Connect with us

Prin Oras

FRECȚIILE POLITICIANISTE ”ANTIDROG” propuse de ministrul ”Pierdoiu”

Alex Campian

Published

on

FRECȚIILE POLITICIANISTE ”ANTIDROG” propuse de ministrul ”Pierdoiu”

În loc să se ocupe de cauze: traficul și traficanții de droguri, să analizeze aparenta incapacitate a structurilor abilitate ale statului de a stăvili valul de droguri revărsat peste România, ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, anunță niște frecții politicianiste ca ”soluții” la aceste probleme. Cică analizează posibilitatea testării antidrog a elevilor în școli. Testarea se va face de către personal medical și doar cu acordul părinților, dacă elevii manifestă vizibil comportament caracteristic consumului de droguri.
CITEȘTE ȘI:

Adică, în loc să se ocupe de cauze, se ocupă de efecte. În loc să găsească măsuri de destructurare a rețelelor de droguri, se ocupă doar de potențialii consumatori. Noi știm foarte bine că, de impostori ce sunt, politicienii au reușit să coboare vârsta consumatorului de droguri către vârste foarte fragede. Că nu există și nu au existat programe naționale de informare coerente, ci doar azvârliri de bani în agenții care și-au dovedit inutilitatea. Nu există consiliere, nu există recuperare, dar ne limităm să-i depistăm pe elevii consumatori. Ca să face ce cu ei? Că, repetăm: nu există programe de recuperare, nu există programe și structuri de consiliere.
De aceea asistăm iar la o deschidere de gură și o vomitare de vorbe politicianiste în spațiul public. Este clar că nu există soluții, că politicienii nici măcar nu se gândesc să vină cu soluții, ci doar vor să scape cât mai iute (până la următoarele victime) de problema 2 Mai. Dacă tot vrea să testeze pe cineva ministrul ”Pierdoiu”, să ceară să se modifice legea și să devină obligatoriu testul anti-drog la eliberarea carnetului de șofer. Iar testele psihologice s nu se mai facă în dorul lelii, așa cum s-a întâmplat și cu individul de 19 ani care era dependent de droguri de la vârsta de 13 ani, dar care a fost iertat de mult prea competentele organe ale statului (procurori, judecători), până a ajuns să ucidă nevinovați.
Dar ia săvedem ce-a mai scos pe gură ministrul de Interne. Cică a anunțat măsuri de prevenire a consumului de droguri în şcoli. Subiectul OSĂ fie abordat în cadrul unui Plan Naţional de Acţiune pentru siguranţă şcolară 2023-2024. Adică la ”pulivară”. Așa cumavem și prea multe secții pentru ”marii arși” în toate spitalele regionale de urgență din țară. Acelea care se construiesc încă din 2007, cel puțin la Cluj.
Zice ministrul ”Papagaloiu”:
”Mecanismul va viza în special lupta împotriva drogurilor, violenţei şi bullying-ului în şcoli. Ca element de noutate, intenţionăm să constituim grupuri de acţiune la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, formate din reprezentanţi ai Ministerului de Interne, ai unităţii de învăţământ, precum şi asociaţii de părinţi şi elevi”.
Totul conjugat la viitorul incert. Cred că e boală de partid acest OSĂ, iar ”pacientul zero” este Emil Boc.
În rest, ”se analizează posibilitatea testării antidrog a elevilor de către personalul medical calificat ce deservește unitățile de învățământ, în situația în care aceștia manifestă vizibil comportament caracteristic consumului de droguri”. Cu ce personal, cu ce efort financiar, în ce cadru legal? Mai ales că, testarea se va face, oricum, doar cu acordul părinţilor. Care pot să îl dea, sau pot să nu-l dea.
Dar, după ce ”diagnosticul” de ”drogat” a fost dat de către ”personalul medical calificat ce deservește unitățile de învățământ”, testarea va fi doar un alt mod de a se face bully-ing.
Și ”căcare” o fi fiind acel ”personal medical calificat” și ce ”calificare” în depistarea ”comportamentului caracteristic consumului de droguri”, habar nu avem. Poate fix ”calificarea” pe care o aveau portarii de magazine în vremea Pandemiei și care au fost abilitați să facă triaj la intrare cine-și cumpără de-ale gurii și cine nu. Deveniseră cu toții, prin grija statului eșuat român, epidemiologi.
Ne gândim că poate au să califice acest ”personalul medical calificat ce deservește unitățile de învățământ”, chiar elevii, la locul de muncă …

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom