Connect with us

Sport

Peste 2.500 de șoferi drogați și alți 7.500 de șoferi beți, „trași pe dreapta” de la începutul anului

Stefan Petre

Published

on

Peste 2.500 de șoferi drogați și alți 7.500 de șoferi beți, „trași pe dreapta” de la începutul anului. FOTO: Poliția Română/ Facebook

Actualitate

Condusul sub influența substanțelor interzise sau a alcoolului, noul sport național în România. Mii de șoferi beți și drogați au fost opriți în trafic doar anul acesta.

Peste 2.500 de șoferi drogați și alți 7.500 de șoferi beți, „trași pe dreapta” de la începutul anului. FOTO: Poliția Română/ Facebook

  Condusul sub influența drogurilor sau a alcoolului este o problemă tot mai gravă în România, iar accidentele produse de șoferi inconștienți „au curs” vara aceasta ca pe bandă rulantă. Cele mai recente cazuri sunt accidentele de la 2 Mai și din Sântimbru, care au luat fulgerător viețile unor tineri nevinovați. Poliția Română a anunțat astăzi că, de la începutul anului și până în prezent, la nivel național, în urma acțiunilor desfășurate de polițiștii rutieri, au fost prinși 2.564 de șoferi drogați și 7.551 de șoferi băuți. Cu toate acestea, în lipsa introducerii unor măsuri mai aspre și a unor politici publice care să arate toleranță zero față de aceste infracțiuni, șoferii „șmecheri”, deseori cu relații în partide sau în instituțiile statului pun în continuare în pericol viața celorlalți participanți la trafic, fie ei pietoni, alți șoferi sau pasageri.„De la începutul acestui an, polițiștii de combatere a criminalității organizate, împreună cu procurorii DIICOT, au desfășurat, la nivel național, 540 de acțiuni operative, în segmentul combaterii traficului de droguri, și efectuat 1.663 de percheziții domiciliare. Totodată, au fost reținute 843 de persoane, arestate preventiv 712 persoane și arestate la domiciliu 42 de persoane. În perioada de referință, au fost înregistrate 6.205 sesizări de natură penală, fiind efectuate activități în 13.274 de ordonanțe de delegare emise de către procurorii DIICOT”, a transmis IGPR, joi. Poliția Română se laudă cu „eficiența instrumentelor implementate” și cu „strânsa cooperare cu instituţiile de aplicare a legii”, însă întâmplările de zi cu zi arată altă realitate. Consumul de droguri a atins niveluri record în rândul populației în ultimii ani (trend confirmat de cifrele date publicității de Poliție) și un public consumator din ce în ce mai tânăr.„În urma acțiunilor desfășurate au fost scoase din piață aproximativ 570 de kg. de droguri, aproximativ 3 tone de precursori și 322.915 comprimate. Dintre acestea, droguri de mare risc: 88 kg și 19.588 de comprimate și droguri de risc: 438 kg și 56.627 de comprimate. Au fost descoperite 984 de plante de cannabis, și 635 kg masă verde. (…)  La nivelul laboratoarelor de analize și profil al drogurilor, sunt testate anual peste 20.000 de probe. Astfel, în anul 2021, au fost analizate 20.000 de probe, în anul 2022 – 22.000 de probe, iar în prima jumătate a anului în curs au fost analizate mai multe probe comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Probele analizate provin din activitatea de combatere a traficului și consumului de droguri, iar volumul de probe reflectă eforturile structurilor implicate în combaterea traficului de droguri pentru a reduce disponibilitatea substanțelor interzise pe piața neagră”, mai transmite Poliția Română.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite