Connect with us

Sport

„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Stefan Petre

Published

on

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

Național

Compania națională aeriană TAROM riscă să intre în colaps din cauza măsurilor fiscale aprobate de Guvernul Ciolacu. „Legea austerității” taie din veniturile piloților, care sunt „pe picior de plecare”, iar compania riscă să se prăbușească.

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

  Ciolacu bate „ultimul cui” într-o companie de stat Așa-numita „lege a austerității” (Legea 226/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung), care impune noi taxe și elimină o serie de facilități financiare pentru IT-iști și angajații din construcții, lovește și în compania aeriană Tarom, și așa măcinată de un management defectuos. 


Aplicarea noilor măsuri fiscale diminuează veniturile piloților cu circa 60%, iar salariile angajaților pot ajunge la maximum 80% din valoarea lor actuală (cumulate cu sporuri, bonuri de masă, ore suplimentare/ore de noapte).Piloții Tarom își caută deja de muncăPiloții companiei Tarom se reorientează deja spre alte companii aeriene, în condițiile în care salariile prea puțin competitive vor fi și mai mult reduse. 


„Tarom se scufundă mai repede decât Titanicul”, a declarat Cezar Osiceanu, pilot al companiei aeriene. Comparativ cu veniturile personalului navigant al companiilor private, piloții Tarom au cele mai mici salarii. Noua lege a măsurilor fiscale va reduce și mai mult salariile acestora, situație în care compania aeriană a României riscă să rămână fără personal. 



CITEȘTE ȘI: 
Proştii strâng cureaua, lipitorile de partid sug în continuare bugetul. Acum vor telefoane de 1.000 de euro bucata!!!„Acceptarea unui sistem dualist de plată bazat pe salariu mic în lei și impozitat cu 16% dar și taxat cu 32% pentru CAS și CASS (6 mii 4 sute salariul fără sporuri a unui pilot comandant) și diurne în valută neimpozabile care produc un venit mediu net lunar de doar 4.500 euro în condițiile în care un copilot la Wizzair câștiga net 7 mii euro lunar, iar un comandat peste 10 mii! Aceasta deoarece grație managementului de tip corporatist și politic impus, dar fără pic de experiență în aviație, Tarom a înregistrat pierderi enorme”, arată sursa citată. 


Astfel, dacă un pilot comandant RyanAir pe Boeing are un venit minim de 10.000 euro net lunar, un pilot comandant Tarom pe același Boeing are un venit net mediu lunar de 4.500 euroExplicația pentru situația delicată a personalului navigant Tarom constă în sistemul de plată dualist, prin care salariul de bază (de 6.500 lei) este completat de sporuri și diurne (sporuri ce pot ajunge până la 14 mii de lei). De altfel, diruna în euro este acordată doar pentru cursele externe, ori în condițiile războiului din Ucraina, zborurile externe per pilot au scăzut. 



Sindicaliștii cer exceptarea Tarom de la prevederile „legii austerității”Recent, Sindicatul Unit TAROM a solicitat autorităţilor exceptarea companiei TAROM de la aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare întrucât aceste măsuri vor pune compania în „inferioritate concurenţială în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat”.Memorandumul a fost depus de sindicaliștii Tarom la Guvern și Ministerul Transporturilor, iar un memoriu privind neconstituționalitatea acestor măsuri a fost înaintat și Avocatului Poporului. De altfel, și angajații companiei au fost înștiințați de măsurile care le vor afecta veniturile, situație în care personalul navigant a început deja să se reorienteze spre companiile aeriene private. Recent, Sindicatul Unit Tarom SUT a transmis tuturor angajaților companiei o informare cu privire la efectele aplicării noii Legi a austerității 226/2023.Quo Vadis, Tarom? Planul de redresare al companiei Tarom (gestionat de Price Waterhouse and Cooper) pentru care s-au plătit sume enorme și a fost realizat de un personal prea puțin pregătit în acest sens a adus compania aeriană în impas. Mai mult, deși are un profit operațional substanțial, direcționarea fondurilor obținute este una incertă. În plus, o serie de aeronave sunt ținute la sol, chiar dacă figurează în documentația companiei aeriene. Pe hârtie Tarom dispune de 4 Airbus 318 în proprietate, dar scoase la vânzare de peste 4 ani;  8 modele Boeing 737, din care 4 seria 700, în proprietate și scoase la vânzare de 4 ani;  4 modele Boeing seria 800, achiziționate în leasing. În același timp, alte zece aeronave Airbus și Boeing sunt trase pe dreapta.CITEȘTE ȘI: 
Avertisment BNR. Rata inflației va crește în 2024, din cauza majorării și introducerii de noi taxePe surse, Tarom ar fi plătit dublul prețului de piață pentru 4 modele Boeing 737 seria 800 luate în leasing, în baza unui contract ce prevedea cumpărarea a 5 B 737 MAX.Auditul PW&C a fost un eșec, însă în baza lui Tarom a fost nevoită să închidă curse și rute tradiționale Fondurile par să aibă o destinație incertă în condițiile în care Tarom are un grad de încărcare mediu de peste 90% în sezonul de vară, ceea ce i-a adus un profit operațional foarte mare. Banii au fost obținuți în contextul creșterii prețurilor biletelor din industrie cu 30%, implicit și la Tarom. Reducerea personalului cu circa 500 de angajați și nivelul de încărcare al aeronavelor au continmuat să reprezinte surse  de venit pentru companie. Însă, în condițiile unui management defectuos și a unor măsuri fiscale ce riscă să afecteze și mai mult compania aeriană, Tarom se apropie de un colaps total. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom