Connect with us

Prin Oras

Sistemele de validare a biletelor de autobuz costă 40.000 lei bucata. Sunt atât de bune că funcționează cu erori dese

Alex Campian

Published

on

Sistemele de validare a biletelor de autobuz costă 40.000 lei bucata. Sunt atât de bune că funcționează cu erori dese

Primăria Cluj-Napoca va cumpăra 74 de sisteme de validare a biletelor de autobuz pentru mijloacele de transport noi cumpărate anul acesta. Valoarea totală a investiției este de 2.983.000 lei, de unde reiese că un sistem de validare costă puțin peste 40.000 lei. În ciuda prețului mare, sistemele montate în autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) funcționează mereu cu erori, în sensul că biletele și cardurile de călătorie nu pot fi validate. Mai mult, nici automatele de cumpărare a biletelor nu funcționează corespunzător, aspect semnalat de multe ori de călători – fie nu dau rest, fie resping bancnotele, fie emit bilete care au preț de două călătorii, dar sunt tipărite doar cu un capăt pentru validare.Anunțul de achiziție publică pentru sistemele de validare a biletelor a fost lansat în urmă cu două zile, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 23 ianuarie.Potrivit, caietului de sarcini, un sistem de validare, care costă 40.000 lei este format din trei componente:-validator dual – 4 bucăți, montate în mijloacele de transport în comun la fiecare ușă – destinat validării titlurilor de călătorie la bordul vehiculelor;-computer de bord – 1 bucată, montat în toate mijloacele de transport în comun, în cabina conducătorului auto, la loc vizibil pentru acesta – destinat pentru stocarea, procesarea, transmiterea și primirea datelor culese de sistemul de validare, primirea și transmiterea unor informații de la sistemul de administrare, pentru realizarea unor setări de către conducătorul auto și pentru afișarea și raportarea stării de funcționare a sistemului de validare;-echipament de comunicații switch – 1 bucată, montat în mijlocul de transport; validatoarele îmbarcate comunică cu computerul de bord printr-o conexiune TCP/IP peste Ethernet prin intermediul acestui switch.Conform aceluiași document, toate echipamentele trebuie să funcționeze cu software-ul sistemului e-ticketing fără să fie impuse modificări în codul sursă al acestuia sau să implice costuri suplimentare pentru beneficiar.Sistemul de ticketing a fost dat în folosință în 2015. Încă de atunci au existat probleme de funcționare. Periodic, sunt cheltuiți bani serioși pentru revizia acestui sistem. Anul trecut de exemplu, a fost lansată o licitație pentru revizie, în valoare de 162.000 euro pentru 61 de automate de eliberare a biletelor și cardurilor, 136 validatoare de stație, 327 de validatoare duale, amplasate în mijloacele de transport în comun și 541 de validatoare duale achiziționate de CTP Cluj-Napoca.În noiembrie 2015, DNA Cluj a descins la Primăria Cluj-Napoca și la sediul CTP într-un dosar privind proiectul de ticketing. Au fost ridicate documente de la sediul Primăriei, iar la sediul CTP au fost sigilate și ridicate mai multe calculatoare care conțin date despre acest proiect. Într-un comunicat DNA de la acea dată se preciza faptul că se fac cercetări cu privire la posibile fapte de corupție din perioada 2012-2015. Nu am văzut însă niciun alt comunicat al DNA care să ne anunțe dacă s-a finalizat dosarul și cum s-au finalizat.Proiectul de ticketing a fost realizat cu fonduri europene, valoarea acestuia fiind de 33 milioane lei. Începute în 2013, lucrările pentru realizarea sistemului de ticketing ar fi trebuit încheiate în 2014, însă abia un an mai târziu au fost finalizate.Licitația organizată de Primăria Cluj-Napoca a fost câştigată de asocierea SC Ramb Sistem SRL şi SC CS Vision SRL, cu o ofertă de 21 milioane lei. În cadrul licitației au depus oferte firmele Radcom, asocierea Ramb CS Vision, asocierea UTI Grup – ACI Cluj şi SCC Napoca.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom