Sponsorizat
Categories: Sport

Cluj-Napoca, primul loc în România privind guvernarea electronică

Sponsorizat
Sponsorizat

Administrație

Municipiul Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România privind guvernarea electronică, arată un instrument de evaluare a serviciilor digitale oferite de primării

Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România privind guvernarea electronică. Sursa foto: Facebook/ Emil Boc

  


Primăria Cluj-Napoca este prima în clasamentul național al administrațiilor locale cu cele mai bune servicii digitale oferite, potrivit unui studiu al Centrul de Strategie, Leadership și Dezvoltare Inteligentă (CSLDI), parte a Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din carul Universității Babeș-Bolyai.  


Centrul a dezvoltat un instrument pentru evaluarea serviciilor digitale oferite de primăriile orașelor din România. Prima ediție a fost implementată în urmă cu trei ani, iar cea de-a doua anul acesta pentru a putea analiza evoluția ofertei serviciilor online având în vedere necesitatea acestora resimțită în perioada pandemiei.Cinci indicatori ai digitalizării administrațiilor localeIndexul utilizat de CSLDI are 47 indicatori împărțiți în 5 categorii, fiecare cu o anumită pondere în nota finală:


– Ergonomie (15%)- Conținut (25%)


– Servicii online (25%)- Participarea și implicarea cetățenilor (20%)


– Securitatea și protecția datelor personale (15%)Cluj-Napoca, punctaj maxim la trei categoriiPrimele cifre din acest an arată o evoluție pozitivă între cele două ediții. Cluj-Napoca se află pe primul loc în clasamentul orașelor din România, având un scor final de 95 desfășurat astfel: servicii online – 100, securitatea și protecția datelor personale – 100, participarea și implicarea cetățenilor -100, ergonomie – 92, conținut – 86.Cluj-Napoca, primul în clasamentul național al administrațiilor locale cu cele mai bune servicii digitale oferite. Sursa: studiu„Primăria Cluj-Napoca continuă implementarea proiectelor și politicilor publice privind digitalizarea serviciilor publice pentru a veni în ajutorul cetățenilor. În ultimul timp au fost introduse următoarele: tichetul albastru – serviciu de comunicarea directă, online, între cetățeni și funcționarii publici ai primăriei; digitalizarea sistemului de administrare a piețelor agroalimentare care aparțin de primărie; chatbot cu întrebări și răspunsuri; peste 300 operațiuni administrative care pot fi efectuate online și care nu mai necesită interacțiunea directă a cetățeanului cu funcționarul public, acestea incluzând modalități de plată a taxelor și impozitelor locale, modalități de plată a amenzilor, depunerea a diverse tipuri de cereri online, eliberarea de documente online etc.”, a declarat Dan Tarcea, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.Evoluție pozitivă între cele două edițiiAnaliza statistică a datelor este în desfășurare, însă cifrele preliminare arată o evoluție pozitivă între cele două ediții, arată cei de la CSLDI.Situația digitalizării administrațiilor locale din România. Sursa: studiu„Scorul mediu a crescut anul acesta la 50, iar mediana este 51 (am decis să rotunjim scorurile până la numere întregi, pentru a nu da o falsă impresie de precizie – o parte din indicatorii din index se bazează pe păreri subiective de pildă designul paginii). În 2020, cifrele erau 40, respectiv 39. Este o creștere semnificativă, ceea ce arată că primăriile din România au investit resurse în îmbunătățirea ofertei de servicii online.Pe categorii, cele mai mari creșteri le-au înregistrat Securitatea și protecția datelor personale (de la o medie de 52 la 81) și Serviciile online (cu un scor de 31 în 2020, 42 în 2023). Aceste ultime cifre se leagă de o altă tendință observată în timpul cercetării: prezența, mult mai evidentă decât acum 3 ani, a unor companii private, care oferă platforme adaptate nevoilor primăriilor. Acestea sunt folosite în special de localitățile care nu au resursele interne pentru a își dezvolta servicii digitale complexe. Nu doar orașele beneficiază de aceste platforme, ci, din ce în ce mai des, și comunele, ceea ce reprezintă un lucru îmbucurător din punctul de vedere al accesului unei mari părți a populației la servicii publice online”, se arată în comunicatul CSLDI.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Zilele Clujului 2025: Patru zile de sărbătoare, culoare și emoție în inima Transilvaniei!

Cluj-Napoca își deschide larg porțile pentru una dintre cele mai așteptate sărbători ale anului: Zilele…

2 hours ago

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune…

12 hours ago

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria…

15 hours ago

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre…

16 hours ago

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă…

1 day ago

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat Magie, eleganță și…

2 days ago