Connect with us

Turda

TurdaNews – Primăria Turda: Concurs de recrutare pentru funcția de Consilier clasa I – Serviciul de executori bugetari

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Concurs pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție vacante, la Primăria Turda

UAT MUNICIPIUL TURDA  organizează în data de 10 octombrie 2023, orele 11 concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de:
1.Consilier, clasa I, grad profesional superior, Serviciul executori bugetari – 1 post
Condiţii de participare:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă,
Ramura de știință – Științe juridice sau economice
Domenii de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână
Probele concursuluit:
• selecția dosarelor în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
• proba scrisă
• interviul se va organiza în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 10.10.2023, 11:00, Primăria municipiului Turda, Piața 1 Decembrie 1918, nr. 28
Perioada de depunere a dosarelor: 07.09.2023 – 26.09.2023
Persoană de contact: Arsene Gabriela Ligia, referent, tel. 0264317199, fax. 0264317081, e-mail: resurseumane@primariaturda.ro
Condiţiile generale de ocupare a posturilor sunt cele prevăzute la art. 465 din OUG 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Acte necesare la dosar conform prevederilor art. 49 din HG 611/2008:
a) formularul de înscriere;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia actului de identitate;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
e) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut în HGR 611/2008, anexa 2D trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexă şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.
Bibliografie și tematică:

Constituția României, republicată cu tematica TITLUL II -Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, CAPITOLUL II Drepturile şi libertăţile fundamentale TITLUL III, CAP.V- Administraţia publică

Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica CAP. I- Principii şi definiţii CAP. II- Dispoziţii speciale SECŢIUNEA I Egalitatea în activitatea economică şi în materie de angajare şi profesie SECŢIUNEA a II-a Accesul la serviciile publice administrative şi juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri şi facilităţi

Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica CAP. II Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii

Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Partea a VI a: Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul I Dispoziţii generale şi Titlul II Statutul funcţionarilor publici

Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare cu tematica Titlul I – art. 1; CAP.I art 2, art. 3; CAP. II art. 8,  art. 9, art. 10, art. 11, art. 12 ; Titlul II – CAP. II art. 21 , art. 22, art. 23, art. 24, art. 25, art. 26 , art. 27; Titlul III – CAP. II ; CAP. III; CAP. IV art. 46, art. 47, art. 48, art. 49, art. 50, art. 51, art. 53 ; CAP. V art. 55, art. 56, art. 57, art. 58, art. 68, art. 69, art. 70, art. 70 ᵔ 1;  Titlul VII – CAP. I art. 152, art. 153, art. 154, art. 156, art. 157, art 159, art 160, art. 161; CAP. III art. 183;  CAP. IV art. 185; CAP. VII art. 215, art. 216, art. 217, art. 218, CAP. VIII, CAP. IX; CAP. X; CAP. XI; CAP. XII;

Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor,  cu modificările și completările ulterioare cu tematica Capitolul I Dispoziții generale, Capitolul II Constatarea contravenției, Capitolul III Aplicarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul IV Căile de atac, Capitolul V Executarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul VI Dispoziții speciale și tranzitorii

ORDIN   Nr. 447 din 13 iunie 2007 pentru aprobarea Procedurii privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
cu tematica Anexa 1 – Procedura privind declararea stării de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, conform prevederilor art. 172 din OG 92/2003, privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Atribuțiile postului:
-preia de la executorii bugetari persoane fizice de pe fiecare sector, dosarele de executare în care s-a întocmit proces-verbal de constatare și declarare a stării de insolvabilitate, împreună cu dovada comunicării la debitor;
-ține evidența pe sectoare a dosarelor de executare în care s-a întocmit proces-verbal de constatare și declarare a stării de insolvabilitate;
-verifică în evidența fiscală trecerea corectă în starea specială, în evidența separată sau curentă după caz;
-întocmește anual adresele către instituții pentru verificarea stării de insolvabilitate pentru cei cu domiciliu în altă localitate;
-arhivează răspunsurile primite de la instituții în fiecare dosar de insolvabilitate;
-verifică anual sau periodic baza de date PATRIMVEN , pentru identificare loc de muncă sau conturi bancare și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-verifică anual sau periodic baza de date de la Casa de Pensii Cluj, pentru identificare loc de muncă sau dosar pensie și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-verifică anual sau periodic baza de date proprie cu impozitele și taxele locale pentru identificarea dobândirii unor bunuri impozabile și valorificabile noi și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-se deplasează pe teren și întocmește note de constatare privind starea materială a debitorilor insolvabili și identificarea unor bunuri valorificabile;
– în situația identificării unui loc de muncă, dosar pensie sau cont bancar nou, intocmeste somatii, adresa de infiintare  a popririi si instiintarea catre debitor, urmareste daca se vireaza sume și un exemplar îl arhivează la dosarul de insolvabilitate;
-pentru popririle care nu se onoreaza, aplica procedura de atragere a raspunderii tertului poprit;
-intocmeste in termenul prevazut de lege deciziile de ridicare a masurilor asiguratorii sau executorii si le comunica tertilor popriti;
-instituie sechestre asupra bunurilor mobile si imobile ale debitorilor persoane fizice aflate in stare de insolvabilitate,la care se continua masurile de executare silita, le comunica acestora, le inscrie in evidenta fiscala si in registrul de evidenta a sechestrelor;
-inscrie sechestrele la Biroul de Carte Funciara sau la Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, dupa caz;
-intocmeste anunturile colective sau individuale pentru actele de executare emise si returnate, procesele -verbale de afisare prin publicitate si le inainteaza in termen pentru publicare pe site si la afisierul institutiei;
-confirma in evidenta fiscala somatiile, popririle si sechestrele instituite si comunicate debitorilor si inchide periodic ciclurile de executare silita la debitorii persoane fizice care si-au achitat debitele restante sau la care s-au operat compensari sau scaderi de debite;
-în situația efectuării de plăți voluntare sistematice, virări din popriri sau dobândirii de bunuri cu valoare mai mare decât a debitului și care pot fi valorificate, intocmeste documentatia pentru scoaterea debitorului din evidența separată și trecerea în evidența curentă si restituie dosarul de insolvabilitate executorului bugetar de sector;
-pe baza căutărilor, întocmește anual anexa cu debitele nou intrate, pe termene de plată si procesul-verbal aditional de insolvabilitate pe care il transmite debitorului sau fișa de verificare, menționând demersurile întreprinse;
-în cazul mutării domiciliului debitorului insolvabil în altă localitate, pe baza datelor furnizate de DEPABD, transfera dosarul executional unitatii administrativ-teritoriale si scade din evidenta separata sau curenta debitele transmise dupa primirea adresei de confirmare sau dupa trecerea termenului legal pentru raspuns;
-la împlinirea termenului de prescripție, întocmește procesul verbal de scădere din evidența separată sau curentă pentru debitorii insolvabili;
-verifică zilnic e-mailul serviciului Executori Bugetari, inregistreaza la intrari actele serviciului si le repartizeaza personalului, pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
-verifica titlurile executorii primite de la alte institutii de conformitate, le transmite spre debitare pe cele conforme si le restituie pe cele neconforme, verifica confirmarile de plata , pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
-transmite corespondenta Directiei impozite și taxe locale pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
Documente atașate
Formular de înscriere
Notă de informare GDPR
Model adeverință de vechime

Source link

Facebook Comments Box

Turda

Salina Turda se mărește cu încă 10.000 de metri pătrați, adăugând o nouă mină echipată cu 5 lifturi panoramice, un râu artificial și alei suspendate pentru o experiență inedită.

Diana Petrescu

Published

on

O nouă mină de 10.000 de metri pătrați va fi deschisă în curând pentru turiști. Este vorba despre Mina Iosif, care va include 5 lifturi panoramice, un râu artificial și mai multe alei suspendate. Cu o investiție de peste 25 de milioane de euro, autoritățile locale estimează că numărul turiștilor va fi dublat.

Mina Iosif, cunoscută și sub numele de Sala Ecourilor, a fost o sursă majoră de sare în zonă timp de 150 de ani.

„În prezent, mina poate fi vizitată doar de la nivelul balconului. Mina Iosif are o formă de clopot, a fost exploatată din 1740 și are o adâncime de 115 metri”, explică Mădălina Craiu, ghid la Salina Turda, pentru digi24.ro.

Lucrările de extindere sunt programate să înceapă anul viitor și vor dura doi ani, conform autorităților.

„Se va extinde pe aproximativ 10.000 de metri pătrați, iar finanțarea este estimată la 25,5 milioane de euro. Noua salină ar putea dubla numărul de vizitatori, atingând, conform estimărilor noastre, între 1,2 și 1,5 milioane de turiști anual”, a declarat Cristian Matei, primarul orașului Turda.

Reprezentanții Salinei Turda au anunțat revenirea la programul de toamnă pentru vizitatori. Astfel, obiectivul turistic va fi deschis zilnic între orele 9:00 și 17:00, cu ultima intrare permisă la ora 16:00.

„Toamna a sosit, iar școala începe!

Cu amintiri dragi din vara minunată care s-a încheiat, vă informăm că programul Salinei Turda, cel mai îndrăgit obiectiv turistic, va reveni la intervalul orar 09:00 – 17:00, cu ultimul acces în subteran la ora 16:00.

Vă așteptăm în continuare, zilnic, pentru momente de neuitat și experiențe fantastice!” au transmis oficialii Salinei.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Locuri de vizitat in Romania

FOTO – Lacul sărat din Cluj unde te poți scălda gratuit! Este o adevărată comoară, iar acum a fost curățat

Diana Petrescu

Published

on

Lacul Tarzan din Turda, un lac cu apă sărată renumit pentru proprietățile sale curative, a fost modernizat recent. Cu toate acestea, accesul rămâne gratuit, oferind astfel tuturor șansa de a beneficia de această comoară naturală.

La Turda, era de ceva vreme ”băltoaca”, extrem de sărată, dar abandonată de autorități, mai ales ca era ștrandul municipal lângă, cu taxă, și lacul ‘Tarzan’, cu acces general. Totuși, Tarzanul e mai pe nebuneală, aici pensionarii vor, firesc, liniște.

Lipseau dușuri, coșuri de gunoi, wc, foișoare, bănci, pontoane solide, nu improvizații, curățenie, gărdulețe care să delimiteze clar locurile de șezut de parcare.

În urma unui proiect câștigător de bugetare participativă, cu voturi online, dar mai ales offline, seniorii din toată țara se bucură de balta sărată, foarte sănătoasă pentru piele. Și nu doar ei, erau și destui copii din zonă si de vorbit se auzea în trei limbi, română, maghiară ori români. Lacul e decolmatat și mai adânc, curățenia exemplară, iar sarea, oricât de bună e ea, nu mai irită după ce te speli bine. Plus că nămolul în care ne distrăm constant vine mai ușor jos. Toaleta e de bun simt, mai ales când ai copii. Aș merge, dacă e buget, pe toaletă cu spălare automată, nu wc ecologic. Plus că aș mai pune explicații despre sărătura unde suntem, de ce e arie naturală protejată, iar mașinile le-aș muta si mai departe față de gărdulețul actual”, a explicat activistul Octavian Dohotaru.

Acesta a spus că proiectele de bugetare participativă ar trebui extinse.

Se pot face mult mai multe prin bugetare participativă si astfel de exemple să se multiplice cât mai tare, dar mai ales în adâncime. Discutăm cum putem face asta mâine, luni, ora 18, La Terenuri, în amfiteatrul cerut de mediul asociativ, alături de civici și candidați la alegerile locale. Mă bucur să moderez discuția de mâine, din partea Asociației Societatea OrganizatăSustenabil SOS, la invitația Consiliului Civic Local.

Mă bucur că am impulsionat introducerea bugetării participative în RO. Am ținut doar sa arăt un exemplu simplu, light, de vacanță, dar de care beneficiază anual zeci de mii de români, din vizita de azi la băi, pentru a arăta că merită revitalizat procesul la noi”, a mai spus Dohotaru.

Implicarea Directă a Comunității în Prioritizarea Cheltuielilor Locale: Bugetarea Participativă

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

România Primește Trei Avioane F-16 Achiziționate din Norvegia, Staționate la Baza Aeriană Câmpia Turzii

Stefan Petre

Published

on

România Primește Trei Aeronave F-16 Fighting Falcon Achiziționate din Norvegia, Aterizate la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România din Norvegia au aterizat vineri, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, potrivit MApN

Prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent va asigura creșterea securității României prin intermediul Serviciului de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO.

Prin sosirea graduală, pe parcursul acestui an și a celui viitor, a celor 32 de aeronave multirol F-16 Fighting Falcon, care vor înzestra încă două escadrile ale Forțelor Aeriene, România își consolidează capabilitățile de apărare aeriană la un nivel adaptat provocărilor de securitate din regiune. Aceste aeronave vor avea un rol important în menținerea unei posturi aliate credibile de apărare și descurajare a oricărei agresiuni pe flancul estic și, la fel de important, vor asigura tranziția pentru forțele noastre aeriene către era generației a V-a – înzestrarea cu aeronavele F-35, a declarat ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr.

În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 20 aeronave F-16 achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.

Această este a doua serie de trei aeronave F-16 achiziționate de România de la Regatul Norvegiei și a pachetului de bunuri și servicii aferent, prima fiind recepționată la finalul lunii noiembrie 2023, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” de la Borcea.

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii). Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație (M6.X) cu avioanele F-16 din prima escadrilă, intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române. Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale de apărare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță şi modernizare a avioanelor F-16, prin compania Aerostar Bacău.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite