Connect with us

Eveniment

Oreste, disperat de prețul la parcare în Cluj Napoca: „1410 lei. Nu am vrut să plătesc. Am zis că las mașina acolo și nu plătesc. Prefer să nu-mi mai iau mașina și să mă duc pe jos, decât să dau dublul cazării mele”

Diana Petrescu

Published

on

Oreste, disperat de prețul la parcare în Cluj Napoca: „1410 lei. Nu am vrut să plătesc. Am zis că las mașina acolo și nu plătesc. Prefer să nu-mi mai iau mașina și să mă duc pe jos, decât să dau dublul cazării mele”

În cadrul unui podcast, fostul om de televiziune a expus o situație pe care a întâlnit-o în Cluj-Napoca, atunci când și-a luat cazare. Oreste a lăudat felul de a fi al clujenilor, fiind uimit și de paleta culturală care poate fi asimilată în inima Ardealului. Totuși, consideră că orașul în sine este precum un „amestec eclectic și kitschos”.„Căldura clujenilor este remarcabilă. Nu ai cum să nu te îndrăgostești de clujeni. Orașul în sine, amestecul acesta ușor eclectic și kitschos între patina austro-ungară. Clădirile alea austere și impunătoare, cu parterul oriental așa, cu magazine ciudate, cu bannere foarte colorate… E ceva care mie personal nu îmi place.Este un amestec extrem între o anumită rigoare habsburgică și o oarecare kitschoșenie orientală”, a mărturisit Oreste, citat de cancan.ro.Oreste Teodorescu a explicat faptul că orașul Cluj-Napoca este „neverosimil de scump”. În momentul în care și-a luat cazare prin Airbnb, a realizat că orele de parcare pe care trebuia să le plătească formau o sumă mult mai mare decât cazarea în sine, pentru câteva nopți.Practic, pentru cazare a plătit 800 de lei, iar pentru parcare i s-a cerut suma de 1410 lei, pentru cinci zile. A explicat faptul că ziua trebuia să plătească 16 lei pe oră, iar noaptea 32 de lei pe oră.„Partea de Cluj vechi are farmecul lui, dar este înconjurat de un oraș comunistoid, care a devenit din ce în ce mai aglomerat, care este foarte scump. Neverosimil de scump. Eu am spart 800 de lei pe un Airbnb și era să plătesc pentru patru nopți și cinci zile de parcare 1410 lei. Adică 16 lei pe oră ziua și 32 de lei pe oră noapte, într-un oraș superb, dar… Parcarea este publică, cu barieră, dar nu se poate atât. Nu ești la Monte Carlo. Nici la Monte Carlo nu te costă banii ăștia pe zi, o parcare.Nu am vrut să plătesc. Am zis că las mașina acolo și nu plătesc. Prefer să nu-mi mai iau mașina și să mă duc pe jos, decât să dau dublul cazării mele”, a mai spus fostul om de televiziune.Nu și-a dorit să achite plata parcării, așa că a găsit o soluție. A discutat cu angajații Primăriei și, în cele din urmă, a reușit să plătească sub jumătatea sumei pe care a dat-o la cazare: „Oamenii de la Primărie au găsit ei o soluție să pot să plătesc mai puțin. Am plătit mai puțin, dar tot vreo 500 de lei. Dar, în sfârșit, s-a putut găsi această soluție”.Oreste a spus adevărul despre cearta cu Mircea Badea. „Mi-a plăcut mai mult de tatăl lui decât de Mircea”Oreste a explicat de unde a pornit cearta dintre el și Mircea Badea. „Era un context penibil! Direcțiile noastre de gândire, la vremea respectivă, mergeau în sensuri diferite. Noi ne-am certat în 2013… Pur și simplu, la vremea aceea ne mâna pe fiecare dintre noi iluzia că echipa cealaltă e mai bună pentru țară, pentru noi, pentru viitor. Dar cred că ne-am înșelat amândoi și ambele echipe sunt la fel de proaste.Nu s-a lăsat cu jigniri finalul… Sigur, ne-am mai ciondănit noi așa, de-a lungul timpului, dar pe mine nu m-a afectat ce s-a spus. Dar cine se iubește se și urăște, am convenit treaba asta”, a clarificat Oreste, citat de libertatea.ro.Întrebat dacă îl vede pe Mircea Badea capabil să discute cu el, având în vedere lucrurile petrecute, Oreste a spus:„Nu m-am gândit niciodată la treaba asta, dar, dacă se va întâmpla, din punctul meu de vedere nu ar fi nici o reținere. Chiar și să-mi cer scuze. Situația asta dintre noi nu mai e o rană sufletească, dar atunci a fost. Eu cu tatăl lui am fost apropiat, îi și datorez un job.Cu mult timp înainte să-l cunosc pe Mircea Badea, am lucrat cu tatăl lui și cred că am făcut o echipă foarte bună.A fost ca un mentor pentru mine. De fapt, mi-a plăcut mai mult de tatăl lui decât de Mircea Badea, cel puțin o bună perioadă de timp, până am devenit foarte buni prieteni. Îmi părea mai cool și mai mișto tatăl lui, la începutul relației mele cu Mircea Badea, dar după aia mi-am dat seama că așchia nu sare departe de trunchi”, a spus Oreste.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom