Connect with us

Prin Oras

Cu ochii pe Primăria lui Boc: 1,1 MILIARDE lei este valoarea proiectelor cu fonduri europene din ultimii trei ani. Zeci de proiecte trebuie încheiate anul acesta

Alex Campian

Published

on

Cu ochii pe Primăria lui Boc: 1,1 MILIARDE lei este valoarea proiectelor cu fonduri europene din ultimii trei ani. Zeci de proiecte trebuie încheiate anul acesta

Aproximativ 1,1 miliarde lei este valoarea tuturor proiectelor cu fonduri europene derulate de Primăria Cluj-Napoca în perioada 2019 – 2023. În total, în această perioadă, Primăria lui Boc a contractat 52 de proiecte cu bani europeni: modernizare de școli, creșterea eficienței energetice la blocuri, modernizare de străzi și piețe, modernizarea flotei de transport în comun, revitalizarea malurilor Someșului.Aproape jumătate din totalul proiectelor cu fonduri europene au ca termen de finalizare anul 2022. Pe lsita se află investiții importante precum modernizarea străzilor din centru, revitalizarea Turnului Pompierilor (aflat în întârziere), creșterea eficienței energetice la mai multe blocuri ș.a.Ziar de Cluj vă prezintă lista tuturor proiectelor cu fonduri europene desfășurate de Primărie în perioada 2019 – 2023. Vom fi cu ochii pe fiecare proiect care trebuie încheiat în 2022 și 2023. Administrația publică locală ne-a obișnuit ca multe investiții să fie terminate cu întârziere din cauza contractelor defectuoase cu firme care nu au respectat termenele de predare a lucrărilor.PROIECTE CU TERMEN DE FINALIZARE 2019:Modernizare Piata Unirii: 12,7 milioane leiSisteme de management performant pentru Primaria Cluj-Napoca: 417 mii leiModernizarea si extinderea retelei de iluminat public si modernizarea sistemului de iluminat in doua cladiri ale primariei folosind tehnologia LED: 8 milioane leiReabilitarea termică a unităţilor de învăţământ preuniversitar din Cluj-Napoca: 6,8 milioane leiTotal 2019: aproape 30 milioane leiPROIECTE CU TERMEN DE FINALIZARE 2020:Înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de autobuze electrice – 20 bucati: 85,1 milioane leiAmenajare coridoare pietonale: Strada Molnar Piuariu Cluj-Napoca: 5,9 milioane leiCresterea eficientei energetice a blocurilor de locuinte din municipiul Cluj-Napoca, grup 3: 5,5 milioane leiROCK – Regenerarea și optimizarea patrimoniului cultural: 800 mii leiTotal 2020: 97,3 milioane leiPROIECTE CU TERMEN DE FINALIZARE 2021:Înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de troleibuze – 30 buc, faza 1: 88,5 milioane leiÎnnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de troleibuze – 20 buc, faza 2: 59 milioane leiAmenajare zona de recreere pentru clujeni in cartierul Intre Lacuri din municipiul Cluj-Napoca: 11 milioane leiCreșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană: reabilitare și extindere zona pietonală Piața Lucian Blaga, strada Republicii (primul tronson), strada Napoca, strada Petru Maior, strada Emil Isac și amenajare piste de biciclete: 27,6 milioane leiCresterea eficientei energetice a blocurilor de de locuinte din municipiul ClujNapoca, grup 4: 7,1 milioane lei“Urb4Dan” de dezvoltare a zonelor periurbane: 677 mii leiInnovato-R: 361 mii leiCreșterea capacității Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin achiziția de echipamente medicale și de protecție medicală: 16,4 milioane leiTotal 2021: 210.600.000 leiPROIECTE CU TERMEN DE FINALIZARE 2022:Înnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de tramvaie – 8 buc, faza 1: 74 milioane leiÎnnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de tramvaie – 8 buc, faza 2: 74 milioane leiÎnnoirea flotei de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca prin achiziționarea de tramvaie – 8 buc, faza 3: 74 milioane leiCreșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal-velo în zona urbană: Modernizare Strada Tipografiei, scuar CEC, strada Regele Ferdinand și străzile adiacente: 21 milioane leiLucrari de modernizare Bd. 21 Decembrie 1989: Realizare benzi dedicate transportului public in comun – Etapa 1 (inclusiv lucrari de infrastructura amenajare spațiu public, semaforizare, iluminat public și mobilier urban): 56,3 milioane leiCreșterea eficienței energetice a Spitalului Clinic Municipal Cluj-Napoca: 24,3 milioane leiCresterea eficientei energetice a blocurilor de locuinte din municipiul Cluj-Napoca, grup 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10: valoare totală 52,7 milioane leiModernizarea și creșterea eficienței energetice in cladirile publice – Colegiul tehnic Ana Aslan: 25,6 milioane leiModernizarea si cresterea eficientei energetice in cladirile publice – Liceul Onisifor Ghibu (clasele V-VIII): 29 milioane leiModernizarea si cresterea eficientei energetice in cladirile publice – Scoala Nicolae Iorga: 25,5 milioane leiModernizarea si cresterea eficientei energetice in cladirile publice – Seminarul Ortodox (clasele V-VIII): 21,2 milioane leiAmenajare Parcul Tineretului – Pădurea clujenilor: 22,9 milioane leiCluj – Future of Work: 27 milioane leiREFLOW: 1,6 milioane leiAdvanced coGeneration Options for Reintegrating local Assets – „AGORA”, INTERREG: 1,4 milioane leiNORWAY GRANTS – Eficienta energetica (licee + piata agroalimentară): 3,4 milioane leiSistem de iluminat public inteligent in Cluj-Napoca pentru scaderea efectelor gazelor cu efect de sera: 3,8 milioane leiElaborarea Strategiei integrate de dezvoltare urbana 2021-2030: 4 milioane leiConsolidarea capacitatii Municipiului Cluj-Napoca în implementarea masurilor anticoruptie: 405 mii leiPactul European pentru Integrare-EPI: 531 mii leiTotal 2022: 542,6 milioane leiPROIECTE CU TERMEN DE FINALIZARE 2023:Revitalizarea Turnului Pompierilor: 10,2 milioane leiAmenajare urbană și pietonalizare străzile Kogălniceanu, Universității și străzile adiacente: 48,7 milioane leiRevitalizarea malurilor Someșului – etapa 1 (Parcul Armătura și Platoul Sălii Sporturilor): 44,2 milioane leiRevitalizarea malurilor Someșului – etapa 2: 123 milioane leiCreșterea transparenței decizionale și simplificarea procedurilor administrative pentru cetățeni – ANTO-CIIC: 3,4 milioane leiTotal 2023: 229,5 milioane lei

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom