Connect with us

Prin Oras

Două blocuri de locuințe cu ȘASE ETAJE se construiesc în zona Gării. Liberty Technology Park a primit OK de la Primărie pentru o investiție de 7,3 MILIOANE EURO

Alex Campian

Published

on

Două blocuri de locuințe cu ȘASE ETAJE se construiesc în zona Gării. Liberty Technology Park a primit OK de la Primărie pentru o investiție de 7,3 MILIOANE EURO

Liberty Technology Park a primit, în urmă cu câteva zile, autorizaţia de construire pentru două blocuri de locuințe dintr-un total de șase pe care le va ridica în strada Gării nr. 21. Planul urbanistic zonal și a planul urbanistic de detaliu au fost aprobate anul trecut. Ansamblul imobiliar de șase blocuri este un proiect mare care include blocuri de locuințe, clădiri de birouri și o grădiniță. Proiectul imobiliar vine să completeze Liberty Technology Park. Investiția este de peste 7,3 milioane euro și va fi realizată pe etape, în 3 ani.Recepționarea lucrărilor la cele două blocuri de locuințe este condiționată de realizarea drumului de acces și modernizarea stației de autobuz de pe strada Oașului. Cele două imobile au regim de înălțime S+P+5E+R și o capacitate de 250 de apartamente.„Prin PUZ se propune parcelarea terenului în vederea realizării unui ansamblu mixt format din 6 corpuri de clădire (o grădiniță, două imobile de locuințe colective și trei imobile mixte) ce completează spațial ansamblul Liberty Technology Park existent, precum și amenajarea terenului: spații verzi (plantații înalte, medii și joase), sistem de alei și platforme pentru circulații auto și pietonale, spații pentru biciclete, mobilier urban, amenajări pentru joacă, odihnă și alte activități în aer liber compatibile, platforme subterane pentru colectarea selectivă a deșeurilor pe patru fracții”, scrie în documentația pentru PUZ, aprobată anul trecut de Primărie.Ansamblul imobiliar va fi realizat pe etape. În etapa I vor fi construite corpurile I și J (cele pentru care s-a emis autorizația de construire), în etapa 2 vor fi ridicate corpul G – grădinița și corpul F – birouri, în etapa 3 se vor realiza corpul H – birouri/servicii și drumul A – pe tronsonul aferent imobilului, iar în etapa 4 vor fi construite corpul A – birouri/servicii și strada A până la intersecția cu strada Gării.Beneficiarul se angajează să realizeze și două stații publice de biciclete Cluj Bike, care vor fi cedate cu titlu gratuit Primăriei.Proiectul prevede și amenajarea unui teren de 1.800 mp cu acces direct din strada Oașului Fundătură, ca spațiu verde cu loc de joacă pentru copii, care va fi preluat cu titlu gratuit în patrimoniul Municipiului Cluj-Napoca anterior recepției ultimului corp de clădire a ansamblului propus, corpul A. Amenajarea va consta în loc de joacă pentru copii, zonă de fitness în aer liber, zonă de relaxare, mobilier urban, alei pietonale, amenajare peisageră cu gazon, arbuști și arbori. Investiția estimativă asumată pentru amenajarea parcului este de aproximativ 200.000 de euro.Acest proiect imobiliar a fost anunțat în 2018, când proprietarii Liberty Technology Park spuneau că vor să valorifice platforma fostei fabrici de mobilă Libertatea. Liberty Technology Park a transformat fosta fabrică de mobilă în parc tehnologic, cu clădiri de birouri. Parcul tehnologic a fost inaugurat în 2013.Liberty Technology Park SRL Cluj-Napoca are obiect de activitate închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate. Are doi asociați: WSRE Holdings Liberty KFT Ungaria (100%) și Liberty Cluj Holding SRL (0%). Din Consiliul de Administrație fac parte Gheorghe Emilian Bălan – România și Peter William Huntley – SUA.Anul trecut, firma a înregistrat 2,6 milioane euro cifră de afaceri și profit net de aproape 580 mii euro. Liberty Technology Park SRL Cluj-Napoca avea doar 2 angajați în 2020.În 2019 și 2018 a declarat pierderi de 104 mii euro, respectiv 65 mii euro. Veniturile totale din 2019 și 2018 au fost de aproape 2,7 milioane euro, respectiv 2,5 milioane euro. În urmă cu doi ani avea un număr mediu de 23 angajați.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom