Sponsorizat
Economie

Dragoș Damian, CEO Terapia: România în fața unei dezindustrializări totale – o realitate revoltătoare: producția internă de tractoare agricole și camioane grele este aproape inexistentă.

Sponsorizat
Sponsorizat

În ciuda protestelor recente ale fermierilor și transportatorilor din România, un aspect notabil a rămas în umbră: niciun tractor agricol sau camion greu implicat în aceste mișcări nu a fost produs pe teritoriul țării. Cu toate că manifestațiile au adunat utilaje agricole și vehicule de transport impresionante, acestea au fost dominate de mărci precum MAN, Volvo, Renault, IVECO, John Deere și New Holland.

România, în prezent, nu se remarcă în producția de tractoare agricole și camioane grele. În ultimele două decenii, doar două companii autohtone au încercat să acopere golul lăsat de închiderea fabricilor din Brașov, în timp ce două grupuri internaționale au deschis unități de asamblare în țară. Aceasta aruncă o umbră asupra capacității țării de a genera valoare adăugată în industria auto.

Amintind de cele două mari fabrici brașovene, Autocamioane Brașov și Tractorul Brașov, care în trecut au fost lideri în producția de vehicule grele, se observă că acestea au fost piloni ai economiei românești. Cu peste 20.000 de angajați fiecare, ele produceau zilnic sute de autovehicule, exportându-le în peste 100 de țări.

Cu toate acestea, realitatea actuală arată că aproximativ 250.000 de tractoare agricole și 150.000 de camioane grele circulând în România provin, în cea mai mare parte, din import. Această situație denotă o dezindustrializare profundă, cu șanse reduse de a acoperi deficitele, mai ales cel legat de balanța comercială.

Într-un viitor apropiat, conducătorii țării ar putea lua în considerare demersuri pentru atragerea unor investiții în industria auto. Lista cu cele mai mari 10 companii internaționale producătoare de tractoare agricole și camioane grele evidențiază că majoritatea acestor corporații nu au centre de asamblare în Uniunea Europeană, creând astfel o oportunitate pentru România să devină un hub de producție.

Pe lângă aspectul economic, aceasta ar putea contribui și la dezvoltarea infrastructurii și la crearea de locuri de muncă. Un apel către aceste companii pentru a investi în asamblarea de tractoare agricole și camioane grele în România ar putea fi o strategie eficientă, având în vedere că unele dintre acestea sunt implicate și în producția de vehicule militare.

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Șoferul de camion din Bistrița-Năsăud care a condus haotic pe DN1C a rămas fără permis!

Scene periculoase surprinse pe DN1C, în localitatea Iclod! Un șofer de camion din Bistrița-Năsăud a…

3 hours ago

🚨 Accident rutier la Jucu, pe drumul Gherla – Cluj-Napoca!

Vineri seara, 3 octombrie 2025, în jurul orei 20:30, un accident rutier s-a produs pe…

9 hours ago

Atenție, șoferi și trotinetiști! RCA pe CNP și examen obligatoriu

"Trotinetele au scăpat de sub control"Titi Aur Fostul campion de raliuri și actual proprietar al…

12 hours ago

Florin Piersic strălucește la 89 de ani! Marele actor face senzație pe Cluj Arena

Florin Piersic, unul dintre cei mai iubiți actori români, a făcut senzație luni seara pe…

1 day ago

Exclusiv -Accident rutier grav între Luna de Sus și Stolna, în 3 octombrie! Grija Mare!

Un accident rutier deosebit de grav a avut loc joi, 3 octombrie, pe drumul județean…

1 day ago

Aur pentru România: Eleva din Cluj cucerește Olimpiada Internațională de Chimie Aplicată

O elevă din Cluj-Napoca a făcut România mândră, câștigând medalia de aur la Olimpiada Internațională…

2 days ago