Connect with us

Prin Oras

PREGĂTIȚI-VĂ DE ZECE ANI DE MIZERIE ȘI MUNICIPIU BLOCAT: Metroul și trenul metropolitan au primit undă verde de la Guvern

Alex Campian

Published

on

PREGĂTIȚI-VĂ DE ZECE ANI DE MIZERIE ȘI MUNICIPIU BLOCAT: Metroul și trenul metropolitan au primit undă verde de la Guvern

Indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca au fost aprobați marți de Executiv, a anunțat Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.Este vorba despre indicatorii tehnico- economici pentru Magistrala de Metrou M 1 de la Cluj Napoca, linia cu 19 staţii şi o lungime de 21 kilometri, având o valoarea totală a investiţiei de 2 miliarde de euro – din care 300 de milioane prin PNRR (pentru lucrări la staţii şi structuri).Termenul de realizare este de 8 ani – după papagalii de la G4 Media și de ZECE ANI conform celor afirmate de purtătorul de cuvânt al Guvernului.”Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ‘Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan’. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri”, a precizat Cărbunaru.Poate citesc și citează corect și ”deontologii” de la G4 Media.Licitaţia pentru execuţie ar trebui lansată anul viitor. Deocamdată nu avem nervii necesari să căutăm și să republicăm toate minciunile și promisiunile despre termene de execuție făcute de către Emil Boc, dar SUBLINIEM faptul că în 16 ani NICI MĂCAR o invetiție nu afost GATA LA TIMP. Ultima mizerie, un drum de legătură cu CREIC de 1,9 kilometri nu s-a realizat în 6 ani, în schimb a costat cât nu costă un tronson echivalent de autostradă.Linia face parte din proiectul ,,Trenului Metropolitan şi Metrou”, sistem de transport care ”taie” Clujul de la Vest la Est. Pentru prima fază a proiectului sunt prevăzute lucrări la structuri pentru secţiunea Sfânta Maria- Europa Unită, 9 staţii şi 7,5 kilometri cu termen de realizare 2026 în timp ce, faza a doua, următoarele 10 staţii pe segmentul Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km.Pe lângă finanţarea europeană, inclusiv PNRR şi cea de la Bugetul de Stat, la realizarea obiectivului va contribui şi Primăria Cluj Napoca, precizează oficialul Guvernului”Guvernul a adoptat astăzi, 28 decembrie 2021, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”. Prin obiectivul de investiții menționat se are în vedere construcția unei linii de metrou ușor cu o lungime 21,03 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Amplasamentul este în Județul Cluj, Municipiul Cluj-Napoca și Comuna Florești. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești.Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10.112.816 mii lei, iar finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum și de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca și al UAT Comuna Florești, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.” – a declarat oficialul Guvernului.Poveștile cu cai verzi pe pereți ale lui Emil BocPotrivit Notei de Fundamentare a actului normativ, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. „Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran”.În noiembrie, Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, susținea că metroul din Cluj va fi unul ușor, la fel ca cele din Brescia, Genovasau Torino, va fi mai ieftin și va avea o capacitate mai mică de transport decât cele din București sau Budapesta.  Că va avea o lungime totală va fi de 21 de km și durata execuției construcției va ajunge la 128 de luni. Deci, peste 10 ani, aproape 11. Și mai spunea că:”Noi estimăm, pe baza modelului nostru, că, la punerea în funcție, [vor circula] 160 de mii de călători pe zi, în 2030. Azi cea mai aglomerată linie din București duce 190 de mii de călători pe zi”.În iulie Zoltan Coroian, directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, a vorbit, la un post de radio local, despre situaţia metroului clujean, şi dacă aceasta este soluţia viabilă pentru a fluidiza traficul din Cluj-Napoca.„În momentul de faţă, la nivelul miezului zonei metropolitane Cluj, adică municipiul Cluj-Napoca, comunele Floreşti, Baciu, Apahida, până în Gilău, discutăm de o populaţie de peste 500.000 de locuitori. Cu tot cu studenţi, cu tot, ajungem la vreo 550.000.  La aceştia se adaugă încă 40-50.000 de cetăţeni care folosesc zilnic infrastructura din Cluj-Napoca, nu doar pentru tranzit. Mă refer la cei care trec prin aeoroport, care merg la spitale ş.a.Creşterea reală a populaţiei, în ultimii 12 ani, este cam de 5% pe an, la nivelul zonei metropolitane. Asta înseamnă că, în următorii 10-12 ani, probabil vom ajunge la 1 milion de locuitori. Pentru asta trebuie să ne pregătim de acum.Doar în zona metropolitană Cluj şi Bucureşti, populaţia este în creştere, în restul ţării este în descreştere. Problemele în cele două zone sunt altele, totdeauna proiectele trebuie lucrate pentru viitor”.Conform datelor înregistrate în PMUD, pe intrarea vestică din oraș (Calea Florești, la vest de nodul N) se înregistrează în fiecare zi lucrătoare 58.660 de vehicule. Conform măsurătorilor efectuate de către Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, în data de 13 noiembrie 2015, s-a înregistrat un vârf de 74.258 de vehicule pe acest tronson, valoare cu mult superioară oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naționale și autostrăzi din România. Acest volum de trafic este distribuit pe străzi cu intersecții la nivel și cu cel mult două benzi de circulație pe sens. Axa vest – est prin centrul orașului este pe departe cea mai încărcată axă de transport în comun, pe porțiunea între str. Câmpului și sensul giratoriu din Mărăști. Axa vest – est de transport în comun prezintă pe anumite tronsoane valori de încărcare de aproape 6.000 de pasageri pe oră și sens. Această valoare este limita superioară pentru care se poate asigura transportul în comun cu un mod ”clasic”: autobuz / troleibuz / tramvai care împarte parțial sau total calea de rulare cu cea pentru transport general, și care are intersecții la nivel cu alte axe de transport.Prin urmare, pe axa vest – est circulă, în 24 de ore, 144.000 de oameni cu diverse treburi. Mai punem 16.000 și aflăm de ce avem nevoie de metrou.Bun, veți zice: scăpăm de poluare, de aglomerare șamd. Să vă aduc aminte de declarația viceprimarului Dan Tarcea, cum că în Cluj Napoca există în prezent 210.000 de mașini, iar numărul acestora va ajunge în câțiva ani la 300.000, față de numai 56.000 câte erau în anul 2000. De fapt vorbim despre peste 170.000 de mașini, dintre care peste 136.000 de autoturisme, sunt înmatriculate în Cluj-Napoca. Mai vin studenții cu vreo 20.000 de mașini și ne mai tranzitează orașul (CĂ NU AVEM CENTRURĂ OCOLITOARE ȘI NICI NU O SĂ AVEM, CĂ A FOST SACRIFICATĂ DE BOC PENTRU POVESTEA CU METROUL), vreo 50 – 60.000 de mașini.Hai să zicem ca ei, că avem 210.000 de mașini în care circulă, conform declarațiilor publice doar câte o singură persoană, deci 210.000 de clujeni circulă zilnic, fiecare îmbrăcat în mașina lui, pe axa vest – est. Adică 8750 de clujeni pe oră. La care îi adăugăm pe cei din mijloacele de transport în comun (6000 de persoane pe oră în autobuz, troleibuz, tramvai – conform date PMUD). Adică încă 144.000 de clujejeni pe zi. Rezultă că, au, n-au treabă, 354.000 de clujeni, tot Clujul, e pe drumuri în fiecare zi.Exagerăm, de dragul minciunilor cu care ne umple administrația Boc de peste 16 ani: milioane de parcări (sunt doar 38.000, la cele 210.000 de autoturisme), centruri ocolitoare șamd.Adevărul statistic pe ”mobilitate” în Cluj Napoca este că sunt zeci de mii de clujeni care nu și-au părăsit cartierul NICIODATĂ în viața lor. Sunt Mănăștureni care habar nu au cum arată Mărăștiul (și invers); grigoreștiști care n-au fost în Gheorgheni (și invers), iar pentru cei Dintre Lacuri, Dâmbu Rotund nu există, este o invenție (și invers).Bucureștiul cu zonele limitrofe depășește 2,5 milioane de locuitori (și transportă pe liniile mari doar 190.000 de locuitori pe zi), pe când Cluj Napoca, împreună cu comunele alăturate, care sunt de facto cartiere, la care se mai adaugă studenții, muncitorii navetiști și turiștii, nu trece de 500.000 de locuitori. De unde scoatem 160.000 consumatori pe zi? Mai ales că mașinile proprietate privată, oricât de comunist s-a dovedit Boc în ultimii ani, nu vor putea fi interzise. Mai ales că trebuie să mănânce și restul transportului în comun ceva la gura sa, adică 144.000 de consumatori pe zi. Deci, de unde scoatem 304.000 de clujeni dornici să se dea cu troleul, metroul, busul și tramvaiul?Coroian dădea ca termen de finalizare al metroului anul 2028. Realitatea este că (DEJA) suntem relocați ca finalizare pentru 2032-2033. Ani în care poate o să avem o hală-depozit pentru garnituri pe undeva prin Florești, o gaură-tunel către niciunde și o stație prin capătul Mănășturului, pentru poze, și cam atât. În rest, foarte mult deranj zilnic și perspectiva de faliment bugetar – char dacă Boc ne-a arătat că știe să economisească când nu are pe ce da banii.PS: Era să uit: Trenul metropolitan Cluj este prea scump și nu se justifică, spune inginerul Ionel Oprea, care a condus echipa ce a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan.Ori, ce citim în știre? Da, ”tren metropolitan și metrou”, aprobate ca parametri tehnici de către Guvern.Ăștia nici ce rahat mănâncă cu o zi înainte nu-și mai aduc aminte, atâta rahat mănâncă.

Source link

Facebook Comments Box

Prin judet

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Diana Petrescu

Published

on

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă între 20-23 mai 2025

Compania de Apă Someș S.A. a început pregătirile pentru intervenția programată pe conducta de aducțiune DN 600 Cluj–Gherla–Dej, care va avea loc în perioada 20–23 mai 2025. Lucrările implică spargerea plăcii de beton care acoperă vechile vane de manevră.

📢 Recomandare pentru clienți:
Compania îndeamnă consumatorii să își asigure rezerve suficiente de apă pentru perioada întreruperii. După reluarea furnizării, este posibil ca apa să fie tulbure temporar – se recomandă lăsarea robinetelor deschise până la limpezire. Aceste turbidități nu afectează potabilitatea apei.

📲 Clienții pot primi notificări prin SMS despre întreruperile programate, dacă transmit un număr de telefon mobil pe adresa cassa@casomes.ro.


📍 Zone afectate din municipiul Cluj-Napoca:

🔹 Presiune scăzută a apei (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Cartiere și străzi din Someșeni, Iris, Borhanci și altele, inclusiv:
Traian Vuia, Calea Someșeni, Rodnei, Morii, Fanului, Cornului, Barbu Lăutaru, Ioan Goia, Rozelor, Ghimeșului, Valea Fânațelor, Barcă I-III, Lucernei, Vidrei, și multe altele.

🔹 Furnizare oprită complet (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Zone precum Doinei, Codrului, Breaza, Valea Chintăului, Terra Gardens, B-dul Muncii, străzile cu nume de compozitori (Chopin, Vivaldi, Strauss, etc.), Pădurii, Liliacului, Oașului, Ciucea, Vultureni, și multe altele.


🏘️ Comuna Chinteni:

🔻 Fără apă (20–23 mai):
Pădureni, Satu Lung, Feiurdeni (până la ora 6:00, 23 mai)
Chinteni, Dăușu, Măcicașu, Sânmărtin, Vechea (până la ora 23:00, 23 mai)


🌐 Localități rurale (Sucursala Cluj):

🔻 Fără apă (20 mai, ora 8:00 – 23 mai, ora 20:00):
Aproape 70 de localități, inclusiv: Apahida, Sânnicoară, Dezmir, Cojocna, Căianu Mic, Suatu, Frata, Geaca, Mociu, Jucu, Borșa, Bontida, Iclod, Iclozel, Cornesti, Tioltiur, Ghirolt, etc.


📍 Municipiul Gherla și localități din zonă:

🔻 Gherla:
Fără apă din 21 mai, ora 00:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Gherla):
Fizeșu Gherlii, Nicula, Mintiu Gherlii, Sucutard, Țaga, Sic, Hasdate, Buza, Coasta, Sanmărtin, și altele – cu diferite intervale de întrerupere între 20–23 mai.


📍 Municipiul Dej și zonele limitrofe:

🔻 Dej:
Fără apă din 21 mai, ora 8:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Dej):
Cășeiu, Rugășești, Vad, Cuzdrioara, Mica, Recea Cristur, Chiuiești, Nima, Nireș, Muncel, Boian, Elciu, și alte zeci de sate și cătune – afectate între 20–23 mai, în funcție de zonă.


📩 Pentru notificări în timp real, trimiteți numărul de telefon mobil la: cassa@casomes.ro

💧 Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să luați toate măsurile necesare pentru a trece cu bine peste această întrerupere majoră!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Eveniment

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Maria Costea

Published

on

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat

Magie, eleganță și emoții puternice la Cluj-Napoca! Absolvenții claselor a XII-a de la Colegiul Național Unitarian „János Zsigmond” au spus „adio” liceului într-un mod spectaculos: cu un bal de absolvire demn de poveștile regale! 👑

Evenimentul, devenit o adevărată tradiție a colegiului, a avut loc chiar în curtea liceului, transformată pentru o seară într-un cadru de vis. Decorurile rafinate, luminile calde și ținutele impecabile ale absolvenților au creat o atmosferă de basm.

💃 Cu emoțiile la cote maxime, tinerii au dansat valsuri vieneze, în aplauzele părinților, profesorilor și colegilor. Fiecare pas a fost încărcat de semnificație, marcând sfârșitul unei etape și începutul unei aventuri noi în viață.

❤️ Seara a fost nu doar un spectacol vizual, ci și un moment de reflecție și recunoștință — pentru anii petrecuți împreună, pentru lecțiile învățate și prieteniile legate.

📸 Imaginile care surprind eleganța și emoția serii au fost realizate de Varró-Bodoczi Zoltán.

Un bal ca-n povești, pentru niște tineri care au scris deja un capitol memorabil în povestea vieții lor! ✨

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

❗Stația Sigismund Toduță va fi relocată temporar

Alex Campian

Published

on

Compania de Transport Public anunță că stația Sigismund Toduță, aferentă liniei 30 de autobuze, va fi suspendată temporar începând cu data de 20 mai 2025, ca urmare a unor lucrări edilitare desfășurate de Nord Conforest SA în zona Piața 14 Iulie.

Intervențiile presupun închiderea circulației auto pe latura sudică și estică a pieței, iar lucrările vor avea loc în perioada 20.05 – 30.06.2025.

Pe durata acestora, stația va fi relocată provizoriu pe latura vestică a Pieței 14 Iulie, pentru a asigura continuitatea serviciului de transport.

📍 Noua locație este semnalizată corespunzător, iar pasagerii sunt rugați să urmărească indicațiile de la fața locului.

“👉 Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente și vă mulțumim pentru înțelegere! CTP”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite