Connect with us

Sport

Podul Garibaldi intră în linie dreaptă. Documentația actualizată așteaptă ultimele avize

Stefan Petre

Published

on

Podul Garibaldi intră în linie dreaptă. FOTO: Arhivă/ Captură ecran video de prezentare pod

Administrație

Saga eșecurilor privind licitațiile de reabilitare a Podului Garibaldi ar putea lua sfârșit. Primăria Cluj-Napoca parcurge ultimele etape pentru avizarea documentației actualizate și va lansa în curând o nouă licitație pentru modernizare, mai atractivă pentru constructori.

Podul Garibaldi intră în linie dreaptă. FOTO: Arhivă/ Captură ecran video de prezentare pod

  


Podul Garibaldi a revenit în atenția administrației locale anul trecut, când Primăria a atribuit companiei Costin și Vlad Birou de proiectare un contract în valoare de 270.000 de lei pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie, a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construire, a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de desființare și a proiectului tehnic pentru podul Garibaldi.  


Documentația este aproape de finalizare, intrând recent în etapa de încadrare în procedura de mediu. Clujenii pot aduce propuneri în cadrul proiectului în această etapă, anunță Primăria Cluj-Napoca: „Municipiul Cluj-Napoca (…) anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către APM Cluj, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul „Elaborare DALI, DTAC/DTAD și PT+DE pentru realizarea lucrărilor de intervenție și modernizare POD GARIBALDI, deviere rețele edilitare și racordare la străzile adiacente, pentru obiectivul de investiții „Pod peste Râul Someșul Mic pe Strada Giuseppe Garibaldi (Pod Garibaldi) în municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj”,  propus a fi amplasat în municipiul Cluj-Napoca, str. Giuseppe Garibaldi, fn, jud. Cluj.


Proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul APM Cluj, Calea Dorobanților, nr. 99 în zilele de luni-vineri între orele 09.00-14.00, precum și la următoarea adresă de internet http://apmcj.anpm.ro. Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Cluj”, se arată pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca.Un nou studiu de fezabilitate, după patru licitații eșuateÎn 2019, proiectul de modernizare a fost scos la licitație de patru ori, însă nicio firmă nu a depus oferte. Astfel, municipalitatea a decis să actualizeze documentația aferentă proiectului.


Viceprimarul Dan Tarcea a declarat, pentru monitorulcj.ro, că odată cu finalizarea acestei etape, documentația va ajunge pe masa consilierilor locali pentru aprobare, urmând ca ulterior să fie lansată licitația de execuție a proiectului.„Am avut un proiect pentru Podul Garibaldi și mai multe licitații la care nu a participat nimeni și a trebuit să refacem studiul de fezabilitate. Suntem acum în etapa de a obține avizele pentru studiul de fezabilitate și pentru proiect tehnic. În etapa aceasta, avem nevoie și de obținerea avizului de mediu, este singurul aviz pe care îl mai avem de obșiunt, adică cel de la Apele Române și apoi de la Mediu, pentru că ele se eliberează împreună. Așadar, suntem în etapa de încadrare a acestui proiect în procedura de mediu, timp în care toți cei interesați pot să verifice acest proiect și să își spună punctul de vedere. După ce vom obține aceste avize, vom putea intra în Consiliul Local cu studiul de fezabilitate, după care vom putea scoate proiectul la licitație. 


Depinde foarte mult de ce se întâmplă cu Apele Române, pentru că acolo trebuie încheiat un protocol, este o procedură care de regulă durează o lună jumătate, două luni. Nu pot să înaintez un termen, pentru că depinde foarte mult de aceste proceduri care au loc la București înainte de hotărârea de consiliu local”, a declarat Dan Tarcea.Finanțarea lucrărilor la Podul Garibaldi a putea să fie realizată din fonduri europene sau guvernamentale, însă dacă proiectul nu va fi eligibil pentru axele de finanțare, Primăria va realiza investiția din fonduri proprii, a mai arătat viceprimarul Tarcea.„Din păcate, axele pentru atragerea de fonduri europene nu sunt pentru parking-uri, nu sunt pentru poduri, doar în anumite condiții, deci aici lucrurile sunt puțin mai complexe, dar în momentul în care o să avem posibilitatea să atragem și va fi vreo axă deschisă, evident, vrem să atragem bani din fonduri europene, tot ce se paote, pentru că sunt o dată pentru proiecte pe mobilitate, sunt proiecte pentru spații verzi, proiecte de regenerare urbană și niște sume prealocate, noi suntem pregătiți și cu alte proiecte, și în momentul în care vom fi eligibili să depunem un proiect, o să mergem mai departe. Acesta este și motivul pentru care municipiul Cluj-Napoca s-a clasat pe locul I detașat în România în atragerea fondurilor europene: am fost pregătiți cu proiecte mature și în pmomentul în care au apărut axele de finanțare, noi am fost pregătiți să depunem proiecte. La fel suntem și aici. Dacă nu vom obține bani din fonduri europene sau din surse gurvernamentale, atunci, desigur, îl vom face din bugetul local”, a afirmat viceprimarul municipiului Cluj-Napoca.Valoarea investiției s-a dublat din 2014 până în 2019Despre modernizarea Podului Garibaldi municipalitatea vorbește de circa opt ani. În tot acest timp, lucrările nu au început, dar valoarea investiției s-a dublat. Dacă în 2014 se estima că reabilitarea Podului Garibaldi costă 4,9 milioane lei, în 2017 valoarea totală a investiţiei a crescut la 7,1 milioane lei, iar valoarea totală a investiției a ajuns în ianuarie 2019 la 8,7 milioane lei fără TVA (1,8 milioane euro). Obiectivul de investiții era cuprins la finanțare în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) cu o valoare de 5 milioane lei, conform listei obiectivelor de investiții aprobate pentru județul Cluj în perioada 2017-2020 de Ministerul Dezvoltării. Potrivit documentelor Primăriei, lungimea totală a podului este de 50,30 metri. Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton. Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri. Investiţia presupune lucrări de reabilitare, stăvilare noi, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.Lucrările la podul Garibaldi erau programate să înceapă în paralel cu cele de la podul Traian.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom