Connect with us

Prin Oras

Clujenii aduc „amendamente” la postările despre buget ale primarului Boc: „Problema la al nostru e că a dat-o pe “verde” rău de tot, ignorând infrastructura și multe lucruri esențiale, precum creșele și grădinițele”

Alex Campian

Published

on

Raportul pe 2021 al primarului Emil Boc: investiții în moloz și praf ”piaristic”

Primarul Emil Boc a avut, în ultimele zile, pe pagina sa electorală de Facebook, mai multe postări legate de bugetul anului 2022: „Prioritățile bugetare pentru anul 2022”, „Educația – prioritate a bugetului local și pentru anul 2022”, „Buget 2022: Lucrări şi obiective de investiţii care se finalizează în anul 2022”.Unii clujeni au scris diverse forme de laudatio sub postările primarul, alții au adus amendamente, iar alții l-au amendat de-a dreptul.Să vedem ce își doresc clujenii care contribuie la bugetul local prin taxele și impozitele pe care le achită, care sunt adevăratele lor priorități, așa cum reiese din comentariile postate. Și cât de lată a ajuns falia dintre prioritățile Primăriei și cele ale contribuabililor.„Toate sunt frumoase și necesare, dar aprobarea în continuare a zeci și sute de blocuri în zonele centrale ale orașului vor sufoca ireversibil traficul și mobilitatea urbană.Măcar până rezolvați partea de centuri, metrou și tren metropolitan…. Vă rugăm, nu mai aprobați toate construcțiile!”, a comentat Emanuel Mureșan, un clujean care stă probabil, la fel ca ceilalți concitadini, foarte mult în trafic.„Să înțeleg că lucrările la Podul Porțelanului sunt suspendate pentru 2022?”, a întrebat Simina Rendler, observând că, printre proiectele postate de primar, podul nefăcut este inexistent.„Această zonă nu aparține de Cluj când este vorba de investiții (doar când trebuie să mergi să plătești taxele)!”, i-a răspuns Andrei Mureșan.„Niște parcări? Asta așa, să nu ne mai ridicați mașinile de pe lângă blocul unde locuim, dar nu reușim să obținem un loc de parcare, pentru că sunt extrem de puține, iar coada e extrem de lungă. O bucată de centură? Ceva? Ceva altceva decât parcuri și arbori? Înțeleg perfect, avem nevoie de natură, aer curat, spații de relaxare, dar jur că-s mai relaxată când vin acasa și am unde să-mi parchez mașina fără sa stau cu frica ca vin boacterii aferenți și o ridica”, a comentat Andra Nagy.„Tot respectul, domnule primar! Asteptăm și la Liceul Teologic Baptist Emanuel niște modernizări, măcar o extindere, supraetajare, etc”, a scris Mihaela Pop.„Dorim să se asfalteze și Valea Fânațelor, drumul lasă de dorit!”, a exclamat Ana Benteu.„Super! Ceva creșe?”, a întrebat Adina Mureșan.„Când se construiește spitalul regional? Banii sunt alocați. Daca nu se poate, îl fac eu”, a transmis Sandor Muszka-Pal.„Comentariile sunt dovada clară că omul nu va fi mulțumit niciodată. Vă invităm în alte orașe, să vedeți că la noi nu se propune nici pe sfert, ca să nu mai vorbim de realizat. Noi ne dorim să fim precum Clujul, voi vă doriți să fiți New York. Natura umană…”, a comentat constănțeanul Cristi Ciocan.Iar Toader Ionuț Ovidiu i-a răspuns argumentat:„Păi nu așa e normal? Dacă oamenii nu au pretenții de la primar, unde ar fi presiunea să și realizeze ceva? Problema la al nostru e că a dat-o pe “verde” rău de tot, ignorând infrastructura și multe lucruri esențiale, precum creșele și grădinițele.Exemplu:1. Școli/grădinițe/creșe: 6692 de nou născuți în Cluj-Napoca în 2021 și doar 1232 de locuri în creșe. Cu tot cu cele private, nu sunt nici măcar jumătate din locurile necesare, asta chiar dacă la privat s-a ajuns să se achite și 3000 de lei pe lună. Situația este la fel și la grădinițe, iar la unele școli s-a ajuns la 11 clase/an de studiu.2. Infrastructura: aici e simplu… ea lipsește. De când e primar nu s-a făcut nimic nou (doar reabilitări) chiar dacă orașul s-a extins enorm, iar zona metropolitană și mai și. Sunt curios ce va ieși la recensământ, dar cred că zona metropolitană se apropie de 1 milion de oameni. Eh, datorită geografiei, aproape toți trebuie să treacă prin oraș, pe aceleași drumuri și poduri ca acum 20 de ani, pentru că nu avem centuri și poduri peste Someș. E dezastru, crede-mă. De pasaje nu mai zic, că le tot promite din primul mandat. Eh, în condițiile astea, el închide și îngustează tot mai multe străzi ca să fim “verzi”. Omul e pur și simplu rupt de realitate.A doua problemă generată de lipsa infrastructurii o reprezintă prețurile locuințelor. Nu se dau autorizații că nu avem infrastructură și prețurile sunt enorme datorită cererii foarte mari. (…)Deci nu, la Cluj nu e nimic perfect, ci doar mulți bani investiți de Primărie în PR.”

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

 Ieși la vot! Votează pentru viitorul tău – iar noi te răsplătim!

Stefania Heinz

Published

on

Alegerea Președintelui României este un moment esențial pentru viitorul țării. Fiecare vot contează și fiecare voce are puterea de a influența direcția în care mergem ca națiune. De aceea, îți lansăm un îndemn simplu, dar puternic: DUMINICA 18 MAI, IEȘI LA VOT!

Pentru a susține acest demers civic, The Barber Shop și Downtown Beauty îți oferă un cadou din partea casei: servicii gratuite pentru cei care că au votat. Este modul nostru de a spune „mulțumim” celor care aleg să se implice.
“Binele se face, nu se asteaptă!” (Bob Rădulescu)

Atenție! Locurile sunt limitate, așa că grăbește-te! IEȘI LA VOT!

Link-uri catre pagini
– THE Barber Shop
o https://www.facebook.com/thebarbershoptheoffice/
o https://www.instagram.com/thebarbershopcluj/
– Downtown Beauty –
o https://www.facebook.com/downtownbeautycluj
o https://www.instagram.com/downtownbeautycluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

A fugit de poliție cu o trotinetă și chiar a scăpat: „Filmează-l, nu e real!”

Stefania Heinz

Published

on

O urmărire demnă de un film de acțiune a avut loc aseară pe străzile din Galați, după ce un tânăr, aflat pe o trotinetă electrică, a refuzat să oprească la semnalele poliției. Deși mijlocul de transport ales nu părea tocmai potrivit pentru o evadare spectaculoasă, bărbatul a surprins pe toată lumea cu viteza și îndemânarea de care a dat dovadă.

Totul a început când agenții de poliție l-au observat circulând cu o viteză foarte mare, într-o zonă intens circulată din oraș. Când i-au făcut semn să tragă pe dreapta, tânărul a accelerat brusc, dând startul unei curse nebune prin cartierele Galațiului.

Nici sirenele, nici girofarurile și nici apropierea mașinilor de poliție nu l-au făcut să renunțe. Dimpotrivă, individul a apăsat și mai tare pe accelerație – atât cât i-a permis trotineta electrică – reușind, cel puțin pentru o perioadă, să-i pună în dificultate pe agenți.

Momentul a fost surprins de mai mulți trecători, care nu doar că au filmat întreaga scenă, dar au și reacționat cu entuziasm și uimire. Într-unul dintre clipuri, devenit deja viral pe rețelele de socializare, se aud strigăte precum: „Filmează-l! Nu pot să cred!” – o reacție care a devenit rapid emblematică pentru întreaga întâmplare.

Filmările au strâns mii de vizualizări și zeci de comentarii, majoritatea ironice sau amuzate. „E clar, avem Fast & Furious varianta eco”, a scris un utilizator, în timp ce altul a comentat: „Level: trotinetă – evadare 100% stealth.”

Până la acest moment, nu a fost comunicat oficial dacă tânărul a fost prins sau identificat. Reprezentanții Poliției din Galați au declarat că se fac verificări pentru stabilirea identității persoanei și a circumstanțelor în care a avut loc urmărirea.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Studenții de la Universitatea Tehnică din Cluj au prezentat mașina solară cu care vor traversa Australia de la nord la sud!

Alex Campian

Published

on

Inovație și ambiție românească la cel mai înalt nivel: un grup de studenți de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a prezentat oficial mașina solară cu care va participa la una dintre cele mai dure competiții din lume – World Solar Challenge, desfășurat în Australia.

Vehiculul, realizat integral de echipa de studenți și coordonat de profesori ai universității, este alimentat exclusiv cu energie solară și a fost conceput pentru a străbate Australia de la nord la sud, pe un traseu de peste 3.000 de kilometri prin deșertul australian.

„Este un vis devenit realitate. După luni întregi de muncă, testări și provocări tehnice, suntem pregătiți să reprezentăm România într-o competiție mondială de elită. E o onoare și o responsabilitate uriașă”, au transmis membrii echipei.

Mașina este construită din materiale ultraușoare, are o aerodinamică optimizată și panouri solare de ultimă generație, fiind capabilă să ruleze eficient în condiții extreme de temperatură și izolare.

Participarea la competiție este mai mult decât o provocare tehnologică – este un pas important pentru promovarea sustenabilității, a energiei verzi și a cercetării românești pe plan internațional.

World Solar Challenge reunește cele mai bune echipe universitare din lume, iar România, prin studenții de la UTCN, își face din nou simțită prezența într-un mod remarcabil.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite