3DUTECH anunță o nouă ediție a proiectului pentru meseriașii viitorului în perioada ianuarie – iunie 2022 și un concurs național de 3D design & printing dedicat elevilor și profesorilor din România.Ajuns la cea de-a patra ediție, proiectul „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” se extinde anul acesta cu încă 10 noi EDUTECH 3D printing hubs în București, Buzău, Piatra Neamț, Vaslui, Galați, Mureș, Sălaj, Gorj, Arad și Hunedoara.În spatele inițiativei de susținere a tinerilor în dobândirea abilităților de printare 3D se află ECDL România și Dedeman, alături de AOAR (Asociația Oamenilor de Afaceri din România) și în acord cu Ministerul Educaţiei, într-un demers ce vizează crearea unei baze solide de competențe și de know-how teoretic și practic pentru tineri, care să asigure dezvoltarea învățământului în vederea unei pregătiri mai bune pentru noua piață a muncii.„Proiectul a evoluat natural de la o ediție la alta, fiind un modul internațional accesibil în toate țările unde există ECDL. Se regăsește a fi esențial pentu școlile din România și pentru profesorii care trebuie să aducă tehnologia în clase, dar și pentru antreprenorii care caută noi competențe digitale la candidați.” – menționează Irinuca Văduva, General Manager ECDL România. Anunțul ediției din acest an a fost realizat vineri, 21 ianuarie, în cadrul unei conferințe online care a urmărit o dezbatere cu privire la tipuri de competențe noi ce devin deja obligatorii pentru absolvenți, astfel încât să fie pregătiți pentru meseriile viitorului, alături de specialiști în educație, tehnologie și afaceri: Florian Lixandru, Secretar de Stat, Ministerul Educației; Florin Pogonaru, Președinte AOAR; Georgiana Grigoraș, Specialist PR Dedeman; Marian Staş, Președinte Asociația Clubul Liderii Mileniului Trei; Diana Popescu, Prof. Univ. Universitatea Politehnică București și Dan Panciu, Co-founder iMake3D România.„Doresc să salut inițiativa de a derula acest proiect „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D”, ajuns la a patra ediție, care a suscitat interesul multor elevi și cadre didactice de la colegii de prestigiu din țară. Ministerul Educației susține orice inițiativă care vine în sprijinul școlii românești și care contribuie puțin câte puțin la procesul de adaptare la tendințele actuale, dar și viitoare ale pieței muncii.” – a declarat Florian Lixandru, Secretar de Stat, Ministerul Educației.Totodată, în cadrul conferinței urmăritorii au asistat și la o demonstrație live ECDL 3D design & printing, realizată de către specialistul Mihai Peca, finalizată cu lansarea concursului național „3DUTECH – Design pentru educație” dedicat elevilor și „Teach for future” dedicat profesorilor. Competiția pentru elevi de anul acesta propune tema Un design inovativ pentru un prototip al unui obiect sau ansamblu funcțional, ce poate fi folosit ca instrument în procesul educațional, în timp ce concursul dedicat cadrelor didactice se axează pe un proiect de lecție inovativ care să integreze imprimantele 3D în procesul de învățare pe diverse activități desfășurate în școală. Cele două competiții se desfășoară în perioada ianuarie – mai 2022 și cumulează premii în valoare de 2.000 euro, alături de materiale consumabile din partea iMake3D România.Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediție 10 licee din țară sunt dotate cu imprimante 3D performante și consumabile, iar cel puţin 20 de profesori și 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internațional ECDL 3D Printing.„Înainte de implicarea în proiect m-am lovit cel mai des de problema componentelor, în special a pieselor mecanice. Primul robot a fost făcut din lemn, dar am descoperit alături de echipa ECDL România tehnologia 3D. Astfel, am încercat să ofer elevilor posibilitatea de a-și construi singuri capacitățile pentru a face un robot.” – a declarat Gabriel Anastasiu, profesor în cadrul Colegiului Național „Dragoș Vodă” Câmpulung Moldovenesc și profesor 3DUTECH. Până în prezent sunt implicate 40 de licee care au fost transformate în hub-uri de imprimare 3D, colegii naționale, tehnice și tehnologice din 28 de județe din România, cu sute de profesori și elevi care au trecut prin proiect.Primele ediții „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” au demonstrat faptul că atât profesorii, cât și elevii prezintă o mare curiozitate în ceea ce privește competențele de bază în domeniul tehnologiilor de imprimare 3D și evoluția acestora. Un studiu de impact al tehnologiei 3D Printing realizat de ECDL România, cu sprijinul Ministerului Educației, arată faptul că din rândul elevilor, 90.64% au fost interesați să afle mai multe informații despre imprimarea 3D, considerând util un astfel de curs, iar din rândul profesorilor, 94.49% ar fi interesați să afle mai multe detalii despre imprimarea 3D și ar propune sau ar fi de acord cu introducerea unui astfel de opțional.Liceele care s-au alăturat proiectului la cea de-a patra ediție:Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr – BucureștiColegiul Naţional B.P. Haşdeu – BuzăuColegiul Naţional de Informatică – Piatra Neamţ, NeamțColegiul Naţional Cuza Vodă – Huşi, VasluiColegiul Naţional Calistrat Hogaş – Tecuci, IașiLiceul Teoretic Bolyai Farkas – Tg. Mureş, MureșColegiul Tehnic Alesandru Papiu Ilarian – Zalău, SălajColegiul Tehnic General Gheorghe Magheru – Tg. Jiu, GorjLiceul Ioan Buteanu – Gurahonţ, AradColegiul Tehnic Constantin Brâncuşi – Petrila, HunedoaraConferința despre meseriașii viitorului și dezbaterea cu privire la noile competențe digitale poate fi urmărită online aici.Află mai multe detalii despre proiect pe www.3dutech.ro și pe pagina de Facebook 3DUTECH.
Source link