Connect with us

Sport

Deputatul Viorel Băltărețu (USR), propuneri pentru eficientizarea proiectului pasajului rutier de la Tăietura Turcului. „E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a găsi o soluție viabilă pe termen lung”

Stefan Petre

Published

on

Deputatul USR Viorel Băltărețu și Horațiu Cosma, ex-secretar de stat în Transporturi, conferință de presă despre soluțiile necesare pentru pasajul Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

Politică

Deputatul USR Viorel Băltărețu trage un semnal de alarmă în privința pasajului de la Tăietura Turcului și invită părțile implicate în proiect la identificarea unei soluții prin care să fie evitate blocajele prin menținerea barierei la nivelul cu calea ferată.

Deputatul USR Viorel Băltărețu și Horațiu Cosma, ex-secretar de stat în Transporturi, conferință de presă despre soluțiile necesare pentru pasajul Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

  Proiectul pasajului de la Tăietura Turcului, în forma sa actuală, nu va rezolva problemele de trafic din Cluj și poate reprezenta o soluție periculoasă pentru pietoni și bicicliști.  Deputatul USR Viorel Băltărețu atrage atenția supra necesității deblocării acestui proiect, prin realizarea unei subtraversări pentru pietoni, și propune o soluție cu costuri reduse și timp mai scurt de execuție. De altfel, Băltărețu a lansat o invitație atât către reprezentanții Primăriei, cât și către CFR și executant, pentru identificarea unei abordări coerente, care să nu afecteze dezvoltarea zonei. În lipsa optimizării proiectului, acesta ar putea să nu mai fie finanțat prin fonduri europene. „Un pasaj util pentru comunitate”În cadrul unei conferințe de presă, deputatul clujean Viorel Băltărețu a arătat utilitatea acestui proiect. „Cu privire la pasajul de la Tăietura Turcului, aș vrea să spun foarte clar că nu ne dorim blocarea acestui proiect, ci eficientizarea lui. Pasajul este extrem de util pentru traficul din zonă, dar nu în forma propusă de CFR. Soluția respectivă este soluție de compromis, care nu rezolvă problema și pune în pericol viața cetățenilor. Includerea pasajului de la Tăietura Turcului în proiectul extins de modernizare a liniei de cale ferată Cluj-Oradea nu este un lucru rău, fiind finanțat din fonduri europene, nu din banii clujenilor. Dar faptul că Primăria lasă ca CFR-ul să ajungă la o soluție extrem de simplă, mi se pare revoltător”, a declarat, vineri, deputatul USR Viorel Băltărețu în cadrul unei conferințe de presă la care a participat și fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma. 
Soluție complicată pentru pasajul de la Tăietura TurculuiDin păcate, pasajul propus de CFR nu va putea fi folosit de mașinile care vin din zona Tetarom, din zona cartierului Gruia, nici din viitoarea centură ocolitoare a Baciului, care va veni din drumul de legătură Baciu-Florești, ca parte a centurii metropolitane Cluj. „Proiectul propus de CFR nu va elimina bariera, ci va lăsa ca tot acest trafic să rămână. Mai mult, în perspectivă, dacă pe linia de cale ferată vom avea trenuri ce vor circula cu viteză de 160 km/h, plus trenul metropolitan, cu opriri din 30 în 30 de minute, atunci această barieră va sta mai mult închisă. 
Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.roAstfel, soluția cu trecere la nivel de cale ferată pentru mașini, dar și pentru pietoni sau călătorii viitoarei stații de tren metropolitan, necesită timp și va genera blocaje în trafic. Ar putea fi chiar nesigură, după cum au apreciat și cei de la Asociația Pro Infrastructura, pentru pietoni, bicicliști etc. CITEȘTE ȘI: 
Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.Costul este de asemenea foarte mare, fiind estimat la 73 de milioane de lei, plus exproprieri în valoare de circa 27 milioane de lei, potrivit studiului realizat în 2021. Actuala soluție pentru pasajul de la Tăietura Turcului riscă să complice problemele de trafic din zonă/Foto: monitorulcj.roAfectează un număr însemnat de străzi, precum: Calea Baciului, zona Siemens, strada Romulus Vuia,  strada Lombului, strada Oradiei, strada Transilvaniei, Tăietura Turcului și strada Tudor Vladimirescu. Și accesele riveranilor sunt afectate.Durata de execuție este de 30 de luni”, a explicat liderul USR Cluj-Napoca Viorel Băltărețu. Băltărețu: „Este nevoie de o intervenție promptă”Potrivit soluției prezentate de deputatul clujean Viorel Băltărețu, pasajul este mutat, iar sensul giratoriu unește traseele din direcția Tetarom, Gruia, Tăietura Turcului și realizează un flux, astfel încât să se poată urca pe pasaj, care este mult mai scurt. Practic, pietonii pot beneficia de un pasaj subteran, iar traficul va fi preluat de pasajul suprateran. „Avantajele acestei soluții constă în ideea utilității pentru comunitate și modul în care se va dezvolta zona. Timpul de realizare este mult mai mic, doar 18 luni, iar blocajele vor fi reduse. Doar patru străzi vor fi afectate de lucrări: strada Romulus Vuia, strada Oradiei, strada Tăietura Turcului și strada Tudor Vladimirescu. La pasaj sunt conectate toate direcțiile de trafic, iar trecerea la nivel de cale ferată se desființează. Soluția noastră nu afectează circulația riveranilor. Suntem în al 12-lea ceas și trag un semnal de alarmă: Încă se mai poate schimba soluția pentru acest pasaj, fără să pierdem timp și să blocăm procesul!Aceste lucruri puteau fi făcute acum 11 luni, când a fost semnat contractul de proiectare și execuție”, a explicat Viorel Băltărețu. Soluție propusă de USR pentru eficientizarea proiectului pasajului de la Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.roDeputatul Viorel Băltăreți a purtat discuții cu toate autoritățile competente pentru realizarea pasajului de la Tăietura Turcului și a lansat un apel pentru o analiză constructivă, în cadrul unei mese rotunde, pentru optimizarea soluției pentru pasajul Tăietura Turcului. „Am transmis o invitație părților implicate – Primărie, CFR, executantul lucrărilor, în cadrul unei mese rotunde, pentru a analiza nepartizan actuala soluție a proiectului. Există o soluție alternativă și funcțională. E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a ne asigura că lucrarea respectă standardele în domeniu. După cum a explicat și fostul secretar de stat în Transporturi, Horațiu Cosma, pasajul de la Tăietura Turcului trebuie să rezolve problemele de trafic din toate direcțiile zonei. „Suntem al Tăietura Turcului, una dintre cele mai aglomerate zone din Cluj-Napoca, un punct încărcat cu foarte mulți nervi și multă frustrare, în care șoferii pierd ore întregi în blocajele de la barieră. Clujenii merită o soluție de viitor la Tăietura Turcului, o soluție civilizată și modernă. Soluția de la Tăietura Turcului nu trebuie să rezolve problemele de trafic pe o singură direcție Donath-Baciu, ci pe toate axele de trafic: legătura spre Tetarom, drumul de legătură al centurii metropolitane Cluj, spre Suceagu ori spre zona Gării. Proiectul pasajului a fost inclus în programul de finanțare PNRR în 2021, în cadrul proiectului mai amplu de electrificare și modernizare a liniei de cale ferată pe direcția Cluj-Episcopia Bihor. Din păcate, în ultimii doi ani lucrurile nu au evoluat spre o rezolvare constructivă, înregistrându-se întârzieri la proiect. Tergiversarea proiectului ar putea culmina cu pierderea fondurilor de finanțare din PNRR”, a explicat Horațiu Cosma. Stadiul lucrărilor la Autostrada TransilvaniaÎn ultima perioadă, deputatul Viorel Băltărețu a urmărit evoluția șantierelor de infrastructură a Autostrăzii Transilvania, pe secțiuni, context în care la unele bucăți de autostradă, precum Chețani-Câmpia Turzii, lucrările progresează constant, cu șanse reale de deschidere a circulației în decembrie 2024. Pe alte zone de pe A3, precum Nădășelu-Poarta Sălajului, sunt înregistrate probleme din cauza soluțiilor agreate, astfel încât această secțiune ar putea fi inaugurată fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică, unde sunt prevăzute două viaducte separate pe o distanță de 3,2 km. CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. Situație complicată pe segementul Nădășelu-Poarta Sălajului, care riscă să fie inaugurat fără bucățile de la Nădășelu și Topa Mică VIDEO„În ultimele zile, ne-am întâlnit cu constructorii și am mers pe șantierele Autostrăzii Transilvania. Concluzia este una singură: cu un ochi râdem, cu un altul plângem. Pe de o parte am întâlnit constructori extraordinari, care și-au făcut treaba și termină proiecte înainte de termen, iar pe de altă parte vedem un stat incapabil să deblocheze proiecte și care pune bețe în roate prin ordonanțele pe fiscalitate”, a declarat deputatul USR Viorel Băltărețu. Acesta a preciat evoluția bună de pe șantierul de la drumul expres Cluj-Tureni, dar a semnalat problemele de la un alt proiect însemnat, precum drumul expres Cluj-Apahida-Gherla-Dej, unde cel mai probabil, licitația pentru studiul de fezabilitate va fi anulată în perioada următoare. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom