Connect with us

Prin Oras

David Ciceo nu mai este șeful Aeroportului clujean! Ciceo a devenit proprietarul Aeroportului, căci se comportă acolo ca un stăpân pe plantație

Alex Campian

Published

on

David Ciceo nu mai este șeful Aeroportului clujean! Ciceo a devenit proprietarul Aeroportului, căci se comportă acolo ca un stăpân pe plantație

După ani de zile de războaie în presă și plângeri penale făcute unul contra altuia, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj și David Ciceo, proprietarul Aeroportului, au decis să îngroape securea războiului și să își retragă unul altuia acțiunile în instanță. Nu am greșit când am spus că David Ciceo este proprietarul Aeroportului fiindcă se comportă cu Aeroportul ca și cum ar fi proprietatea lui personală nu o instituție de stat, finanțată din bani publici și deținută de Consiliul Județean. Nici nu mai contează ce funcție vrea Ciceo să aibă în cadrul Aeroportului: director general sau președinte al CA sau manager sau CEO. Sunt doar funcții formale. El a devenit stăpânul Aeroportului Internațional. Așa trebuie să vă traduceți pacea formală dintre Tișe și Ciceo ca pe un eșec asumat al impetuosului Tișe în fața agresivului Ciceo. Pur și simplu Alin Tișe nu a avut ce să îi facă în toți acești ani. Nu și-a putut impune oamenii chiar și pe linie politică în interiorul CA și a fost atât de slab încât a eșuat în a impune deciziile și voința Consiliului Județean care e ditamai patronul Aeroportului.Versiunea oficială e că Tișe nu a mai avut chef de războaie și că vrea dezvoltarea Aeroportului. Versiunea reală e că oricum nu avea ce să îi facă lui Ciceo care făcea tot ce vroia el la Aeroport și încă face. Încărcat de valențele acestui armistițiu neașteptat și care s-a produs doar din atitudinea pozitivă a lui Tișe, David Ciceo și-a concentrat ura, energiile și anvergura financiară a Aeroportului pe următorul dușman: compania GOTO Parking, administratorul parcării din fața terminalelor Aeroportului Cluj pe care începând cu 2019 a supus-o unui tir neîntrerupt de zeci de reclamații, adrese, acțiuni în instanță și o serie de măsuri fizice, făcute în disprețul legii, toate culminând cu faptul că a „arestat”, cu niște garduri ilegale, o porțiune semnificativă din parcare, care i se părea că i se cuvine Aeroportului. De aia spunem că mentalitatea lui Ciceo o fi de vătaf, dar acțiunile sunt de proprietar, deși ultima oară când am verificat CF-ul, Aeroportul încă nu era tarlaua familiei sale. Ca să înțelegeți mai bine jocul de hărțuire al lui Ciceo, o să vă spun că din iunie 2019 și până în prezent, Aeroportul a făcut 17 acțiuni în instanță împotriva GOTO. Scandalagiu notoriu și procesoman cronic, lui Ciceo i se rupe că folosește banii publici pentru a plăti avocați externi și i se rupe când trebuie să plătească mii de euro drept despăgubiri și cheltuieli de judecată, mai ales că în raport cu GOTO Parking, multe dintre procese s-au tranșat în favoarea administratorului parcării și nu a Aeroportului. Multor neavizați care totuși ar putea fi interesați de războiul declanșat de Aeroportul Internațional împotriva lui GOTO Parking le sunt necunoscute unele subtilități importante din cadrul acestui război. Un actor care arbitrează pervers războiul aplicând o strategie de neînțeles de tipul „să băgăm bățul în gard” este chiar Alin Tișe, președintele Consiliului Județean care se face că plouă când e întrebat de subiectul GOTO Parking și de hărțuirea unui operator privat de către Aeroport.Spune tuturor care îl întreabă că nu știe, că nu cunoaște, dar prin acțiunile sale și ale Consiliului Județean face tot ce poate ca să pună paie pe foc, ba printr-o hotărâre de Consiliu Județean nedreaptă la adresa GOTO Parking, ba prin amenințarea cu investiția Consiliului Județean într-un soi de parcare park & ride, aproape de Aeroport, investiție care este de o stupizenie maximă fiindcă proiectul de mobilitate urbană al lui Boc este o iluzie. Discuția despre proiectul de investiții într-o parcare alternativă are însă rolul de a pune presiune pe operatorul privat, hărțuit și așa de Ciceo pe cealaltă parte. De ce procedează Tișe astfel? Nimeni nu înțelege.De ce face Tișe un deserviciu operatorului privat, ajutându-l în demersurile sale de hărțuire pe David Ciceo? Din nou, nimeni nu înțelege. Cert este că președintele Consiliului Județean uită că printre obligațiile asumate de Contractul de Concesiune nr. 29/17 august 2010 există inclusiv obligația de cooperare cu bună credință a concedentului cu concesionarul. Din acest punct de vedere, din partea Consiliului Județean Cluj nu se vede niciun fel de bună credință, mai ales că reprezentanții CJ par să fie niște actori scoși de pe scena decizională. Nu se poate spune același lucru despre GOTO Parking, care, de când a preluat Contractul de Concesiune de la UTI, adică din 2019, a demonstrat nu numai bună credință ci și o deschidere apreciabilă față de investițiile în modernizarea parcării. Până la sosirea GOTO Parking, corupților de la UTI li s-a rupt în cot de modernizarea parcării. Tot ce vroiau Tiberiu Urdăreanu și gașca lui de securiști era să încaseze cât mai mult de pe clienții parcării lor. GOTO Parking a optimizat fluxurile de circulaţie, a realizat un sistem de iluminat public și de supraveghere video performant în parcare, a implementat un sistem de plată prin aplicație pentru telefoane inteligente, a schimbat barierele obosite cu bariere moderne, care citesc singure plăcuțele de înmatriculare. În fine, a cheltuit sute de mii de euro în condițiile în care în cei doi ani de pandemie COVID, traficul Aeroportului era oricum grav afectat. Șicanările continue din partea lui Ciceo, care s-au întețit în 2021, arată un lucru îngrijorător: că singurul job al lui David Ciceo este să găsească săptămânal câte un nod fals în papură pentru GOTO Parking, ca și cum fișa postului lui Ciceo, ca proprietar al Aeroportului, are drept singur obiectiv distrugerea economică a SC GOTO Parking. Cea mai obraznică încercare de hărțuire s-a petrecut în septembrie 2021 prin care Aeroportul a trimis către GOTO Parking o notificare de denunțare unilaterală a contractului de furnizare a energiei electrice. Așa, pe nepusă masă, David Ciceo s-a hotărât să lase fără curent sistemul de parcare și să pună în pericol funcționarea Aeroportului clujean, un gest schizofrenic care înseamnă atentat la siguranța națională, cunoscut fiind statului aeroporturilor din România. Anul 2022 a început și el cu hărțuiri de joasă speță, mai ales că domnul David Ciceo venea odihnit după chefurile de sărbători. Ultima tactică a Aeroportului este să oferteze angajații GOTO Parking pentru a fi angajați la Aeroport.Ca o joacă de grădiniță a unor persoane mature, care se distrează nu numai cu banul public, ci și cu viitorul județului Cluj. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Anunțul care a stârnit controverse în Cluj: o casă dărăpănată din Grigorescu oferită spre locuire gratuită

Stefania Heinz

Published

on

Un anunț postat recent pe rețelele de socializare a reușit să stârnească un val de reacții și discuții aprinse în rândul clujenilor. Mesajul suna aparent simplu, dar a generat atât curiozitate, cât și controverse:

„Ofer găzduire gratuită pentru 6 luni într-o casă bătrânească din cartierul Grigorescu, Cluj-Napoca. Există apă, curent, centrală pe gaz, se plătesc doar cheltuielile și se face curățenie în curte. Detalii în privat.”

Deși intenția pare una binevoitoare, oferind unei persoane sau unei familii o soluție temporară de locuire, clujenii s-au împărțit rapid în două tabere. Unii au lăudat gestul, considerându-l o dovadă rară de generozitate într-un oraș unde chiriile au devenit aproape inaccesibile. Alții, însă, au criticat oferta, susținând că locuința este „dărăpănată” și că anunțul ascunde o formă subtilă de exploatare sau „muncă mascată” sub pretextul găzduirii gratuite.

Cartierul Grigorescu, unul dintre cele mai căutate din Cluj-Napoca, este cunoscut pentru liniștea și proximitatea față de Someș, dar și pentru prețurile ridicate ale proprietăților. Tocmai de aceea, ideea unei case oferite gratuit — chiar și una veche — a atras atenția rapid.

Fotografiile (acolo unde au fost distribuite) ar arăta o casă modestă, cu urme vizibile ale trecerii timpului, dar locuibilă. Mulți internauți au spus că ar fi dispuși să accepte o astfel de ofertă, mai ales în contextul economic actual.

În timp ce unii cer autorităților să verifice condițiile în care se face oferta, alții speră ca astfel de inițiative să se înmulțească, oferind o șansă celor aflați în dificultate.

Indiferent de intenția reală a celui care a postat anunțul, acesta a reușit să pună pe masă o discuție importantă pentru comunitate: cât de greu este, de fapt, să găsești un acoperiș deasupra capului în Cluj-Napoca în 2025?

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom