Connect with us

Prin Oras

Cu un buget de 3,7 milioane de lei, o stradă din cartierul Dâmbul Rotund a fost asfaltată doar pe jumătate: „A trebuit să realizăm un compromis acolo, să facem doar o parte. Și strada se termină într-un gard, care este pe mijlocul drumului…”

Alex Campian

Published

on

Cu un buget de 3,7 milioane de lei, o stradă din cartierul Dâmbul Rotund a fost asfaltată doar pe jumătate: „A trebuit să realizăm un compromis acolo, să facem doar o parte. Și strada se termină într-un gard, care este pe mijlocul drumului...”

Lucrările de modernizare, în unele cartiere ale orașului, au fost realizate doar parțial. Deși anul 2021 a fost declarat de către autorități drept «anul cartierelor», tema calității vieții din cartierele Clujului este în continuare de actualitate.„Anul cartierelor este de actualitate, este un an permanent, să spunem așa”, susțin reprezentanții administrației locale. Strada Gheorghe Sion din cartierul Dâmbul Rotund a fost asfaltată doar parțial. „Din păcate, avem și situații mai puțin plăcute, cum a fost pe strada Gheorghe Sion, și a trebuit să facem un compromis acolo: să facem doar o parte din strada Gh. Sion, și strada se termină într-un gard, care este pe mijlocul drumului. În mijlocul drumului se termină. Noi am făcut porțiunea de stradă… Așa am și pornit, cu porțiunea de stradă care are peste 650 m, porțiune de stradă în care am avut proprietatea, în care am putut să facem ampriza. Pentru că nu putem intra pe terenul omului. Am avut situații în care, pentru un interes comun, am intrat jumătate de metru pe un teren care era în afara gardului și am fost somați să ne luăm asfaltul de acolo. Deci, sunt și situații de genul acesta: asfaltul să știți că nu-l punem pentru cei care locuiesc în zona centrală”, a recunoscut viceprimarul Dan Tarcea într-o intervenție online. Potrivit reprezentanților Primăriei, la nivelul municipiului figurează un număr de 80 de străzi din domeniul public neasfaltate, întrucât acestea se regăsesc doar parțial în domeniul public. În aceste condiții, localnicii pot ceda câtre autorități o parte din teren pentru derularea lucrărilor de modernizare, precum a fost cazul străzii Mozart. „Cum s-a întâmplat pe str Mozart, o stradă pe care ne-am chinuit să o putem cadastra de foarte multă vreme, iar după ce am avut-o cadastrată și o parte din autorizația de construire, a trebuit să reluăm autorizația de construire, pentru că au fost șase proprietari care au deținut parte din stradă. Ne-am întâlnit cu proprietarii, mulți dintrei ei au fost plecați în străinătate, și până nu s-a trecut toată această procedură în care strada să fie cedată către Primărie, au trecut aproape 8 luni în care am stat și ne-am uitat la stradă cu banii în cont. Dar am reușit”, a exemplificat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea. În iunie 2020, consilierii locali au aprobat Hotărârea de Consiliu Local pentru modernizarea acestei străzi.Au fost alocați 3.704.608,48 lei cu TVA pentru această investiție.Lucrările au început abia în luna aprilie 2021, la aproape un an distanță de la aprobarea modernizării.Cazul străzii Gheorghe Sion – cu străzile adiacente str Sitarilor – str Busuiocului – str Sovata – str Spicului – din zona Dâmbul Rotund, aflată la doar câțiva kilometri de sediul Primăriei Cluj-Napoca, ilustrează perfect modul în care, adeseori, simpla alocare de fonduri nu rezolvă problemele semnalate de cetățeni.Fondurile se alocă, dar în teren situația se schimbă cu dificultate. Și cazul străzii Hameiului din cartierul Mănăștur, care nu a văzut asfaltul până în 2021, rămâne relevant. CITEȘTE ȘI: Stradă din cartierul Mănăștur, uitată de administrația smart. Fără trotuar și iluminat public, rămasă neasfaltată: „Noaptea, lumea circulă cu lanternele de la telefon”

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom