Connect with us

Sport

Podul Garibaldi intră în linie dreaptă. Documentația actualizată așteaptă ultimele avize

Stefan Petre

Published

on

Podul Garibaldi intră în linie dreaptă. FOTO: Arhivă/ Captură ecran video de prezentare pod

Administrație

Saga eșecurilor privind licitațiile de reabilitare a Podului Garibaldi ar putea lua sfârșit. Primăria Cluj-Napoca parcurge ultimele etape pentru avizarea documentației actualizate și va lansa în curând o nouă licitație pentru modernizare, mai atractivă pentru constructori.

Podul Garibaldi intră în linie dreaptă. FOTO: Arhivă/ Captură ecran video de prezentare pod

  


Podul Garibaldi a revenit în atenția administrației locale anul trecut, când Primăria a atribuit companiei Costin și Vlad Birou de proiectare un contract în valoare de 270.000 de lei pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie, a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire, a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de desființare și a proiectului tehnic pentru podul Garibaldi.  


Documentația este aproape de finalizare, intrând recent în etapa de încadrare în procedura de mediu. Clujenii pot aduce propuneri în cadrul proiectului în această etapă, anunță Primăria Cluj-Napoca: „Municipiul Cluj-Napoca (…) anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către APM Cluj, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Elaborare DALI, DTAC/DTAD și PT+DE pentru realizarea lucrărilor de intervenție și modernizare POD GARIBALDI, deviere rețele edilitare și racordare la străzile adiacente, pentru obiectivul de investiții „Pod peste Râul Someșul Mic pe Strada Giuseppe Garibaldi (Pod Garibaldi) în municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj”,  propus a fi amplasat în municipiul Cluj-Napoca, str. Giuseppe Garibaldi, fn, jud. Cluj.


Proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul APM Cluj, Calea Dorobanților, nr. 99 în zilele de luni-vineri între orele 09.00-14.00, precum și la următoarea adresă de internet http://apmcj.anpm.ro. Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Cluj”, se arată pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca.Un nou studiu de fezabilitate, după patru licitații eșuateÎn 2019, proiectul de modernizare a fost scos la licitație de patru ori, însă nicio firmă nu a depus oferte. Astfel, municipalitatea a decis să actualizeze documentația aferentă proiectului.


Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, pentru monitorulcj.ro, că odată cu finalizarea acestei etape, documentația va ajunge pe masa consilierilor locali pentru aprobare, urmând ca ulterior să fie lansată licitația de execuție a proiectului.„Am avut un proiect pentru Podul Garibaldi și mai multe licitații la care nu a participat nimeni și a trebuit să refacem studiul de fezabilitate. Suntem acum în etapa de a obține avizele pentru studiul de fezabilitate și pentru proiect tehnic. În etapa aceasta, avem nevoie și de obținerea avizului de mediu, este singurul aviz pe care îl mai avem de obșiunt, adică cel de la Apele Române și apoi de la Mediu, pentru că ele se eliberează împreună. Așadar, suntem în etapa de încadrare a acestui proiect în procedura de mediu, timp în care toți cei interesați pot să verifice acest proiect și să își spună punctul de vedere. După ce vom obține aceste avize, vom putea intra în Consiliul Local cu studiul de fezabilitate, după care vom putea scoate proiectul la licitație. 


Depinde foarte mult de ce se întâmplă cu Apele Române, pentru că acolo trebuie încheiat un protocol, este o procedură care de regulă durează o lună jumătate, două luni. Nu pot să înaintez un termen, pentru că depinde foarte mult de aceste proceduri care au loc la București înainte de hotărârea de consiliu local”, a declarat Dan Tarcea.Finanțarea lucrărilor la Podul Garibaldi a putea să fie realizată din fonduri europene sau guvernamentale, însă dacă proiectul nu va fi eligibil pentru axele de finanțare, Primăria va realiza investiția din fonduri proprii, a mai arătat viceprimarul Tarcea.„Din păcate, axele pentru atragerea de fonduri europene nu sunt pentru parking-uri, nu sunt pentru poduri, doar în anumite condiții, deci aici lucrurile sunt puțin mai complexe, dar în momentul în care o să avem posibilitatea să atragem și va fi vreo axă deschisă, evident, vrem să atragem bani din fonduri europene, tot ce se paote, pentru că sunt o dată pentru proiecte pe mobilitate, sunt proiecte pentru spații verzi, proiecte de regenerare urbană și niște sume prealocate, noi suntem pregătiți și cu alte proiecte, și în momentul în care vom fi eligibili să depunem un proiect, o să mergem mai departe. Acesta este și motivul pentru care municipiul Cluj-Napoca s-a clasat pe locul I detașat în România în atragerea fondurilor europene: am fost pregătiți cu proiecte mature și în pmomentul în care au apărut axele de finanțare, noi am fost pregătiți să depunem proiecte. La fel suntem și aici. Dacă nu vom obține bani din fonduri europene sau din surse gurvernamentale, atunci, desigur, îl vom face din bugetul local”, a afirmat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.Valoarea investiției s-a dublat din 2014 până în 2019Despre modernizarea Podului Garibaldi municipalitatea vorbește de circa opt ani. În tot acest timp, lucrările nu au început, dar valoarea investiției s-a dublat. Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi costă 4,9 milioane lei, în 2017 valoarea totală a investiţiei a crescut la 7,1 milioane lei, iar valoarea totală a investiției a ajuns în ianuarie 2019 la 8,7 milioane lei fără TVA (1,8 milioane euro). Obiectivul de investiții era cuprins la finanțare în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) cu o valoare de 5 milioane lei, conform listei obiectivelor de investiții aprobate pentru județul Cluj în perioada 2017-2020 de Ministerul Dezvoltării. Potrivit documentelor Primăriei, lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, stăvilare noi, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.Lucrările la podul Garibaldi erau programate să înceapă în paralel cu cele de la podul Traian.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Florin Piersic strălucește la 89 de ani! Marele actor face senzație pe Cluj Arena

Alex Campian

Published

on

Florin Piersic, unul dintre cei mai iubiți actori români, a făcut senzație luni seara pe Cluj Arena, la derby-ul dintre Universitatea Cluj și CFR Cluj, impresionând prin vitalitate și bunăstare, după problemele recente de sănătate.

Luni, 29 septembrie 2025, Cluj Arena a fost martora unui moment special. Pe fondul derby-ului dintre Universitatea Cluj și CFR Cluj, care s-a încheiat la egalitate, scor 2-2, marele actor Florin Piersic a fost prezent pe stadion, stârnind emoție și aplauze din partea fanilor și spectatorilor.

Ajuns la venerabila vârstă de 89 de ani, Florin Piersic arată remarcabil, surprinzând publicul prin energie și prezență, mai ales după problemele de sănătate pe care le-a traversat în ultima perioadă.

„Un oraș. Un club. Un simbol! Florin Piersic”, au scandat spectatorii, primindu-l pe actor cu căldură și admirație.

Florin Piersic a declarat că se simte mult mai bine acum și că își dorește să depășească pragul de 90 de ani, lăsând totul „în mâinile lui Dumnezeu”. Prezența sa pe stadion a transformat derby-ul într-un eveniment memorabil nu doar pentru iubitorii de fotbal, ci și pentru admiratorii săi.

Momentul a fost unul plin de emoție, iar vedeta cinematografiei românești a demonstrat încă o dată că spiritul său rămâne la fel de puternic ca în tinerețe.

Florin Piersic continuă să inspire românii prin vitalitatea sa, iar apariția sa pe Cluj Arena rămâne un simbol al longevității, pasiunii pentru viață și al legăturii cu publicul.

foto: fcucluj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Sabrina Voinea, aur strălucitor la Paris! Gimnasta româncă a uimit la Cupa Mondială și a arătat că nu renunță la visul ei!

Alex Campian

Published

on

Sabrina Voinea cu medalia de aur la sol la Cupa Mondială de la Paris

Duminică, în Arena Bercy din Paris, Sabrina Maneca Voinea a scris istorie pentru România: a câștigat medalia de AUR la sol, cu un punctaj fabulos de 13,800.
Rivalele ei au rămas fără replică – rusoaica Angelina Melnikova s-a mulțumit cu argintul (13,400), iar finlandeza Kaia Tanskanen cu bronzul (13,366).

▶️ Sabrina intrase deja în competiție cu prima notă în calificări (13,633), dar azi a urcat spectaculos pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.
▶️ Emoțiile au fost uriașe, pentru că Arena Bercy i-a adus aminte de amintiri olimpice dureroase, însă Sabrina și-a învins fricile și a strălucit!

Deși colegele Miruna Botez și Bianca Vișovan nu au prins finala, echipa României a fost puternic susținută de antrenorii Camelia Voinea, Carmen Traicu și Ciprian Crețu, de arbitra Ana Iordache și de kinetoterapeutul Răzvan Spirescu.

Sabrina a arătat că drumul ei în gimnastică nu s-a încheiat!”, a transmis Comitetul Olimpic și Sportiv Român.
Sportiva face parte din proiectul „Țară, țară, vrem campioane!”, coordonat de Mariana Bitang și Octavian Bellu.

Sabrina Voinea cu medalia de aur la sol la Cupa Mondială de la Paris

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

La doar 17 ani, Luca Savu scrie istorie pentru Cluj! Podium spectaculos în Iberian Supercars

Alex Campian

Published

on

Luca Savu, pilot de 17 ani din Cluj, podium în Iberian Supercars

Performanță uriașă pentru motorsportul clujean! Luca Savu, un pilot de doar 17 ani, a reușit să urce pe podium în prestigiosul campionat Iberian Supercars – GT4 / TCR, desfășurat pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia.

La volanul unui Aston Martin Vantage AMR GT4, Luca – împreună cu portughezul Henrique Oliveira, coleg în Aston Martin Racing Academy – a terminat pe locul 2 la clasa GT4 Pro și pe 6 la general, dintr-un total impresionant de 45 de mașini.

Rezultatul e cu atât mai spectaculos cu cât echipajul a plecat doar de pe poziția 11 pe grilă, reușind o cursă de recuperare incredibilă.

Mama tânărului pilot a transmis un mesaj emoționant după reușită:
„O bucurie infinită pentru noi! Emoții, eforturi, sacrificii și multă muncă, care de cele mai multe ori se încununează cu succes. Luca a demonstrat din nou că orice este posibil. Împreună cu Henrique au scris o pagină frumoasă în povestea lor, obținând primul podium în Iberian Supercars.”

Această performanță confirmă talentul extraordinar al lui Luca Savu și deschide noi drumuri pentru motorsportul românesc.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom