Connect with us

Sport

România nu reușește sa treacă „pragul mediocrității” la construcția de autostrăzi. Mai puțin de 50 km de drum, construiți în 2023

Stefan Petre

Published

on

Secțiunea Chețani-Câmpia Turzii A3/Foto Asociația Pro Infrastructura Facebook.com

Economie

România reușește cu greu să dea în folosință aproape 50 de km de drumuri în 2023. Până în prezent au fost inaugurați doar 13 km, pe A3, secțiunea Nuşfalău – Suplacu de Barcău.

Secțiunea Chețani-Câmpia Turzii A3/Foto Asociația Pro Infrastructura Facebook.com

  Potrivit Asociației Pro Infrastructura (API), în 2023 România ar putea avea un plus de câțiva zeci de kilometri de drum. În condiții ideale, ar putea fi inaugurați aproape 100 de km, dar instalarea iernii și condițiile meteo prea puțin prielnice lucrărilor de șantier reprezintă un impediment substanțial în acest sens.  În septembrie 2023, lungimea totală a autostrăzilor din România a trecut de pragul psihologic de 1000 km. CITEȘTE ȘI: 
Autostrada Transilvania. România atinge borna de 1.000 km de autostradă, prin deschiderea segmentului Nușfalău-Suplacu de Barcău.În prezent, potrivit datelor oficiale, România are contracte de execuție semnate pentru mai bine de 800 de km de drum expres.  Informațiile au fost confirmate și de reprezentanții API, potrivit cărora România va reuși să dea în circulație sub 50 de km la final de an. „România are momentan 1008 kilometri de autostradă și drum expres în exploatare, alți 834 km contractați și încă 95 km în licitație lucrări. Suma totală contractată este de 10,8 miliarde euro la care adăugăm alte 2,1 miliarde euro estimate pe cele 4 proiecte aflate în procedură de achiziție, din care 1,37 miliarde euro pentru lotul cu Tunelul Meseș, perla coroanei. Prețuri fără TVA”, semnalează Asociația Pro Infrastructura. 48,75 kilometri de autostradă în 2023, „media mediocră” a ultimilor cinci aniCompaniile românești lucrează pe circa 53% din lungimea contractată a rețelei și 45% din suma tuturor proiectelor.  „Dacă îi socotim și pe cei de la Coni, Erbașu și Dimex, vedem că românii au 60% din cei 834 km parafați și 50% din valoarea totală a loturilor”, arată sursa citată. Oricum, constructorul UMB pare să întâmpine probleme pe secțiunile de drum contractate, unde volumul de muncă este peste capacitatea de gestionare a firmei. Pe circa 20% din rețeaua de infrastructură aflată în execuție operează mai multe companii din Turcia, italienii construiesc aproape 13% din lungime, iar cele două companii de origine austriacă, Strabag și Porr, sunt responsabile cu 4,6% din rețea.„Miercuri, 29.11.2023, se va deschide primul segment din A0 însă doar între nodurile cu DN1 și A3, adică 9,5 km. Următorul sector cert este tot pe A0, dar pe sud, între DN5 și DN6, probabil că în jur de 10 decembrie, tot aproximativ 10 km.Șanse foarte bune sunt și pe A3 Chețani-Câmpia Turzii, un record național: deschidere cu 8 luni și ceva înainte de termen. 15,7 kilometri dar la limită, în perioada 15-20 decembrie.Deci dacă adunăm loturile certe/cu șanse foarte bune, avem 48,75 kilometri noi de autostradă în 2023, media mediocră a ultimilor 5 ani”, arată specialiștii în infrastructură. De altfel, sunt șanse și pentru deschiderea primului drum expres din Ardeal, centura Oradea-A3, însă doar dacă condițiile meteo o va permite, iar antreprenorii se vor mobiliza exemplar. CITEȘTE ȘI: 
Primul drum expres din Ardeal. Drumul de legătură Autostrada Transilvania-Oradea, cu o lungime de 19 km, deschis circulației în decembrie„Pe cei 13 km de drum expres ai legăturii A3-Centura Oradea antreprenorul Strabag are termen martie 2024 și vrea să-i dea în trafic în decembrie, la limită, dar mai are multă treabă de făcut, iar vremea și ultimele livrări necesare pot pune bețe în roate.Deci DOAR DACĂ se aliniază toate planetele la sfârșit de an vom avea 93,5 kilometri noi de autostradă și drum expres pe care putem circula, plus 10 kilometri de autostradă muzeu pe A0 Nord 2 fiindcă iresponsabilii CNAIR nu au făcut descărcarea provizorie promisă de peste un an”, semnalează Asociația Pro Infrastructura. În prezent, singurul segment din Autostrada Transilvania fără contract rămâne secțiunea ce include și tunelul Meseș (Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău). Considerat drept cel mai dificil lot de pe A3 Cluj – Oradea, secțiunea de 41 de km a Autostrăzii Transilvania, care include și Tunelul Meseș, avea estimat un termen de realizare de 6 ani și jumătate.Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar fără viaductele de 3,2 km de la Nădășelu și Topa Mică. din județul Cluj. Potrivit unei analize realizate de cercetătorii UBB, județele care au cel puțin un tronson de autostradă au un PIB pe cap de locuitor semnificativ mai ridicat decât județele fără autostradă.Din nefericire, până în prezent, România a reușit să realizeze în medie mai puțin de 45 de kilometri de autostradă pe an.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Sport

Istoric! U Cluj revine în cupele europene după o pauză de 53 de ani. Sabău: „La revedere, Untold!”

Alex Campian

Published

on

Universitatea Cluj scrie istorie! După o pauză de 53 de ani, „Șepcile Roșii” revin în cupele europene, urmând să joace în turul al doilea preliminar din UEFA Conference League, în luna iulie.

Este o performanță istorică pentru clubul clujean, care nu mai evoluase în competițiile europene din sezonul 1972–1973. Posibilii adversari din această fază includ nume grele precum AZ Alkmaar, Rapid Viena, Hajduk Split, AEK Atena sau FK Astana. Tragerea la sorți va avea loc pe 18 iunie, iar meciurile sunt programate pentru 24 și 31 iulie.

Dan Nistor: „Vreau un adversar puternic”

Dan Nistor, unul dintre liderii vestiarului, nu se teme de provocări:
„Mi-ar plăcea să întâlnim o echipă puternică. Dacă e să pierdem, să o facem în fața unei formații de top!”

Sabău, cu umor: „Nu se mai ține Untoldul!”

Antrenorul Ioan Ovidiu Sabău a ironizat posibilul conflict de program cu festivalul Untold, care are loc chiar pe Cluj Arena:
„Nu se mai ține Untoldul! Găsim soluții. Să ia o pauză de 4-5 ore, jucăm meciul și apoi pot să continue. La revedere, Untold!”
Declarația a stârnit zâmbete, dar subliniază și entuziasmul uriaș pentru revenirea echipei pe scena continentală.

Chipciu: „E ca în Champions League!”

Căpitanul Alex Chipciu a făcut o paralelă emoționantă cu experiențele sale din Ligă:
„În cantonamentul din vară speram doar să evităm retrogradarea. Dar ce am trăit aici, la U Cluj, e comparabil cu ce am simțit în Champions League, la FCSB sau Anderlecht.”

Amintiri europene: sezonul 1972–1973

Ultima apariție a Universității Cluj în Europa a avut loc în Cupa UEFA 1972–1973. Atunci, clujenii au învins Levski Sofia cu 4-1 pe teren propriu, dar au pierdut returul cu 5-1 în Bulgaria, ratând calificarea.

Revenirea în cupele europene deschide un nou capitol pentru clubul „Șepcilor Roșii” și readuce Clujul pe harta fotbalului continental. Atmosfera promite să fie electrizantă, iar fanii așteaptă cu sufletul la gură startul unei noi aventuri europene.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite