Connect with us

Prin Oras

Dacă toate merg bine, podul Porțelanului va fi finalizat „cândva”, după 7 luni de lucrări, care nu se știe exact când vor începe

Alex Campian

Published

on

Dacă toate merg bine, podul Porțelanului va fi finalizat „cândva”, după 7 luni de lucrări, care nu se știe exact când vor începe

Lucrările la podul Porțelanului din cartierul clujean Iris au început în aprilie  2019 și nu s-au încheiat nici până acum, deși ar fi trebuit să avem un nou pod rutier în zonă după un șantier de 12 luni.Avem, în ianuarie 2022, doar vechiul pod comunist (care ar fi trebuit să devină exclusiv pietonal, după edificarea, lângă el, a unui nou pod rutier). Reabilitat în 2019, vechiul pod, pe care mașinile circulă pe un singur fir, semaforizat, a început deja să se carieze. Pietonii traversează periculos podul pe după stabilopozi din plastic, ce delimitează carosabilul de „trotuar”, stabilopozi loviți din când în când de autorisme. Aceasta este realitatea din Clujul care se împăunează cu veleități de metrou și cu autobuze fără șofer și cu hidrogen.
Deși podul nefăcut Porțelanului e o rușine a Clujului, sau poate tocmai din cauza aceasta, el a fost omis din lista priorităților Primăriei pentru anul 2022, listă publicată atât pe site-ul municipalității, cât și pe paginile electorale de Facebook ale edililor liberali.Podul nu a fost o prioritate nici în 2019, nici în 2020, nici în 2021 și, din câte se pare, nu e o prioritate nici în 2022. Lucru care a fost remarcat nu doar de presă, ci și de către clujeni.„Podul Porțelanului nu a fost inclus în 2022?”, a fost o întrebare primită de Emil Boc la radio, din partea unui ascultător. Reacția primarului: un râs mieros-superior, patriarhal, și un răspuns rostit cu o tonalitate specifică părintelui care îi explică copilului său naiv că s-a julit, dar trece!„E incluuus… și, dacă toate merg bine, depinde de licitație, cât va dura. Are bani acolo! Are 7 luni perioadă de realizare, depinde cât durează licitația. Că așa este prins podul Porțelanului, un obiectiv despre care am vorbit atâta, nu l-am mai subliniat încă o dată suplimentar! Este normal să existe, sunt acolo! Eu vă răspund același lucru, că 7 luni e perioada de realizare, după ce se adjudecă licitația!”, a șușotit radiofonic Emil Boc.Anul trecut, la finalul lunii noiembrie, întrebat la un post de radio local când se reiau lucrările la podul Porțelanului, primarul Emil Boc a declarat că podul urmează a fi „în plină finalizare” în anul 2022.„Vom vedea și graficul, pe care îl vom anunța odată cu elaborarea bugetului 2022, și la podul Porțelanului”, preciza edilul.Proiectul de buget există, graficul exact nu. Podul Porțelanului va fi realizat în 7 luni, dar nu se știe exact 7 luni, de când. Practic, în momentul acesta, cel mai realist termen de finalizare e: „cândva”. Asta, dacă toate merg bine. 

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

România intră în RĂZBOI! Primele drone ROMÂNEȘTI, gata de zbor! Clujul, la putere!

Cosmin Ardelean

Published

on

România intră în era dronelor! Producția militară începe ACUM! Clujul, implicat în planul național de înarmare!

România se pregătește să devină un jucător important pe piața de armament! Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a anunțat că, până la finalul acestui an, se va începe producția de serie a primelor drone românești cu utilizare militară și civilă. Această decizie marchează un pas semnificativ în dezvoltarea industriei de apărare naționale și are implicații majore pentru economia clujeană, având în vedere potențialul sectorului IT din regiune.

“În momentul de faţă, ceea ce o să avem sigur până la final de an, e faptul că o să avem dronele noastre, că o să avem RDX-ul şi TNT-ul, lucrăm la remodernizarea liniilor de producţie pe aceste două componente extrem de importante. O să avem, în aproximativ doi ani şi jumătate, propriile noastre pulberi, într-un joint venture cu o mare companie din afara României, şi, de asemenea, avem mecanismul FMS pentru muniţie calibrul 155”, a declarat ministrul.

Investițiile în industria de apărare vor fi masive. Bogdan Ivan a precizat că un miliard de lei vor fi alocați în acest an proiectelor de producție de tehnică militară, bani care vor ajunge la companiile naționale din domeniu.

Pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios, se lucrează strâns cu Ministerul Apărării pentru a identifica nevoile Armatei Române și a vedea cum poate industria autohtonă să le acopere. Se analizează capacitățile de producție existente și se fac investiții țintite pentru a le extinde și moderniza.

România nu se limitează doar la producția internă, ci dorește să joace un rol activ și în mecanismul SAFE al Uniunii Europene, dedicat înarmării. Ministrul Ivan a evidențiat avantajele competitive ale României în domenii precum tehnologia avansată, securitatea cibernetică, AI și drone, domenii în care Clujul are un potențial semnificativ de contribuție.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

Cosmin Ardelean

Published

on

Fabrica de șosete care îmbrăca România, pusă la pământ! Angajații în șomaj, istoria în ruine. Ce s-a întâmplat?

O veste tristă lovește inima industriei românești: Ciserom Sebeș, fabrica de șosete cu o istorie de aproape 100 de ani, a închis porțile. Odată, gigant în producția de ciorapi, cu o capacitate de 10 milioane de perechi pe an, Ciserom lasă în urmă 98 de angajați și o bucată din istoria economică a țării.

Fabrica, înființată de un german în 1927, a trecut prin vremuri grele și glorioase. Pentru generații întregi de români, Ciserom era mai mult decât un loc de muncă. Era un simbol, o identitate. Așa cum își amintește cu nostalgie un fost angajat, Mihai Petrescu: “Când se ieșea din schimb era o mare de oameni, ca furnicile, care se îndrepta spre oraș”.

Dar vremurile s-au schimbat. Decizii greșite, concurența acerbă și costurile ridicate au încetinit motoarele gigantului. “Producem o pereche de șosete cu 17 lei și o vindem cu 5 lei. Nu se poate continua așa”, a mărturisit noul proprietar, o firmă din Sibiu care a preluat Ciserom în 2024.

Concluzia a fost tragică: închiderea. Cei 98 de angajați, mulți aproape de pensie, se confruntă acum cu incertitudinea șomajului. Ciorapii Ciserom, odată mândria industriei românești, se vând la prețuri derizorii pentru a lichida stocurile: 3-5 lei perechea.

Tragedia fabricii Ciserom este un simptom al problemelor cu care se confruntă industria românească: supraviețuirea într-o piață globalizată, în care costurile de producție sunt o provocare constantă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Tudor Chetreanu stârnește dezbateri pe rețelele sociale: Este legal să fii pe bicicletă în zona delimitată?

Stefania Heinz

Published

on

Tudor Chetreanu, provoacă gândirea critică și atrage atenția asupra regulilor de circulație, a publicat recent o fotografie pe rețelele sociale însoțită de întrebarea: „În suprafața delimitată, este legal să fii pe bicicletă? DA/NU🤓”.

Imaginea, aparent simplă la prima vedere, prezintă o zonă urbană bine definită – posibil un trotuar, o pistă pentru pietoni sau o zonă de intersecție – dar cu indicatoare care pot pune pe gânduri chiar și pe cei mai experimentați bicicliști.

Comentariile nu au întârziat să apară, iar părerile sunt împărțite. Unii susțin că este legal, atâta timp cât nu există semne explicite de interzis sau nu se pune în pericol siguranța pietonilor. Alții invocă prevederi clare din Codul Rutier care interzic deplasarea cu bicicleta în anumite zone, cum ar fi trotuarele, dacă nu există pistă specială.

Ce spune legea?
Conform legislației rutiere în vigoare, bicicliștii nu au voie să circule pe trotuar decât dacă există o pistă special amenajată pentru ei. Totuși, situațiile pot fi interpretate diferit în funcție de marcaje, semne de circulație sau reglementări locale.

Tudor Chetreanu nu oferă un răspuns direct, ci provoacă publicul la reflecție – o abordare educativă ce atrage tot mai multă atenție.

Indiferent de răspunsul „corect”, inițiativa lui subliniază un lucru esențial: e nevoie de mai multă claritate în semnalizarea rutieră și de o educație constantă pentru toți participanții la trafic.

Tu ce crezi? E legal să fii pe bicicletă în acea zonă? Scrie-ți opinia în comentarii

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite