Connect with us

Prin Oras

Ciucă-al-Nostru e mai mult ”al lor”

Alex Campian

Published

on

Ce bine-mi pare c-ați luat țeapă!

Acum că s-a decis că Nicolae Ciucă este din nou propunerea de premier a Partidului Național Liberal în vederea negocierii unei coaliții de guvernare cu Partidul Social Democrat și Uniunea Democratică a Maghiarilor din România, vreau să zic și eu ceva (fără să fac proces de intenție, ci doar să constat).Acum ce vreau eu să vă spun este că Ciucă-al-nostru era, în decembrie 1989, ofițer de stat major în Biroul operații al Batalionului 121 Cercetare, Craiova. Județ ”vizitat” ”intens” în poveștile diversioniste ale vremii (Cine a tras în noi, după 22?) de către ”teroriști” îmbarcați în mii și mii de mașini ”Lada”. Era scuza celor responsabili din Armată și Securitate că au fost nevoiți să-și plumbuiască nițel poporul: n-au deosebit ”Lada” de ”Dacia” și nici cetățeanul român neînarmat care cerea pâine și libertate de cetățeanul străin înarmat cu ”Vegeta” și țigări ”Wikend” care întreba pe care drum trebuie să o ia ca să ajungă în Ardeal, să-l ia cu el în Ungaria.Eu mai cunosc un ”nevinovat” al represiunii din Decembrie 1989 care lucra într-un Birou similar, dar în cadrul Armatei a IV-a Transilvania în acea perioadă, și care răspunde la numele de Constantin Degeratu.Tot cu o carieră fulminantă post-decembrie 1989.Pe Degeratu, fiind mai în raza mea de acțiune jurnalistică, l-am documentat ca pe o lepră care a fost și care a pus pe hârtie planul de represiune a manifestanților din decembrie 1989, ÎN ORAȘ – deși legile interziceau expres acest lucru. Degeaba i-am prezentat dovezile despre sinistrele activități din 16 – 21 decembrie 1989 lui Traian Băsescu prin intermediul lui Emil Boc, că răspunsul a fost: ”ce să facem dacă-l plac americanii?”… (să țineți minte acest lucru)Între 2001 și 2004, Constantin Degeratu a predat la centrul de studii de securitate George Marshall, de la Garmisch-Partenkirchen, din Germania, fiind rechemat consilier al președintelui de către Traian Băsescu în 2005. Chiar reactivat că a avut tupeul să se declare victimă a regimului Iliescu-Năstase, fiind trimis în rezervă înainte de termen, “din motive politice, de către regimul instalat în decembrie 2000″…Degeratu a ajuns mare Șef de Stat Major General al Armatei (ca Ciucă-al-Nostru peste ani). Eforturile din decembrie 1989 i-au fost răsplătite, odată cu preluarea puterii de către Emil Constantinescu (altul pe care l-am informat prin Ana Blandiana cu privire la ce poamă își ia în casă), în 1996, când, sub ministrul PD al Apărării, Victor Babiuc, a devenit șeful Statului Major General (SMG) al Armatei. În aceasta calitate, a reușit să scandalizeze întreaga țară prin emiterea controversatului Ordin 522 din 1997, care stabilea că salariații MApN nu pot face declarații în legătură cu evenimentele din decembrie 1989, nici măcar în fața instanței ori în fața organelor de cercetare, decât cu aprobarea Ministrului Apărării. Penal, fapta se cheamă ”obstrucționare justiției”. A pățit ceva? Nimic, își halește pensia specială și atât. Dacă Dosarul Revoluției se umple de praf, i se datorează.Despre Craiova și activitatea Armatei a III-a în decembrie 1989 nu știu prea multe. Știu că de la Craiova au fost trimise la Timișoara garnituri de vagoane încărcate cu muncitori înarmați cu cozi de lopată și îmbrăcați în efecte militare să-i bată pe timișoremi.Mai știu că generalul Roșu, comandantul acestei Armate, în care a activat într-un birou de cercetare-diversiune (nu instrucție cum scrie în CV-ul lui Ciucă-al-Nostru), în seara de 22 decembrie 1989 îl asigura pe Ion Iliescu de sprijinul ”oltenilor”.Mi știu că Armata a III-a este cea care s-a ocupat, ca primadonă, de represiunea timișorenilor între 17 și 20 decembrie 1989 (cu un ajutor important din partea generalului Topliceanu, comandantul Armatei a IV-a Transilvania). Ei sunt cei care au tras și au omorât timișoreni între 16 și 19 decembrie 1989. Tot ei sunt cei care au participat activ la diversiunea cu ”teroriștii” de după 22 decembrie 1989.Mai știu că până în 22 decembrie 1989 nu a murit nimeni în județul Dolj, dar manipulările, diversiunile şi influenţa generalului Dumitru Roşu au schimbat dramatic situaţia și ”Bănia” s-a trezit cu 19 morţi şi aproape 100 de răniţi.Roşu a respectat întocmai ordinele de la Bucureşti, motiv pentru care, mai târziu, a fost promovat în funcţia de consilier al lui Ion Iliescu, la fel ca alte personaje cu roluri dubioase la Revoluţie: Cico Dumitrescu, Dan Iosif, Dumitru Iliescu, Cătălin Voicu, generalii Iosif Rus şi Vasile Ionel.Dumitru Cioflină, locotenent-colonelul care a preluat, de la Dumitru Roşu, comanda Armatei a III-a (alt comandant de-al lui Ciucă-al-Nostru), a fost, înainte de a ajunge la Craiova, aghiotantul a trei generali celebri ai Armatei Române: Ştefan Guşă, Nicolae Militaru (spion GRU dovedit) şi Vasile Milea. Mai târziu, Cioflină a fost şi primul demnitar român democrat primit la Casa Albă (v-am zis să țineți minte ceva). Cel mai mai important însă, Cioflină se afla, în decembrie 1989, la comanda unei armate responsabile, direct sau indirect, de moartea a 19 oameni!Cum să nu-și ceară iertare în numele armatei române Ciucă-al-Nostru, la 30 de ani de la Revoluția confiscată de o lovitură de stat?Știa el ce știa…Și, gata!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom