Connect with us

Turda

TurdaNews – Asfaltare pe strada Petru Maior?! Un consilier USR Turda a vrut să bage ”bețe-n roate” proiectului de asfaltare!

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Asfaltare pe strada Petru Maior?! Un consilier USR Turda a vrut să bage ”bețe-n roate” proiectului de asfaltare!

Subiectul asfaltării străzii Petru Maior din Turda este readus periodic pe agenda publică de către locuitorii de pe acea stradă. Firesc, într-un fel, pentru că este un demers care îi privește personal. Așa reacționează cetățenii și de pe alte străzi.
Citește și: Știrea Cititorului: Strada Petru Maior din Turda, ar putea fi o bună rută de ocolire dacă nu ar fi cratere ca pe Lună!”
Problema vine în momentul în care trebuie găsită o sursă de finanțare pentru a realiza acest lucru. Iar banii nu sunt deloc puțini. De la bugetul local sunt slabe șanse, în condițiile în care au trebuit suportate cofinanțările pentru alte proiecte europene, dar și plata către STP a unor datorii care provin de dinainte de 2016. Din credit, s-ar isca din nou discuții că se îndatorează Turda (nu intru acum în dedesubturile opoziției față de găsirea soluțiilor de finanțare). Și atunci, care-i soluția?! Evident, fondurile europene!
Administrația locală a identificat o soluție de acest gen. Și a elaborat un proiect de hotărâre, menit să pună bazele acestei investiții pe bani europeni. În spatele acestui proiect este o muncă mai elaborată, prin intermediul căreia s-a ajuns la această soluție de finanțare. Practic, este vorba de accesarea unor fonduri care să vizeze mobilitatea urbană, pornind de la ideea dezvoltării unei rute de transport în comun și pe acea zonă. Pentru că, altfel, nu se pot accesa bani europeni doar pentru asfaltare.

Extras din Proiectul de hotărâre care vizează asfaltarea străzii Petru Maior
Astfel de ”chichițe” au fost găsite și pentru asfaltările din cartierul Băi (care mai întâi a fost declarat ”zonă turistică”, tocmai pentru a se permite asfaltările pe bani europeni) și arterele principale din Turda, pe unde circulă autobuzele electrice (care și ele au fost cumpărate tot pe bani europeni, în cadrul unui proiect mai amplu de mobilitate urbană). Pentru că, altfel, turdenii puteau aștepta mult și bine lucrările de asfaltare, pentru că nu ar fi existat banii necesari unor lucrări care, în mod normal, s-ar fi întins pe o perioadă investițională de 20-30 de ani.
Cum am spus mai sus, ”chichița” pentru a se putea finanța din fonduri europene este legată de ideea de mobilitate urbană. Pentru că Uniunea Europeană finanțează astfel de proiecte. Asta implică gândirea unui traseu/rută pentru o linie de autobuz, cu achiziționarea autobuzelor aferente care să deservească noua rută (în principiu, nepoluante, pentru că asta este direcția în care s-a dezvoltat compania locală TUP Turda), dar și prezentarea unor studii concrete privind traficul pe viitoarea stradă modernizată. iar pentru elaborarea acestora s-a apelat la o firmă de specialitate, care întocmește astfel de documentații pentru proiecte pe fonduri europene.
Și încă o precizare importantă: când îți dorești asfaltarea unei străzi, iar banii europeni sunt vizați pe proiecte de mobilitate urbană, este obligatoriu ca strada respectivă, odată modernizată, să fie gândită și pentru transport alternativ (gen: piste de biciclete). Că altfel n-ai șanse să primești banii!
Proiectul care a concretizat această strategie a fost pus în dezbaterea Consiliului Local Turda în 11 august 2023. Și, culmea, s-a găsit un consilier de la USR Turda care opus ideii, pe motivul pueril că ”nu vor trece așa mulți bicicliști pe acolo”. Așa că Adrian Teban a solicitat retragerea tuturor proiectelor de hotărâre care vizau asfaltările unor străzi, pe bani europeni. Dacă s-ar fi produs acest lucru… adio asfaltări! Din fericire, însă, opoziția sa nu a avut câștig de cauză la vot.

Extras din Procesul Verbal al ședinței Consiliului Local Turda din data de 11.08.2023, cu discuțiile purtate între consilierul USR Turda, Adrian Teban și Codruța Bungărdean – șef serviciu finanțări externe din cadrul Primăriei Turda.
Citește și: Un exemplu de discuții sterile, în Consiliul Local Turda: Până la urmă, ce contează?! Câți bicicliști trec pe o stradă sau că strada va fi asfaltată?! (VIDEO)
În cele din urmă, proiectul a fost adoptat, alături de mai multe care vizau asfaltarea unor străzi din municipiu, pe bani europeni.
În 30 august 2023, președintele USR Turda, Ciprian Rigman, se întreba de ce strada Brâncoveanu nu poate fi cuprinsă într-un proiect de asfaltare pe fonduri europene. Asta după ce, cu câteva zile înainte, colegul său de partid tocmai s-a opus acestei idei, din motive puerile. C-așa-i politica la Turda…
Extras din ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Turda din 11.08.2023

Source link

Facebook Comments Box

Info

România Primește Trei Avioane F-16 Achiziționate din Norvegia, Staționate la Baza Aeriană Câmpia Turzii

Stefan Petre

Published

on

România Primește Trei Aeronave F-16 Fighting Falcon Achiziționate din Norvegia, Aterizate la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România din Norvegia au aterizat vineri, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, potrivit MApN

Prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent va asigura creșterea securității României prin intermediul Serviciului de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO.

Prin sosirea graduală, pe parcursul acestui an și a celui viitor, a celor 32 de aeronave multirol F-16 Fighting Falcon, care vor înzestra încă două escadrile ale Forțelor Aeriene, România își consolidează capabilitățile de apărare aeriană la un nivel adaptat provocărilor de securitate din regiune. Aceste aeronave vor avea un rol important în menținerea unei posturi aliate credibile de apărare și descurajare a oricărei agresiuni pe flancul estic și, la fel de important, vor asigura tranziția pentru forțele noastre aeriene către era generației a V-a – înzestrarea cu aeronavele F-35, a declarat ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr.

În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 20 aeronave F-16 achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.

Această este a doua serie de trei aeronave F-16 achiziționate de România de la Regatul Norvegiei și a pachetului de bunuri și servicii aferent, prima fiind recepționată la finalul lunii noiembrie 2023, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” de la Borcea.

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii). Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație (M6.X) cu avioanele F-16 din prima escadrilă, intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române. Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale de apărare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță şi modernizare a avioanelor F-16, prin compania Aerostar Bacău.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Turda

TurdaNews – Aeroportul Internaţional din München şi-a reluat operaţiunile. Sute de clujeni au fost afectați de sistarea zborurilor

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Aeroportul Internaţional din München şi-a reluat operaţiunile. Sute de clujeni au fost afectați de sistarea zborurilor

Aeroportul Internaţional din München, cel de-al doilea ca mărime din Germania, şi-a reluat operaţiunile marți după-amiază, după o nouă întrerupere cauzată de condiţiile meteorologice, ninsori şi ploaie îngheţată.
Compania Lufthansa transmite că restricții semnificative de zbor pe aeroportul din München ar putea fi menținute și în următoarele zile. Biletele de zbor de la sau spre München pot fi anulate gratuit, precizează compania de pasageri.
Mii de pasageri, majoritatea din alte țări, au rămas blocați pe aeroport începând de vineri, 1 decembrie, din cauza debutului sever al iernii.
Sute de clujeni au rămas blocați pe aeroport!

Luni, zborul din Frankfurt, operat de compania Wizz Air, trebuia să decoleze la ora 14:25, dar a fost întârziat inițial cu câteva ore din cauza ninsorilor.
Ulterior, pasagerii au primit un mesaj cu anularea zborului, fără ca angajații WizzAir să ofere asistență sau mai multe informații la fața locului.
Marți, nicio aeronavă nu a zburat de la Munchen, Germania spre Cluj-Napoca. De asemenea, nu au decolat nici avioanele spre orașul german.
Citește și:

Zboruri anulate de pe aeroporturile din Germania. Sute de clujeni au rămas blocați

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Turda

TurdaNews – Epidemie de rujeolă în România! Clujul se află în topul județelor cu cele mai multe cazuri!

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Epidemie de rujeolă în România! Clujul se află în topul județelor cu cele mai multe cazuri!

Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă în România, în urma creșterii „îngrijorătoare” a numărului de cazuri. Clujul se află în topul îmbolnăvirilor.
Având în vedere creșterea îngrijorătoare a cazurilor de rujeolă, precum și numărul mare de spitalizări în secțiile de pediatrie și boli infecțioase al copiilor infectați, Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național, pentru a face posibilă vaccinarea copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 și 11 luni, precum și recuperarea celor nevaccinați sau cu schema de vaccinare incompletă.
În acest moment, se înregistrează aproape 2.000 de cazuri la nivel național, în 29 de județe.
De asemenea, Ministerul Sănătății va derula o campanie de informare a părinților, împreună cu medicii de familie, pentru o mai bună aderență la programul de vaccinare.

De la 1 ianuarie și până în 30 noiembrie, în România au fost confirmate 1.855 de cazuri cu rujeolă, Clujul aflându-se printre cele șase județe/zone cu peste 100 de cazuri: Mureș – 628, Brașov – 339, București – 213, Cluj – 194 și Giurgiu – 147. În ultima săptămână, în județul Cluj s-au înregistrat 6 noi îmbolnăviri.
Rujeola este o boală infecțioasă, care se transmite cu ușurință mai ales la copiii nevaccinați, iar, uneori, evoluția este gravă și pot apărea complicații.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite