Connect with us

Prin Oras

David Ciceo nu mai este șeful Aeroportului clujean! Ciceo a devenit proprietarul Aeroportului, căci se comportă acolo ca un stăpân pe plantație

Alex Campian

Published

on

David Ciceo nu mai este șeful Aeroportului clujean! Ciceo a devenit proprietarul Aeroportului, căci se comportă acolo ca un stăpân pe plantație

După ani de zile de războaie în presă și plângeri penale făcute unul contra altuia, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și David Ciceo, proprietarul Aeroportului, au decis să îngroape securea războiului și să își retragă unul altuia acțiunile în instanță. Nu am greșit când am spus că David Ciceo este proprietarul Aeroportului fiindcă se comportă cu Aeroportul ca și cum ar fi proprietatea lui personală nu o instituție de stat, finanțată din bani publici și deținută de Consiliul Județean. Nici nu mai contează ce funcție vrea Ciceo să aibă în cadrul Aeroportului: director general sau președinte al CA sau manager sau CEO. Sunt doar funcții formale. El a devenit stăpânul Aeroportului Internațional. Așa trebuie să vă traduceți pacea formală dintre Tișe și Ciceo ca pe un eșec asumat al impetuosului Tișe în fața agresivului Ciceo. Pur și simplu Alin Tișe nu a avut ce să îi facă în toți acești ani. Nu și-a putut impune oamenii chiar și pe linie politică în interiorul CA și a fost atât de slab încât a eșuat în a impune deciziile și voința Consiliului Județean care e ditamai patronul Aeroportului.Versiunea oficială e că Tișe nu a mai avut chef de războaie și că vrea dezvoltarea Aeroportului. Versiunea reală e că oricum nu avea ce să îi facă lui Ciceo care făcea tot ce vroia el la Aeroport și încă face. Încărcat de valențele acestui armistițiu neașteptat și care s-a produs doar din atitudinea pozitivă a lui Tișe, David Ciceo și-a concentrat ura, energiile și anvergura financiară a Aeroportului pe următorul dușman: compania GOTO Parking, administratorul parcării din fața terminalelor Aeroportului Cluj pe care începând cu 2019 a supus-o unui tir neîntrerupt de zeci de reclamații, adrese, acțiuni în instanță și o serie de măsuri fizice, făcute în disprețul legii, toate culminând cu faptul că a „arestat”, cu niște garduri ilegale, o porțiune semnificativă din parcare, care i se părea că i se cuvine Aeroportului. De aia spunem că mentalitatea lui Ciceo o fi de vătaf, dar acțiunile sunt de proprietar, deși ultima oară când am verificat CF-ul, Aeroportul încă nu era tarlaua familiei sale. Ca să înțelegeți mai bine jocul de hărțuire al lui Ciceo, o să vă spun că din iunie 2019 și până în prezent, Aeroportul a făcut 17 acțiuni în instanță împotriva GOTO. Scandalagiu notoriu și procesoman cronic, lui Ciceo i se rupe că folosește banii publici pentru a plăti avocați externi și i se rupe când trebuie să plătească mii de euro drept despăgubiri și cheltuieli de judecată, mai ales că în raport cu GOTO Parking, multe dintre procese s-au tranșat în favoarea administratorului parcării și nu a Aeroportului. Multor neavizați care totuși ar putea fi interesați de războiul declanșat de Aeroportul Internațional împotriva lui GOTO Parking le sunt necunoscute unele subtilități importante din cadrul acestui război. Un actor care arbitrează pervers războiul aplicând o strategie de neînțeles de tipul „să băgăm bățul în gard” este chiar Alin Tișe, președintele Consiliului Județean care se face că plouă când e întrebat de subiectul GOTO Parking și de hărțuirea unui operator privat de către Aeroport.Spune tuturor care îl întreabă că nu știe, că nu cunoaște, dar prin acțiunile sale și ale Consiliului Județean face tot ce poate ca să pună paie pe foc, ba printr-o hotărâre de Consiliu Județean nedreaptă la adresa GOTO Parking, ba prin amenințarea cu investiția Consiliului Județean într-un soi de parcare park & ride, aproape de Aeroport, investiție care este de o stupizenie maximă fiindcă proiectul de mobilitate urbană al lui Boc este o iluzie. Discuția despre proiectul de investiții într-o parcare alternativă are însă rolul de a pune presiune pe operatorul privat, hărțuit și așa de Ciceo pe cealaltă parte. De ce procedează Tișe astfel? Nimeni nu înțelege.De ce face Tișe un deserviciu operatorului privat, ajutându-l în demersurile sale de hărțuire pe David Ciceo? Din nou, nimeni nu înțelege. Cert este că președintele Consiliului Județean uită că printre obligațiile asumate de Contractul de Concesiune nr. 29/17 august 2010 există inclusiv obligația de cooperare cu bună credință a concedentului cu concesionarul. Din acest punct de vedere, din partea Consiliului Județean Cluj nu se vede niciun fel de bună credință, mai ales că reprezentanții CJ par să fie niște actori scoși de pe scena decizională. Nu se poate spune același lucru despre GOTO Parking, care, de când a preluat Contractul de Concesiune de la UTI, adică din 2019, a demonstrat nu numai bună credință ci și o deschidere apreciabilă față de investițiile în modernizarea parcării. Până la sosirea GOTO Parking, corupților de la UTI li s-a rupt în cot de modernizarea parcării. Tot ce vroiau Tiberiu Urdăreanu și gașca lui de securiști era să încaseze cât mai mult de pe clienții parcării lor. GOTO Parking a optimizat fluxurile de circulaţie, a realizat un sistem de iluminat public și de supraveghere video performant în parcare, a implementat un sistem de plată prin aplicație pentru telefoane inteligente, a schimbat barierele obosite cu bariere moderne, care citesc singure plăcuțele de înmatriculare. În fine, a cheltuit sute de mii de euro în condițiile în care în cei doi ani de pandemie COVID, traficul Aeroportului era oricum grav afectat. Șicanările continue din partea lui Ciceo, care s-au întețit în 2021, arată un lucru îngrijorător: că singurul job al lui David Ciceo este să găsească săptămânal câte un nod fals în papură pentru GOTO Parking, ca și cum fișa postului lui Ciceo, ca proprietar al Aeroportului, are drept singur obiectiv distrugerea economică a SC GOTO Parking. Cea mai obraznică încercare de hărțuire s-a petrecut în septembrie 2021 prin care Aeroportul a trimis către GOTO Parking o notificare de denunțare unilaterală a contractului de furnizare a energiei electrice. Așa, pe nepusă masă, David Ciceo s-a hotărât să lase fără curent sistemul de parcare și să pună în pericol funcționarea Aeroportului clujean, un gest schizofrenic care înseamnă atentat la siguranța națională, cunoscut fiind statului aeroporturilor din România. Anul 2022 a început și el cu hărțuiri de joasă speță, mai ales că domnul David Ciceo venea odihnit după chefurile de sărbători. Ultima tactică a Aeroportului este să oferteze angajații GOTO Parking pentru a fi angajați la Aeroport.Ca o joacă de grădiniță a unor persoane mature, care se distrează nu numai cu banul public, ci și cu viitorul județului Cluj. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom