Sponsorizat
Categories: Prin Oras

POPULISME DE 1 DECEMBRIE: Cu o medie de 16 metri executaţi pe zi, după 7 ani ani de mună “disperată”, Autostrada Sibiu-Cluj se inaugurează cu un fir lipsă pe 1,5 kilometri

Sponsorizat
Sponsorizat

Circulaţia între Alba Iulia și Aiud (lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda) se deschide marţi pe o distanță de 24 de km, dar cu restricţii pe o distanţă de 1,5 kilometri, care vor fi menţinute până în primăvara anului viitor. Ministerul Transporturilor a transmis că ”deschiderea circulaţiei nu va însemna însă că antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, aşa cum prevede contractul”.Din cei 29 de kilometri, ultimul tronson la care încă se lucrează are circa 25 de kilometri, iar execuția sa a început încă din 2014. Deși deschiderea traficului se face azi (în mod festivist), pe distanţa de 1,5 kilometri (circa 100 de zile lucrătoare în ritmul în care s-a lucrat până acum), se va circula doar pe unul din sensurile autostrăzii din cauza unei alunecări de teren ce încă necesită monitorizare și lucrări.”Marţi, 30 noiembrie 2021, se deschide circulaţia pe Lotul 2 din Autostrada Sebeş – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR şi IGPR. Menţionăm că traficul va rămâne restricţionat pe o bandă pe sens, pe o distanţă de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022. În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată.Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Naţional. Situaţia a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar şi limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2”, a anunţat Ministerul Transporturilor.Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeş-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL şi avea iniţial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016. La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă, subliniază Ministerul Transporturilor.”În atribuţiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă. Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani”, relatează reprezentanţii ministerului.Aceasta în condiţiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.”Nici acum nu se poate vorbi despre recepţia lucrării, ci doar despre deschiderea circulaţiei, între Alba Iulia Nord şi Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10”, sublinază MT.”Mă bucur că un proiect major de infrastructură, Lotul 2 din Autostrada Sebeş-Turda, este dat în trafic după un an 2020 în care s-au făcut paşi importanţi în implementarea lui. Am eliminat toate blocajele din calea acestui proiect şi i-am impregnat un ritm susţinut de realizare. Dezvoltarea infrastructurii de transport rămâne un obiectiv asumat al Guvernului Nicolae Ciucă şi reprezintă coloana vertebrală pe care se va ridica România. Vom uni prin infrastructură toate regiunile istorice”, a scris, luni seară, pe Facebook, Lucian Bode.De ce a întârziat cinci aniEste un contract semnat în 2014 sau 2015. Fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat la Europa FM că ”a fost o idee de-a lui Ponta, cred, în 2013, hai să facem o autostradă între Sebeș – Turda, să ne legăm și noi numele de un proiect. Au scos un studiu slăbuț la licitație, actualizat în trei luni de la drum expres la autostradă. O parte din întârzieri sunt consecința acestui fapt”.De ce ajunge să dureze 7 ani în loc de 2?”Odată pentru că lansezi o licitație pe o documentație proastă unde nu apar problemele din teren, nu apare că o bretea trece printr-o groapă de gunoi, nu ai făcut exproprieri, nu ai avize de relocări de utilități, adică nu e nimic pregătit.Apoi constructorul intră în teren și începe să dea cu capul de ele și să se lovească de birocrație. Suprapus peste un management al proiectului în perioada guvernărilor PSD 2017 – 2019 și peste problemele financiare ale firmei grecești care lucrează acolo, ajungi să dureze un proiect 7 ani în loc de 2”, a spus Cătălin Drulă la Europa FM.Deschiderea lotului 2 va permite circulaţia pe autostradă de la Sibiu la Cluj-Napoca şi eliminarea ambuteiajelor care se formează pe DN 1 între Alba Iulia și Aiud.

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Șoferul de camion din Bistrița-Năsăud care a condus haotic pe DN1C a rămas fără permis!

Scene periculoase surprinse pe DN1C, în localitatea Iclod! Un șofer de camion din Bistrița-Năsăud a…

24 hours ago

🚨 Accident rutier la Jucu, pe drumul Gherla – Cluj-Napoca!

Vineri seara, 3 octombrie 2025, în jurul orei 20:30, un accident rutier s-a produs pe…

1 day ago

Atenție, șoferi și trotinetiști! RCA pe CNP și examen obligatoriu

"Trotinetele au scăpat de sub control"Titi Aur Fostul campion de raliuri și actual proprietar al…

1 day ago

Florin Piersic strălucește la 89 de ani! Marele actor face senzație pe Cluj Arena

Florin Piersic, unul dintre cei mai iubiți actori români, a făcut senzație luni seara pe…

2 days ago

Exclusiv -Accident rutier grav între Luna de Sus și Stolna, în 3 octombrie! Grija Mare!

Un accident rutier deosebit de grav a avut loc joi, 3 octombrie, pe drumul județean…

2 days ago

Aur pentru România: Eleva din Cluj cucerește Olimpiada Internațională de Chimie Aplicată

O elevă din Cluj-Napoca a făcut România mândră, câștigând medalia de aur la Olimpiada Internațională…

2 days ago