Connect with us

Sport

Cum să îți pregătești mașina pentru iarnă? CERT Rescue, alături de șoferii care întâmpină probleme la drum.

Stefan Petre

Published

on

Voluntarii CERT Rescue ajută un șofer la nevoie / Foto: CERT Rescue - Facebook

Auto

Având în vedere că am intrat în sezonul rece, voluntarii CERT Rescue vin cu câteva sfaturi utile legate de pregătirea mașinii pentru perioada de iarnă.

Voluntarii CERT Rescue ajută un șofer la nevoie / Foto: CERT Rescue – Facebook

  


Cel mai important aspect este să ne pregătim mașina cu anvelope adaptate sezonului de iarnă, însă acesta nu este singurul lucru de care trebuie să ținem cont.CITEȘTE ȘI:
Vremea face ravagii în sud. Zeci de mașini, înzăpezite pe șosele, în Constanța! Peste 200 de persoane au nevoie de ajutor 


Cei de la CERT Rescue explică ce să faci dacă întâmpini o situație neplăcută, dar și cum să îți întreții mașina pe timp de iarnă.„În mod evident, poate cel mai important este să folosim anvelope adaptate acestui sezon. Important (legal) ar fi să aibă marcajul M+S. Marcajul suplimentar ‘munte și fulg’ (3PMSF) denotă că anvelopele au fost testate în condiții de zăpadă și vreme severă. În rest există opțiuni pentru toate buzunarele și pretențiile de utilizare. De reținut că după câteva sezoane performanța anvelopelor de iarnă scade, iar acest lucru trebuie luat în calcul la stilul de conducere.Un alt aspect important este starea generală a mașinii – este bine să facem un test al lichidului de răcire (antigel) și o verificare a sistemului de răcire al motorului (acesta fiind folosit și pentru încălzirea habitaclului), respectiv repararea și înlocuirea celor necesare. Și celelalte fluide ale mașinii trebuie să fie în stare bună sau schimbate la nevoie, alături de eventuale filtre și garnituri de etanșare (ulei motor, ulei transmisie, lichid de frână, etc), întrucât temperaturile scăzute vor determina ‘îngroșarea’ acestora, iar orice mică problemă de etanșeitate se va manifesta mult mai clar la o pornire la rece. Și, evident, lichidul pentru spălarea parbrizului să reziste la temperaturi scăzute. Acumulatorul mașinii e cel care preia de obicei efortul de pornire la rece (amperaj mai mare solicitat de electromotor, bujii incandescente pentru preîncălzire, încălzire suplimentară pentru habitaclu, dezaburire, lămpi de ceață, o serie de extra consumatori specifici sezonului vor solicita bateria mașinii la maxim în această perioadă).Și desigur echipamente necesare pentru situații neplăcute. Lanțuri antiderapante, cârligele de tractare originale ale mașinii, o șufă de remorcare, cabluri de curent, o lopată și chiar un săculeț cu nisip amestecat cu sare ar fi lucruri utile ce le putem lua în mașină, mai ales când plecăm la drum lung, prin zone muntoase, respectiv când prognoza meteo anunță ninsori.Este recomandat ca iarna să circulam cu rezervorul de combustibil preponderent plin, din mai multe motive (volumul redus de aer în rezervor previne apariția condensului, o apăsare suplimentara pe puntea spate conferă un plus de aderență, rezerva mare de combustibil poate fi utilă în situații neprevăzute, etc).Și nu în ultimul rând, la drumuri lungi de iarna, să avem la noi ceva gustări (biscuiți, sărățele), apa de băut, haine călduroase pentru condiții neprielnice, întrucât un eveniment neașteptat (accident, drum blocat) pe vreme de iarnă ne poate pune în situația de a aștepta cu orele (în frig) o rezolvare a situației”, au anunțat reprezentanții CERT Rescue. În situația în care veți avea nevoie de ajutor, voluntarii CERT Rescue vor incerca oricând să vă ajute. Puteți cere ajutorul prin intermediul aplicației Cert 4×4 Rescue, pe care o puteți descărca din Google Play aici sau App Store aici


De asemenea, puteți cere ajutor și telefonic la numărul 0722822282.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom