Connect with us

Prin Oras

Zece ani sau 74 de termene pentru MENȚINEREA contractului prin care trebuia construit CARTIERUL LOMB. Lecția la care politicul local a excelat: DIVERSIUNEA

Alex Campian

Published

on

Zece ani sau 74 de termene pentru MENȚINEREA contractului prin care trebuia construit CARTIERUL LOMB. Lecția la care politicul local a excelat: DIVERSIUNEA

În urmă cu câteva săptămâni v-am prezentat în cadrul unei anchete ce putere de zeci de milioane de euro are cuvântul, în special minciuna. Eh, dar nu e ca și cum fiecare are această oportunitate. În primul rând trebuie să fii actor politic, așezat la masa corectă din mediul de afaceri. Trebuie să dai electoratului promisiunea supremă cu care și Dan Diaconescu cu al său PPDD a reușit să păcălească poporul: case gratuite.Despre case gratuite și un proiect eșuat încă din fașă vorbim azi. Însă lecția pe care politicul local a învățat-o pe de rost, a doua după minciuna electorală, a fost cea a diversiunii. Spunem asta pentru că nu ne vine să credem de cât timp Emil Boc, după atâtea mandate, evită să vorbească despre eșecul cu Dealul Lomb ori cel cu Polus Real Estate. Însă vorbim despre METROU și o sumedenie de proiecte care par să fie la fel de realizabile precum niște cartiere pentru care primăria a dat pământul Clujului și firmele s-au îmbogățit fără un sac de ciment turnat. Vă mai spunem ceva, clar și răspicat: NU EMIL BOC PLĂTEȘTE o greșeală, nu FIRMA CARE nu a realizat proiectul imobiliar plătește o greșeală, nu reprezentantul primăriei care vezi-doamne avea rolul de a se îngriji de interesele municipalității plătește o greșeală, nu consilierii locali – politicieni ajunși prin votul de la cetățean vor plăti o greșeală. GREȘELILE SE ACHITĂ DIN BANII DUMNEAVOASTRĂ. Iar cu cât greșeala e mai mare, plata e mai mare. Când trebuie să iei 4-5-10 milioane de euro din bugetul local pentru că ai greșit (cam intenționat se pare) în urmă cu ani buni, atunci iei din altă parte, de la o altă categorie pe care trebuia să o subvenționezi pentru ca administrația locală să funcționeze adecvat, ori renunți la proiecte de dezvoltare. Și cel mai important, ca să nu se prindă lumea de cât de groasă e treaba, utilizezi metoda diversiunii și le dai la proști alte subiecte populiste de mediatizat, de discutat, la care să viseze.
***
Ne-am apucat în 2018, când am aflat că avea loc al 50-lea termen de judecată din procesul pentru rezilierea contractului cu ”viitorul” cartier LOMB să facem o radiografie clară, cu detalii, istoric, mișcări economice și penale. Încă ne mândrim cu acel material. Citește-l aici, e un intro perfect pentru acheta de astăzi. Chiar dacă au trecut doi ani de la acel material, fondul dosarului prin care s-a cerut rezilierea s-a încheiat. Nu s-au luat măsurile necesare stabilite de instanță, pentru că sentința a fost contestată. Dar, haideți să parcurgem împreună finalul unui dosar care a stat la Tribunalul Cluj 11 ani.Volumele creșteau, procesul stagna
Pe 20 ianuarie 2012, IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA înregistra o acțiune împotriva administrației locale, cerând rezilierea contractului care avea ca obiect construirea „Cartierului Lomb”. Cu fiecare termene se cereau expertize și contraexpertize. IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR cerea clar și răspicat: „obligarea pârâților(Consiliul Local Cluj-Napoca și Primăria Cluj-Napoca) la plata către reclamantă a sumei de 4.630.914,13 lei cu titlu de despăgubiri și a dobânzii legale penalizatoare aplicabile în raporturile dintre profesioniști până la achitarea integrală a debitului principal (din care suma de 4.663.632,64 lei reprezintă dobânda respectivă calculată până la data de 31 octombrie 2020), cu cheltuieli de judecată.”
Printre documentele depuse la dosar, cei de la IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR se plângeau că au încercat să realizeze proiectul, motiv pentru care au achitat  peste 4 milioane de lei pentru consultanță tehnică și imobiliară, proiectare Cartier Dealul Lomb, cheltuieli pentru realizarea documentației necesare aprobării planului urbanistic zonal și avizarea acesteia, cheltuieli aferente execuției lucrărilor de drumuri etc.
Articolul 2.1. din contractul semnat în urmă cu 14 ANI!!! se arăta că: „pentru Consiliu: Dorința de viabilizare a zonei Dealul Lomb și de construire a unui cartier de locuințe în această zonă; Dorința de a viabiliza terenul și de a lotiza 33% din acesta, pentru a o oferi (ulterior, cu utilitățile aferente, unor categorii socio profesionale ce beneficiază de un regim locativ preferențial; preluarea unui număr de 75 de locuințe sociale; preluarea dotărilor de cartier: unitate de învățământ (școală și grădinița), sediu primărie de cartier, sediu poliție, cabinet medical, parcări, zone verzi, iluminat public. 
În 2018, când Ziar e Cluj a publicat ancheta cu privire la acest litigiu, dosarul se afla la teremenul cu NUMĂRUL 50. 
Anul acesta, 20 de termene mai târziu, procesul de fond s-a încheiat, iar IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA a pierdut acțiunea pe motiv că cererea era neîntemeiată. 
Pe 23 decembrie 2020 Tribunalul Comercial Cluj respinge pretențiile de aproape 1 milion de euro a celor de la Impact Developer & Contractor SA. Însă compania revine la instanță cu solicitarea că la baza procesului s-a mai cerut încă ceva: REZILIREA CONTRACTULUI dintre ei și municipalitate. Astfel că procesul s-a încheiat în primăvară cu mențiunea că instanța menține contractul pentru construirea Cartierului Lomb. 
Apelul împotriva sentinței emisă de Tribunalul Comercial Cluj a trecut de șase termene, iar lucrurile par să meargă în același ritm ca la instanța de fond.  Ce mai fac cei de la IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA? Trebuie să vă menționăm că oamenii care au semnat în 2007 contractul cu minicipalitatea nu mai fac parte din firmă. Ei au reușit ȘI cu ajutorul acestui contract să joace pe cai mari, inclusiv la Bursă. Societatea LOMB SA în care trebuia să se regăsească o parte din acționariatul Impact Developer & Constructor și Consiliul Local, a dispărut, odată cu tentativele politice de a convinge populația că până la urmă acolo se vor da case gratuite. Cartierul Lomb a intrat într-o zonă TABU.  În primul rând pentru că acel teren nu este făcut pentru construcția unui ansamblu imobiliar și în cel de-al doilea rând pentru că acordul cadru semnat cu Primăria era atât de favorabil lor încât nu îi obliga să realizeze proiectul. Totul era o scamatorie. Iar firma din Ilfov, în frunte cu fosta conducere i-a tras pe sfoară pe consilierii locali (ăia care nu știau că Impact Developer avea nevoie doar de un document care să ateste că au un teren la Cluj și un viitor proiect pentru a lista acțiunile firmei la bursă). Dar au fost câteva persoane care era imposibil să nu bănuiască intențiile celor de la Impact Developer. Oricum, la vreme respectivă doi iepuri au fost împușcați: lumea credea că va primi apartamente, iar Ioan Popp zis și ”creierul” a făcut bani frumoși din lauda că are terenul din Dealul Lomb în posesie.Continuă astfel: vă arătăm cine manevra firma din Ilfov șicât de ”idioți/proști” au fost cei din primărie când au redactat contractul cu Impact Developer & Contractor SA.Oricum, un studiu de fezabilitate făcut de o firmă din Vâlcea, pe vreme lui Funar spunea clar că pentru a construi locuințe în zona respectivă costurile de amenajare a terenului sunt de două ori mai mari decât valoarea totală a investiție, și totuși administrația s-a încăpățânat să scoată la licitație terenul și o firmă ”s-a făcut că ploua” și s-a ”angajat” la realizarea proiectului. Tâmpenii cât casa sau o realitate crudă: nu aveau de gând să facă cele 6.000 de locuințe.La conducerea Impact Developer & Contractor SA, Dan Ioan Popp a coordonat proiecte în București, Constanța, Oradea, Ploiești și Cluj, reprezentând construcția a 16 ansambluri rezidențiale, a unui centru de afaceri de 8.000 mp și a peste 2.000 de alte imobile. Dar… la Oradea a ieșit scandal pentru că nu și-au respectat obligațiile contractuale, iar la Constanța firma a somat primăria să semneze acte adiționale prin care clienţii să plătească ratele de achitare a caselor la un alt curs al monedei euro decât cel care era în vigoare la data respective.Un alt personaj intrat în Consiliul de Administrație al firmei era Dimitris Sophocleos, fost manager la Romtelecom și Ad Pharma. Grecul Scophocleos a fost de asemenea director general al companiei CFR SA, de unde a plecat după ce acționarii din firmă i-au respins planul de administrare pentru că nu avea sustenabilitate. La CFR SA, Dimitris încasa lunar 9.800 de euro. Într-un final, cei doi au fost scoși din firma Impact Developer după ce Banca Transilvania le-a executat acțiunile pe fondul unor credite neplătite.Aici trebuie menționat și afaceristul constănțean, Valeriu Ionescu. Acesta a făcut parte din firmă până la momentul în care Popp a demisionat. Imediat după ce a plecat din Impact Developer, Ionescu a ajuns la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, de unde încasa salariu lunar de 20.000 de lei.„Domnii Valeriu Ionescu si Dan Ioan Popp si-au prezentat demisiile. S-au revocat pe cale de consecinta din functia de administrator domnii Dimitrios Sophocleous, Vlad Nicolae Neacsu, Valeriu Ionescu si Dan Ioan Popp. Inceteaza calitatea de Presedinte al Consiliului de Administratie a dlui Dimitrios Sophocleous”, fragment din MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA A IVA, Nr. 2607/16.V.2013.Cele mai recente date arată că în ultimii doi ani sau plimbat prin conducerea Impact Developer & Contractor SA mai multe persoane – clienți ai ziarelor de business Forbes sau Ziarul Financiar. La câteva luni după ce compania a pierdul în primă instanță procesul de la Cluj a fost numit CEO pentru 4 ani Constantin (Tinu) Sebeșanu, cel care a ocupat anterior funcția de Director Executiv (COO – Chief Operating Officer) al Impact, coordonând departamentele de dezvoltare, vânzări și marketing ale companiei.Compania are în prezent o cifră de afaceri de peste 22 de milioane de euro, cu 48 de angajați și proiecte în mai toate colțurile țării. Asociatul unic al societății este o altă firmă: INTREPID GEM SRL, care a fost înfințată exact în perioada în care se începe ”Țeapa LOMB”, 2007.  INTREPID GEM SRL are un acționariat interesant: pe Elisabeta și Carina Teodorov, dar în special pe soțul Carinei: Petru Ion Văduva, omul din Consiliul de Administrație al Transgaz, care fusese în trecut șeful în acte al imperiului lui Țiriac. Și ca să încheiem cu aceeași notă cu care am început, DIVERSIUNE a funcționat. O comunitate întreagă citește de metrou, centuri metropolitane, electoratul crezând la fel ca în 2007 când credeau că municipalitatea face rost de case gratuite în cartierele LOMB și POLUS ESTATE, ambele fiind inexistente în prezent. N.B.Ultima minciună spusă de Emil Boc pe marginea acestui subiect (o numim minciună pentru că ÎNCĂ NU ESTE REZILIAT CONTRACTUL CU Impact Developer & Contractor SA) am găsit-o pe un site de imobiliare, care menționa că au preluat declarația edilului, și sună cam așa: Proiectul Cluj Innovation City (CIC) va reuni 20.000 de specialişti în cercetare şi inovare:  “Pentru Lomb vom alăctui un masterplan care să pregătească proiectul cunoscut sub numele de Cluj Innovation City, care va avea şi o componentă de locuire, dar şi un Silicon Valley de Cluj, adică un oraş destinat cercetării, inovării, dezvoltării şi IT-ului şi care, sperăm noi, să dea şansa dezvoltării Clujului pe următorii 10 ani”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local.Cât de penibil este primarul EMIL BOC? Cât de credul este electoratul?  Dați SMS cu DA sau NU. #joke

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom