Economie

Dragoș Damian, CEO Terapia: România în fața unei dezindustrializări totale – o realitate revoltătoare: producția internă de tractoare agricole și camioane grele este aproape inexistentă.

În ciuda protestelor recente ale fermierilor și transportatorilor din România, un aspect notabil a rămas în umbră: niciun tractor agricol sau camion greu implicat în aceste mișcări nu a fost produs pe teritoriul țării. Cu toate că manifestațiile au adunat utilaje agricole și vehicule de transport impresionante, acestea au fost dominate de mărci precum MAN, Volvo, Renault, IVECO, John Deere și New Holland.

România, în prezent, nu se remarcă în producția de tractoare agricole și camioane grele. În ultimele două decenii, doar două companii autohtone au încercat să acopere golul lăsat de închiderea fabricilor din Brașov, în timp ce două grupuri internaționale au deschis unități de asamblare în țară. Aceasta aruncă o umbră asupra capacității țării de a genera valoare adăugată în industria auto.

Amintind de cele două mari fabrici brașovene, Autocamioane Brașov și Tractorul Brașov, care în trecut au fost lideri în producția de vehicule grele, se observă că acestea au fost piloni ai economiei românești. Cu peste 20.000 de angajați fiecare, ele produceau zilnic sute de autovehicule, exportându-le în peste 100 de țări.

Cu toate acestea, realitatea actuală arată că aproximativ 250.000 de tractoare agricole și 150.000 de camioane grele circulând în România provin, în cea mai mare parte, din import. Această situație denotă o dezindustrializare profundă, cu șanse reduse de a acoperi deficitele, mai ales cel legat de balanța comercială.

Într-un viitor apropiat, conducătorii țării ar putea lua în considerare demersuri pentru atragerea unor investiții în industria auto. Lista cu cele mai mari 10 companii internaționale producătoare de tractoare agricole și camioane grele evidențiază că majoritatea acestor corporații nu au centre de asamblare în Uniunea Europeană, creând astfel o oportunitate pentru România să devină un hub de producție.

Pe lângă aspectul economic, aceasta ar putea contribui și la dezvoltarea infrastructurii și la crearea de locuri de muncă. Un apel către aceste companii pentru a investi în asamblarea de tractoare agricole și camioane grele în România ar putea fi o strategie eficientă, având în vedere că unele dintre acestea sunt implicate și în producția de vehicule militare.

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, despre Cluj vs București: Experiența după trei săptămâni în capitala Ardealului.

O nouă etapă a "competiției" Cluj vs București a fost marcată de sinceritatea președintelui TIFF,…

24 mins ago

Studenții UAD au Transformat Căștile de Protecție în Opere de Artă pe Șantierul Carbochim, în Parteneriat cu Grupul IULIUS

Într-o inițiativă inedită de colaborare între mediul academic și cel industrial, 25 de studenți de…

54 mins ago

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago