Connect with us

Turda

TurdaNews – Primăria Turda: Concurs de recrutare pentru funcția de Consilier clasa I – Serviciul de executori bugetari

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție vacante, la Primăria Turda

UAT MUNICIPIUL TURDA  organizează în data de 10 octombrie 2023, orele 11 concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de:
1.Consilier, clasa I, grad profesional superior, Serviciul executori bugetari – 1 post
Condiţii de participare:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă,
Ramura de știință – Științe juridice sau economice
Domenii de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână
Probele concursuluit:
• selecția dosarelor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
• proba scrisă
• interviul se va organiza în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 10.10.2023, 11:00, Primăria municipiului Turda, Piața 1 Decembrie 1918, nr. 28
Perioada de depunere a dosarelor: 07.09.2023 – 26.09.2023
Persoană de contact: Arsene Gabriela Ligia, referent, tel. 0264317199, fax. 0264317081, e-mail: resurseumane@primariaturda.ro
Condiţiile generale de ocupare a posturilor sunt cele prevăzute la art. 465 din OUG 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Acte necesare la dosar conform prevederilor art. 49 din HG 611/2008:
a) formularul de înscriere;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în HGR 611/2008, anexa 2D trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexă şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.
Bibliografie și tematică:

Constituția României, republicată cu tematica TITLUL II -Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, CAPITOLUL II Drepturile şi libertăţile fundamentale TITLUL III, CAP.V- Administraţia publică

Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica CAP. I- Principii şi definiţii CAP. II- Dispoziţii speciale SECŢIUNEA I Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie SECŢIUNEA a II-a Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi

Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica CAP. II Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii

Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Partea a VI a: Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul I Dispoziţii generale şi Titlul II Statutul funcţionarilor publici

Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Titlul I – art. 1; CAP.I art 2, art. 3; CAP. II art. 8,  art. 9, art. 10, art. 11, art. 12 ; Titlul II – CAP. II art. 21 , art. 22, art. 23, art. 24, art. 25, art. 26 , art. 27; Titlul III – CAP. II ; CAP. III; CAP. IV art. 46, art. 47, art. 48, art. 49, art. 50, art. 51, art. 53 ; CAP. V art. 55, art. 56, art. 57, art. 58, art. 68, art. 69, art. 70, art. 70 ᵔ 1;  Titlul VII – CAP. I art. 152, art. 153, art. 154, art. 156, art. 157, art 159, art 160, art. 161; CAP. III art. 183;  CAP. IV art. 185; CAP. VII art. 215, art. 216, art. 217, art. 218, CAP. VIII, CAP. IX; CAP. X; CAP. XI; CAP. XII;

Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor,  cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul I Dispoziții generale, Capitolul II Constatarea contravenției, Capitolul III Aplicarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul IV Căile de atac, Capitolul V Executarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul VI Dispoziții speciale și tranzitorii

ORDIN   Nr. 447 din 13 iunie 2007 pentru aprobarea Procedurii privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
cu tematica Anexa 1 – Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 172 din OG 92/2003, privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Atribuțiile postului:
-preia de la executorii bugetari persoane fizice de pe fiecare sector, dosarele de executare în care s-a întocmit proces-verbal de constatare și declarare a stării de insolvabilitate, împreună cu dovada comunicării la debitor;
-ține evidența pe sectoare a dosarelor de executare în care s-a întocmit proces-verbal de constatare și declarare a stării de insolvabilitate;
-verifică în evidența fiscală trecerea corectă în starea specială, în evidența separată sau curentă după caz;
-întocmește anual adresele către instituții pentru verificarea stării de insolvabilitate pentru cei cu domiciliu în altă localitate;
-arhivează răspunsurile primite de la instituții în fiecare dosar de insolvabilitate;
-verifică anual sau periodic baza de date PATRIMVEN , pentru identificare loc de muncă sau conturi bancare și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-verifică anual sau periodic baza de date de la Casa de Pensii Cluj, pentru identificare loc de muncă sau dosar pensie și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-verifică anual sau periodic baza de date proprie cu impozitele și taxele locale pentru identificarea dobândirii unor bunuri impozabile și valorificabile noi și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-se deplasează pe teren și întocmește note de constatare privind starea materială a debitorilor insolvabili și identificarea unor bunuri valorificabile;
– în situația identificării unui loc de muncă, dosar pensie sau cont bancar nou, intocmeste somatii, adresa de infiintare  a popririi si instiintarea catre debitor, urmareste daca se vireaza sume și un exemplar îl arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-pentru popririle care nu se onoreaza, aplica procedura de atragere a raspunderii tertului poprit;
-intocmeste in termenul prevazut de lege deciziile de ridicare a masurilor asiguratorii sau executorii si le comunica tertilor popriti;
-instituie sechestre asupra bunurilor mobile si imobile ale debitorilor persoane fizice aflate in stare de insolvabilitate,la care se continua masurile de executare silita, le comunica acestora, le inscrie in evidenta fiscala si in registrul de evidenta a sechestrelor;
-inscrie sechestrele la Biroul de Carte Funciara sau la Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, dupa caz;
-intocmeste anunturile colective sau individuale pentru actele de executare emise si returnate, procesele -verbale de afisare prin publicitate si le inainteaza in termen pentru publicare pe site si la afisierul institutiei;
-confirma in evidenta fiscala somatiile, popririle si sechestrele instituite si comunicate debitorilor si inchide periodic ciclurile de executare silita la debitorii persoane fizice care si-au achitat debitele restante sau la care s-au operat compensari sau scaderi de debite;
-în situația efectuării de plăți voluntare sistematice, virări din popriri sau dobândirii de bunuri cu valoare mai mare decât a debitului și care pot fi valorificate, intocmeste documentatia pentru scoaterea debitorului din evidența separată și trecerea în evidența curentă si restituie dosarul de insolvabilitate executorului bugetar de sector;
-pe baza căutărilor, întocmește anual anexa cu debitele nou intrate, pe termene de plată si procesul-verbal aditional de insolvabilitate pe care il transmite debitorului sau fișa de verificare, menționând demersurile întreprinse;
-în cazul mutării domiciliului debitorului insolvabil în altă localitate, pe baza datelor furnizate de DEPABD, transfera dosarul executional unitatii administrativ-teritoriale si scade din evidenta separata sau curenta debitele transmise dupa primirea adresei de confirmare sau dupa trecerea termenului legal pentru raspuns;
-la împlinirea termenului de prescripție, întocmește procesul verbal de scădere din evidența separată sau curentă pentru debitorii insolvabili;
-verifică zilnic e-mailul serviciului Executori Bugetari, inregistreaza la intrari actele serviciului si le repartizeaza personalului, pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
-verifica titlurile executorii primite de la alte institutii de conformitate, le transmite spre debitare pe cele conforme si le restituie pe cele neconforme, verifica confirmarile de plata , pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
-transmite corespondenta Directiei impozite și taxe locale pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
Documente atașate
Formular de înscriere
Notă de informare GDPR
Model adeverință de vechime

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Scandal violent în parkingul Primăriei Cluj: O femeie a rupt bariera, a lovit un polițist și pe șoferul viceprimăriței

Alex Campian

Published

on

Un incident grav a avut loc joi, în jurul orei 11:00, în fața parkingului Primăriei Cluj-Napoca, unde o femeie din Turda a provocat un scandal de proporții. Femeia, aflată la volanul unui autoturism, a forțat accesul în parcarea subterană, a rupt bariera de intrare cu mâna și a devenit violentă atât cu șoferul viceprimăriței Oláh Emese, cât și cu un polițist sosit la fața locului.

Potrivit martorilor, femeia a devenit agresivă după ce a observat mașina viceprimăriței efectuând manevre de parcare. Convinsă că aceasta încearcă să-i „taie calea”, a pătruns pe contrasens și a tamponat vehiculul oficial de trei ori consecutiv, provocând pagube minore.

Șoferul viceprimăriței a coborât pentru a discuta cu aceasta, moment în care a fost agresat fizic de femeie. Spiritele s-au încins rapid: vizibil furioasă, conducătoarea auto a rupt cu mâna bariera de la intrarea în parking. Situația a escaladat și mai mult în momentul apariției unui echipaj de la Secția 1 Poliție, când femeia l-ar fi lovit și pe unul dintre polițiști.

Toată scena s-a desfășurat sub privirile celor două fetițe minore ale femeii, aflate pe bancheta din spate a mașinii.

La fața locului a fost solicitat și un echipaj medical de la Serviciul de Ambulanță Județean Cluj, însă nu a fost necesară intervenția acestuia. După calmarea situației, femeia a fost lăsată să plece acasă împreună cu copiii, dar s-a ales cu dosar penal pentru ultraj, iar șoferul agresat va depune, la rândul său, plângere pentru lovire.

De asemenea, va fi formulată o plângere penală pentru distrugerea barierei de acces.

Precizări oficiale de la IPJ Cluj

„În data de 29 mai, în jurul orei 11:00, un bărbat a sesizat Poliția Municipiului Cluj-Napoca cu privire la faptul că o persoană de sex feminin, aflată la volanul unui autoturism, ar fi acroșat un autovehicul în timp ce încerca să intre în parking. Ulterior, conducătoarea auto ar fi coborât din vehicul, devenind recalcitrantă cu șoferul, și ar fi forțat bariera de acces, provocând avarii”, a transmis Inspectoratul de Poliție Județean Cluj.

Ancheta este în desfășurare pentru stabilirea cu exactitate a circumstanțelor în care s-a produs incidentul.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Stiri

Acuzații grave la Cluj: Profesară, suspectată că a tras de păr și a umilit o elevă

Alex Campian

Published

on

O profesoară de la Școala Gimnazială Ciurila, județul Cluj, este cercetată penal după ce ar fi agresat fizic și verbal o fetiță de 10 ani. Potrivit procurorilor, incidentul a avut loc în timpul activităților desfășurate în cadrul programului educațional „Săptămâna Verde”.

Profesoara este acuzată că a tras-o de păr pe copilă, a trântit-o pe un scaun și a umilit-o în fața colegilor, adresându-i jigniri legate de statutul social și aspectul fizic.

„Inculpata M.A., în data de 08.05.2025, în jurul orei 12:30–13:00, în timp ce se afla în exercitarea atribuțiilor de serviciu ca profesor la Școala Gimnazială Ciurila, în cadrul activităților organizate de «Săptămâna Verde» la locul de joacă «Alsofulle Event, Playground & More» din satul Filea de Jos, a tras-o de păr pe eleva D.A.M., în vârstă de 10 ani, pe o distanță de aproximativ 4–5 metri. Ulterior, a trântit-o pe un scaun și i-a adresat injurii și cuvinte jignitoare, motivând că fetița ar avea un nivel de inteligență, statut socio-economic și aspect fizic inferior altor elevi”, a transmis Parchetul de pe lângă Judecătoria Turda.

Reținută și apoi plasată sub control judiciar

Femeia a fost reținută pentru 24 de ore în cursul zilei de miercuri, 21 mai 2025. A doua zi, procurorii au dispus plasarea sa sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile.

„La data de 21.05.2025, față de inculpata M.A. s-a dispus reținerea pentru 24 de ore de către organele de cercetare penală.
Prin ordonanța emisă de procurorul din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda, în aceeași zi a fost pusă în mișcare acțiunea penală împotriva acesteia, sub acuzația de:
Purtare abuzivă, conform art. 296 alin. (1) Cod Penal
Purtare abuzivă, conform art. 296 alin. (2) raportat la art. 193 alin. (1), (21), lit. a), b) și c) Cod Penal, cu aplicarea art. 38 alin. (1) și art. 77 lit. h) Cod Penal.
În data de 22.05.2025, s-a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, până la 20.07.2025 inclusiv.”

Cercetările continuă sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda, cu sprijinul polițiștilor de la Secția 9 Poliție Rurală Turda.

Sursa: Agerpress

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cultura

🔴 Minunea ascunsă de lângă Cluj! Ce se află la 120 de metri sub pământ?

Cosmin Ardelean

Published

on

Salina Turda, bijuteria subterană a Clujului! Ce atracții spectaculoase te așteaptă la 120 de metri sub pământ

Salina Turda rămâne unul dintre cele mai fascinante locuri din România, atrăgând anual peste 600.000 de turiști din întreaga lume. Aflată la doar 30 km de Cluj-Napoca, această minune a fost inclusă de CNN în topul celor mai impresionante destinații subterane, fiind depășită doar de un râu subteran din Filipine.

Un parc de distracții unic în lume, la 122 de metri sub pământ

Ce face Salina Turda atât de specială? Un parc de distracții subteran, amplasat în inima unei foste mine de sare! Vizitatorii pot experimenta:
🎡 O roată panoramică, de unde se poate admira întreaga salină.
🛶 Un lac subteran, perfect pentru plimbări romantice cu barca.
🎳 Bowling, biliard și locuri de relaxare, într-o atmosferă spectaculoasă.
🎭 Un amfiteatru subteran, unde sunt organizate concerte și evenimente speciale.

De la depozit de brânză la destinație de top

Salina Turda are o istorie fascinantă:
✔️ Exploatarea sării s-a încheiat în 1932.
✔️ A fost folosită ca adăpost în Al Doilea Război Mondial.
✔️ A devenit, pentru o perioadă, depozit de brânză.
✔️ A fost transformată în una dintre cele mai impresionante atracții turistice din lume.

Astăzi, turiștii pot coborî în salină cu un lift panoramic din sticlă, oferind o vedere spectaculoasă asupra pereților de sare, care strălucesc într-un joc fascinant de lumini.

O excursie de neuitat, la doar 30 de minute de Cluj

Salina Turda este destinația ideală pentru o escapadă de o zi, fie că vrei o doză de aventură, relaxare sau o lecție de istorie. Fiecare colț al acestui loc îmbină perfect trecutul cu modernitatea, oferind vizitatorilor o experiență unică și de neuitat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom