Connect with us

Tehnologie

Aplicația WhatsApp Se Schimbă Radical După Data de 6 Martie

Dani Muresan

Published

on

În conformitate cu legislația europeană pentru piețele digitale, WhatsApp se pregătește să implementeze suportul pentru alte aplicații de chat până pe data limită de 6 martie. Această mișcare vine ca răspuns la cerințele Uniunii Europene, care a amenințat cu amenzi severe pentru platformele de chat care nu respectă această dată impusă încă din 2023.

Dick Brouwer, director pe partea de inginerie la WhatsApp, a declarat că compania este deja pregătită să ofere suport pentru alte aplicații de comunicare într-un efort de a se conforma noilor reguli impuse de legislația DMA (Digital Markets Act).

Suntem hotărâți să îndeplinim noile cerințe impuse de Uniunea Europeană și să oferim utilizatorilor noștri o experiență îmbunătățită de comunicare inter-aplicații“, a declarat Brouwer.

O preocupare majoră pentru WhatsApp în această tranziție este menținerea securității și a confidențialității utilizatorilor săi. Conform indiciilor găsite în codul versiunii beta, WhatsApp va introduce o funcționalitate care va separa discuțiile cu utilizatorii altor aplicații de cele purtate cu utilizatorii WhatsApp.

Brouwer a subliniat că este esențial să se faciliteze comunicarea cu alte aplicații, dar să se păstreze în același timp criptarea, un pilon al securității serviciului. Astfel, va exista o listă separată denumită “Third-party chats”, unde utilizatorii vor găsi discuțiile cu persoane care folosesc alte aplicații de comunicare.

Comunicarea cu utilizatorii altor aplicații va fi, de asemenea, opțională, astfel încât utilizatorii vor trebui să activeze manual această opțiune pentru a putea interacționa cu cei care preferă alte platforme de chat, cum ar fi Telegram.

Messenger, aplicația de comunicare a Meta, se află și ea sub incidența noilor reguli impuse de legislația DMA, fiind obligată să permită interoperabilitatea cu alte aplicații de chat. Astfel, aceste schimbări nu se vor limita doar la WhatsApp, ci vor afecta întreaga suită de produse ale Meta.

Cu peste 2,3 miliarde de utilizatori la nivel mondial și sute de milioane în Europa, WhatsApp își propune să rămână una dintre cele mai utilizate și securizate platforme de chat, adaptându-se continuu la noile reglementări și solicitări ale utilizatorilor săi.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Tehnologie

Dacia Hipster: viitorul urban prinde formă – mică, ușoară și 100% electrică!

Alex Campian

Published

on

Dacia Hipster Concept – design frontal modern și prietenos

Dacia aduce o nouă viziune asupra mobilității urbane prin conceptul Hipster – o mașină electrică mică, plină de viață, care combină spiritul liber cu simplitatea autentică. Cu un design modern și prietenos, inspirat de clasicele Mini și de stilul kei-cars din Japonia, Hipster este gândită pentru oameni activi, care iubesc orașul și vor să se bucure de libertate fără griji.

Compactă, dar surprinzător de spațioasă, Hipster promite o experiență de condus relaxată și plină de zâmbete. Caroseria sa ușoară este realizată din materiale reciclate, iar interiorul minimalist reinterpretează confortul într-un mod inteligent – fără exces, dar cu tot ce ai nevoie. Fiecare detaliu reflectă filosofia Dacia: practic, sincer și accesibil, dar cu un strop de curaj și inovație.

Hipster nu este doar o mașină, ci un simbol al viitorului urban – un partener de drum care inspiră, protejează mediul și transformă fiecare deplasare într-o experiență plină de energie pozitivă.

Caracteristici principale

  • Lungime: ~ 3 metri; lățime și înălțime în jur de 1,50-1,55 metri.

  • Greutate: sub 800 kg, cu ~20% mai puțin decât modelul Spring al Dacia.

  • Autonomie estimată: ~ 150 km; viteza maximă ~ 90 km/h.

  • Spațiu interior: patru locuri reale, portbagaj modular cu volum ce variază de la ~70 litr i pân ă la ~500 litri cu bancheta rabatată

Siguranță, design & simplificare

  • Structură „cub pe roți”: corp aproape cubic, volumul interior maximizat, extremităţi (roți) împinse spre margini pentru a folosi spațiul cât mai eficient.

  • Materiale reciclate: caroserie realizată dintr-un material denumit Starkle, care conține ~20% plastic reciclat din bara de protecție și borduri reciclate.

  • Dotări minimaliste: geamuri manuale, scaune din pânză, puțină electronică, mânerele ușilor înlocuite de curele, interior simplificat pentru a reduce costurile.

  • Conectivitate & accesorii: telefonul mobil poate funcționa ca cheie digitală şi centru multimedia; sistem modulabil „YouClip” pentru accesorii interioare.

Context & perspectivă

  • Preț estimat: sub 15.000 de euro, ceea ce îl face o candidatură credibilă pentru un EV „low-cost”.

foto: www.topgear.com

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Cluj-Napoca introduce semaforizare inteligentă cu senzori și AI pentru fluidizarea traficului

Alex Campian

Published

on

Semaforizare inteligentă cu AI la Cluj pentru trafic fluid

Municipiul Cluj-Napoca face un pas important spre transformarea în „oraș inteligent”, prin implementarea unui sistem de semaforizare bazat pe Inteligență Artificială, parte din proiectul european ZERO-MOVE – Zero Emission Mobility Initiatives. Noul sistem va utiliza senzori, algoritmi avansați, tehnologie 5G și IoT, cu scopul de a monitoriza și optimiza traficul rutier în timp real.

Tehnologie de ultimă generație pentru mobilitate urbană sustenabilă

Cu un buget de aproape 300.000 de euro, finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, Clujul va instala sisteme inteligente de semaforizare în intersecții cheie și la intrările în oraș. Acestea vor culege date despre fluxul de trafic, viteza și tipul vehiculelor, transmițându-le în timp real către o rețea care va regla automat semafoarele pentru a reduce ambuteiajele și timpul petrecut în trafic.

Introducerea sistemului „Green Wave” pentru reducerea emisiilor

Una dintre componentele inovatoare este sistemul „green wave”, ce permite sincronizarea semafoarelor astfel încât șoferii să întâmpine mai puține opriri în trafic. Această abordare va duce la o reducere semnificativă a emisiilor poluante, contribuind la un aer mai curat și la o mobilitate urbană eficientă.

Cooperare internațională pentru orașe verzi

Cluj-Napoca derulează acest proiect în parteneriat cu orașele Pécs (Ungaria) și Velenje (Slovenia), în cadrul unei inițiative coordonate de Pécs, cu un buget total de 1,5 milioane de euro. Obiectivul: dezvoltarea unor modele replicabile de transport urban durabil la nivel european.

În Cluj, proiectul este susținut de Centrul de Inovare și Imaginație Civică, care va desfășura campanii de conștientizare, ateliere și consultări publice privind mobilitatea verde – promovând mersul pe jos, ciclismul și transportul public.

Un model pentru viitorul mobilității în Europa

ZERO-MOVE își propune să creeze o Coaliție pentru Mobilitate Durabilă și un Policy Lab pentru testarea și reglementarea politicilor de transport urban, inclusiv pentru transportul de marfă. Modelul dezvoltat va putea fi adaptat în alte orașe europene care urmăresc reducerea emisiilor și creșterea eficienței traficului.

Proiectul are o durată de 18 luni și va transforma Clujul într-un exemplu de mobilitate urbană modernă, sustenabilă și digitalizată, aliniat cu obiectivele climatice ale Uniunii Europene.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Stiri

Dacia Bigster, la un pas să decoleze! S-a ridicat pe două roți la testele Euro NCAP

Alex Campian

Published

on

Noua Dacia Bigster la testele Euro NCAP: doar trei stele din cinci pentru SUV-ul românesc

Recenta sesiune a testelor de siguranță organizate de Euro NCAP a avut în prim-plan și mult așteptata Dacia Bigster, primul SUV de clasă compactă al producătorului român.

Cum s-a descurcat modelul în fața riguroaselor probe de impact?

După evaluările detaliate realizate de experții Euro NCAP, Dacia Bigster a obținut un scor de trei stele din cinci posibile – un rezultat modest comparativ cu standardele actuale. Evaluarea a fost împărțită astfel:

  • Protecția pasagerilor adulți: 27.7 puncte (69%)

  • Protecția copiilor: 42.0 puncte (85%)

  • Protecția pietonilor: 38.2 puncte (60%)

  • Sisteme de asistență la condus: 10.3 puncte (57%)

Astfel, Bigster devine nu doar cel mai puțin sigur model testat de Euro NCAP în 2025, ci și singurul care a obținut doar trei stele în această rundă de testări.

Un rezultat care ridică semne de întrebare, mai ales în contextul creșterii așteptărilor clienților în privința siguranței oferite de SUV-urile moderne.

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom