Sponsorizat
Economie

Dragoș Damian, CEO Terapia: România în fața unei dezindustrializări totale – o realitate revoltătoare: producția internă de tractoare agricole și camioane grele este aproape inexistentă.

Sponsorizat
Sponsorizat

În ciuda protestelor recente ale fermierilor și transportatorilor din România, un aspect notabil a rămas în umbră: niciun tractor agricol sau camion greu implicat în aceste mișcări nu a fost produs pe teritoriul țării. Cu toate că manifestațiile au adunat utilaje agricole și vehicule de transport impresionante, acestea au fost dominate de mărci precum MAN, Volvo, Renault, IVECO, John Deere și New Holland.

România, în prezent, nu se remarcă în producția de tractoare agricole și camioane grele. În ultimele două decenii, doar două companii autohtone au încercat să acopere golul lăsat de închiderea fabricilor din Brașov, în timp ce două grupuri internaționale au deschis unități de asamblare în țară. Aceasta aruncă o umbră asupra capacității țării de a genera valoare adăugată în industria auto.

Amintind de cele două mari fabrici brașovene, Autocamioane Brașov și Tractorul Brașov, care în trecut au fost lideri în producția de vehicule grele, se observă că acestea au fost piloni ai economiei românești. Cu peste 20.000 de angajați fiecare, ele produceau zilnic sute de autovehicule, exportându-le în peste 100 de țări.

Cu toate acestea, realitatea actuală arată că aproximativ 250.000 de tractoare agricole și 150.000 de camioane grele circulând în România provin, în cea mai mare parte, din import. Această situație denotă o dezindustrializare profundă, cu șanse reduse de a acoperi deficitele, mai ales cel legat de balanța comercială.

Într-un viitor apropiat, conducătorii țării ar putea lua în considerare demersuri pentru atragerea unor investiții în industria auto. Lista cu cele mai mari 10 companii internaționale producătoare de tractoare agricole și camioane grele evidențiază că majoritatea acestor corporații nu au centre de asamblare în Uniunea Europeană, creând astfel o oportunitate pentru România să devină un hub de producție.

Pe lângă aspectul economic, aceasta ar putea contribui și la dezvoltarea infrastructurii și la crearea de locuri de muncă. Un apel către aceste companii pentru a investi în asamblarea de tractoare agricole și camioane grele în România ar putea fi o strategie eficientă, având în vedere că unele dintre acestea sunt implicate și în producția de vehicule militare.

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Șofer kamikaze pe A7! A căzut de la 10m

Șofer a căzut cu mașina de pe un pod în construcție pe A7, Buzău, ignorând…

19 hours ago

Clujeni, uniți-vă! Să-l găsim pe Alexandru și să-l aducem acasă!

Clujul mobilizat! Bărbat de 63 de ani, cu pierderi de memorie, dispărut! Ajută-ne să-l găsim!…

23 hours ago

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de…

2 days ago

Joburi ca-n Vest la Cluj! Gigantul american face angajări MASIVE!

Gigantul american Vertiv ia cu asalt Clujul! Sute de joburi disponibile! Salarii atractive și carieră…

2 days ago

Lacrimi și aplauze! Clujul i-a oferit un moment MAGIC lui Florin Piersic alături de Richard Clayderman și Dan Negru

Clujul l-a ridicat în picioare! Florin Piersic, ovaționat minute în șir la spectacolul lui Clayderman!…

3 days ago

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale! Un…

3 days ago