Connect with us

Sport

„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Stefan Petre

Published

on

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

Național

Compania națională aeriană TAROM riscă să intre în colaps din cauza măsurilor fiscale aprobate de Guvernul Ciolacu. „Legea austerității” taie din veniturile piloților, care sunt „pe picior de plecare”, iar compania riscă să se prăbușească.

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

  Ciolacu bate „ultimul cui” într-o companie de stat Așa-numita „lege a austerității” (Legea 226/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung), care impune noi taxe și elimină o serie de facilități financiare pentru IT-iști și angajații din construcții, lovește și în compania aeriană Tarom, și așa măcinată de un management defectuos. 


Aplicarea noilor măsuri fiscale diminuează veniturile piloților cu circa 60%, iar salariile angajaților pot ajunge la maximum 80% din valoarea lor actuală (cumulate cu sporuri, bonuri de masă, ore suplimentare/ore de noapte).Piloții Tarom își caută deja de muncăPiloții companiei Tarom se reorientează deja spre alte companii aeriene, în condițiile în care salariile prea puțin competitive vor fi și mai mult reduse. 


„Tarom se scufundă mai repede decât Titanicul”, a declarat Cezar Osiceanu, pilot al companiei aeriene. Comparativ cu veniturile personalului navigant al companiilor private, piloții Tarom au cele mai mici salarii. Noua lege a măsurilor fiscale va reduce și mai mult salariile acestora, situație în care compania aeriană a României riscă să rămână fără personal. 



CITEȘTE ȘI: 
Proştii strâng cureaua, lipitorile de partid sug în continuare bugetul. Acum vor telefoane de 1.000 de euro bucata!!!„Acceptarea unui sistem dualist de plată bazat pe salariu mic în lei și impozitat cu 16% dar și taxat cu 32% pentru CAS și CASS (6 mii 4 sute salariul fără sporuri a unui pilot comandant) și diurne în valută neimpozabile care produc un venit mediu net lunar de doar 4.500 euro în condițiile în care un copilot la Wizzair câștiga net 7 mii euro lunar, iar un comandat peste 10 mii! Aceasta deoarece grație managementului de tip corporatist și politic impus, dar fără pic de experiență în aviație, Tarom a înregistrat pierderi enorme”, arată sursa citată. 


Astfel, dacă un pilot comandant RyanAir pe Boeing are un venit minim de 10.000 euro net lunar, un pilot comandant Tarom pe același Boeing are un venit net mediu lunar de 4.500 euroExplicația pentru situația delicată a personalului navigant Tarom constă în sistemul de plată dualist, prin care salariul de bază (de 6.500 lei) este completat de sporuri și diurne (sporuri ce pot ajunge până la 14 mii de lei). De altfel, diruna în euro este acordată doar pentru cursele externe, ori în condițiile războiului din Ucraina, zborurile externe per pilot au scăzut. 



Sindicaliștii cer exceptarea Tarom de la prevederile „legii austerității”Recent, Sindicatul Unit TAROM a solicitat autorităţilor exceptarea companiei TAROM de la aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare întrucât aceste măsuri vor pune compania în „inferioritate concurenţială în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat”.Memorandumul a fost depus de sindicaliștii Tarom la Guvern și Ministerul Transporturilor, iar un memoriu privind neconstituționalitatea acestor măsuri a fost înaintat și Avocatului Poporului. De altfel, și angajații companiei au fost înștiințați de măsurile care le vor afecta veniturile, situație în care personalul navigant a început deja să se reorienteze spre companiile aeriene private. Recent, Sindicatul Unit Tarom SUT a transmis tuturor angajaților companiei o informare cu privire la efectele aplicării noii Legi a austerității 226/2023.Quo Vadis, Tarom? Planul de redresare al companiei Tarom (gestionat de Price Waterhouse and Cooper) pentru care s-au plătit sume enorme și a fost realizat de un personal prea puțin pregătit în acest sens a adus compania aeriană în impas. Mai mult, deși are un profit operațional substanțial, direcționarea fondurilor obținute este una incertă. În plus, o serie de aeronave sunt ținute la sol, chiar dacă figurează în documentația companiei aeriene. Pe hârtie Tarom dispune de 4 Airbus 318 în proprietate, dar scoase la vânzare de peste 4 ani;  8 modele Boeing 737, din care 4 seria 700, în proprietate și scoase la vânzare de 4 ani;  4 modele Boeing seria 800, achiziționate în leasing. În același timp, alte zece aeronave Airbus și Boeing sunt trase pe dreapta.CITEȘTE ȘI: 
Avertisment BNR. Rata inflației va crește în 2024, din cauza majorării și introducerii de noi taxePe surse, Tarom ar fi plătit dublul prețului de piață pentru 4 modele Boeing 737 seria 800 luate în leasing, în baza unui contract ce prevedea cumpărarea a 5 B 737 MAX.Auditul PW&C a fost un eșec, însă în baza lui Tarom a fost nevoită să închidă curse și rute tradiționale Fondurile par să aibă o destinație incertă în condițiile în care Tarom are un grad de încărcare mediu de peste 90% în sezonul de vară, ceea ce i-a adus un profit operațional foarte mare. Banii au fost obținuți în contextul creșterii prețurilor biletelor din industrie cu 30%, implicit și la Tarom. Reducerea personalului cu circa 500 de angajați și nivelul de încărcare al aeronavelor au continmuat să reprezinte surse  de venit pentru companie. Însă, în condițiile unui management defectuos și a unor măsuri fiscale ce riscă să afecteze și mai mult compania aeriană, Tarom se apropie de un colaps total. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Sport

CFR Cluj își îndreaptă atenția către Cupa României după ce lupta pentru titlu se complică

Dani Muresan

Published

on

Sursa: Facebook/cfr1907

Echipa CFR Cluj și-a îndreptat atenția către obținerea celui de-al doilea trofeu intern, pe fondul unui parcurs dificil în lupta pentru titlu. După ce au înregistrat un eșec și o remiză în primele două etape ale play-off-ului, distanțându-se la 10 puncte de poziția de lider, jucătorii clubului clujean au recunoscut că prioritățile se îndreaptă către Cupa României. Cristi Manea a subliniat importanța acestei competiții în contextul sezonului actual, înaintea confruntării din sferturile de finală împotriva echipei Corvinul Hunedoara.

Este o competiție foarte importantă pentru noi în acest sezon. Ne pregătim serios pentru acest meci și vom aborda partida cu toată seriozitatea. Aceasta este frumusețea Cupei României – faptul că avem oportunitatea de a juca împotriva echipelor din ligile inferioare.

Am visat întotdeauna să câștigăm Cupa, însă nu am avut șansa să ne concentrăm pe ea anterior din cauza participării noastre în cupele europene. Dar anul acesta, câștigătoarea merge în Europa League, ceea ce face ca acest trofeu să fie și mai important pentru noi. În campionat mai avem 8 etape, iar totul este deschis. Vom vedea ce se întâmplă“, a declarat fundașul echipei CFR Cluj.

Partida din Cupa României între CFR Cluj și Corvinul Hunedoara este programată pentru marți, cu începere de la ora 19:30.

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami – Foto

Stefan Petre

Published

on

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami, unde se pregătește să își continue parcursul în turneul de tenis. Această călătorie marchează începutul unei noi etape în cariera sportivei noastre, iar fanii își așteaptă cu nerăbdare performanțele sale pe terenul de tenis.

Având în vedere că Miami este unul dintre cele mai importante turnee din calendarul tenisului mondial, este de așteptat ca Simona să fie pregătită să își pună în valoare abilitățile și să concureze la cel mai înalt nivel împotriva celor mai buni jucători din lume. Privind relaxată și concentrată în același timp, Simona pare hotărâtă să ofere o prestație memorabilă în competiția ce urmează.

Cu fiecare pas pe care-l face în această călătorie, Simona Halep demonstrează dedicarea și determinarea ei de a atinge cele mai înalte standarde în tenisul mondial. Fanii din întreaga lume o vor urmări cu sufletul la gură în fiecare meci și îi vor oferi sprijinul lor necondiționat în această nouă aventură sportivă.

Simona Halep campioana noastra

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

VIDEO: Maier Orosz Judith, Regina Înotului Românesc: 4 Medalii de Aur la Campionatele Mondiale de Natație Masters

Stefania Heinz

Published

on

Cu o voință de fier și un talent incontestabil, Maier Orosz Judith, o înotătoare din Cluj-Napoca, a demonstrat că vârsta nu este un impediment atunci când vine vorba de a atinge performanțe remarcabile în apă. La venerabila vârstă de 81 de ani, această sportivă a reușit să cucerească inimile și să încânte publicul la Campionatele Mondiale de Natație Masters, desfășurate în Doha, Qatar.

Evenimentul a adunat la start peste 2.500 de înotători din întreaga lume, competând în diverse categorii de vârstă. Cu toate că majoritatea concurenților erau mult mai tineri decât ea, Maier Orosz Judith a izbucnit în lumina reflectoarelor, demonstrându-și în mod convingător talentul și abilitățile în apa bazinului.

Clujeanca a fost o prezență dominatoare în competiție, cucerind nu mai puțin de patru medalii de aur în diferite probe. Performanța sa remarcabilă a adus o nouă dimensiune în cadrul competiției și a demonstrat că vârsta nu este un obstacol pentru realizările sportive de excepție.

Această poveste impresionantă nu este doar despre câștigarea de medalii, ci și despre dedicarea, perseverența și pasiunea pentru sport, care au ghidat-o pe Maier Orosz Judith de-a lungul întregii sale cariere. Prin succesul său, ea a inspirat și a motivat generații întregi de înotători, arătând că, cu determinare și efort, se pot obține rezultate remarcabile, indiferent de vârstă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite