Connect with us

Prin Oras

Zece ani sau 74 de termene pentru MENȚINEREA contractului prin care trebuia construit CARTIERUL LOMB. Lecția la care politicul local a excelat: DIVERSIUNEA

Alex Campian

Published

on

Zece ani sau 74 de termene pentru MENȚINEREA contractului prin care trebuia construit CARTIERUL LOMB. Lecția la care politicul local a excelat: DIVERSIUNEA

În urmă cu câteva săptămâni v-am prezentat în cadrul unei anchete ce putere de zeci de milioane de euro are cuvântul, în special minciuna. Eh, dar nu e ca și cum fiecare are această oportunitate. În primul rând trebuie să fii actor politic, așezat la masa corectă din mediul de afaceri. Trebuie să dai electoratului promisiunea supremă cu care și Dan Diaconescu cu al său PPDD a reușit să păcălească poporul: case gratuite.Despre case gratuite și un proiect eșuat încă din fașă vorbim azi. Însă lecția pe care politicul local a învățat-o pe de rost, a doua după minciuna electorală, a fost cea a diversiunii. Spunem asta pentru că nu ne vine să credem de cât timp Emil Boc, după atâtea mandate, evită să vorbească despre eșecul cu Dealul Lomb ori cel cu Polus Real Estate. Însă vorbim despre METROU și o sumedenie de proiecte care par să fie la fel de realizabile precum niște cartiere pentru care primăria a dat pământul Clujului și firmele s-au îmbogățit fără un sac de ciment turnat. Vă mai spunem ceva, clar și răspicat: NU EMIL BOC PLĂTEȘTE o greșeală, nu FIRMA CARE nu a realizat proiectul imobiliar plătește o greșeală, nu reprezentantul primăriei care vezi-doamne avea rolul de a se îngriji de interesele municipalității plătește o greșeală, nu consilierii locali – politicieni ajunși prin votul de la cetățean vor plăti o greșeală. GREȘELILE SE ACHITĂ DIN BANII DUMNEAVOASTRĂ. Iar cu cât greșeala e mai mare, plata e mai mare. Când trebuie să iei 4-5-10 milioane de euro din bugetul local pentru că ai greșit (cam intenționat se pare) în urmă cu ani buni, atunci iei din altă parte, de la o altă categorie pe care trebuia să o subvenționezi pentru ca administrația locală să funcționeze adecvat, ori renunți la proiecte de dezvoltare. Și cel mai important, ca să nu se prindă lumea de cât de groasă e treaba, utilizezi metoda diversiunii și le dai la proști alte subiecte populiste de mediatizat, de discutat, la care să viseze.
***
Ne-am apucat în 2018, când am aflat că avea loc al 50-lea termen de judecată din procesul pentru rezilierea contractului cu ”viitorul” cartier LOMB să facem o radiografie clară, cu detalii, istoric, mișcări economice și penale. Încă ne mândrim cu acel material. Citește-l aici, e un intro perfect pentru acheta de astăzi. Chiar dacă au trecut doi ani de la acel material, fondul dosarului prin care s-a cerut rezilierea s-a încheiat. Nu s-au luat măsurile necesare stabilite de instanță, pentru că sentința a fost contestată. Dar, haideți să parcurgem împreună finalul unui dosar care a stat la Tribunalul Cluj 11 ani.Volumele creșteau, procesul stagna
Pe 20 ianuarie 2012, IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA înregistra o acțiune împotriva administrației locale, cerând rezilierea contractului care avea ca obiect construirea „Cartierului Lomb”. Cu fiecare termene se cereau expertize și contraexpertize. IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR cerea clar și răspicat: „obligarea pârâților(Consiliul Local Cluj-Napoca și Primăria Cluj-Napoca) la plata către reclamantă a sumei de 4.630.914,13 lei cu titlu de despăgubiri și a dobânzii legale penalizatoare aplicabile în raporturile dintre profesioniști până la achitarea integrală a debitului principal (din care suma de 4.663.632,64 lei reprezintă dobânda respectivă calculată până la data de 31 octombrie 2020), cu cheltuieli de judecată.”
Printre documentele depuse la dosar, cei de la IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR se plângeau că au încercat să realizeze proiectul, motiv pentru care au achitat  peste 4 milioane de lei pentru consultanță tehnică și imobiliară, proiectare Cartier Dealul Lomb, cheltuieli pentru realizarea documentației necesare aprobării planului urbanistic zonal și avizarea acesteia, cheltuieli aferente execuției lucrărilor de drumuri etc.
Articolul 2.1. din contractul semnat în urmă cu 14 ANI!!! se arăta că: „pentru Consiliu: Dorința de viabilizare a zonei Dealul Lomb și de construire a unui cartier de locuințe în această zonă; Dorința de a viabiliza terenul și de a lotiza 33% din acesta, pentru a o oferi (ulterior, cu utilitățile aferente, unor categorii socio profesionale ce beneficiază de un regim locativ preferențial; preluarea unui număr de 75 de locuințe sociale; preluarea dotărilor de cartier: unitate de învățământ (școală și grădinița), sediu primărie de cartier, sediu poliție, cabinet medical, parcări, zone verzi, iluminat public. 
În 2018, când Ziar e Cluj a publicat ancheta cu privire la acest litigiu, dosarul se afla la teremenul cu NUMĂRUL 50. 
Anul acesta, 20 de termene mai târziu, procesul de fond s-a încheiat, iar IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA a pierdut acțiunea pe motiv că cererea era neîntemeiată. 
Pe 23 decembrie 2020 Tribunalul Comercial Cluj respinge pretențiile de aproape 1 milion de euro a celor de la Impact Developer & Contractor SA. Însă compania revine la instanță cu solicitarea că la baza procesului s-a mai cerut încă ceva: REZILIREA CONTRACTULUI dintre ei și municipalitate. Astfel că procesul s-a încheiat în primăvară cu mențiunea că instanța menține contractul pentru construirea Cartierului Lomb. 
Apelul împotriva sentinței emisă de Tribunalul Comercial Cluj a trecut de șase termene, iar lucrurile par să meargă în același ritm ca la instanța de fond.  Ce mai fac cei de la IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR SA? Trebuie să vă menționăm că oamenii care au semnat în 2007 contractul cu minicipalitatea nu mai fac parte din firmă. Ei au reușit ȘI cu ajutorul acestui contract să joace pe cai mari, inclusiv la Bursă. Societatea LOMB SA în care trebuia să se regăsească o parte din acționariatul Impact Developer & Constructor și Consiliul Local, a dispărut, odată cu tentativele politice de a convinge populația că până la urmă acolo se vor da case gratuite. Cartierul Lomb a intrat într-o zonă TABU.  În primul rând pentru că acel teren nu este făcut pentru construcția unui ansamblu imobiliar și în cel de-al doilea rând pentru că acordul cadru semnat cu Primăria era atât de favorabil lor încât nu îi obliga să realizeze proiectul. Totul era o scamatorie. Iar firma din Ilfov, în frunte cu fosta conducere i-a tras pe sfoară pe consilierii locali (ăia care nu știau că Impact Developer avea nevoie doar de un document care să ateste că au un teren la Cluj și un viitor proiect pentru a lista acțiunile firmei la bursă). Dar au fost câteva persoane care era imposibil să nu bănuiască intențiile celor de la Impact Developer. Oricum, la vreme respectivă doi iepuri au fost împușcați: lumea credea că va primi apartamente, iar Ioan Popp zis și ”creierul” a făcut bani frumoși din lauda că are terenul din Dealul Lomb în posesie.Continuă astfel: vă arătăm cine manevra firma din Ilfov șicât de ”idioți/proști” au fost cei din primărie când au redactat contractul cu Impact Developer & Contractor SA.Oricum, un studiu de fezabilitate făcut de o firmă din Vâlcea, pe vreme lui Funar spunea clar că pentru a construi locuințe în zona respectivă costurile de amenajare a terenului sunt de două ori mai mari decât valoarea totală a investiție, și totuși administrația s-a încăpățânat să scoată la licitație terenul și o firmă ”s-a făcut că ploua” și s-a ”angajat” la realizarea proiectului. Tâmpenii cât casa sau o realitate crudă: nu aveau de gând să facă cele 6.000 de locuințe.La conducerea Impact Developer & Contractor SA, Dan Ioan Popp a coordonat proiecte în București, Constanța, Oradea, Ploiești și Cluj, reprezentând construcția a 16 ansambluri rezidențiale, a unui centru de afaceri de 8.000 mp și a peste 2.000 de alte imobile. Dar… la Oradea a ieșit scandal pentru că nu și-au respectat obligațiile contractuale, iar la Constanța firma a somat primăria să semneze acte adiționale prin care clienţii să plătească ratele de achitare a caselor la un alt curs al monedei euro decât cel care era în vigoare la data respective.Un alt personaj intrat în Consiliul de Administrație al firmei era Dimitris Sophocleos, fost manager la Romtelecom și Ad Pharma. Grecul Scophocleos a fost de asemenea director general al companiei CFR SA, de unde a plecat după ce acționarii din firmă i-au respins planul de administrare pentru că nu avea sustenabilitate. La CFR SA, Dimitris încasa lunar 9.800 de euro. Într-un final, cei doi au fost scoși din firma Impact Developer după ce Banca Transilvania le-a executat acțiunile pe fondul unor credite neplătite.Aici trebuie menționat și afaceristul constănțean, Valeriu Ionescu. Acesta a făcut parte din firmă până la momentul în care Popp a demisionat. Imediat după ce a plecat din Impact Developer, Ionescu a ajuns la Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, de unde încasa salariu lunar de 20.000 de lei.„Domnii Valeriu Ionescu si Dan Ioan Popp si-au prezentat demisiile. S-au revocat pe cale de consecinta din functia de administrator domnii Dimitrios Sophocleous, Vlad Nicolae Neacsu, Valeriu Ionescu si Dan Ioan Popp. Inceteaza calitatea de Presedinte al Consiliului de Administratie a dlui Dimitrios Sophocleous”, fragment din MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI, PARTEA A IVA, Nr. 2607/16.V.2013.Cele mai recente date arată că în ultimii doi ani sau plimbat prin conducerea Impact Developer & Contractor SA mai multe persoane – clienți ai ziarelor de business Forbes sau Ziarul Financiar. La câteva luni după ce compania a pierdul în primă instanță procesul de la Cluj a fost numit CEO pentru 4 ani Constantin (Tinu) Sebeșanu, cel care a ocupat anterior funcția de Director Executiv (COO – Chief Operating Officer) al Impact, coordonând departamentele de dezvoltare, vânzări și marketing ale companiei.Compania are în prezent o cifră de afaceri de peste 22 de milioane de euro, cu 48 de angajați și proiecte în mai toate colțurile țării. Asociatul unic al societății este o altă firmă: INTREPID GEM SRL, care a fost înfințată exact în perioada în care se începe ”Țeapa LOMB”, 2007.  INTREPID GEM SRL are un acționariat interesant: pe Elisabeta și Carina Teodorov, dar în special pe soțul Carinei: Petru Ion Văduva, omul din Consiliul de Administrație al Transgaz, care fusese în trecut șeful în acte al imperiului lui Țiriac. Și ca să încheiem cu aceeași notă cu care am început, DIVERSIUNE a funcționat. O comunitate întreagă citește de metrou, centuri metropolitane, electoratul crezând la fel ca în 2007 când credeau că municipalitatea face rost de case gratuite în cartierele LOMB și POLUS ESTATE, ambele fiind inexistente în prezent. N.B.Ultima minciună spusă de Emil Boc pe marginea acestui subiect (o numim minciună pentru că ÎNCĂ NU ESTE REZILIAT CONTRACTUL CU Impact Developer & Contractor SA) am găsit-o pe un site de imobiliare, care menționa că au preluat declarația edilului, și sună cam așa: Proiectul Cluj Innovation City (CIC) va reuni 20.000 de specialişti în cercetare şi inovare:  “Pentru Lomb vom alăctui un masterplan care să pregătească proiectul cunoscut sub numele de Cluj Innovation City, care va avea şi o componentă de locuire, dar şi un Silicon Valley de Cluj, adică un oraş destinat cercetării, inovării, dezvoltării şi IT-ului şi care, sperăm noi, să dea şansa dezvoltării Clujului pe următorii 10 ani”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local.Cât de penibil este primarul EMIL BOC? Cât de credul este electoratul?  Dați SMS cu DA sau NU. #joke

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom