Connect with us

Prin Oras

Zona Someșului se reamenajează, dar podul Garibaldi rămâne neschimbat: „Reprezintă o lucrare extrem de complexă”

Alex Campian

Published

on

Zona Someșului se reamenajează, dar podul Garibaldi rămâne neschimbat: „Reprezintă o lucrare extrem de complexă”

Modernizarea podului care face legătura între cartierele Grigorescu, Plopilor și zona centrală se va realiza în viitor, dar nu în acest an. După ce proiectul de modernizare a Podului Porțelanului a eșuat din cauza unui zăcământ de sare, autoritățile nu se grăbesc nici cu reabilitarea Podului Garibaldi. „Podul Garibaldi reprezintă o lucrare extrem de complexă.În primul rând, complexitatea rezidă în faptul că lucrările la Podul Garibaldi trebuie să fie făcute sub trafic, pentru că, din păcate, din Grigorescu avem doar două zone de ieșire spre zona centrală, Napoca și Podul Garibaldi. Mai este Podul Elizabeta, dar care e pietonal. Deci, noi am pus această condiție: lucrările să fie făcute sub trafic”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale. Chiar dacă proiectul de modernizare a Podului Garibaldi nu trezește interesul nici unui investitor, tocmai din cauza condițiilor specifice de implementare sub trafic, cerință solicitată de autorități, reprezentanții Primăriei dau asigurări că structura de rezistență a podului este una bună, iar acesta nu reprezintă un pericol pentru clujeni.„Podul nu prezintă pericol, adică nu este un pericol pentru cetățeni”, a adăugat viceprimarul Tarcea. „Vom etapiza proiectul, îl vom face și pe el. Toate lucrurile se fac etapizat”, a mai punctat Tarcea. Autoritățile își propun reamenajarea malurilor Someșului. Podul Garibaldi rămâne neschimbat„În anul 2023 o să fie cu totul și cu totul schimbată fața Someșului, așa cum o știm noi, în zona Parcului Iuliu Hațieganu și în zona platoului Sălii Sporturilor.Anul acesta vom începe lucrările și la platoul Sălii Sporturilor”, au dat asigurări reprezentanții Primăriei. Primăria a realizat patru licitații pentru modernizarea Podului Garibaldi, dar investiția nu a trezit interesul constructorilor. CITEȘTE ȘI: Podul Garibaldi riscă să rămână în paragină, chiar dacă autoritățile au decis finanțarea lucrărilor de reabilitare prin Compania Națională de Investiții: „Discutăm de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv…”În august 2019, autoritățile lansau cea de-a 4-a licitație de modernizare a podului Garibaldi.Valoarea investiției era estimată la 7,7 milioane lei (1,6 milioane euro), sursa finanțării fiind bugetul local.Durata totală de execuție a lucrărilor era estimată la un termen de 9 luni. În continuare, modernizarea Podului Garibaldi rămâne un proiect controversat și extrem de mult amânat.Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton.
Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri.
Investiţia presupune lucrări de reabilitare, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.Ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi, în noiembrie 2021, a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa – pet-uri, haine, papuci, diverse ambalaje, pubele, trotinete, cauciucuri, resturi menajere – au fost doar câteva dintre vestigiile ascunse ale acestui spațiu uitat de autorități. CITEȘTE ȘI: Ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

La Cluj-Napoca, transportul bicicletelor cu mijloacele de transport în comun pentru traseele în pantă chiar funcționează

Maria Costea

Published

on

Clujenii care aleg bicicleta ca mijloc de transport au la dispoziție o soluție eficientă pentru a urca zonele în pantă ale orașului: suporturile pentru biciclete montate pe autobuzele de pe anumite linii. Și, din câte se pare, sistemul nu e doar „de formă”, ci chiar funcționează.

Astăzi, în jurul orei 15:20, un conducător auto de pe linia 43B a fost surprins în timp ce ajuta doi bicicliști să-și fixeze vehiculele pe suportul special din spatele autobuzului. Operațiunea a durat doar câteva minute, iar gestul șoferului demonstrează că transportul public din Cluj poate fi adaptat nevoilor cicliștilor urbani.

Într-un oraș cu un relief deluros, inițiativa Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) este o soluție practică, care încurajează mobilitatea alternativă și contribuie la reducerea traficului rutier.

Un exemplu concret că infrastructura și bunăvoința pot merge mână în mână.

Sursa: Mihai Miclăuș

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Info

Accident pe Calea Mănăștur: Un VW Up roșu de la Bolt a lovit frontal un stâlp de beton

Stefania Heinz

Published

on

Un accident rutier a avut loc astăzi pe Calea Mănăștur din Cluj-Napoca, unde un autoturism VW Up de culoare roșie, înregistrat în serviciul de ride-sharing Bolt, a intrat în coliziune frontală cu un stâlp de beton.

Impactul a fost suficient de puternic încât partea din față a mașinii a fost serios avariată. Din fericire, nu au fost raportate victime în urma accidentului.

La fața locului a intervenit prompt o firmă de tractări auto din Cluj, care a preluat vehiculul pentru a fi transportat la service. Poliția rutieră a demarat cercetări pentru a stabili circumstanțele exacte ale producerii incidentului. Circulația în zonă a fost temporar îngreunată.

@iloveyoucluj Accident grav stâlp beton lovit frontal 🚨 Vid: @Tractari Auto Cluj ♬ sunet original – user48738552472

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Mammut, unul dintre cele mai renumite branduri de echipamente sportive, își va deschide prima locație din România în RIVUS Cluj-Napoca.

Maria Costea

Published

on

Mammut deschide primul magazin din România la RIVUS Cluj-Napoca

Mammut, celebrul brand elvețian specializat în echipamente, încălțăminte și îmbrăcăminte pentru sporturi outdoor, alpinism, escaladă și activități de iarnă, își va inaugura primul magazin monobrand din România în Cluj-Napoca. Noua locație va face parte din RIVUS – un proiect de regenerare urbană de mari dimensiuni, dezvoltat de grupul IULIUS în parteneriat cu Atterbury Europe.

RIVUS este conceput ca un veritabil lifestyle center, rezultat al consultărilor cu comunitatea locală. Proiectul integrează cea mai mare zonă de retail din România – 142.000 mp de spații comerciale închiriabile – alături de birouri premium, facilități culturale și de divertisment, un parc urban de peste 52.000 mp și o gamă variată de servicii. Investiția totală depășește 550 de milioane de euro.

Mammut se alătură acestui ecosistem urban complex, aducând în premieră pe piața din România un magazin dedicat, cu o suprafață de aproximativ 130 mp. Acesta va completa mixul de peste 400 de branduri naționale și internaționale din cadrul RIVUS, devenind un punct de atracție pentru pasionații de sporturi montane și activități în aer liber.

„Așa cum ne-am propus, RIVUS Cluj-Napoca va fi un proiect-experiență, care aduce inovație în retailul din România. Ne bucurăm să anunțăm deschiderea primului brandstore Mammut din țară, o veste excelentă pentru comunitatea outdoor. Parteneriatul reflectă încrederea acordată proiectelor IULIUS, care oferă un mediu modern și adaptat nevoilor actuale ale consumatorilor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Noul magazin Mammut va oferi clienților o selecție extinsă de echipamente tehnice și îmbrăcăminte performantă pentru drumeții, alergare montană, escaladă și alpinism, precum și servicii de consultanță specializată, pentru alegerea celor mai potrivite produse.

„Mammut este sinonim cu inovația și performanța în sporturile outdoor, iar deschiderea primului nostru magazin în România marchează un moment important în extinderea brandului în Europa de Est. Cluj-Napoca este un centru activ al sporturilor montane, și suntem mândri să devenim parte din această comunitate”, a transmis Ionuț Gavrilă Blenche, Distribuitor Oficial Mammut în România.


Despre Mammut

Fondat în 1862 de Kaspar Tanner în Dintikon, Elveția, Mammut a evoluat dintr-o mică afacere de familie – producătoare de funii – într-un lider global în industria echipamentelor outdoor. Brandul este recunoscut pentru standardele înalte de calitate, inovație și siguranță. Astăzi, Mammut este prezent în peste 35 de țări și are peste 850 de angajați pasionați de sport și natură.


Despre RIVUS

RIVUS este un proiect de reconversie urbană în valoare de peste 550 de milioane de euro, care transformă o fostă zonă industrială de 14 hectare din Cluj-Napoca într-un hub modern de viață urbană. Proiectul, realizat în colaborare cu renumitul birou de arhitectură UNStudio, aduce o abordare inovatoare, construită pe baza dorințelor comunității locale.

RIVUS va include:

  • Cea mai mare zonă de retail din România – 142.000 mp

  • Peste 400 de magazine, inclusiv branduri în premieră națională și regională

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu deschidere către râul Someș

  • Un parc urban de 52.000 mp cu grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și peste 100.000 de plante

  • Spații culturale în clădiri industriale reabilitate și un centru de live arts – unic în România

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA

  • Soluții moderne de mobilitate: pod rutier, pasarele pietonale, infrastructură pentru biciclete, până la 4.800 de locuri de parcare și 1.200 de standuri pentru biciclete

  • Cinematograf de ultimă generație și zone de entertainment pentru toate vârstele

Mai multe informații sunt disponibile pe www.rivus.ro și pe canalele social media:
Instagram | Facebook

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom