Connect with us

Transport

Costurile Biletelor de Avion În Creștere: Cum Afecțează Bugetul Călătorilor în Sezonul Estival

Anamaria Ioana

Published

on

Cu sosirea verii, pasionații de călătorii sunt puși în fața unei realități amare: prețurile biletelor de avion sunt în creștere. Directorul general al uneia dintre cele mai mari companii aeriene din Europa a confirmat această tendință, punând în gardă călătorii că vor trebui să-și pregătească buzunarele pentru a face față costurilor crescânde ale zborurilor.

Biletele de avion se vor scumpi cu 50%. O provocare va fi dacă intrăm în Schengen

 

Veștile nu sunt tocmai încurajatoare pentru călătorii pasionați de aventură și pentru cei care sunt nevoiți să zboare în interes de serviciu. Michael O’Leary, directorul general al companiei aeriene Ryanair, a adus la cunoștința publicului că prețurile biletelor de avion ar putea cunoaște o creștere semnificativă, ca urmare a capacității limitate a industriei aeriene. Mai mult decât atât, el a dezvăluit și procentul estimat al acestei creșteri, punând astfel în atenția călătorilor inevitabilitatea unor cheltuieli suplimentare în perioada următoare.

Ryanair, renumită drept cea mai importantă companie aeriană din Europa, după numărul de pasageri, se pregătește să facă față unui sezon estival plin de provocări. Michael O’Leary, directorul general al companiei, a făcut unele declarații cu privire la evoluția prețurilor biletelor de avion în această vară.

Secretele biletelor ieftine de avion. Când și cum trebuie să le cumperi, de fapt - Playtech Știri

 

Conform afirmațiilor șefului Ryanair, se așteaptă să apară creșteri de prețuri cu până la 10%, întrucât ritmul de creștere al numărului de pasageri este mai lent decât era anticipat de către companie. Chiar dacă estimările oficiale indică un număr record de 205 milioane de pasageri transportați, față de cei 183,5 milioane înregistrat în anul precedent, situația este susceptibilă să se schimbe din cauza întârzierilor în livrarea noilor avioane Boeing.

Având la dispoziție mai puține aeronave, este posibil să fim nevoiți să revizuim estimările către aproximativ 200 de milioane de pasageri. În vara trecută, prețurile au înregistrat o creștere medie de 17%. Cu toate acestea, nu anticipăm o creștere mai mare de 10% în acest sezon estival. Odată cu creșterea capacității, este de așteptat ca prețurile să scadă, a declarat Michael O’Leary jurnaliștilor.

Ziua de Cluj | Scumpire simțitoare pentru biletele de avion. Cât a crescut prețul într-o lună

Compania aeriană are un contract cu Boeing pentru achiziționarea a 57 de avioane noi până la data de 31 martie 2025. Cu toate acestea, oficialii companiei sunt pesimiști în ceea ce privește livrarea completă a acestor aeronave până la termenul stabilit, anticipând că vor primi doar între 40 și 45 de avioane până atunci.

În luna noiembrie a anului 2023, Ryanair prognoza că profitul pentru anul fiscal curent va oscila între 1,85 și 2,05 miliarde de euro.

Cu toate acestea, în prezent, pragul superior al acestei estimări a fost revizuit în scădere, iar compania aeriană se așteaptă la un profit cuprins între 1,85 și 1,95 miliarde de euro. Cu toate acestea, există perspective că acesta ar putea depăși recordul anterior stabilit în 2018, când a înregistrat un profit de 1,45 miliarde de euro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Transport

Park&Ride de la Aeroport devine prima autogară modernă din Cluj-Napoca – FlixBus introduce curse regulate

Alex Campian

Published

on

Park&Ride de la Aeroportul Cluj, prima autogară modernă din municipiu, cu curse FlixBus

Park&Ride-ul de lângă Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost transformat în prima autogară modernă din municipiu. Primul operator care a inclus această infrastructură în traseele sale regulate este FlixBus, oferind curse dus-întors spre București, Constanța și Oradea, cu opriri, îmbarcări și debarcări direct la Park&Ride.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că pasagerii vor beneficia de peroane moderne, săli de așteptare și conexiuni directe cu transportul public din oraș. „Invităm și alți operatori de transport să includă Park&Ride-ul în rutele lor, pentru ca această infrastructură să devină un adevărat nod intermodal, în beneficiul tuturor celor care călătoresc spre și dinspre Cluj-Napoca”, a transmis acesta.

Tarife de parcare accesibile

Noul Park&Ride oferă locuri de parcare la prețuri avantajoase:

  • 10 minute – gratuit

  • 6 ore – 2 lei

  • 12 ore – 5 lei

  • 24 ore – 15 lei

  • 30 de zile – 365 lei

Un avantaj suplimentar pentru șoferi este că tichetul de parcare include transport public gratuit în și dinspre municipiul Cluj-Napoca.

Astfel, Park&Ride-ul de la Aeroport se conturează ca o soluție modernă și eficientă pentru mobilitatea urbană și regională, fiind primul pas către dezvoltarea unei rețele de transport intermodal la Cluj.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Studenții din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit și în anul universitar 2025-2026

Alex Campian

Published

on

Studenți din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit în anul universitar 2025-2026

Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) au anunțat că studenții, masteranzii și doctoranzii înscriși la universitățile clujene, cu vârsta de până la 30 de ani, vor beneficia și în anul universitar 2025-2026 de transport public gratuit pe raza municipiului.

Pentru a facilita accesul rapid și fără cozi, autoritățile au implementat mai multe soluții, în colaborare cu universitățile.

📌 Universitatea Babeș-Bolyai (UBB)

UBB a semnat convenția cu CTP Cluj-Napoca, iar studenții pot obține abonamente gratuite prin trei modalități:

  • Comandă online pentru primul card – pentru studenții din anul I sau cei care nu au încă un card de transport.

  • Prelungire la automate – pentru cei care dețin card și doresc să își reînnoiască abonamentul.

  • Centrele de vânzare CTP – pentru prima încărcare, pe baza carnetului de student sau a verificării CNP-ului.

Ulterior, reîncărcarea lunară se face simplu, direct de la automatele din stații.

❗ Alte universități clujene

Studenții Universității Tehnice, USAMV, UMF „Iuliu Hațieganu”, Universității de Artă și Design și Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” nu au convenție semnată cu CTP. Aceștia vor achiziționa abonamente în valoare de 56 de lei, sumă care va fi ulterior decontată de universități.

Pentru emiterea abonamentelor, studenții trebuie să se prezinte la Centrele de vânzare CTP cu:

  • Cartea de identitate

  • Carnetul de student vizat pentru anul universitar 2025-2026

📌 Zona metropolitană

Studenții care locuiesc în zona metropolitană Cluj beneficiază, de asemenea, de abonamente gratuite sau cu reducere, în funcție de instituția de învățământ la care sunt înscriși.

👉 Lista completă a centrelor de vânzare este disponibilă pe site-ul oficial ctpcj.ro.

CTP Cluj-Napoca urează tuturor studenților, masteranzilor și doctoranzilor mult succes în noul an universitar 2025-2026! 🎓

info: ctpcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Transport

Modernizarea căii ferate Cluj – Oradea, întârziată: doar două segmente ar putea fi gata până în 2026

Alex Campian

Published

on

Lucrări de modernizare pe magistrala feroviară Cluj – Oradea

Proiectul de modernizare a magistralei feroviare Cluj – Oradea, parte a liniei M300 Cluj – Episcopia Bihor, întâmpină întârzieri majore. Potrivit celor mai recente date, doar două dintre cele patru segmente aflate în lucru ar putea deveni operaționale până în august 2026, pentru a beneficia de finanțarea europeană.

Ce segmente vor fi modernizate prima dată?

Lucrările, împărțite pe patru loturi ce totalizează 166,5 km, includ:

  • Lot 1: Cluj-Napoca – Aghireșu (30,41 km) – progres fizic: 40%

  • Lot 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km) – progres fizic: peste 50%

  • Lot 3: Poieni – Aleșd (52,74 km)

  • Lot 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km)

Primele două loturi sunt singurele cu șanse să devină funcționale până în 2026, însă electrificarea completă nu va fi finalizată la termen, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Circulație feroviară în sistem pendulă și riscuri

Specialiștii atrag atenția asupra riscului de circulație în sistem pendulă și a posibilelor pericole la trecerile la nivel, din cauza întârzierilor la centralizări, montarea macazurilor și barierele aferente.

Impact și perspective

După finalizarea completă, modernizarea va permite:

  • timp de călătorie Cluj – Oradea: aprox. 2 ore

  • viteze de 100–160 km/h

  • roută strategică de marfă spre Europa Centrală și Țările Baltice

Cu toate acestea, estimările actualizate indică finalizarea întregului proiect în intervalul 2028–2030.

Lucrări de modernizare pe magistrala feroviară Cluj – Oradea

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom