Connect with us

Transport

Atac în trafic: Șofer de autobuz agresat de un călător în timpul mersului. Victima a solicitat ajutorul la 112.

Anamaria Ioana

Published

on

Un șofer de autobuz din Sibiu a fost agresat în timp ce se afla la volan de unul dintre călătorii pe care îi transporta. Incidentul a fost raportat de bărbat prin apel la numărul de urgență 112. Potrivit polițiștilor, între cei doi ar fi existat un conflict mai vechi. Ambele părți implicate, atât victima, cât și presupusul agresor, au depus plângeri penale în legătură cu incidentul.

Incidentul a avut loc luni dimineață, în jurul orei 09:00, pe Calea Dumbrăvii din municipiul Sibiu. Conform relatărilor, șoferul conducea un minibus electric în trafic atunci când un călător a început să îl agreseze fizic. În confruntarea care a urmat, șoferul s-a apărat cu pumnii și picioarele, simultan cerând ajutor prin apelul la numărul de urgență 112.

Echipajele de poliție sosite la fața locului au constatat că între șoferul mijlocului de transport în comun și unul dintre pasageri, motivat de neînțelegeri anterioare, s-a iscat un conflict care a escaladat în agresiuni reciproce. Din fericire, nu au fost necesare intervenții medicale.

Incidentul este în prezent sub anchetă, fiind investigat și de către reprezentanții companiei de transport public local din Sibiu. Raluca Racz, purtător de cuvânt al Tursib, a confirmat că șoferul implicat a acționat conform procedurilor, alertând autoritățile prin apelul la numărul de urgență 112.

Având în vedere că ambele părți implicate au depus plângeri, poliția a deschis două dosare penale pentru “loviri și alte violențe”, iar investigațiile continuă pentru a stabili responsabilitățile în acest incident.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Transport

Park&Ride de la Aeroport devine prima autogară modernă din Cluj-Napoca – FlixBus introduce curse regulate

Alex Campian

Published

on

Park&Ride de la Aeroportul Cluj, prima autogară modernă din municipiu, cu curse FlixBus

Park&Ride-ul de lângă Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost transformat în prima autogară modernă din municipiu. Primul operator care a inclus această infrastructură în traseele sale regulate este FlixBus, oferind curse dus-întors spre București, Constanța și Oradea, cu opriri, îmbarcări și debarcări direct la Park&Ride.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că pasagerii vor beneficia de peroane moderne, săli de așteptare și conexiuni directe cu transportul public din oraș. „Invităm și alți operatori de transport să includă Park&Ride-ul în rutele lor, pentru ca această infrastructură să devină un adevărat nod intermodal, în beneficiul tuturor celor care călătoresc spre și dinspre Cluj-Napoca”, a transmis acesta.

Tarife de parcare accesibile

Noul Park&Ride oferă locuri de parcare la prețuri avantajoase:

  • 10 minute – gratuit

  • 6 ore – 2 lei

  • 12 ore – 5 lei

  • 24 ore – 15 lei

  • 30 de zile – 365 lei

Un avantaj suplimentar pentru șoferi este că tichetul de parcare include transport public gratuit în și dinspre municipiul Cluj-Napoca.

Astfel, Park&Ride-ul de la Aeroport se conturează ca o soluție modernă și eficientă pentru mobilitatea urbană și regională, fiind primul pas către dezvoltarea unei rețele de transport intermodal la Cluj.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Studenții din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit și în anul universitar 2025-2026

Alex Campian

Published

on

Studenți din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit în anul universitar 2025-2026

Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) au anunțat că studenții, masteranzii și doctoranzii înscriși la universitățile clujene, cu vârsta de până la 30 de ani, vor beneficia și în anul universitar 2025-2026 de transport public gratuit pe raza municipiului.

Pentru a facilita accesul rapid și fără cozi, autoritățile au implementat mai multe soluții, în colaborare cu universitățile.

📌 Universitatea Babeș-Bolyai (UBB)

UBB a semnat convenția cu CTP Cluj-Napoca, iar studenții pot obține abonamente gratuite prin trei modalități:

  • Comandă online pentru primul card – pentru studenții din anul I sau cei care nu au încă un card de transport.

  • Prelungire la automate – pentru cei care dețin card și doresc să își reînnoiască abonamentul.

  • Centrele de vânzare CTP – pentru prima încărcare, pe baza carnetului de student sau a verificării CNP-ului.

Ulterior, reîncărcarea lunară se face simplu, direct de la automatele din stații.

❗ Alte universități clujene

Studenții Universității Tehnice, USAMV, UMF „Iuliu Hațieganu”, Universității de Artă și Design și Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” nu au convenție semnată cu CTP. Aceștia vor achiziționa abonamente în valoare de 56 de lei, sumă care va fi ulterior decontată de universități.

Pentru emiterea abonamentelor, studenții trebuie să se prezinte la Centrele de vânzare CTP cu:

  • Cartea de identitate

  • Carnetul de student vizat pentru anul universitar 2025-2026

📌 Zona metropolitană

Studenții care locuiesc în zona metropolitană Cluj beneficiază, de asemenea, de abonamente gratuite sau cu reducere, în funcție de instituția de învățământ la care sunt înscriși.

👉 Lista completă a centrelor de vânzare este disponibilă pe site-ul oficial ctpcj.ro.

CTP Cluj-Napoca urează tuturor studenților, masteranzilor și doctoranzilor mult succes în noul an universitar 2025-2026! 🎓

info: ctpcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Transport

Modernizarea căii ferate Cluj – Oradea, întârziată: doar două segmente ar putea fi gata până în 2026

Alex Campian

Published

on

Lucrări de modernizare pe magistrala feroviară Cluj – Oradea

Proiectul de modernizare a magistralei feroviare Cluj – Oradea, parte a liniei M300 Cluj – Episcopia Bihor, întâmpină întârzieri majore. Potrivit celor mai recente date, doar două dintre cele patru segmente aflate în lucru ar putea deveni operaționale până în august 2026, pentru a beneficia de finanțarea europeană.

Ce segmente vor fi modernizate prima dată?

Lucrările, împărțite pe patru loturi ce totalizează 166,5 km, includ:

  • Lot 1: Cluj-Napoca – Aghireșu (30,41 km) – progres fizic: 40%

  • Lot 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km) – progres fizic: peste 50%

  • Lot 3: Poieni – Aleșd (52,74 km)

  • Lot 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km)

Primele două loturi sunt singurele cu șanse să devină funcționale până în 2026, însă electrificarea completă nu va fi finalizată la termen, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Circulație feroviară în sistem pendulă și riscuri

Specialiștii atrag atenția asupra riscului de circulație în sistem pendulă și a posibilelor pericole la trecerile la nivel, din cauza întârzierilor la centralizări, montarea macazurilor și barierele aferente.

Impact și perspective

După finalizarea completă, modernizarea va permite:

  • timp de călătorie Cluj – Oradea: aprox. 2 ore

  • viteze de 100–160 km/h

  • roută strategică de marfă spre Europa Centrală și Țările Baltice

Cu toate acestea, estimările actualizate indică finalizarea întregului proiect în intervalul 2028–2030.

Lucrări de modernizare pe magistrala feroviară Cluj – Oradea

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom