Connect with us

Prin Oras

Încă o stradă din cartierul Europa se transformă în zonă rezidențială

Alex Campian

Published

on

Încă o stradă din cartierul Europa se transformă în zonă rezidențială

Încă o zonă din cartierul Europa ar putea fi transformată într-una cu caracter rezidențial. Autoritățile analizează planul urbanistic de dezvoltare a unei zone rezidențiale pe strada Aurel Gurghianu, pe o suprafață de teren de peste 15.000 mp. Plan Urbanistic Zonal (PUZ) dezvoltare zonă rezidențială – strada Aurel GurghianuTerenul reglementat prin PUZ este în suprafață de 15.270 mp, aflat în proprietate privată. Teritoriul reglementat este delimitat de parcelele de pe str Aurel Gurghianu (N), de strada Miko Imre (E), limită UTRliu (V) și limite cadastrale (S). Beneficiar: Boariu Mihai Tudor
Documentație întocmită de sc Spin Studio srl Planul Urbanistic Zonal propune dezvoltarea terenului pe bază de structură parcelară, respectiv: opt parcele destinate construirii de locuințe (individuale sau semicolective) cu regim redus de înălțime;Locuințe unifamiliale și familiale, cu maximum două unități locative și anexele acestora. 
Regimul de înălțime: trei niveluri supraterane (S)+P+1+M, (S)+P+1+R, D+P+M, D+P+R. 
Pe o parcelă se pot prevedea un singur acces pietonal și un singur acces carosabil. 
Garajele se vor alipi limitelor laterale ale parcelelor. Două parcele destinate construirii de locuințe colective miciSubzonă de locuințe colective mici, cu maximum 6 unități locative/construcțieSuprafața parcelei va fi mai mare sau egală cu 100 mp/unitatea locativă, respectiv min. 600 mp pentru un imobil de locuințe colective mici. Pe o parcelă se poate dispune o construcție cu 6 unități locative sau un grup de locuințe colective mici, cu 6 unități locative/construcție, dacă se respectă regula privind suprafața min. a parcelei de 100 mp/unitate locativă.Regim înălțime max. admis: 3 etaje supraterane (parter și două etaje, parter, etaj și mansardă). Suplimentar este admis un demisol, destinate exclusive garajelor sau altor funcțiuni, nu locuirii. 
Circulații și accese: accesul se realizează din str Aurel Gurghianu. 
Staționarea vehiculelor: în interiorul parcelei, spații specializate la subsol/demsilol. 
Necesar parcaje: locuințe colective mici – 1 loc parcare pentru fiecare unitate locativă, servicii de proximitate – 2 locuri de parcare. O parcelă destinată construirii de locuințe colective cu alte funcțiuni la parter, funcțiuni terțiareRegim înălțime admis: 4 niveluri supraterane (parter și trei etaje). Suplimentar este admis un demisol, destinat garajelor sau altor funcțiuni. Acces: accese auto din str Miko Imre și accese pietonale din str Aurel Gurghianu și str Miko Imre. 
Staționare vehicule: în proporție minima de 75% în spații specializate amenajate la subsolul/demisolul clădirii. Parcajele amenajate la sol vor respecta o distanță min de 5 m față de ferestrele camerelor de locuit. O parcelă destinată instituțiilor și serviciilor publice sau de interes publicfuncțiuni predominante: administrative, de cultură, de învățământ și cercetare, sănătate și asistență socială.Regim înălțime max. admis: 12 m / (S)/D+P+2E.
Staționare vehicule: garaje colective subterane/supraterane sau parcaje amenajate la sol. Două parcele cu destinație de spațiu verde cu acces public nelimitat și imobile destinate circulațiilor aferente dezvoltării propuse. Spațiile verzi cu acces public vor fi amenajate în baza unor proiecte de specialitate, anterior recepției imobilelor de locuințe colective. Pe fiecare din cele două spații verzi amenajate se vor planta cel puțin 3 arbori cu circumferința de min 35 cm. Planul urbanistic zonal ce propune dezvoltarea terenului pe bază de structură parcelară – și care include 8 parcele destinate construirii de locuințe cu regim redus de înălțime, 2 parcele pentru locuințele colective mici, 1 parcelă (de colt) pentru construirea de locuințe colective cu funcțiuni la parter, 1 parcelă pentru instituții/servicii publice, 2 parcele spațiu verde și acces public și imobile destinate circulațiilor aferente – se află în analiza reprezentanților serviciului de urbanism ai Primăriei Cluj-Napoca până în 22 decembrie 2021. PUZ – dezvoltare zonă rezidențială – str. Aurel Gurghianu poate fi consultat AICI.  

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom