Connect with us

Floresti

Clujenii, prinși în ambuteiaje kilometrice din cauza metroului! Ziua în care Floreștiul a înnebunit!

Cosmin Ardelean

Published

on

Haos în Florești: Strada Porii, paralizată de lucrările la metrou. Clujenii, prinși în ambuteiaje kilometrice!

Pe 20 martie 2025, o zi care a intrat în istoria neagră a traficului din Florești, strada Porii, o arteră vitală, a fost închisă timp de aproape șapte ore, din cauza lucrărilor la mult-așteptatul metrou. Deși anunțată din timp, măsura a provocat un haos de nedescris, transformând comuna în cel mai mare labirint urban din România.

Intre orele 09:30 și 16:00, șoferii au fost nevoiți să improvizeze rute ocolitoare, folosind străzile Teilor și Urusagului, transformate brusc în principalele artere de circulație. Rezultatul? Ambuteiaje kilometrice, claxoane asurzitoare și nervi întinși la maximum.

Deși reprezentanții primăriei au asigurat că au luat toate măsurile pentru a minimiza disconfortul, realitatea din teren a fost alta. Clujenii, obișnuiți cu traficul aglomerat din zonă, au fost puși în fața unei provocări și mai mari, pierzând ore prețioase în coloanele de mașini.

“A fost un coșmar! Am pierdut două ore ca să ajung la muncă”, a declarat un floreștean exasperat. “Promit metrou, dar ne blochează orașul!”, s-a plâns un altul.

Rețelele de socializare au fost inundate de mesaje furioase, clujenii cerând explicații și soluții. “Este inadmisibil! Trebuie să găsească o altă modalitate de a lucra!”, a scris un utilizator.

Deși strada Porii a fost redeschisă circulației la ora 16:00, ecourile acelei zile negre se resimt și acum. Clujenii se tem de viitoare închideri de străzi și cer autorităților să comunice mai bine și să ia măsuri pentru a evita haosul.

Facebook Comments Box

Administratie

Centura Clujului, aproape gata! Când scăpăm de infernul din trafic?

Cosmin Ardelean

Published

on

Centura Clujului prinde contur! Primul tronson, gata mai repede decât te-ai aștepta?

Lucrările la primul tronson al Centurii Metropolitane a Clujului avansează rapid, iar autoritățile speră că acesta va fi finalizat până la sfârșitul anului 2025.

Primarul Bogdan Pivariu a declarat că proiectul se află în faza finală de pregătire, iar lucrările pentru lărgirea Drumului Național Cluj-Florești sunt în plină desfășurare. Aceasta include o bandă suplimentară pe sens și piste pentru biciclete, ceea ce va fluidiza traficul și va încuraja utilizarea mijloacelor de transport în comun.

„Sper ca lucrarea să fie terminată în acest an. Lărgirea drumului și prioritizarea transportului public vor aduce un mare beneficiu comunității. Și noi avem proiecte complementare care susțin această infrastructură modernizată”, a declarat edilul.

Primul tronson al Centurii Metropolitane are 2 kilometri, iar lucrările sunt realizate de compania Viarom. Odată finalizată, această secțiune va îmbunătăți semnificativ mobilitatea în zonă, oferind o alternativă reală pentru traficul aglomerat dintre Cluj-Napoca și Florești.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Se mișcă pământul în Cluj! Ce se întâmplă cu lucrările la metrou?

Cosmin Ardelean

Published

on

Se sapă sub Cluj! Cum se pregătesc „cârtițele” pentru metrou și ce adâncime vor atinge

Lucrările pentru metroul din Cluj-Napoca intră într-o etapă crucială! După luni de planificare, constructorul anunță că încep pregătirile pentru săpătura tunelurilor și zidurile stațiilor. Primarul Emil Boc a declarat că, începând cu 25 februarie 2025, vor fi forați piloți pentru stabilizarea solului, iar în curând „cârtițele” (utilajele TBM – Tunnel Boring Machine) vor intra în subteran.

15 metri sub pământ – cum se va săpa metroul

Construirea unui metrou este o provocare tehnică de amploare, iar Clujul nu face excepție. Primul pas este realizarea puțului de lansare, adică punctul prin care TBM-ul va începe să sape tunelurile. Acesta va fi săpat la o adâncime de minimum 15 metri. În paralel, se vor turna pereți mulați pentru a preveni surpările și se vor fora piloți în zone cu teren instabil, precum Florești.

„Dacă ați observat, a apărut o lucrare suplimentară, impusă de teren. La stația Teilor a fost necesară o proiectare adițională, deoarece au fost observate mișcări de teren la peste 30 de metri distanță de zona de lucru. Aceste consolidări sunt esențiale pentru siguranța lucrărilor”, a explicat Emil Boc.

Lucrări suplimentare pentru siguranță

Pentru a evita riscurile de alunecare a terenului, specialiștii au decis să introducă piloți forați în apropierea stației 2, unde TBM-ul va intra în subteran. Aceste lucrări încep pe 25 februarie și se estimează că vor fi finalizate în martie.

„Nu putem să ne asumăm riscuri. Dacă nu stabilizăm terenul, săpăturile la 10-15 metri adâncime ar putea fi periclitate de posibile alunecări de teren. Este o decizie tehnică pe care trebuie să o respectăm”, a adăugat primarul Clujului.

Ce urmează?

După finalizarea acestor lucrări de consolidare, va urma introducerea propriu-zisă a TBM-ului și începerea săpăturilor pentru tuneluri. Deși mai este drum lung până când clujenii vor putea circula cu metroul, acest pas marchează începutul real al lucrărilor în subteran.

Așadar, metroul Clujului prinde contur! Cu „cârtițele” pregătite de acțiune, orașul se apropie tot mai mult de visul unui transport subteran modern.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Afaceri Cluj

Metroul de Cluj scumpește locuințele în Florești! Cât a ajuns metrul pătrat

Cosmin Ardelean

Published

on

Florești devine lux? Metroul umflă prețurile la apartamente mai ceva ca în Cluj!

Deși lucrările la metroul din Cluj-Napoca sunt abia la început, efectele se simt deja în piața imobiliară. Florești, comuna-satelit a orașului, înregistrează creșteri semnificative ale prețurilor la apartamente, ajungând chiar și la 2.000 de euro pe metru pătrat.

Prima stație de metrou va fi construită în Florești, iar acest detaliu este folosit de proprietari și dezvoltatori pentru a justifica noile prețuri. Nu doar cumpărarea unui apartament devine mai scumpă, ci și chiriile au explodat, cu greu găsindu-se oferte sub 300 de euro. În anunțurile imobiliare, proximitatea viitoarei stații de metrou este deja un argument de vânzare.

“Uite, de exemplu, un apartament de o cameră, 32 mp, se vinde cu 65.000 de euro, ceea ce înseamnă 2.000 de euro/mp. Un apartament de 3 camere ajunge la 106.000 de euro, adică 1.700 euro/mp. Dacă ne uităm în urmă cu 5-6 ani, vorbim de creșteri și de două-trei ori față de prețurile de atunci”, explică agentul imobiliar Sorin Sucală.

Floreștiul, supranumit „cartierul-dormitor” al Clujului, este, de fapt, cea mai mare comună din România. Deși apartamentele din Florești sunt încă la jumătate din prețurile Clujului, ele au ajuns mai scumpe decât în orașe mari precum Brașov, Timișoara, Sibiu sau Iași.

Potrivit unui raport al Băncii Mondiale, Florești este localitatea cu cea mai tânără și educată populație din România, iar creșterea prețurilor reflectă și cererea tot mai mare de locuințe în această zonă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite