Connect with us

Sport

Despăgubiri-record pentru realizarea centurii metropolitane! 1 miliard de lei pentru exproprierea a 1.600 de imobile.

Stefan Petre

Published

on

Despăgubiri-record pentru realizarea centurii metropolitane. FOTO: Facebook/ Emil Boc

Administrație

1.600 de imobile din Cluj-Napoca și din zona metropolitană vor fi expropriate pentru a face loc centurii metropolitane – Etapa I. Ministerul Transporturilor a publicat, recent, hotărârea de Guvern privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor.

Despăgubiri-record pentru realizarea centurii metropolitane. FOTO: Facebook/ Emil Boc

  


Despăgubiri-record de 1 miliard de lei (aproximativ 200 milioane de euro) pentru exproprierile aferente realizării Centurii Metropolitane a Clujului – Etapa I. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunţat recent deschiderea procedurii de transparenţă decizională. 


Potrivit hotărârii de Guvern, coridorul de expropiere este constituit din 1.598 de imobile de pe raza municipiului Cluj-Napoca și a localităților Apahida, Baciu, Florești şi Feleacu, reprezentând teren în suprafață de 3.026.125 mp. Despăgubirile acordate proprietarilor se ridică la o valoare totală de 1.053.732.000 lei, adică circa 200 milioane euro. Fondurile necesare exproprierilor vor fi alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar procedurile de expropriere vor fi efectuate de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Raportul de evaluare a fost întocmit în luna iunie 2023.„Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fii descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE. Pentru prezentul act normativ este necesară aprobarea sumei cu titlu de despăgubire, în valoare de 1.053.732 mii lei, aferentă celor 1.598 de imobile, în suprafață totală de 3.026.125 mp teren”, se arată în proiectul de act normativ.



Harta culoarului de expropriere pentru centura metropolitană. Sursa: proiect de hotărâre de GuvernCe prevede hotărârea de Guvern?Prin proiectul de act normativ se propune:1)  aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică de interes național „Drum Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură”, aflate pe raza localităților Apahida, Baciu, Cluj – Napoca, Florești şi Feleacu, din județul Cluj, prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, conform studiului de fezabilitate;


2) aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a imobilelor  proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Drum Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură”, aflate pe raza localităților Apahida, Baciu, Cluj – Napoca, Florești şi Feleacu, din județul Cluj, situate pe amplasamentul prevăzut la art. 1;3) aprobarea listei cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, proprietarii sau deținătorii acestora, aflate pe raza localităților Apahida, Baciu, Cluj – Napoca, Florești şi Feleacu, din județul Cluj, așa cum rezultă din evidențele unităților administrativ – teritoriale, precum şi a sumelor individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor în valoare de 1.053.732 mii lei, pentru un număr de 1.598 de imobile în suprafață totală de 3.026.125 mp teren, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre;


4) aprobarea listei cuprinzând imobilele  proprietate publică a statului care fac parte din coridorul de expropriere  al lucrării de utilitate publică de interes național „Drum Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură”, aflate pe raza localităților Apahida, Baciu, Cluj – Napoca, Florești şi Feleacu, din județul Cluj, prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta hotărâre;5) aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ – teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Drum Transregio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură”, aflate pe raza localităților Apahida, Baciu, Cluj – Napoca, Florești şi Feleacu, din județul Cluj, prevăzută în anexa nr. 4 la prezenta hotărâre.Până acum, doar etapa I a centurii metropolitane a fost scoasă la licitație: modernizarea DN 1 la Florești, unde contractul este deja semnat cu Viarom, respectiv cei 42 de kilometri ai lotului 2, unde a depus ofertă de către Asocierierea Con-A Operations, Dimex 2000, Hydrostroy AD, Concelex si Automagistral-Pivden. Dacă în cazul primului tronson al centurii ocolitoare, licitația a fost adjudecată, iar primele lucrări ar putea începe spre finalul anului viitor, în cazul celui de-al doilea segment (de la intrarea în Cluj până la conectarea B-dului Muncii) trebuie concretizate o serie de proceduri birocratice. Etapele realizării centurii metropolitane a ClujuluiProiectul centurii metropolitane Cluj a fost licitat în două etape, prima etapă fiind împărțită în două tronsoane. Contractul pentru primul tronson al centurii metropolitane, în valoare de 22,4 milioane de euro, a fost semnat la începutul lunii august. Este vorba despre tronsonul care presupune modernizarea DN 1 la Florești și asigurarea conectivității pentru Spitalul Regional de Urgență. Practic se va extinde la 6 benzi de circulație zona DN1 Cluj-Florești până la Spitalul Regional de Urgență – câte o bandă pe sens va fi dedicată transportului în comun, salvărilor, poliției, pompierilor.  De asemenea, se vor amenaja piste de biciclete pentru încurajarea utilizării mijloacelor de comun alternative la mașină – fiind create astfel culoare de mobilitate alternativă, parte integrantă a viziunii pe termen lung pentru Cluj-Napoca și zona metropolitană. Licitația pentru realizarea lotului 1 a fost adjudecată la finalul lunii iunie în favoarea asocierii de firme SC Viarom Construct SRL și SC Electrogrup SA, contract în valoare de 94 milioane de lei. În iulie 2023, Primăria deschidea licitația pentru realizarea celui de-al doilea tronson al centurii metropolitane. Termenul inițial pentru depunerea ofertelor, stabilit pentru 25 septembrie 2023, a fost prelungit în câteva rânduri, până în 31 octombrie, ulterior până în 7 noiembrie, iar ultima dată termenul a fost extins până în 20 noiembrie. Tergiversările în cazul acestui proiect au fost motivate de solicitările ofertanților pentru detalii suplimentare. Anterior licitării tronsonului doi al centurii ocolitoare Cluj, proiectul a fost restructurat, astfel încât cele două segmente (tronsoanele 2 și 3 ale centurii) au fost comasate într-un singur tronson 2, iar valoarea proiectului a fost majorată. Dacă inițial costurile erau estimate la 998.547.953,25 euro, după alocarea suplimentară de fonduri, contractul a fost majorat cu 147 milioane de euro.  Centura metropolitană a Clujului are o importanță majoră pentru decongestionarea traficului și pentru dezvoltarea economică a Clujului.Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fii descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom