Connect with us

Prin Oras

Mai avem de așteptat mult și bine după scările rulante din pasajul Gării, promise de city-managerul Șurubaru din anul 2014

Alex Campian

Published

on

Mai avem de așteptat mult și bine după scările rulante din pasajul Gării, promise de city-managerul Șurubaru din anul 2014

Modernizarea stațiilor pentru transportul în comun din zona Piața Gării, o investiție de circa 300 000 de euro, a fost aprobată în unanimitate ieri, de către consilierii locali.Valoarea proiectul este de 1 501 398 lei și va cuprinde doar amenajarea a șase stații de transport în comun, nu și a pasajului insalubru, plin de infiltrații, de la Gară, pentru care au fost promise scări rulante din anul 2014. Clujul se „modernizează” în ultima vreme doar cu pavaje de granit, cu verdeață pe stațiile CTP, cu piste de biciclete vopsite verde țipător, cu băncuțe inutile cu USB. Când e vorba de lucruri mai „complicate” – pasaje, poduri ș.a., termenele se devansează, se amână, se uită. Important e însă că vom avea, în curând, metrou. „Lucrarea cuprinde amenajările cu pavaj din granit, amenajarea a 6 stații de transport în comun și a unui dispecerat pentru CTP și iluminatul public.Zona verde este în stații pe modelul amplasat și pe strada Bună Ziua, cu acoperiș verde”, a explicat Virgil Poruțiu, directorul tehnic al Primăriei, în cadrul ședinței de CL din 6 decembrie.„În 2017 s-au alocat aproape un milion de euro pentru modernizarea pasajului pietonal din Piața Gării, modernizare ce prevedea instalare de lifturi și de scări rulante. Aproape 5 ani mai târziu, proiectul nu este implementat. Având în vedere că acest proiect e blocat, vă întreb dacă s-a luat vreo măsură pentru deblocarea situației. Există vreun impediment pentru depunerea unui HCL care să tranșeze problema proprietății terenurilor în zona Gării?”, a intervenit în ședință consiliera USR Plus Alexandra Oană, care a mai întrebat dacă s-au făcut progrese în acest proiect sau dacă e cazul să ne asumăm eșuarea lui.„Din păcate, până la acest moment, colegii de la CFR nu au găsit o soluție legală pentru a ne atribui acel teren, în afară de a-l închiria. Pentru a închiria acel teren nu se poate obține autorizația de construire, suprafața de teren care e ocupată practic de acele lifturi. Pot doar să închirieze. Au un ordin de ministru care le dă dreptul doar să închirieze terenul”, a răspuns directorul Poruțiu.„Deci, din păcate, doamna consilier, nici domnul Drulă (din USR – n.r.), nici ceilalți miniștri ai Transporturilor nu au reușit să rezolve această problemă care este extrem de stringentă pentru noi și o știm și să știți că am avut discuții suplimentare cu reprezentanții celor de la CFR și sper, în final, să găsim o soluție împreună, astfel încât să putem debloca acest proiect. Da, aveți dreptate, este un proiect așteptat de foarte mulți clujeni, de instalare a unui lift acolo, am avut discuții, dacă este lift, dacă sunt scări rulante, am avut această discuție”, a precizat viceprimarul Dan Tarcea, fără să spună, de fapt, nimic.Problema pe care nu a reușit să o rezolve nici ministrul userist Drulă, nu a reușit să o rezolve nici city-managerul Gheorghe Șurubaru, fost pedelist, actual penelist, cu toate că modernizarea pasajului de la Gară a fost proiectul său de suflet, încă din anul 2014, de când ocupa funcția de viceprimar.„Multumesc domnului Șurubaru pentru că mi-a propus acest proiect, s-a ținut de el și, iată, este gata. E un proiect de suflet al domnului viceprimar, eu m-am ocupat să asigur finanțarea. Proiectul a fost gestionat și coordonat de domnul viceprimar, împreună cu Direcția Tehnică a Primăriei. Vreau să le mulțumesc pentru că ei au dus munca aici grea. Pasajul are 5 accese, cel de-al șaselea va fi dat în folosință după ce se va face conectarea care va lega pasajul de gara centrală”, declara Emil Boc în octombrie 2014, cu ocazia inaugurării modernizărilor de acum 7 ani.„Lucrările au început în luna mai și au durat un pic mai mult decât timpul estimat la începutul lucrărilor pentru că a fost necesară achiziția unui placaj special. Este un placaj foarte rezistent care rezistă la acțiuni mecanice, ploi, intemperii, chiar și la graffiti. Din cauza achiziției acestui placaj, perioada s-a prelungit un pic. Visul meu este de a face din Gara Cluj-Napoca și  zona Gării o poartă europeană de intrare în oraș. Este un proiect următor, viitor, referitor la rampe pentru persoane cu handicap și inclusiv pentru scările rulante pe care le-am promis de la început. În momentul în care se va finaliza și construcția celuilalt pasaj, atunci în integralitate vom gândi și scări rulante și acces pentru persoane cu handicap”, declara, în anul 2014, Gheorghe Șurubaru.Nu numai că scările rulante nu s-au mai făcut, dar nici placajele speciale ale lui Șurubaru nu au rezistat la intemperii, din 2014 și până acum pasajul Gării fiind în permanență inundat și degradat de infiltrații. Dale de granit să avem în tot Clujul, că restul proiectelor mai pot aștepta…Citiți și:Pasajul de la Gară, proiectul de suflet al city managerului Gheorghe Șurubaru, o poartă jegoasă de intrare în orașul virtual al lui BocPasajul de la Gară e plin de infiltrații din nou, în ciuda lucrărilor de remediere

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom