Connect with us

Prin Oras

Centura ocolitoare a Clujului, un proiect tot mai complicat: Cu metroul te duci pe sub pământ și acolo nu mai ai nici un fel de opreliște. În cazul centurii avem un delay, dar care nu este imputabil Primăriei

Alex Campian

Published

on

Centura ocolitoare a Clujului, un proiect tot mai complicat: Cu metroul te duci pe sub pământ și acolo nu mai ai nici un fel de opreliște. În cazul centurii avem un delay, dar care nu este imputabil Primăriei

Centura metropolitană continuă să ridice probleme autorităților, din cauza multiplelor diferențe de nivel înregistrate pe cei peste 40 km ai traseului de ocolire. Este foarte probabil ca întârzierile de proiectare în cazul centurii ocolitoare să persiste ori să fie recuperate în etapele ulterioare ale proiectului. În acest răstimp, autoritățile consideră că metroul, întrucât este un proiect dezvoltat subteran, merge ca pe roate. „Revenind la centura metropolitană, s-a spus că este «prioritatea priorităților». Așa este. Niciodată, Bucureștiul nu ne-a întrebat pe noi ce prioritizați între metrou și centură. Sunt două proiecte care merg în paralel, care nu se exclud unul pe celălalt”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții online. Multă lume consideră, totuși, că centura ar fi prioritară – a fost intervenția moderatorului.„Sunt 100% de acord. Doar că proiectele au intrat în furci caudine diferite: dacă în cazul metroului, pe o anumită componentă, a fost mai ușor să faci studiul de fezabilitate, pentru că nu am avut atâtea opreliști, având în vedere că te duci pe sub pământ și acolo nu mai ai nici un fel de opreliște. Dar la centura metropolitană discutăm de 41 km de centură ocolitoare, de încă vreo 60 km în total, ca drumuri de legătură, din care o parte vor intra acum în proiect, iar cealaltă parte va reveni în sarcina UAT-urilor să le rezolve, discutăm de piste de biciclete ce au trebuit proiectate pe această centură metropolitană, discutăm de diferențe de nivel – la fiecare 500 m sunt diferențe de nivel. Ori, la metrou nu avem aceste diferențe de nivel. Este clar că componenta de proiectare pentru centură a fost mult mai complicată decât pentru metrou”, a clarificat viceprimarul Dan Tarcea. Proiectul metroului ar urma să fie finanțat prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar centura metropolitană ar putea fi susținută financiar prin fondurile disponibile din Programul Operațional de Transport. Dincolo de ușurința cu care discută autoritățile atunci când se referă la proiectul metroului clujean, acesta presupune lucrări majore la nivel suprateran, deloc neglijabile. „Orice investiție de acest gen are și niște costuri ascunse, care, tot bugetul local le plătește. Chiar dacă banii vin de altundeva.Trebuie să racordezi toate aceste elemente, nodurile de metrou, acestea vor reprezenta o presiune extraordinară: acolo trebuie să aduci celălalt tip de transport, iar la suprafață totul trebuie să fie refăcut, să faci nodurile, gurile și stațiile de metrou compatibile cu transportul în comun, cu taximetrele, cu bicicletele, cu autoturismele personale și parcări. Altfel, nu ai făcut niște noduri bune.Și se vor întâmpla niște lucruri pe care nu ni le dorim.Iar cea mai mare nefericire a noastră este, după părerea mea, după mobilitate, problema centurii”, explica Șerban Țigănaș, fost președinte OAR, pentru Ziar de Cluj încă din iunie 2020. CITEȘTE ȘI: INTERVIU – Șerban Țigănaș, despre „estetica arhitecturii”: Clujul primește notă de trecere, chiar dacă lucrurile se schimbă în bine „extrem de încet”. Despre METROU: „E o beție cu apă rece”Stadiul actual al elaborării proiectului centurii metropolitane Recent proiectul centurii metropolitane a primit avizul siguranței circulației din București, context în care proiectul ar putea înainta. Însă, după cum recunosc autoritățile, proiectul continuă să înregistreze întârzieri:„Avem un delay, o întârziere la centura metropolitană în componenta de proiectare. Nu este imputabilă Primăriei, pentru că noi am pus la dispoziție toate elementele, dar cred că acest termen (3 luni de întârziere – n.r.) îl vom putea recupera în etapele următoare. Practic, la centura ocolitoare mai este necesar acordul de mediu, sunt depuse documentele, dar trebuie să treacă prin acele proceduri specifice – câteva zeci de zile, după care se poate emite acest aviz. Ulterior, mergem mai departe, pentru a obține aviz de la ministerul Transporturilor, avizul comisiei interministeriale, după care să fie aprobat studiul de fezabilitate și, evident, după aceea, vom lansa licitația”, potrivit viceprimarului Dan Tarcea.  Estimarea optimistă a autorităților este că anul acesta ar putea fi lansată licitația de proiectare și execuție a centurii metropolitane. Execuția propriu-zisă a lucrărilor ar putea rămâne pentru 2023-2024 în funcție de modul în care se vor derula etapele, cu eventuale contestații în cazul licitației. Proiectarea centurii metropolitane înregistrează o întârziere de 3 luni.Proiectul TR35 – Drum TransRegio – Centura Metropolitană Cluj – un proiect de importanță strategică pentru regiunea Cluj, se află în etapa de proiectare Studiu de Fezabilitate (partea finală).Proiectul Centurii Metropolitane este dezvoltat de asocierea EXPLAN (lider de asociere), CADSIL SRL – TRANSINVEST BUDAPEST kft. – SPECIÁTERV  ÉPITOMÉRNOKI kft.CITEȘTE ȘI: Metroul merge mai departe, chiar dacă proiectul centurii ocolitoare a rămas în urmă: „Din păcate, Centura Metropolitană are o întârziere de câteva luni…”

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Poliția Română, prezentă la datorie în zona Tarnița: „Acționăm pentru ca weekendul să se încheie în siguranță, nu cu neplăceri

Stefania Heinz

Published

on

Într-o postare publicată pe rețelele de socializare, Poliția Română anunță că acționează și în acest weekend pe Drumul Județean 107P, în zona turistică Tarnița, una dintre cele mai frecventate destinații din județul Cluj în sezonul estival.

 

📍 „Acționăm pentru ca weekendul să se încheie în siguranță, nu cu neplăceri”, transmite instituția. Echipajele sunt prezente pe traseu pentru a preveni staționările neregulamentare, care pot cauza blocaje în trafic și disconfort atât pentru localnici, cât și pentru turiștii care aleg să se relaxeze în zona lacului.

„Ne dorim ca toți cei care se bucură de natură să ajungă acasă fără griji”, mai spun reprezentanții Poliției, care subliniază că prezența lor are un caracter preventiv, dar ferm, în sprijinul siguranței rutiere.

👮‍♂️ Autoritățile le mulțumesc celor care aleg să respecte regulile și spațiul celorlalți participanți la trafic. Sub mesajul prietenos „Enjoy the views, respect the rules ✌️”, Poliția încurajează comportamentele responsabile, în special în zonele turistice aglomerate.

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

RIVUS Cluj-Napoca găzduiește cea mai mare librărie Cărturești și un nou concept de edutainment în premieră națională

Alex Campian

Published

on

Cărturești aduce la Cluj-Napoca, în cadrul proiectului RIVUS, cea mai mare librărie din rețea și un concept revoluționar de edutainment, într-un spațiu de 2.500 mp desfășurați pe două niveluri. Noua locație va reuni, în premieră națională, o selecție vastă de cărți, produse de papetărie, articole home decor, jucării, dar și o cafenea, zone pentru ateliere, expoziții și evenimente dedicate artei și culturii românești.

Proiectul Cărturești din RIVUS va funcționa ca un centru cultural și educațional integrat, conceput ca un „lifestyle hub”, în care cititorii și vizitatorii vor descoperi experiențe interactive și spații de relaxare. De la ateliere creative și educaționale la evenimente de promovare a designerilor și artiștilor locali, noua librărie va deveni un punct de referință în peisajul cultural al Clujului.

„De peste două decenii, Cărturești construiește comunități în jurul cărții. Suntem onorați să fim brand ancoră în RIVUS și să oferim publicului din Cluj o selecție diversă de cărți în română, maghiară și engleză, dar și spații dedicate pasiunilor, evenimentelor și descoperirilor culturale”, a declarat Adrian Păun, Head of Marketing Cărturești.


RIVUS – Reconversie urbană la scară mare

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie industrială din România, dezvoltat de companiile IULIUS și Atterbury Europe, cu o investiție de peste 550 de milioane de euro. Amplasat pe fosta platformă Carbochim, proiectul își propune să transforme un fost spațiu industrial de 14 hectare într-un pol urban modern și vibrant.

Pe lângă cea mai mare suprafață de retail din România (142.000 mp), RIVUS va include peste 400 de magazine, restaurante-concept, cafenele orientate spre râul Someș, un parc de peste 5,2 hectare, spații culturale, birouri premium și facilități de entertainment pentru toate vârstele. Proiectul integrează și soluții verzi – grădină japoneză, acoperișuri înierbate, fațade verzi – alături de peste 700 de copaci maturi și 100.000 de plante decorative.

„Ne dorim ca RIVUS să devină o destinație-experiență pentru întreaga comunitate. Împreună cu Cărturești, lansăm un concept de edutainment în premieră națională, un spațiu dinamic în care lectura, joaca, arta și educația se întâlnesc într-un mod inedit”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS.

Proiectul se află în etapa de autorizare și a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în august 2024. Este primul proiect din România realizat de celebra firmă de arhitectură UNStudio, gândit în colaborare cu comunitatea locală.


Mai multe detalii despre proiect pe
🌐 www.rivus.ro
📸 Instagram: @rivuscluj
📘 Facebook: facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Magia Nopții la Cluj Never Sleeps, surprinsă de fotograful Lucian Nuță

Egon Kilin

Published

on

Weekendul trecut, Clujul a fost din nou cuprins de farmecul nopții, odată cu ediția spectaculoasă Cluj Never Sleeps. Pe strada Iuliu Maniu, locul unde istoria se întâlnește cu energia urbană, trupa Eternal Flames a încins atmosfera cu un show de foc plin de emoție, lumină și adrenalină. 🔥🌙

În mijlocul acestui spectacol vizual impresionant, fotograful Lucian Nuță a reușit să surprindă esența momentului în imagini de o forță rară – cadre care redau nu doar mișcarea flăcărilor, ci și vibrația publicului, conexiunea dintre artiști și oraș, și acel „ceva” magic ce transformă o noapte de vară într-o amintire de neuitat. ✨

📷 Lucian este cunoscut pentru talentul său de a captura momente autentice, iar seria de fotografii de la Cluj Never Sleeps dovedește încă o dată măiestria sa. Fiecare imagine transmite povestea unei nopți în care arta, pasiunea și orașul au bătut la unison.

#cluj #clujulmagic #clujneversleeps #eternalflames #luciannuta #artaînstradă #noapteamagică

Foto: Lucian Nuta

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom