Connect with us

Turda

TurdaNews – Concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție vacante, la Primăria Turda

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție vacante, la Primăria Turda

MUNICIPIUL TURDA ORGANIZEAZĂ CONCURS ÎN DATA DE 26 SEPTEMBRIE 2023, ORELE 10,00 PENTRU OCUPAREA  FUNCȚIEI CONTRACTUALE DE EXECUȚIE VACANTE DE:
REFERENT M/I – 1 post, durată nedeterminată – Compartiment arhivă
Condiţii specifice de participare
– studii liceale sau studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat

– vechime în muncă: minim 3 ani și 6 luni
– raport de muncă cu durată normală a timpului de muncă (8h/zi)
Poate participa la concurs persoana care îndeplineşte următoarele condiţii generale prevăzute în HGR 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii; 
Calendarul concursului:

depunerea dosarelor de concurs în perioada1 – 14 septembrie 2023, ora 15
selecţia dosarelor de concurs şi afişarea rezultatelor selecţiei în perioada 15 –19 septembrie 2023
proba practică se va susţine în data de 26 septembrie2023, orele 10,00
afişarea rezultatelor probei practice în termen de maxim o zi lucrătoare de la data susţinerii probei
proba de interviu se va susţine în data de 29 septembrie 2023, orele 10,00
afişarea rezultatelor probei de interviu în termen de maxim o zi lucrătoare de la data susţinerii probei
afişarea rezultatelor finale în termen de maxim o zi lucrătoare de la data finalizării ultimei probe a concursului

După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba practică şi proba de interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi probei de interviul, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Soluţionarea contestaţiilor şi comunicarea rezultatelor la contestaţii se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Atribuțiile postului:
– Scanează documentele fizice pentru a le transforma în format electronic;
– Verifică calitatea scanărilor și corectează eventualele erori;
– Asigură stocarea sigură a documentelor în sistemul de arhivare electronică;

– Clasifică documentele electronice conform nomenclatorului de arhivar;
– Întocmește procese verbale de arhivare pentru fiecare lot de documente;
– Actualizează nomenclatorul de arhivare în funcție de necesități;
– Înregistrează toate documentele care intră și ies din arhivă în registrul electronic;

– Asigură integritatea datelor din registrul electronic;
– Etichetează și organizează documentele fizice în arhivă;
– Actualizează sistemul de localizare a documentelor pentru a permite căutarea eficientă. 
Bibliografia:

 OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: Art. 1 – 15

OG nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale,

Tematica: Art. 1 – 8

Legea   nr. 135/2007, republicată privind arhivarea documentelor în formă electronică

Tematica: CAPITOLUL III –  Furnizarea serviciilor de arhivare a documentelor în formă electronică, CAPITOLUL IV –  Crearea arhivei electronice, CAPITOLUL V –  Conservarea arhivei electronice, CAPITOLUL VI – Consultarea arhivei electronice 
Acte necesare la dosar:

a) formular de înscriere la concurs;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) curriculum vitae, model comun european.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit. e) este prevăzut în anexele anunțului.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.

Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Dosarele se depun la sediul Primăriei Municipiului Turda, P-ţa 1 Decembrie 1918, nr. 28, cam. 15 până la data de 14 septembrie 2023, orele 15. Dosarele se vor verifica de către comisia de concurs iar rezultatele selecției dosarelor se vor afişa la sediul şi pe site-ul instituţiei.

Informaţii suplimentare şi bibliografia necesară se pot obţine de la Biroul Resurse Umane, cam. 48, telefon 0264-317199.
Documente atașate
Formular de înscriere
Notă de informare GDPR
Model adeverință de vechime

Source link

Facebook Comments Box

Info

România Primește Trei Avioane F-16 Achiziționate din Norvegia, Staționate la Baza Aeriană Câmpia Turzii

Stefan Petre

Published

on

România Primește Trei Aeronave F-16 Fighting Falcon Achiziționate din Norvegia, Aterizate la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România din Norvegia au aterizat vineri, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, potrivit MApN

Prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent va asigura creșterea securității României prin intermediul Serviciului de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO.

Prin sosirea graduală, pe parcursul acestui an și a celui viitor, a celor 32 de aeronave multirol F-16 Fighting Falcon, care vor înzestra încă două escadrile ale Forțelor Aeriene, România își consolidează capabilitățile de apărare aeriană la un nivel adaptat provocărilor de securitate din regiune. Aceste aeronave vor avea un rol important în menținerea unei posturi aliate credibile de apărare și descurajare a oricărei agresiuni pe flancul estic și, la fel de important, vor asigura tranziția pentru forțele noastre aeriene către era generației a V-a – înzestrarea cu aeronavele F-35, a declarat ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr.

În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 20 aeronave F-16 achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.

Această este a doua serie de trei aeronave F-16 achiziționate de România de la Regatul Norvegiei și a pachetului de bunuri și servicii aferent, prima fiind recepționată la finalul lunii noiembrie 2023, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” de la Borcea.

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii). Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație (M6.X) cu avioanele F-16 din prima escadrilă, intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române. Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale de apărare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță şi modernizare a avioanelor F-16, prin compania Aerostar Bacău.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Turda

TurdaNews – Aeroportul Internaţional din München şi-a reluat operaţiunile. Sute de clujeni au fost afectați de sistarea zborurilor

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Aeroportul Internaţional din München şi-a reluat operaţiunile. Sute de clujeni au fost afectați de sistarea zborurilor

Aeroportul Internaţional din München, cel de-al doilea ca mărime din Germania, şi-a reluat operaţiunile marți după-amiază, după o nouă întrerupere cauzată de condiţiile meteorologice, ninsori şi ploaie îngheţată.
Compania Lufthansa transmite că restricții semnificative de zbor pe aeroportul din München ar putea fi menținute și în următoarele zile. Biletele de zbor de la sau spre München pot fi anulate gratuit, precizează compania de pasageri.
Mii de pasageri, majoritatea din alte țări, au rămas blocați pe aeroport începând de vineri, 1 decembrie, din cauza debutului sever al iernii.
Sute de clujeni au rămas blocați pe aeroport!

Luni, zborul din Frankfurt, operat de compania Wizz Air, trebuia să decoleze la ora 14:25, dar a fost întârziat inițial cu câteva ore din cauza ninsorilor.
Ulterior, pasagerii au primit un mesaj cu anularea zborului, fără ca angajații WizzAir să ofere asistență sau mai multe informații la fața locului.
Marți, nicio aeronavă nu a zburat de la Munchen, Germania spre Cluj-Napoca. De asemenea, nu au decolat nici avioanele spre orașul german.
Citește și:

Zboruri anulate de pe aeroporturile din Germania. Sute de clujeni au rămas blocați

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Turda

TurdaNews – Epidemie de rujeolă în România! Clujul se află în topul județelor cu cele mai multe cazuri!

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Epidemie de rujeolă în România! Clujul se află în topul județelor cu cele mai multe cazuri!

Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă în România, în urma creșterii „îngrijorătoare” a numărului de cazuri. Clujul se află în topul îmbolnăvirilor.
Având în vedere creșterea îngrijorătoare a cazurilor de rujeolă, precum și numărul mare de spitalizări în secțiile de pediatrie și boli infecțioase al copiilor infectați, Ministerul Sănătății a declarat epidemie de rujeolă la nivel național, pentru a face posibilă vaccinarea copiilor cu vârsta cuprinsă între 9 și 11 luni, precum și recuperarea celor nevaccinați sau cu schema de vaccinare incompletă.
În acest moment, se înregistrează aproape 2.000 de cazuri la nivel național, în 29 de județe.
De asemenea, Ministerul Sănătății va derula o campanie de informare a părinților, împreună cu medicii de familie, pentru o mai bună aderență la programul de vaccinare.

De la 1 ianuarie și până în 30 noiembrie, în România au fost confirmate 1.855 de cazuri cu rujeolă, Clujul aflându-se printre cele șase județe/zone cu peste 100 de cazuri: Mureș – 628, Brașov – 339, București – 213, Cluj – 194 și Giurgiu – 147. În ultima săptămână, în județul Cluj s-au înregistrat 6 noi îmbolnăviri.
Rujeola este o boală infecțioasă, care se transmite cu ușurință mai ales la copiii nevaccinați, iar, uneori, evoluția este gravă și pot apărea complicații.

Source link

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite