Connect with us

Prin Oras

Gigantul Bombardier Cluj-Napoca a făcut profit de peste 762 MII EURO, în scădere față de anul anterior

Alex Campian

Published

on

Gigantul Bombardier Cluj-Napoca a făcut profit de peste 762 MII EURO, în scădere față de anul anterior

Bombardier, producător de avioane private și trenuri, are în Cluj-Napoca un centru de servicii, unde lucrează aproximativ 670 de persoane. Astfel, Bombardier este unul dintre cei mai mari angajatori din județ. Centrul din Cluj-Napoca și-a început activitatea în 2009. Datele financiare aferente anului 2020 arată o ușoară scădere față de anul 2019. Angajații companiei din Cluj-Napoca își desfășoară activitatea remote de când a început pandemia.Bombardier Transportation Shared Services Romania SRL Cluj-Napoca a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 17,6 milioane euro, în scădere față de anul 2019 când valoarea veniturilor totale a fost de 19,1 milioane euro. În urmă cu trei ani, avea o cifră de afaceri de 19 milioane euro. În primul an de activitate a avut zero venituri totale, dar în anul următor a „sărit” la 7,5 milioane euro cifră de afaceri. Din 2010 a crescut constant până a ajuns la valoarea maximă din 2019.Profitul net declarat de Bombardier Cluj-Napoca a fost de aproape 763 mii euro, în scădere față de anul 2019 când profitul net a fost de peste 834 mii euro, iar în 2018 a fost de aproape 875 mii euro. Câștigul net din anul 2018 a fost cel mai mare din istoria firmei. În primul an de activitate a avut pierderi de peste 2,5 milioane euro. Ulterior a mers doar pe profit.Numărul mediu de salariați pe care îi avea Bombardier anul trecut a fost de 667, mai mulți decât în 2019 când numărul mediu de angajați era de 617. Cel mai mare număr de salariați, 687, i-a atins în urmă cu trei ani.Bombardier Transportation Shared Services Romania SRL Cluj-Napoca are doi asociați: Bombardier Transportation Netherlands B.V. Olanda (99%) și Bombardier Transportation Holding Germany GMBH Germania (1%).Din Consiliul de Administrație fac parte Alexander Steinbrecher (Germania), Genoni Michele Marco Carlo (Elveția) și Jean Phillipe Kevin Cogo (Franța).În Cluj-Napoca, Bombardier are centrul de operațiuni de tip shared services și are trei unități: resurse umane, finanțe și achiziții.Bombardier Transportation face parte din grupul Bombardier, cu sediul central în Montreal, Canada. Acţiunile Bombardier sunt tranzacţionate pe Bursa din Toronto.Bombardier este o companie lider pe piață, de 5,4 miliarde USD. De mai bine de 30 de ani, Bombardier a proiectat, construit și susținut una dintre cele mai mari baze de avioane de afaceri, care astăzi are peste 4.900 de avioane.Bombardier a apărut la inițiativa mecanicului Joseph-Armand Bombardier, născut în 1907. El și-a construit primul „vehicul de zăpadă” la vârsta de 15 ani. Motivația sa? Pentru a ajuta oamenii să călătorească pe drumurile acoperite cu zăpadă din zona rurală a Quebecului din Canada.În 1937, Joseph-Armand Bombardier a obținut primul său succes comercial major cu lansarea snowmobilului B7 cu șapte pasageri. Cinci ani mai târziu, L’Auto-Neige Bombardier Limitée a fost înființată oficial pentru a produce snowmobilul B12 cu 12 pasageri. Au urmat o serie de alte vehicule de zăpadă pentru servicii de ambulanță, transport de marfă, livrare poștă și transport școlar. În 1959, a lansat faimosul Ski-Doo.Laurent Beaudoin, ginerele fondatorului, a devenit președinte al companiei în 1969.În 1970, Bombardier a intrat în afacerile feroviare cu prima achiziție în afara Canadei: Lohnerwerke din Viena, Austria, un producător de trotinete și tramvaie, și filiala sa, producătorul de motoare ROTAX.La șaisprezece ani după ce a intrat și în transportul feroviar, Bombardier și-a luat zborul în sectorul aerospațial în 1986, prin achiziționarea Canadair, principalul producător canadian de avioane de afaceri cu jet lat Challenger și a aeronavei amfibii de stingere a incendiilor CL-215.Bombardier Transportation a devenit lider mondial în industria echipamentelor feroviare prin achiziționarea Adtranz în 2001. În 2002, Bombardier și-a mutat sediul de transport de la Montréal la Berlin. Această mișcare i-a consolidat capacitatea de a deservi Europa, cea mai mare piață feroviară din lume.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom