Connect with us

Sport

Deputatul Viorel Băltărețu (USR), propuneri pentru eficientizarea proiectului pasajului rutier de la Tăietura Turcului. „E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a găsi o soluție viabilă pe termen lung”

Stefan Petre

Published

on

Deputatul USR Viorel Băltărețu și Horațiu Cosma, ex-secretar de stat în Transporturi, conferință de presă despre soluțiile necesare pentru pasajul Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

Politică

Deputatul USR Viorel Băltărețu trage un semnal de alarmă în privința pasajului de la Tăietura Turcului și invită părțile implicate în proiect la identificarea unei soluții prin care să fie evitate blocajele prin menținerea barierei la nivelul cu calea ferată.

Deputatul USR Viorel Băltărețu și Horațiu Cosma, ex-secretar de stat în Transporturi, conferință de presă despre soluțiile necesare pentru pasajul Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

  Proiectul pasajului de la Tăietura Turcului, în forma sa actuală, nu va rezolva problemele de trafic din Cluj și poate reprezenta o soluție periculoasă pentru pietoni și bicicliști.  Deputatul USR Viorel Băltărețu atrage atenția supra necesității deblocării acestui proiect, prin realizarea unei subtraversări pentru pietoni, și propune o soluție cu costuri reduse și timp mai scurt de execuție. De altfel, Băltărețu a lansat o invitație atât către reprezentanții Primăriei, cât și către CFR și executant, pentru identificarea unei abordări coerente, care să nu afecteze dezvoltarea zonei. În lipsa optimizării proiectului, acesta ar putea să nu mai fie finanțat prin fonduri europene. „Un pasaj util pentru comunitate”În cadrul unei conferințe de presă, deputatul clujean Viorel Băltărețu a arătat utilitatea acestui proiect. „Cu privire la pasajul de la Tăietura Turcului, aș vrea să spun foarte clar că nu ne dorim blocarea acestui proiect, ci eficientizarea lui. Pasajul este extrem de util pentru traficul din zonă, dar nu în forma propusă de CFR. Soluția respectivă este soluție de compromis, care nu rezolvă problema și pune în pericol viața cetățenilor. Includerea pasajului de la Tăietura Turcului în proiectul extins de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea nu este un lucru rău, fiind finanțat din fonduri europene, nu din banii clujenilor. Dar faptul că Primăria lasă ca CFR-ul să ajungă la o soluție extrem de simplă, mi se pare revoltător”, a declarat, vineri, deputatul USR Viorel Băltărețu în cadrul unei conferințe de presă la care a participat și fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. 
Soluție complicată pentru pasajul de la Tăietura TurculuiDin păcate, pasajul propus de CFR nu va putea fi folosit de mașinile care vin din zona Tetarom, din zona cartierului Gruia, nici din viitoarea centură ocolitoare a Baciului, care va veni din drumul de legătură Baciu-Florești, ca parte a centurii metropolitane Cluj. „Proiectul propus de CFR nu va elimina bariera, ci va lăsa ca tot acest trafic să rămână. Mai mult, în perspectivă, dacă pe linia de cale ferată vom avea trenuri ce vor circula cu viteză de 160 km/h, plus trenul metropolitan, cu opriri din 30 în 30 de minute, atunci această barieră va sta mai mult închisă. 
Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.roAstfel, soluția cu trecere la nivel de cale ferată pentru mașini, dar și pentru pietoni sau călătorii viitoarei stații de tren metropolitan, necesită timp și va genera blocaje în trafic. Ar putea fi chiar nesigură, după cum au apreciat și cei de la Asociația Pro Infrastructura, pentru pietoni, bicicliști etc. CITEȘTE ȘI: 
Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.Costul este de asemenea foarte mare, fiind estimat la 73 de milioane de lei, plus exproprieri în valoare de circa 27 milioane de lei, potrivit studiului realizat în 2021. Actuala soluție pentru pasajul de la Tăietura Turcului riscă să complice problemele de trafic din zonă/Foto: monitorulcj.roAfectează un număr însemnat de străzi, precum: Calea Baciului, zona Siemens, strada Romulus Vuia,  strada Lombului, strada Oradiei, strada Transilvaniei, Tăietura Turcului și strada Tudor Vladimirescu. Și accesele riveranilor sunt afectate.Durata de execuție este de 30 de luni”, a explicat liderul USR Cluj-Napoca Viorel Băltărețu. Băltărețu: „Este nevoie de o intervenție promptă”Potrivit soluției prezentate de deputatul clujean Viorel Băltărețu, pasajul este mutat, iar sensul giratoriu unește traseele din direcția Tetarom, Gruia, Tăietura Turcului și realizează un flux, astfel încât să se poată urca pe pasaj, care este mult mai scurt. Practic, pietonii pot beneficia de un pasaj subteran, iar traficul va fi preluat de pasajul suprateran. „Avantajele acestei soluții constă în ideea utilității pentru comunitate și modul în care se va dezvolta zona. Timpul de realizare este mult mai mic, doar 18 luni, iar blocajele vor fi reduse. Doar patru străzi vor fi afectate de lucrări: strada Romulus Vuia, strada Oradiei, strada Tăietura Turcului și strada Tudor Vladimirescu. La pasaj sunt conectate toate direcțiile de trafic, iar trecerea la nivel de cale ferată se desființează. Soluția noastră nu afectează circulația riveranilor. Suntem în al 12-lea ceas și trag un semnal de alarmă: Încă se mai poate schimba soluția pentru acest pasaj, fără să pierdem timp și să blocăm procesul!Aceste lucruri puteau fi făcute acum 11 luni, când a fost semnat contractul de proiectare și execuție”, a explicat Viorel Băltărețu. Soluție propusă de USR pentru eficientizarea proiectului pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.roDeputatul Viorel Băltăreți a purtat discuții cu toate autoritățile competente pentru realizarea pasajului de la Tăietura Turcului și a lansat un apel pentru o analiză constructivă, în cadrul unei mese rotunde, pentru optimizarea soluției pentru pasajul Tăietura Turcului. „Am transmis o invitație părților implicate – Primărie, CFR, executantul lucrărilor, în cadrul unei mese rotunde, pentru a analiza nepartizan actuala soluție a proiectului. Există o soluție alternativă și funcțională. E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a ne asigura că lucrarea respectă standardele în domeniu. După cum a explicat și fostul secretar de stat în Transporturi, Horațiu Cosma, pasajul de la Tăietura Turcului trebuie să rezolve problemele de trafic din toate direcțiile zonei. „Suntem al Tăietura Turcului, una dintre cele mai aglomerate zone din Cluj-Napoca, un punct încărcat cu foarte mulți nervi și multă frustrare, în care șoferii pierd ore întregi în blocajele de la barieră. Clujenii merită o soluție de viitor la Tăietura Turcului, o soluție civilizată și modernă. Soluția de la Tăietura Turcului nu trebuie să rezolve problemele de trafic pe o singură direcție Donath-Baciu, ci pe toate axele de trafic: legătura spre Tetarom, drumul de legătură al centurii metropolitane Cluj, spre Suceagu ori spre zona Gării. Proiectul pasajului a fost inclus în programul de finanțare PNRR în 2021, în cadrul proiectului mai amplu de electrificare și modernizare a liniei de cale ferată pe direcția Cluj-Episcopia Bihor. Din păcate, în ultimii doi ani lucrurile nu au evoluat spre o rezolvare constructivă, înregistrându-se întârzieri la proiect. Tergiversarea proiectului ar putea culmina cu pierderea fondurilor de finanțare din PNRR”, a explicat Horațiu Cosma. Stadiul lucrărilor la Autostrada TransilvaniaÎn ultima perioadă, deputatul Viorel Băltărețu a urmărit evoluția șantierelor de infrastructură a Autostrăzii Transilvania, pe secțiuni, context în care la unele bucăți de autostradă, precum Chețani-Câmpia Turzii, lucrările progresează constant, cu șanse reale de deschidere a circulației în decembrie 2024. Pe alte zone de pe A3, precum Nădășelu-Poarta Sălajului, sunt înregistrate probleme din cauza soluțiilor agreate, astfel încât această secțiune ar putea fi inaugurată fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică, unde sunt prevăzute două viaducte separate pe o distanță de 3,2 km. CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Situație complicată pe segementul Nădășelu-Poarta Sălajului, care riscă să fie inaugurat fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică VIDEO„În ultimele zile, ne-am întâlnit cu constructorii și am mers pe șantierele Autostrăzii Transilvania. Concluzia este una singură: cu un ochi râdem, cu un altul plângem. Pe de o parte am întâlnit constructori extraordinari, care și-au făcut treaba și termină proiecte înainte de termen, iar pe de altă parte vedem un stat incapabil să deblocheze proiecte și care pune bețe în roate prin ordonanțele pe fiscalitate”, a declarat deputatul USR Viorel Băltărețu. Acesta a preciat evoluția bună de pe șantierul de la drumul expres Cluj-Tureni, dar a semnalat problemele de la un alt proiect însemnat, precum drumul expres Cluj-Apahida-Gherla-Dej, unde cel mai probabil, licitația pentru studiul de fezabilitate va fi anulată în perioada următoare. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom