Connect with us

Prin Oras

PREGĂTIȚI-VĂ DE ZECE ANI DE MIZERIE ȘI MUNICIPIU BLOCAT: Metroul și trenul metropolitan au primit undă verde de la Guvern

Alex Campian

Published

on

PREGĂTIȚI-VĂ DE ZECE ANI DE MIZERIE ȘI MUNICIPIU BLOCAT: Metroul și trenul metropolitan au primit undă verde de la Guvern

Indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca au fost aprobați marți de Executiv, a anunțat Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.Este vorba despre indicatorii tehnico- economici pentru Magistrala de Metrou M 1 de la Cluj Napoca, linia cu 19 staţii şi o lungime de 21 kilometri, având o valoarea totală a investiţiei de 2 miliarde de euro – din care 300 de milioane prin PNRR (pentru lucrări la staţii şi structuri).Termenul de realizare este de 8 ani – după papagalii de la G4 Media și de ZECE ANI conform celor afirmate de purtătorul de cuvânt al Guvernului.”Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Cărbunaru.Poate citesc și citează corect și ”deontologii” de la G4 Media.Licitaţia pentru execuţie ar trebui lansată anul viitor. Deocamdată nu avem nervii necesari să căutăm și să republicăm toate minciunile și promisiunile despre termene de execuție făcute de către Emil Boc, dar SUBLINIEM faptul că în 16 ani NICI MĂCAR o invetiție nu afost GATA LA TIMP. Ultima mizerie, un drum de legătură cu CREIC de 1,9 kilometri nu s-a realizat în 6 ani, în schimb a costat cât nu costă un tronson echivalent de autostradă.Linia face parte din proiectul ,,Trenului Metropolitan şi Metrou”, sistem de transport care ”taie” Clujul de la Vest la Est. Pentru prima fază a proiectului sunt prevăzute lucrări la structuri pentru secţiunea Sfânta Maria- Europa Unită, 9 staţii şi 7,5 kilometri cu termen de realizare 2026 în timp ce, faza a doua, următoarele 10 staţii pe segmentul Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km.Pe lângă finanţarea europeană, inclusiv PNRR şi cea de la Bugetul de Stat, la realizarea obiectivului va contribui şi Primăria Cluj Napoca, precizează oficialul Guvernului”Guvernul a adoptat astăzi, 28 decembrie 2021, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”. Prin obiectivul de investiții menționat se are în vedere construcția unei linii de metrou ușor cu o lungime 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Amplasamentul este în Județul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca și Comuna Florești. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești.Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10.112.816 mii lei, iar finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum și de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca și al UAT Comuna Florești, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.” – a declarat oficialul Guvernului.Poveștile cu cai verzi pe pereți ale lui Emil BocPotrivit Notei de Fundamentare a actului normativ, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran”.În noiembrie, Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, susținea că metroul din Cluj va fi unul ușor, la fel ca cele din Brescia, Genovasau Torino, va fi mai ieftin și va avea o capacitate mai mică de transport decât cele din București sau Budapesta.  Că va avea o lungime totală va fi de 21 de km și durata execuției construcției va ajunge la 128 de luni. Deci, peste 10 ani, aproape 11. Și mai spunea că:”Noi estimăm, pe baza modelului nostru, că, la punerea în funcție, [vor circula] 160 de mii de călători pe zi, în 2030. Azi cea mai aglomerată linie din București duce 190 de mii de călători pe zi”.În iulie Zoltan Coroian, directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, a vorbit, la un post de radio local, despre situaţia metroului clujean, şi dacă aceasta este soluţia viabilă pentru a fluidiza traficul din Cluj-Napoca.„În momentul de faţă, la nivelul miezului zonei metropolitane Cluj, adică municipiul Cluj-Napoca, comunele Floreşti, Baciu, Apahida, până în Gilău, discutăm de o populaţie de peste 500.000 de locuitori. Cu tot cu studenţi, cu tot, ajungem la vreo 550.000.  La aceştia se adaugă încă 40-50.000 de cetăţeni care folosesc zilnic infrastructura din Cluj-Napoca, nu doar pentru tranzit. Mă refer la cei care trec prin aeoroport, care merg la spitale ş.a.Creşterea reală a populaţiei, în ultimii 12 ani, este cam de 5% pe an, la nivelul zonei metropolitane. Asta înseamnă că, în următorii 10-12 ani, probabil vom ajunge la 1 milion de locuitori. Pentru asta trebuie să ne pregătim de acum.Doar în zona metropolitană Cluj şi Bucureşti, populaţia este în creştere, în restul ţării este în descreştere. Problemele în cele două zone sunt altele, totdeauna proiectele trebuie lucrate pentru viitor”.Conform datelor înregistrate în PMUD, pe intrarea vestică din oraș (Calea Florești, la vest de nodul N) se înregistrează în fiecare zi lucrătoare 58.660 de vehicule. Conform măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România. Acest volum de trafic este distribuit pe străzi cu intersecții la nivel și cu cel mult două benzi de circulație pe sens. Axa vest – est prin centrul orașului este pe departe cea mai încărcată axă de transport în comun, pe porțiunea între str. Câmpului și sensul giratoriu din Mărăști. Axa vest – est de transport în comun prezintă pe anumite tronsoane valori de încărcare de aproape 6.000 de pasageri pe oră și sens. Această valoare este limita superioară pentru care se poate asigura transportul în comun cu un mod ”clasic”: autobuz / troleibuz / tramvai care împarte parțial sau total calea de rulare cu cea pentru transport general, și care are intersecții la nivel cu alte axe de transport.Prin urmare, pe axa vest – est circulă, în 24 de ore, 144.000 de oameni cu diverse treburi. Mai punem 16.000 și aflăm de ce avem nevoie de metrou.Bun, veți zice: scăpăm de poluare, de aglomerare șamd. Să vă aduc aminte de declarația viceprimarului Dan Tarcea, cum că în Cluj Napoca există în prezent 210.000 de mașini, iar numărul acestora va ajunge în câțiva ani la 300.000, față de numai 56.000 câte erau în anul 2000. De fapt vorbim despre peste 170.000 de mașini, dintre care peste 136.000 de autoturisme, sunt înmatriculate în Cluj-Napoca. Mai vin studenții cu vreo 20.000 de mașini și ne mai tranzitează orașul (CĂ NU AVEM CENTRURĂ OCOLITOARE ȘI NICI NU O SĂ AVEM, CĂ A FOST SACRIFICATĂ DE BOC PENTRU POVESTEA CU METROUL), vreo 50 – 60.000 de mașini.Hai să zicem ca ei, că avem 210.000 de mașini în care circulă, conform declarațiilor publice doar câte o singură persoană, deci 210.000 de clujeni circulă zilnic, fiecare îmbrăcat în mașina lui, pe axa vest – est. Adică 8750 de clujeni pe oră. La care îi adăugăm pe cei din mijloacele de transport în comun (6000 de persoane pe oră în autobuz, troleibuz, tramvai – conform date PMUD). Adică încă 144.000 de clujejeni pe zi. Rezultă că, au, n-au treabă, 354.000 de clujeni, tot Clujul, e pe drumuri în fiecare zi.Exagerăm, de dragul minciunilor cu care ne umple administrația Boc de peste 16 ani: milioane de parcări (sunt doar 38.000, la cele 210.000 de autoturisme), centruri ocolitoare șamd.Adevărul statistic pe ”mobilitate” în Cluj Napoca este că sunt zeci de mii de clujeni care nu și-au părăsit cartierul NICIODATĂ în viața lor. Sunt Mănăștureni care habar nu au cum arată Mărăștiul (și invers); grigoreștiști care n-au fost în Gheorgheni (și invers), iar pentru cei Dintre Lacuri, Dâmbu Rotund nu există, este o invenție (și invers).Bucureștiul cu zonele limitrofe depășește 2,5 milioane de locuitori (și transportă pe liniile mari doar 190.000 de locuitori pe zi), pe când Cluj Napoca, împreună cu comunele alăturate, care sunt de facto cartiere, la care se mai adaugă studenții, muncitorii navetiști și turiștii, nu trece de 500.000 de locuitori. De unde scoatem 160.000 consumatori pe zi? Mai ales că mașinile proprietate privată, oricât de comunist s-a dovedit Boc în ultimii ani, nu vor putea fi interzise. Mai ales că trebuie să mănânce și restul transportului în comun ceva la gura sa, adică 144.000 de consumatori pe zi. Deci, de unde scoatem 304.000 de clujeni dornici să se dea cu troleul, metroul, busul și tramvaiul?Coroian dădea ca termen de finalizare al metroului anul 2028. Realitatea este că (DEJA) suntem relocați ca finalizare pentru 2032-2033. Ani în care poate o să avem o hală-depozit pentru garnituri pe undeva prin Florești, o gaură-tunel către niciunde și o stație prin capătul Mănășturului, pentru poze, și cam atât. În rest, foarte mult deranj zilnic și perspectiva de faliment bugetar – char dacă Boc ne-a arătat că știe să economisească când nu are pe ce da banii.PS: Era să uit: Trenul metropolitan Cluj este prea scump și nu se justifică, spune inginerul Ionel Oprea, care a condus echipa ce a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan.Ori, ce citim în știre? Da, ”tren metropolitan și metrou”, aprobate ca parametri tehnici de către Guvern.Ăștia nici ce rahat mănâncă cu o zi înainte nu-și mai aduc aminte, atâta rahat mănâncă.

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

Stefania Heinz

Published

on

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a festivalului Lights On Romania, care va transforma centrul orașului într-un loc de poveste. Tema din acest an, The Other Christmas Market (Celălalt Târg de Crăciun), va aduce în prim-plan peste 10 instalații de artă contemporană, ce combină luminile, culorile și mesajele sociale.

Evenimentul, desfășurat pe străzile Mihail Kogălniceanu și Emmanuel de Martonne, este accesibil gratuit publicului și promite o experiență unică, cu lucrări semnate de artiști din România, Austria, Italia, Norvegia, Marea Britanie și Franța.

Atracția principală: cel mai mare glob de zăpadă din România

Unul dintre punctele forte ale ediției este lucrarea I love you, o reinterpretare spectaculoasă a statuii “Spectrul” a artistului român Ciprian Mureșan, realizată de arhitectul-artist francez Jacques Rival. Instalația, un glob de zăpadă de dimensiuni impresionante, este o premieră națională, aducând o nouă perspectivă asupra artei contemporane. După ce a fost prezentată la festivaluri legendare precum cele din Sydney, Lyon și Durham, Jacques Rival ajunge acum la Cluj, marcând un moment de referință pentru arta luminii din România.

Călătorie printr-un val de lumină: instalația Submergence

O altă atracție de neratat este Submergence, o lucrare captivantă a studioului britanic Squidsoup, formată din peste 65.000 de LED-uri interconectate, suspendate la 4 metri înălțime. Instalația creează o atmosferă fascinantă, oferind o evadare din realitate și invitând publicul într-o incursiune senzorială unică. După succesul răsunător la Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, Squidsoup aduce magia luminilor pe strada Mihail Kogălniceanu din Cluj-Napoca.

Reflecție prin artă și lumină

Toate lucrările din cadrul Lights On Romania 2023 sunt gândite pentru a încuraja o reflecție profundă asupra temelor actuale, folosind lumina ca limbaj universal. Târgul de Crăciun alternativ promite să îmbine farmecul sărbătorilor cu provocările societății moderne, oferind vizitatorilor nu doar spectacole vizuale, ci și mesaje pline de substanță.

Un eveniment de neratat

Lights On Romania continuă să redefinească spațiul urban al Clujului, transformându-l într-o galerie de artă contemporană în aer liber. Indiferent dacă ești un iubitor de artă, lumină sau pur și simplu cauți o atmosferă de sărbătoare diferită, acest eveniment este un must-see al sezonului de iarnă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Diana Petrescu

Published

on

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând un scuter și un SUV. Incidentul s-a produs în jurul prânzului, iar martorii spun că impactul a fost unul violent, scuteristul fiind aruncat câțiva metri pe carosabil.

Din primele informații, se pare că șoferul SUV-ului nu a acordat prioritate scuteristului, care circula regulamentar. Echipajele de urgență au intervenit rapid la fața locului, iar victima, un bărbat în vârstă de aproximativ 30 de ani, a fost transportată la spital pentru investigații suplimentare. Potrivit medicilor, acesta a suferit mai multe leziuni, dar este în stare stabilă.

Poliția a demarat o anchetă pentru a stabili circumstanțele exacte ale accidentului. Autoritățile reamintesc tuturor participanților la trafic importanța respectării regulilor de circulație și a conducerii preventive, mai ales în zonele aglomerate.

Strada București, o arteră intens circulată din Cluj-Napoca, este adesea scena unor evenimente rutiere neplăcute din cauza neatenției și vitezei excesive.

**Recomandări pentru șoferi și motocicliști:**
– Acordați prioritate acolo unde este cazul;
– Reduceți viteza în apropierea intersecțiilor;
– Fiți atenți la motocicliști și bicicliști, care sunt mai vulnerabili în trafic.

Pentru mai multe informații despre acest incident sau alte știri din Cluj, rămâneți alături de noi.

#accident #bucuresti #scuterist #suv #conducerepreventiva #cluj #iLoveYouCluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Ceea ce în alte zone ale țării poate fi trecut la capitolul minuni, la Cluj-Napoca e normalitate

Stefan Petre

Published

on

Cluj-Napoca continuă să ne inspire prin gesturile simple, dar pline de empatie și respect ale comunității sale. Un șofer de autobuz al Companiei de Transport Public (CTP) a fost surprins deschizând rampa mobilă pentru a ajuta o persoană în scaun rulant să urce în mijlocul de transport. Acest gest de normalitate într-o lume în care accesibilitatea ar trebui să fie o prioritate pentru toți este dovada unui oraș care respectă diversitatea și include toți cetățenii săi.

Momentul a fost imortalizat de Mihai Miclăuș, iar fotografia a devenit virală, aducând un val de aprecieri pentru gestul șoferului, dar și pentru modul în care Clujul abordează nevoile persoanelor cu dizabilități. În timp ce în alte părți ale țării accesul facil pentru persoanele în scaun rulant rămâne încă o provocare, la Cluj-Napoca aceste acțiuni sunt parte dintr-o normalitate firească. Prin gesturi ca acestea, comunitatea transmite un mesaj de solidaritate și înțelegere, arătând că orașul are un spațiu pentru fiecare.

Felicităm și noi acest șofer pentru empatie și dedicație și ne dorim să vedem cât mai multe astfel de inițiative! Clujul dă un exemplu pozitiv pentru întreaga țară, demonstrând că respectul pentru toți cetățenii este o valoare pe care trebuie să o cultivăm peste tot.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite