Connect with us

Turda

TurdaNews – Grindeanu vine cu noi precizări: Se dă în circulaţie între Cheţani şi Câmpia Turzii în această toamnă…

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Grindeanu vine cu noi precizări: Se dă în circulaţie între Cheţani şi Câmpia Turzii în această toamnă...

Duminică, fiind prezent la Prima News, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a venit cu noi precizări despre când vor fi dați spre circulație cei 15.7 kilometrii de autostradă Chețani-Câmpia Turzii.

Citește și: 70% stadiul fizic al lucrărilor pe lotul Chețani-Câmpia Turzii! Ne pregătim de inaugurare? (VIDEO)
Potrivit lui Grindeanu, se pare că lotul Chețani-Câmpia Turzii ar putea fi gata chiar în această toamnă, însă există un „dar”. Lucrările ar putea fi finalizate, iar lotul dat spre circulație doar dacă va fi vreme bună.

„Pe ceea ce am lucrat în 2022, am contractat acele sume de peste 10 miliarde euro, 10,6 miliarde ca să fiu mai exact. Asta înseamnă că anul acest şi anul viitor, minimul pe care să îl dăm în circulaţie să fie de 100 km pe an. Cred că, până la sfârşitul anului 2024, o să dăm cel puţin 250 de km de autostradă şi drum expres. Adică într-un an şi ceva.
Anul acesta se dau în circulaţie încă 31 km pe drum expres Craiova-Piteşti. Se dă, în 10 zile maxim, un lot în Transilvania, de la Nuşfalău la Suplacu de Barcău care este de 14 km şi se atinge acea bornă de 1.000 km de autostradă şi drum expres din România. Se dă în circulaţie între Cheţani şi Câmpia Turzii în această toamnă, cu un mic semn de întrebare, dacă va fi o toamnă ploioasă va fi dificil de terminat acest tronson, dacă nu va fi ploioasă, nu vor fi probleme”, a explicat Sorin Grindeanu, duminică, la Prima News.
Strabag-Geiger a lucrat de zor pentru ca acest lot să fie gata până la finalul anului
Reamintim că în luna Octombrie a anului 2022 a fost semnat contractul pentru cei 15.7 km de autostradă, după eșecul primei companii care a câștiga licitația și care a intrat în insolvență, lăsând lucrările la stadiul de 40%.
Prin urmare, asociația austro-germană Strabag-Geiger a semnat contractul și a primit termenul de 21 de luni până la finalizarea lucrărilor.

Astfel, dacă vremea va fi prielnică, constructorii vor reuși să finalizeze cei 15,7 km de autostradă care află în lucru de mai bine de 6 ani.
Mai mult decât atât, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii se arată mulțumit de evoluția lucrărilor, adăugând că și factorii locali de decizie din administraţia locală sunt satisfăcuți de noul constructor.
Ce alți kilometri de autostradă vor mai fi dați spre folosință anul acesta și anul viitor?
Ministrul Transporturilor a explicat că alți kilometri de autostradă sau drum expres care vor fi daţi în folosinţă anul acesta şi anul viitor.
„În jurul Bucureştiului pe A0 sunt două loturi de 35 km însumaţi şi dacă vor fi daţi în această toamnă va fi mai uşor. Tot ce ţine de A0 va fi dat în circulaţie. Tot la început de octombrie pe A0, cei 20 km de la DN1 până la DN2 în octombrie anul acesta, deşi termenul de finalizare e august 2024. Dar până în mai anul viitor ar trebui să se circule de la Craiova la Constanţa doar pe autostradă”, a completat ministrul Transporturilor.

De asemena, Grindeanu mai vine cu o veste bună în legătură cu lucrările de pe tronsonul Sibiu-Piteşti, declarând că aici lucrările sunt undeva la 50%.
„Mai pot să dau o veste bună. Am urmărit şi monitorizat tronsonul Sibiu-Piteşti pe capătul dinspre Piteşti, adică Piteşti-Curtea de Argeş sunt vreo 30 km, termenul de finalizare e 2025. La cum arată acum lucrările, sunt undeva la 50% şi se lucrează putem avea o surpriză acolo. Nu o spun, sunt rezervat, dar dacă se menţine ritmul de anul acesta, poate fi o surpriză plăcută să poată fi terminat inclusiv acel tronson până la finalul anului 2024”, a conchis Grindeanu.

Source link

Facebook Comments Box

Turda

Salina Turda se mărește cu încă 10.000 de metri pătrați, adăugând o nouă mină echipată cu 5 lifturi panoramice, un râu artificial și alei suspendate pentru o experiență inedită.

Diana Petrescu

Published

on

O nouă mină de 10.000 de metri pătrați va fi deschisă în curând pentru turiști. Este vorba despre Mina Iosif, care va include 5 lifturi panoramice, un râu artificial și mai multe alei suspendate. Cu o investiție de peste 25 de milioane de euro, autoritățile locale estimează că numărul turiștilor va fi dublat.

Mina Iosif, cunoscută și sub numele de Sala Ecourilor, a fost o sursă majoră de sare în zonă timp de 150 de ani.

„În prezent, mina poate fi vizitată doar de la nivelul balconului. Mina Iosif are o formă de clopot, a fost exploatată din 1740 și are o adâncime de 115 metri”, explică Mădălina Craiu, ghid la Salina Turda, pentru digi24.ro.

Lucrările de extindere sunt programate să înceapă anul viitor și vor dura doi ani, conform autorităților.

„Se va extinde pe aproximativ 10.000 de metri pătrați, iar finanțarea este estimată la 25,5 milioane de euro. Noua salină ar putea dubla numărul de vizitatori, atingând, conform estimărilor noastre, între 1,2 și 1,5 milioane de turiști anual”, a declarat Cristian Matei, primarul orașului Turda.

Reprezentanții Salinei Turda au anunțat revenirea la programul de toamnă pentru vizitatori. Astfel, obiectivul turistic va fi deschis zilnic între orele 9:00 și 17:00, cu ultima intrare permisă la ora 16:00.

„Toamna a sosit, iar școala începe!

Cu amintiri dragi din vara minunată care s-a încheiat, vă informăm că programul Salinei Turda, cel mai îndrăgit obiectiv turistic, va reveni la intervalul orar 09:00 – 17:00, cu ultimul acces în subteran la ora 16:00.

Vă așteptăm în continuare, zilnic, pentru momente de neuitat și experiențe fantastice!” au transmis oficialii Salinei.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Locuri de vizitat in Romania

FOTO – Lacul sărat din Cluj unde te poți scălda gratuit! Este o adevărată comoară, iar acum a fost curățat

Diana Petrescu

Published

on

Lacul Tarzan din Turda, un lac cu apă sărată renumit pentru proprietățile sale curative, a fost modernizat recent. Cu toate acestea, accesul rămâne gratuit, oferind astfel tuturor șansa de a beneficia de această comoară naturală.

La Turda, era de ceva vreme ”băltoaca”, extrem de sărată, dar abandonată de autorități, mai ales ca era ștrandul municipal lângă, cu taxă, și lacul ‘Tarzan’, cu acces general. Totuși, Tarzanul e mai pe nebuneală, aici pensionarii vor, firesc, liniște.

Lipseau dușuri, coșuri de gunoi, wc, foișoare, bănci, pontoane solide, nu improvizații, curățenie, gărdulețe care să delimiteze clar locurile de șezut de parcare.

În urma unui proiect câștigător de bugetare participativă, cu voturi online, dar mai ales offline, seniorii din toată țara se bucură de balta sărată, foarte sănătoasă pentru piele. Și nu doar ei, erau și destui copii din zonă si de vorbit se auzea în trei limbi, română, maghiară ori români. Lacul e decolmatat și mai adânc, curățenia exemplară, iar sarea, oricât de bună e ea, nu mai irită după ce te speli bine. Plus că nămolul în care ne distrăm constant vine mai ușor jos. Toaleta e de bun simt, mai ales când ai copii. Aș merge, dacă e buget, pe toaletă cu spălare automată, nu wc ecologic. Plus că aș mai pune explicații despre sărătura unde suntem, de ce e arie naturală protejată, iar mașinile le-aș muta si mai departe față de gărdulețul actual”, a explicat activistul Octavian Dohotaru.

Acesta a spus că proiectele de bugetare participativă ar trebui extinse.

Se pot face mult mai multe prin bugetare participativă si astfel de exemple să se multiplice cât mai tare, dar mai ales în adâncime. Discutăm cum putem face asta mâine, luni, ora 18, La Terenuri, în amfiteatrul cerut de mediul asociativ, alături de civici și candidați la alegerile locale. Mă bucur să moderez discuția de mâine, din partea Asociației Societatea OrganizatăSustenabil SOS, la invitația Consiliului Civic Local.

Mă bucur că am impulsionat introducerea bugetării participative în RO. Am ținut doar sa arăt un exemplu simplu, light, de vacanță, dar de care beneficiază anual zeci de mii de români, din vizita de azi la băi, pentru a arăta că merită revitalizat procesul la noi”, a mai spus Dohotaru.

Implicarea Directă a Comunității în Prioritizarea Cheltuielilor Locale: Bugetarea Participativă

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

România Primește Trei Avioane F-16 Achiziționate din Norvegia, Staționate la Baza Aeriană Câmpia Turzii

Stefan Petre

Published

on

România Primește Trei Aeronave F-16 Fighting Falcon Achiziționate din Norvegia, Aterizate la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România din Norvegia au aterizat vineri, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, potrivit MApN

Prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent va asigura creșterea securității României prin intermediul Serviciului de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO.

Prin sosirea graduală, pe parcursul acestui an și a celui viitor, a celor 32 de aeronave multirol F-16 Fighting Falcon, care vor înzestra încă două escadrile ale Forțelor Aeriene, România își consolidează capabilitățile de apărare aeriană la un nivel adaptat provocărilor de securitate din regiune. Aceste aeronave vor avea un rol important în menținerea unei posturi aliate credibile de apărare și descurajare a oricărei agresiuni pe flancul estic și, la fel de important, vor asigura tranziția pentru forțele noastre aeriene către era generației a V-a – înzestrarea cu aeronavele F-35, a declarat ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr.

În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 20 aeronave F-16 achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.

Această este a doua serie de trei aeronave F-16 achiziționate de România de la Regatul Norvegiei și a pachetului de bunuri și servicii aferent, prima fiind recepționată la finalul lunii noiembrie 2023, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” de la Borcea.

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii). Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație (M6.X) cu avioanele F-16 din prima escadrilă, intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române. Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale de apărare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță şi modernizare a avioanelor F-16, prin compania Aerostar Bacău.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite