cluj, 13 stații de distribuție de carburanți și de gaz petrolifer lichefiat au fost închise.

Controale la stațiile GPL din Cluj / Foto: Prefectura Cluj

  Prefectura Cluj a transmis rezultatele parțiale ale verificărilor efectuate la stațiile de distribuție de carburanți și de gaz petrolifer lichefiat. Până acum, autoritățile au verificat 52 de stații GPL din județul Cluj, dintre care 13 au fost închise:„Urmare a Ordinului vicepremierului Marian-Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne, în perioada 30 august – 15 septembrie 2023, reprezentanții instituțiilor cu atribuții în domeniul verificării stațiilor de distribuție de carburanți și de gaz petrolifer lichefiat au efectuat acțiuni de control pe raza județului. (…) În urma verificărilor a fost suspendată activitatea la 13 stații GPL, din care, la 10 stații a fost suspendată complet activitatea pentru neconformități la instalația GPL și la 3 stații pentru neconformități la alte echipamente. 
CITEȘTE ȘI:
Explozii uriașe urmate de incendiu la o staţie GPL din Crevedia. Un mort și 57 de răniți. FOTO
Explozia de la Crevedia. Stația GPL nu avea autorizație de funcționare. Arafat: „Firma nu avea documente” Tot în cadrul controalelor la operatorii economici de profil au mai fost constate următoarele: 
lipsă autorizații/avize/documente de funcționare/comercializare/transport – 10 (sancțiuni contravenționale și măsuri de intrare în legalitate), alte tipuri de deficiențe/disfuncționalități/nereguli – 196 (nerespectarea prevederilor legale privind acordarea repausului săptămânal, lipsă control medical periodic pentru toți lucrătorii; neautorizare personal pompa GPL; încălcarea prevederilor legale referitoare la munca de noapte; semnalizare de securitate necorespunzătoare etc.).Reprezentanții instituțiilor cu atribuții în domeniu au aplicat 57 de sancțiuni contravenționale în valoare de 700.101 lei, respectiv 166 de avertismente. Procedurile de verificare și control se desfășoară în continuare, până la analizarea tuturor operatorilor economici care depozitează, transportă, distribuie, utilizează, comercializează carburanți, lubrifianți și produse derivate ale acestora, inclusiv GPL”, a transmis Prefectura Cluj.CITEȘTE ȘI:
România, stat eșuat. Explozia de la Crevedia este doar vârful aisbergului.  Echipele mixte care au efectuat controalele au fost formate din reprezentanți ai IISU, IPJ, Agenției pentru Protecția Mediului, Oficiului Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj, Inspectoratului de Stat în Construcții, Direcției Regionale de Metrologie Legală Cluj-Napoca, Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, Direcției Regionale a Finanțelor Publice Cluj-Napoca, Direcției Regionale Vamale Cluj, Agenției Teritoriale Rutiere Cluj.

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite