Connect with us

Sport

„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Stefan Petre

Published

on

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

Național

Compania națională aeriană TAROM riscă să intre în colaps din cauza măsurilor fiscale aprobate de Guvernul Ciolacu. „Legea austerității” taie din veniturile piloților, care sunt „pe picior de plecare”, iar compania riscă să se prăbușească.

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

  Ciolacu bate „ultimul cui” într-o companie de stat Așa-numita „lege a austerității” (Legea 226/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung), care impune noi taxe și elimină o serie de facilități financiare pentru IT-iști și angajații din construcții, lovește și în compania aeriană Tarom, și așa măcinată de un management defectuos. 


Aplicarea noilor măsuri fiscale diminuează veniturile piloților cu circa 60%, iar salariile angajaților pot ajunge la maximum 80% din valoarea lor actuală (cumulate cu sporuri, bonuri de masă, ore suplimentare/ore de noapte).Piloții Tarom își caută deja de muncăPiloții companiei Tarom se reorientează deja spre alte companii aeriene, în condițiile în care salariile prea puțin competitive vor fi și mai mult reduse. 


„Tarom se scufundă mai repede decât Titanicul”, a declarat Cezar Osiceanu, pilot al companiei aeriene. Comparativ cu veniturile personalului navigant al companiilor private, piloții Tarom au cele mai mici salarii. Noua lege a măsurilor fiscale va reduce și mai mult salariile acestora, situație în care compania aeriană a României riscă să rămână fără personal. 



CITEȘTE ȘI: 
Proştii strâng cureaua, lipitorile de partid sug în continuare bugetul. Acum vor telefoane de 1.000 de euro bucata!!!„Acceptarea unui sistem dualist de plată bazat pe salariu mic în lei și impozitat cu 16% dar și taxat cu 32% pentru CAS și CASS (6 mii 4 sute salariul fără sporuri a unui pilot comandant) și diurne în valută neimpozabile care produc un venit mediu net lunar de doar 4.500 euro în condițiile în care un copilot la Wizzair câștiga net 7 mii euro lunar, iar un comandat peste 10 mii! Aceasta deoarece grație managementului de tip corporatist și politic impus, dar fără pic de experiență în aviație, Tarom a înregistrat pierderi enorme”, arată sursa citată. 


Astfel, dacă un pilot comandant RyanAir pe Boeing are un venit minim de 10.000 euro net lunar, un pilot comandant Tarom pe același Boeing are un venit net mediu lunar de 4.500 euroExplicația pentru situația delicată a personalului navigant Tarom constă în sistemul de plată dualist, prin care salariul de bază (de 6.500 lei) este completat de sporuri și diurne (sporuri ce pot ajunge până la 14 mii de lei). De altfel, diruna în euro este acordată doar pentru cursele externe, ori în condițiile războiului din Ucraina, zborurile externe per pilot au scăzut. 



Sindicaliștii cer exceptarea Tarom de la prevederile „legii austerității”Recent, Sindicatul Unit TAROM a solicitat autorităţilor exceptarea companiei TAROM de la aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare întrucât aceste măsuri vor pune compania în „inferioritate concurenţială în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat”.Memorandumul a fost depus de sindicaliștii Tarom la Guvern și Ministerul Transporturilor, iar un memoriu privind neconstituționalitatea acestor măsuri a fost înaintat și Avocatului Poporului. De altfel, și angajații companiei au fost înștiințați de măsurile care le vor afecta veniturile, situație în care personalul navigant a început deja să se reorienteze spre companiile aeriene private. Recent, Sindicatul Unit Tarom SUT a transmis tuturor angajaților companiei o informare cu privire la efectele aplicării noii Legi a austerității 226/2023.Quo Vadis, Tarom? Planul de redresare al companiei Tarom (gestionat de Price Waterhouse and Cooper) pentru care s-au plătit sume enorme și a fost realizat de un personal prea puțin pregătit în acest sens a adus compania aeriană în impas. Mai mult, deși are un profit operațional substanțial, direcționarea fondurilor obținute este una incertă. În plus, o serie de aeronave sunt ținute la sol, chiar dacă figurează în documentația companiei aeriene. Pe hârtie Tarom dispune de 4 Airbus 318 în proprietate, dar scoase la vânzare de peste 4 ani;  8 modele Boeing 737, din care 4 seria 700, în proprietate și scoase la vânzare de 4 ani;  4 modele Boeing seria 800, achiziționate în leasing. În același timp, alte zece aeronave Airbus și Boeing sunt trase pe dreapta.CITEȘTE ȘI: 
Avertisment BNR. Rata inflației va crește în 2024, din cauza majorării și introducerii de noi taxePe surse, Tarom ar fi plătit dublul prețului de piață pentru 4 modele Boeing 737 seria 800 luate în leasing, în baza unui contract ce prevedea cumpărarea a 5 B 737 MAX.Auditul PW&C a fost un eșec, însă în baza lui Tarom a fost nevoită să închidă curse și rute tradiționale Fondurile par să aibă o destinație incertă în condițiile în care Tarom are un grad de încărcare mediu de peste 90% în sezonul de vară, ceea ce i-a adus un profit operațional foarte mare. Banii au fost obținuți în contextul creșterii prețurilor biletelor din industrie cu 30%, implicit și la Tarom. Reducerea personalului cu circa 500 de angajați și nivelul de încărcare al aeronavelor au continmuat să reprezinte surse  de venit pentru companie. Însă, în condițiile unui management defectuos și a unor măsuri fiscale ce riscă să afecteze și mai mult compania aeriană, Tarom se apropie de un colaps total. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Diana Petrescu

Published

on

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei și a performanței, găzduind pentru a doua oară o etapă din prestigiosul Campionat Mondial de SuperEnduro. Evenimentul promite să aducă laolaltă cei mai talentați rideri din lume, oferind spectatorilor un spectacol memorabil și încărcat de emoție.

Un test al celor mai buni: tehnică, rezistență și ambiție

SuperEnduro World Championship nu este doar o cursă – este o provocare extremă. Grand Prix-ul României, renumit pentru traseele sale dificile și obstacolele brutale din lemn, va împinge piloții la limita maximă a abilităților lor tehnice și fizice. Obstacolele spectaculoase, care includ bușteni, pietre și alte elemente concepute să testeze rezistența și coordonarea, transformă fiecare tură într-o adevărată luptă contracronometru.

Fiecare secundă contează, iar adrenalina va atinge cote maxime, deoarece cei mai buni rideri ai lumii se vor întrece pentru glorie și puncte importante în clasamentul mondial.

Mai mult decât o cursă: un spectacol complet

Etapa din România oferă mai mult decât competiția propriu-zisă:

  • Sesiuni de autografe: Fanii vor avea ocazia să întâlnească idolii acestui sport, să obțină autografe și să facă fotografii cu riderii de top.
  • Zone expoziționale: Descoperă cele mai noi echipamente, motociclete de ultimă generație și tehnologii avansate prezentate de branduri renumite din industria sporturilor motorizate.
  • Show-uri surpriză: Evenimentul va fi deschis cu spectacole speciale care vor pune în scenă cascadorii, demonstrații și momente unice de entertainment.

O experiență de neratat pentru toți iubitorii de sport

Indiferent dacă ești un fan devotat al sporturilor extreme sau cauți o activitate electrizantă pentru un weekend memorabil, Grand Prix-ul României din cadrul Campionatului Mondial de SuperEnduro este evenimentul pe care nu vrei să-l ratezi. Atmosfera explozivă din BTarena, energia mulțimii și spectacolul riderilor fac din această competiție o experiență unică.

Fii parte din spectacol!

Pentru a te asigura că nu pierzi niciun moment din această competiție spectaculoasă, cumpără-ți biletele din timp! Locurile sunt limitate, iar interesul pentru acest eveniment este uriaș.

  • Data: 18 ianuarie 2025
  • Locația: Sala Polivalentă BTarena, Cluj-Napoca

Vino să trăiești emoția Campionatului Mondial de SuperEnduro, să îți susții favoriții și să te bucuri de un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. România devine pentru o zi capitala mondială a sporturilor extreme – iar tu trebuie să fii acolo!

Pregătește-te pentru adrenalină, emoție și spectacol! Ne vedem la Cluj-Napoca!

 

CUMPARA BILETE din timp ->

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

Clujeanul Alexandru Bologa, Campion Paralimpic la Jocurile Paralimpice Paris 2024: Aur la Judo pentru România!

Dani Muresan

Published

on

Clujeanul Alexandru Bologa a reușit o performanță remarcabilă la Jocurile Paralimpice de la Paris 2024, cucerind medalia de aur la judo. Într-o finală spectaculoasă, Bologa l-a învins pe Shamey Yergali din Kazakhstan, printr-un Ippon de senzație, în doar 1 minut și 22 de secunde.

Această victorie aduce României prima medalie de aur la Jocurile Paralimpice din acest an și marchează apogeul carierei impresionante a sportivului clujean. După ce a câștigat medalii de bronz la Rio 2016 și Tokyo 2020, Alex Bologa a demonstrat că este un adevărat campion, urcând pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de la Paris.

Un palmares impresionant:

  • Paris 2024: Medalie de aur
  • Tokyo 2020: Medalie de bronz
  • Rio 2016: Medalie de bronz
  • Campion mondial și european în mai multe rânduri, cu patru titluri europene consecutive
  • Nenumărate victorii la Grand Prix-uri internaționale și competiții mondiale

Alex Bologa se află pe primul loc în clasamentul mondial din 2019, fiind antrenat de Gergely Tamas. Performanțele sale excepționale reconfirmă statutul său de favorit la nivel mondial, aducând încă o dată mândrie României.

Acest succes la Paris nu face decât să consolideze poziția lui Bologa în istoria sportului românesc și paralimpic internațional, demonstrând că determinarea și munca asiduă pot depăși orice limită.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Noul Bazin Olimpic din Cluj-Napoca va purta numele lui David Popovici și va fi finalizat în 2025

Dani Muresan

Published

on

Primarul Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunțat că noul bazin olimpic, aflat în construcție în zona Borhanci, va purta numele înotătorului David Popovici. Lucrările, care au început în primăvara acestui an, au un buget estimat la 28 de milioane de euro. Săptămâna viitoare este planificată începerea lucrărilor la fundație.

Acest bazin va avea trei niveluri și va putea găzdui competiții naționale și internaționale, datorită dimensiunilor sale olimpice. De asemenea, bazinul va fi deschis atât pentru sportul de masă, cât și pentru activități de performanță. Va dispune de locuri pentru 1.000 de spectatori, iar finalizarea construcției este prevăzută pentru sfârșitul anului 2025.

Finanțarea proiectului provine din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca.

David Popovici, campion olimpic la 200 m liber, speră ca succesul său la Paris să sporească atenția acordată sportului. El a subliniat necesitatea unor investiții mai mari în acest domeniu și s-a angajat să contribuie la promovarea sportului. Într-un mesaj adresat politicienilor, Popovici a accentuat importanța investițiilor în sport pentru a asigura o Românie educată și sănătoasă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite