Connect with us

Prin Oras

CENTRIFUGA DREPTEI: Ludovic Orban și-a depus actele de vehicul politic către ciolan la Tribunal. Un fel de viermii care nu mai au loc la cadavrul României, își fac propriul partid

Alex Campian

Published

on

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

Ludovic Orban, un individ care o freacă cu Dreapta încă din 1992, își face azi, după 30 de ani de zăcut în sinecura PNL, propriul partid. Și, alături de foști parlamentari PNL, a depus luni, la ora 12.00, la Tribunalul București, solicitarea de înregistrare a partidului Forța Dreptei, anunță mediafax.ro.PNL, s-a umplut rapid de profitori și mai ales trimiși în misiune de la SRI în anii 90, ca nu cumva tovarășii din Frontul Salvării Naționale să nu aibă ”opoziție”. Șa fel s-a întâmplat și cu PNȚ-CD. Dar, spre deosebire de PNȚ-CD, PNL a fost mai adaptabil: cum interveneau noi conflicte între generațiile de frecători de mentă și sinecuriști, cum se zbătea și se desprindea o nouă aripioară. Apoi aripioara, uneori și după 10 ani, cum a fost czul Forței Democrate (alt FD ca inițiale, alte proaste caractere) care s-a vărsat în PLD (cu ”Guzganian” Vozganian cu tot), apoi în PD și au creat PDL care s-a fuzionat în PNL.Alchimia Dreptei, ce mai! Totul numai să-și vadă sacii în căruța făcutului de nimic pe bani mulțiși pe influență tot fel de indivizi pe care altfel munca i-ar îmbolnăvi. Mai ales dacă e cinstită.Nu am nimic cu adevărații liberali. Dacă or fi existând, că, în România, liberalismul n-are nici o legătură cu politicile de dreapta: nici doctrinar, nici ideologic.Puțini își mai aduc aminte de iureșul ”partidelor” înființate la secțiunea ”pe scară”, ”pe apartament”, ”pe bloc”  din anii 90, cu șefii azvârliți la grămadă în CPUN, să se plictisească lumea de vorbăria lor imbecilă și fără rost și să ceară ”ordine” în modul de înființare al partidelor. ”Ordine” imbecilă pe care o vedem și azi în aplicare. Singurul scop al acelor ”partide”, în afară că au primit niște bani de la buget cine trebuiau să primească, a fost ca, prin numărul lor, să legitimeze ”democrația originală” a lui Ion Ilici Iliescu. Democrația de carton, democrația de cumetrie, precursoarea miliardarilor de carton și a capitalismului de cumetrie.Cu dezastre evidente în viitor. De exemplu: dacă Patriciu, nu conducerea de carton a așa zisului PNL, ar fi acceptat, în 2009, să meargă la guvernare alături de PDL, astăzi am fi avut mai puțin PSD de caviar la guvernare și mai mult guvern de dreapta – mă rog, ce-o fi însemnând dreapta asta. Doar că, din rațiuni ce țineau de tenebrele marii sale averi, acumualte într-un timp ce nu o justifică, Patriciu a mers (a câta oară din 1989 încoace?) alături de Iliescu și interesele politico-economice ale unei clase politico-securistice interlopizate.Ion Ilici Iliescu și Dinu Costache Patriciu sunt produsele mizerabile în caracter tipice educației socialismului multilateral dezvoltat, sunt dintre cei care au asigurat tranziția “mijloacelor de producție” de la întregul popor către buzunarele elitelor comuniste – pentru a nu se “irosi” rezultatele a 70 de ani de muncă a “omului nou”: zeci de milioane de asasinate și sute de milioane de destine batjocorite și frânte în zeci de „gulaguri”. Averea politrucului cu papion, obținută prin frângerea securității energetice a României (privatizarea dubioasă a Petromidia, despre creanțele din Libia, despre manipularea Bursei șamd), nu ar fi fost posibilă fără experiența celuilalt politruc (“sărac și cinstit”) bine școlit la Moskova.S-au întâlnit, chipurile la cele două capete ”opuse” politic, Trezorierul și Ideologul perioadei de tranziție. Și ne-au dat de nu mai putem duce.Că între părintele “capitaliștilor de cumetrie” și cel al așa-zișilor liberali mânjiți cu “energie vie” există o veche amiciție, o demonstrează istoria trădărilor care nu au existat niciodată între cei doi. Pe cine nu au trădat nicodată cei de la PNL cu diversele lor aripioare? Niciodată nu l-au trădat pe Ion Ilici Iliescu.Încă din 1990, Patriciu și Tăriceanu și-au propus o alianță cu FSN-ul lui Petre Roman, omul lui Iliescu. Prima tentativă nu a avut finalitate așa că, în iulie 1990 (nici nu se uscase prea bine sângele împrăștiat de târnăcoapele minerilor lui Iliescu pe străzile Bucureștilor), Patriciu, împreună cu Tăriceanu, Cataramă și Horia Rusu au smuls o aripă din PNL (așa-zisa “aripă tânără”) și au lipit-o, în aprilie 1991, la guvernarea Roman. Atunci s-a semnat “Carta pentru Reformă și Democrație”, iar Dinu Costache Patriciu a devenit ministrul Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului.După mineriada din septembrie 1991 care a dus la căderea guvernului Roman, în octombrie 1991, “PNL”-ul lui Patriciu participă la Guvernare cu FSN (ca partid politic), girând politic chiar guvernul de criză format de Iliescu sub conducerea lui Theodor Stolojan (Don Costache a avut în Guvernul Stolojan 3 miniștri și 7 sub-secretari de stat: Dan Constantinescu ca ministru al Industriilor, Mircea Ionescu Quintus ca ministru al Justiției, George Danielescu ca ministru al Economiei și Finanțelor – aceștia, împreună cu Cataramă, vor pune bazele viitoarei țepe numită “afacerea SAFI” -, Dan Radu Rușanu, precum și alți viitori petroliberali de bine).Liberalii cu funcții de subsecretar de stat au fost păstrați de Ion Iliescu în guvern chiar și după intrarea acestui “PNL” în “opoziție” în 1992 (până în 1994, când au fost scoși din ministere la protestele PUNR cu care PDSR a format “Patrulaterul Roșu”).Nu este de mirare că, în 1996, Dinu Patriciu era inclus, pentru prima dată, de agenția Reuters într-un top al „Noilor îmbogățiți din România” care au făcut rapid avere după evenimentele din decembrie 1989. De altfel, este și anul în care, zice Patriciu, a intrat în afaceri cu petrol. Dar prima dată numele său este asociat cu afaceri de combustibil în octombrie 1995, când agenția Mediafax preciza că „specialiștii IGP cercetează legalitatea contractului de vânzare-cumpărare a unui cargo, tranzacție în care sunt implicați liderii PL-’93, Dinu Patriciu și Raymond Luca”. Cei doi, preciza sursa citată, au fost cercetați pentru evaziune fiscală, dar nu au fost condamnați.Mize ale anului 2004 au fost modernizarea României, reforma justiției, proiectele pe termen lung (inclusiv intrarea României în Uniunea Europeană). Cine s-a opus, din răsputeri, acestor mize? Iliescu și Patriciu. Amândoi se lamentau prin mass media despre cât de nepregătită este România pentru a adera și recomandau amânarea acestei decizii. Nepregătită era doar clica lor.Suntem în anul 2021. Aproape două decenii s-au dus ca un clipit. Dinu Puturiciu îngrașă viermi bogați, așa ca averea sa pe care se bat alți viermi.România îngrașă viermi în Parlament și la guvernare.Viermii care nu mai au loc la cadavrul României,își fac propriul partid.Și, gata!  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom