Connect with us

Sport

Piața de mașini noi a crescut în primele 8 luni din 2023. Mașinile „verzi” câștigă teren în rândul preferințelor

Stefan Petre

Published

on

Mașini în trafic/ Foto: pixabay.com

Auto

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 20%, în decursul primelor opt luni din acest an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar mașinile „verzi” câștigă din ce în ce mai mult teren în rândul preferințelor.

Mașini în trafic/ Foto: pixabay.com

  


Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 20%, în decursul primelor opt luni din acest an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce mărcile „verzi” au raportat un salt de 35,9% şi o cotă de piaţă de 23,4%, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 


Statistica publicată miercuri arată că, pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după primele opt luni din anul 2023, este condus de Dacia (32.884 de unităţi), urmată de Renault (10.229), Toyota (7.777), Volkswagen (7.675), Skoda (7.083), Ford (6.934), Hyundai (6.119), Mercedes Benz (5.970), Suzuki (3.178) şi BMW (3.070).Pe ansamblu, autoturismele (ce reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat, la nivelul lunii august a acestui an, un volum de 12.750 de unităţi, cu 2,4% mai mult decât în luna similară din 2022.



CITEȘTE ȘI:
S-a schimbat legea pentru permisele de conducere auto. Ce este important să știe șoferii?În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 2,2% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, până la o pondere de 63,5%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, se înregistrează o scădere de 0,5% de la an la an şi deţin o cotă de 13,1% din total.Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, la finele lunii august 2023, o cotă de piaţă de 23,4%.



A crescut interesul românilor pentru mașinile full electriceÎn această categorie, autoturismele full electrice deţin o cotă de 10,7% din piaţă, în prezent, de la 7,8%, în primele opt luni ale anului anterior.Potrivit sursei citate, achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+35,9%), comparativ cu perioada similară a anului trecut, şi, în acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+64,8%) şi a celor plug-in hybrid (+45%) din totalul autoturismelor electrificate. Achiziţiile de autoturisme 100% electrice au crescut cu aproape 65%, la nivelul celor opt luni din 2023, în timp ce categoria Plug-in înregistrează un salt de 45% faţă de intervalul similar al anului precedent. De asemenea, autoturismele Full Hybrid consemnează o creştere de 10,1% în perioada analizată.



Dacia Spring conduce topul celor mai vândute mașini 100% electriceÎn intervalul ianuarie – august 2023, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 4.749 de unităţi (+34,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent), Tesla Model Y (1.483 de unităţi, +1.461,1%), Tesla Model 3 (cu 678 de unităţi, +99,4%), Renault Megane (634 de unităţi, +15.750%) şi Volkswagen e-UP! (383 de unităţi, +15,4%).CITEȘTE ȘI:
Românii, campioni la cumpărat mașini noi. Cea mai mare creștere din UEPe segmentul autoturismelor Plug-in, ierarhia este condusă de Ford Kuga – cu 523 de unităţi şi o creştere de 93%, de la un an la altul, apoi Hyundai Tucson (220 de unităţi, +44,7%), Renault Captur (208 unităţi, +14,9%), Mazda CX-60 (202 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară a anului anterior) şi Mercedes Benz GLE (201 unităţi, +16,9%).Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc, în Top 3, Toyota Corolla (1.552 de unităţi, -8,9% faţă de 2022), urmată de Toyota C-HR (1.224 de unităţi, -11,9%) şi Toyota Yaris Cross (1.103 unităţi, +131,7%).Pe de altă parte, autovehiculele comerciale uşoare înregistrează, în august 2023, o creştere de 27,5% faţă de luna august 2022, iar pe ansamblul celor opt luni din acest an, o majorare de 14,2%. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom