Connect with us

Sport

„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Stefan Petre

Published

on

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

Național

Compania națională aeriană TAROM riscă să intre în colaps din cauza măsurilor fiscale aprobate de Guvernul Ciolacu. „Legea austerității” taie din veniturile piloților, care sunt „pe picior de plecare”, iar compania riscă să se prăbușească.

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

  Ciolacu bate „ultimul cui” într-o companie de stat Așa-numita „lege a austerității” (Legea 226/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung), care impune noi taxe și elimină o serie de facilități financiare pentru IT-iști și angajații din construcții, lovește și în compania aeriană Tarom, și așa măcinată de un management defectuos. 


Aplicarea noilor măsuri fiscale diminuează veniturile piloților cu circa 60%, iar salariile angajaților pot ajunge la maximum 80% din valoarea lor actuală (cumulate cu sporuri, bonuri de masă, ore suplimentare/ore de noapte).Piloții Tarom își caută deja de muncăPiloții companiei Tarom se reorientează deja spre alte companii aeriene, în condițiile în care salariile prea puțin competitive vor fi și mai mult reduse. 


„Tarom se scufundă mai repede decât Titanicul”, a declarat Cezar Osiceanu, pilot al companiei aeriene. Comparativ cu veniturile personalului navigant al companiilor private, piloții Tarom au cele mai mici salarii. Noua lege a măsurilor fiscale va reduce și mai mult salariile acestora, situație în care compania aeriană a României riscă să rămână fără personal. 



CITEȘTE ȘI: 
Proştii strâng cureaua, lipitorile de partid sug în continuare bugetul. Acum vor telefoane de 1.000 de euro bucata!!!„Acceptarea unui sistem dualist de plată bazat pe salariu mic în lei și impozitat cu 16% dar și taxat cu 32% pentru CAS și CASS (6 mii 4 sute salariul fără sporuri a unui pilot comandant) și diurne în valută neimpozabile care produc un venit mediu net lunar de doar 4.500 euro în condițiile în care un copilot la Wizzair câștiga net 7 mii euro lunar, iar un comandat peste 10 mii! Aceasta deoarece grație managementului de tip corporatist și politic impus, dar fără pic de experiență în aviație, Tarom a înregistrat pierderi enorme”, arată sursa citată. 


Astfel, dacă un pilot comandant RyanAir pe Boeing are un venit minim de 10.000 euro net lunar, un pilot comandant Tarom pe același Boeing are un venit net mediu lunar de 4.500 euroExplicația pentru situația delicată a personalului navigant Tarom constă în sistemul de plată dualist, prin care salariul de bază (de 6.500 lei) este completat de sporuri și diurne (sporuri ce pot ajunge până la 14 mii de lei). De altfel, diruna în euro este acordată doar pentru cursele externe, ori în condițiile războiului din Ucraina, zborurile externe per pilot au scăzut. 



Sindicaliștii cer exceptarea Tarom de la prevederile „legii austerității”Recent, Sindicatul Unit TAROM a solicitat autorităţilor exceptarea companiei TAROM de la aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare întrucât aceste măsuri vor pune compania în „inferioritate concurenţială în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat”.Memorandumul a fost depus de sindicaliștii Tarom la Guvern și Ministerul Transporturilor, iar un memoriu privind neconstituționalitatea acestor măsuri a fost înaintat și Avocatului Poporului. De altfel, și angajații companiei au fost înștiințați de măsurile care le vor afecta veniturile, situație în care personalul navigant a început deja să se reorienteze spre companiile aeriene private. Recent, Sindicatul Unit Tarom SUT a transmis tuturor angajaților companiei o informare cu privire la efectele aplicării noii Legi a austerității 226/2023.Quo Vadis, Tarom? Planul de redresare al companiei Tarom (gestionat de Price Waterhouse and Cooper) pentru care s-au plătit sume enorme și a fost realizat de un personal prea puțin pregătit în acest sens a adus compania aeriană în impas. Mai mult, deși are un profit operațional substanțial, direcționarea fondurilor obținute este una incertă. În plus, o serie de aeronave sunt ținute la sol, chiar dacă figurează în documentația companiei aeriene. Pe hârtie Tarom dispune de 4 Airbus 318 în proprietate, dar scoase la vânzare de peste 4 ani;  8 modele Boeing 737, din care 4 seria 700, în proprietate și scoase la vânzare de 4 ani;  4 modele Boeing seria 800, achiziționate în leasing. În același timp, alte zece aeronave Airbus și Boeing sunt trase pe dreapta.CITEȘTE ȘI: 
Avertisment BNR. Rata inflației va crește în 2024, din cauza majorării și introducerii de noi taxePe surse, Tarom ar fi plătit dublul prețului de piață pentru 4 modele Boeing 737 seria 800 luate în leasing, în baza unui contract ce prevedea cumpărarea a 5 B 737 MAX.Auditul PW&C a fost un eșec, însă în baza lui Tarom a fost nevoită să închidă curse și rute tradiționale Fondurile par să aibă o destinație incertă în condițiile în care Tarom are un grad de încărcare mediu de peste 90% în sezonul de vară, ceea ce i-a adus un profit operațional foarte mare. Banii au fost obținuți în contextul creșterii prețurilor biletelor din industrie cu 30%, implicit și la Tarom. Reducerea personalului cu circa 500 de angajați și nivelul de încărcare al aeronavelor au continmuat să reprezinte surse  de venit pentru companie. Însă, în condițiile unui management defectuos și a unor măsuri fiscale ce riscă să afecteze și mai mult compania aeriană, Tarom se apropie de un colaps total. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

David Popovici devine cel mai rapid înotător din istorie la 50, 100 și 200 m liber

Maria Costea

Published

on

David Popovici face din nou istorie: cel mai rapid om din toate timpurile la 50, 100 și 200 de metri liber

La doar 20 de ani, David Popovici continuă să redefinească limitele natației mondiale. Vineri, 11 aprilie, sportivul român a anunțat cu mândrie pe pagina sa de Facebook că a devenit primul om din lume care a spart toate cele trei bariere de elită în stilul liber:

  • Sub 22 de secunde la 50 m

  • Sub 47 de secunde la 100 m

  • Sub 1:43 la 200 m

Performanța care a completat acest trio legendar a fost reușită chiar vineri, când Popovici a obținut un nou record național la 50 m liber, cu timpul de 21.83 secunde.

„De asta sunt tare mândru”, a scris David, într-un mesaj sincer și emoționant, care a rezonat cu fanii din toată lumea.


O revenire conștientă, după Jocurile Olimpice de la Paris

După ce a urcat din nou pe podium la Jocurile Olimpice de la Paris, Popovici a decis să ia o pauză de opt luni. Nu din cauza oboselii fizice, ci pentru a-și regăsi echilibrul interior.

„A fost nevoie de timp – pentru a respira, a mă bucura, pentru a înțelege ce am realizat și mai ales, pentru a mă reconecta cu de ce-ul din spatele acestui drum”, a explicat el.

Campionul vorbește deschis despre faptul că adevărata performanță nu înseamnă doar antrenamente sau medalii, ci mai ales claritate mentală, echilibru și bucuria sinceră de a înota.

„Am ales conștient această pauză, iar acum revin cu și mai multă claritate, motivație și încredere.”


Titluri naționale și un mesaj către fani

La Campionatele Naționale de Înot de la Otopeni, Popovici a cucerit deja aurul la 50 m, 100 m și 200 m liber, cu un timp excelent de 1:45.07 în proba de 200 m.

În stilul său autentic, David nu s-a limitat doar la medalii – a transmis și un mesaj deschis fanilor, invitându-i să fie parte din povestea înotului românesc:

„Energia voastră contează mai mult decât credeți!”


David Popovici nu doar că face valuri în bazin, ci și în inimile oamenilor. Cu maturitatea unui campion și sufletul unui adevărat lider, el inspiră o generație întreagă. Iar povestea lui abia începe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite