Categories: Social

EXCLUSIV – Controversa burselor de merit. Peste 150 de elevi din Cluj cu media sub 5 iau burse de merit de 450 de lei/Avem și un elev cu media sub 2

Până la intrarea în vigoare a noii legi a educației preuniversitare, doar elevii care aveau peste 9,50 primeau bursă de merit. Acum însă situația este alta, în județul Cluj sunt 156 de elevi cu media sub 5 care primesc lunar bursă de merit în valoare de 450 de lei în acest an școlar. Situația de acum a fost aspru criticată de societatea civilă.În anul şcolar 2023-2024 se acordă bursă de merit unui număr de 15.725 elevi, din numărul total de 108.075 elevi din judeţul Cluj.
După ce Ministerul Educației a schimbat formula de calcul prin noua lege a învățământului preuniversitar, 156 elevi din județul Cluj iau bursă de merit în valoare de 450 de lei, deși au media sub 5, potrivit datelor obținute de Știri de Cluj de la IȘJ Cluj.Un elev din Cluj care are media sub 2 ia bursă de merit Acum, primesc bursă de merit toți elevii care au peste 9,50, dar și primii 30% dintre elevii din fiecare clasă, indiferent de nivelul colectivului. Astfel, s-a ajuns la situații paradoxale. Anul acesta avem și elevi care au medii mai mici de 5 și care primesc această bursă de merit. Inclusiv elevii care au media sub 2 pot primi bursa de merit dacă se încadrează la cei 30% dintre „primii” elevi ai clasei conform reușitei școlare. Cum arată situația burselor de merit în județul Cluj, după implementarea noii legi:1560 elevi cu media între 8 – 8,99 537 elevi cu media între 7 – 7,99 148 elevi cu media între 6 – 6,99 121 elevi cu media între 5 – 5,99 99 elevi cu media între 4 – 4,99 39 elevi cu media între 3 – 3,99 17 elevi cu media între 2 – 2,991 elev cu media între 1 – 1,99Ligia Deca spune că îi stimulează astfel pe elevi să învețe și încurajează „competiția constructivă” în fiecare clasă de gimnaziu. „Reiterăm că obiectivele burselor de merit care se acordă primilor 30% dintre elevii fiecărei clase, în ordinea descrescătoare a mediilor anuale/a mediilor de admitere, vizează stimularea învățării individuale, încurajarea unei competiții constructive în fiecare clasă de gimnaziu și liceu din România, reducerea disparităților sociale, precum și îmbunătățirea mediei naționale a rezultatelor obținute de elevi, luând în calcul contextele de învățare diferite, atât la examenele naționale, cât și la testările internaționale”, afirmă Ministerul Educației. 

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago

VIDEO: Lucrări de conservare și modernizare la clădirea emblematică a „Uzinei Carbochim”, cu valoare ambientală pentru Piața 1 Mai din Cluj-Napoca

Clădirea-reper a "Uzinei Carbochim", cel mai mare producător de abrazive din România și un simbol…

2 weeks ago