Connect with us

Turda

TurdaNews – Ce soluții dă Inteligența Artificială pentru rezolvarea problemei traficului auto din Turda? Și ce s-a făcut sau se face, concret?!

Calin Roman

Published

on

TurdaNews - Ce soluții dă Inteligența Artificială pentru rezolvarea problemei traficului auto din Turda? Și ce s-a făcut sau se face, concret?!

TurdaNews a testat 3 versiuni ale implementării Inteligenței Artificiale, ca soluții de conversație, pentru a afla răspunsul la întrebarea ”Cum se poate rezolva problema traficului auto prin Turda, județul Cluj?”. De precizat că toate versiunile testate, Google Bard, Microsoft Bing și Chat GPT, sunt în versiuni încă nefinalizate complet, care se află în diverse faze de testare.
Am consultat Google Bard, chatbot-ul conversațional generativ de inteligență artificială dezvoltat de Google, pentru a afla ce recomandă acesta pentru rezolvarea problemei traficului auto din Turda.
Iată ce a răspuns Google Bard:
”Turda este un oraș în creștere rapidă, iar traficul auto este o problemă din ce în ce mai mare. Există mai multe soluții care ar putea fi implementate pentru a rezolva această problemă, inclusiv:

• Îmbunătățirea transportului public: Turda are un sistem de transport public bine dezvoltat, dar ar putea fi îmbunătățit prin adăugarea de noi linii, extinderea orelor de funcționare și reducerea tarifelor. Acest lucru ar încuraja mai mulți oameni să folosească transportul public în loc de mașină personală.
• Investiții în infrastructură: Turda are nevoie de mai multe drumuri și străzi pentru a face față creșterii traficului. Aceste investiții ar trebui să fie făcute în zonele cu trafic intens, cum ar fi centrul orașului și zonele industriale.
• Promovarea transportului alternativ: Turda ar putea promova transportul alternativ, cum ar fi mersul pe jos, ciclismul și transportul alternativ. Acest lucru ar putea fi făcut prin construirea de mai multe piste pentru biciclete și trotuare, precum și prin oferirea de stimulente pentru utilizarea acestor moduri de transport.
Iată câteva soluții specifice care ar putea fi implementate în Turda:

• Construcția unei linii de tramvai care să lege centrul orașului de cartierele periferice. Acest lucru ar oferi o alternativă mai rapidă și mai convenabilă la mașina personală pentru locuitorii din aceste cartiere.
• Extinderea sistemului de piste pentru biciclete din Turda. Acest lucru ar încuraja mai mulți oameni să folosească bicicleta ca mod de transport.
• Creșterea taxelor de parcare în centrul orașului. Acest lucru ar descuraja utilizarea mașinii personală în zonele aglomerate.
Implementarea acestor soluții ar necesita investiții semnificative, dar ar fi benefice atât pentru locuitorii din Turda, cât și pentru mediul înconjurător.”

Am întrebat și chat-ul celor de la Microsoft Bing, care ne-a răspuns:
”O modalitate de a rezolva problema traficului din Turda, județul Cluj, este realizarea unui drum care să facă legătura între DN1 Turda-Cluj și A3 în zona Tureni. Acest drum ar avea rol de ocolire și ar rezolva problema traficului intens, mai ales după închiderea podului peste Arieș pentru lucrări de reabilitare. Administrația locală a municipiului Turda a găsit și o modalitate de a bloca traficul greu de tranzit prin oraș prin impunerea unei taxe la vehiculele de peste 3,5 tone. Cu toate acestea, această soluție a fost întâmpinată cu critici din partea șoferilor și a provocat congestionarea traficului în alte zone. În cele din urmă, o soluție pe termen lung la problema traficului din Turda ar necesita cooperare între autoritățile locale și investiții în dezvoltarea infrastructurii.”
De asemenea, am încercat și Chat GPT, care ne-a oferit un răspuns mai elaborat:
”Rezolvarea problemei traficului auto în Turda, județul Cluj, implică o abordare complexă și o colaborare între autorități locale, regionale și naționale. Iată câteva sugestii care pot contribui la ameliorarea situației:

1.Dezvoltarea infrastructurii rutiere: Construirea de noi străzi, artere și sensuri giratorii poate ajuta la fluidizarea traficului. Este important să se identifice punctele critice ale traficului și să se implementeze proiecte de infrastructură care să rezolve aceste probleme.
2.Transportul public: Îmbunătățirea serviciilor de transport public poate reduce numărul de mașini de pe șosele. Aceasta poate include extinderea rețelei de autobuze sau trenuri, introducerea unui sistem de tramvai sau metrou și asigurarea unor rute eficiente.
3.Promovarea alternativei la mașină: Încurajarea utilizării bicicletelor sau a mersului pe jos poate reduce congestionarea traficului. Realizarea de piste pentru biciclete și zone pietonale sigure poate fi o soluție.
4.Gestionarea parcărilor: Reglementarea parcărilor și construirea de parcări suplimentare pot descuraja folosirea mașinilor în zonele aglomerate și pot contribui la fluidizarea traficului.

5.Planificarea urbană inteligentă: Dezvoltarea urbană trebuie să țină cont de gestionarea traficului. Aceasta poate include crearea de zone mixte cu locuințe și locuri de muncă, astfel încât oamenii să nu fie nevoiți să parcurgă distanțe mari pentru a ajunge la serviciu.
6.Măsuri de control al traficului: Instalarea semafoarelor inteligente, a camereor de supraveghere pentru monitorizarea traficului și a sistemelor de avertizare a congestionării pot ajuta la gestionarea mai eficientă a fluxului de mașini.
7.Promovarea carpooling-ului și a vehiculelor electrice: Încurajarea oamenilor să împartă mașina sau să utilizeze vehicule electrice poate reduce numărul de mașini pe șosele și poate contribui la reducerea poluării.
8.Educație și conștientizare: Campanii de educație rutieră și de conștientizare cu privire la importanța reducerii traficului pot influența comportamentul conducătorilor auto.

9.Planificare a evenimentelor: În cazul organizării de evenimente mari în oraș, se pot lua măsuri suplimentare pentru a gestiona traficul, precum crearea de rute alternative sau oferirea de transport public special.
10.Cooperarea cu autoritățile învecinate: Este important să existe o colaborare între autoritățile din Turda și cele din orașele și comunele învecinate pentru a coordona eforturile de reducere a traficului în întreaga zonă.
Este important ca oricare soluție să fie adaptată la specificul local și să fie dezvoltată în urma unui proces de consultare cu comunitatea și experții în transport și urbanism. De asemenea, este esențială alocarea resurselor financiare și umane necesare pentru implementarea măsurilor propuse.”
Care au fost soluțiile implementate sau proiectate, la modul concret?
Cam asta zice Inteligența Artificială. Ce s-a întâmplat până acum sau este în curs de implementare, conform informațiilor concrete disponibile:

-s-a modernizat transportul public în comun, cu autobuze electrice noi, cumpărate pe bani europeni.
-s-au asfaltat sau sunt în curs de asfaltare arterele principale din Turda, unde sunt dezvoltate liniile de circulație ale autobuzelor.
-se crează piste de biciclete și se implementează sistemul public de bikesharing (închiriere biciclete).
-se dorește dezvoltarea parcului auto al TUP Turda, societatea de transport public de persoane, realizându-se noi rute interne, prin asfaltarea unor străzi (un exemplu: strada Petru Maior), dar și a unor legături externe cu Tureni, Mihai Viteazu, Călărași etc.

-se va construi un sistem park and ride (loc la marginea orașului, unde se vor parca autocarele și de unde vor fi preluați turiștii cu alte mijloace de transport în comun).
-s-a descurajat tendința de a merge înspre centru cu mașina personală (s-a redus numărul de parcări publice, prin implementarea planului de mobilitate urbană).
-se lucrează la drumul expres care va face legătura DN1 (Tureni) – A3 și care astfel va scoate transportul greu de tranzit (și nu numai) din Turda.
-se lucrează pentru proiectarea unor noi rute ocolitoare. Un exemplu ar fi ”centura” care va lega Turda – zona insudtrială (intrarea dinspre autostradă) de Câmpia Turzii – zona industrială, cu legătură la intrarea pe A3 de la Câmpia Turzii. Un alt exemplu este dorința de a se construi un drum de la intrarea în Turda, dinspre Câmpia Turzii, care să treacă dealul până în zona salinei, iar de acolo să facă legătura cu DN1 la ieșirea din Turda.

Source link

Facebook Comments Box

Turda

Salina Turda se mărește cu încă 10.000 de metri pătrați, adăugând o nouă mină echipată cu 5 lifturi panoramice, un râu artificial și alei suspendate pentru o experiență inedită.

Diana Petrescu

Published

on

O nouă mină de 10.000 de metri pătrați va fi deschisă în curând pentru turiști. Este vorba despre Mina Iosif, care va include 5 lifturi panoramice, un râu artificial și mai multe alei suspendate. Cu o investiție de peste 25 de milioane de euro, autoritățile locale estimează că numărul turiștilor va fi dublat.

Mina Iosif, cunoscută și sub numele de Sala Ecourilor, a fost o sursă majoră de sare în zonă timp de 150 de ani.

„În prezent, mina poate fi vizitată doar de la nivelul balconului. Mina Iosif are o formă de clopot, a fost exploatată din 1740 și are o adâncime de 115 metri”, explică Mădălina Craiu, ghid la Salina Turda, pentru digi24.ro.

Lucrările de extindere sunt programate să înceapă anul viitor și vor dura doi ani, conform autorităților.

„Se va extinde pe aproximativ 10.000 de metri pătrați, iar finanțarea este estimată la 25,5 milioane de euro. Noua salină ar putea dubla numărul de vizitatori, atingând, conform estimărilor noastre, între 1,2 și 1,5 milioane de turiști anual”, a declarat Cristian Matei, primarul orașului Turda.

Reprezentanții Salinei Turda au anunțat revenirea la programul de toamnă pentru vizitatori. Astfel, obiectivul turistic va fi deschis zilnic între orele 9:00 și 17:00, cu ultima intrare permisă la ora 16:00.

„Toamna a sosit, iar școala începe!

Cu amintiri dragi din vara minunată care s-a încheiat, vă informăm că programul Salinei Turda, cel mai îndrăgit obiectiv turistic, va reveni la intervalul orar 09:00 – 17:00, cu ultimul acces în subteran la ora 16:00.

Vă așteptăm în continuare, zilnic, pentru momente de neuitat și experiențe fantastice!” au transmis oficialii Salinei.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Locuri de vizitat in Romania

FOTO – Lacul sărat din Cluj unde te poți scălda gratuit! Este o adevărată comoară, iar acum a fost curățat

Diana Petrescu

Published

on

Lacul Tarzan din Turda, un lac cu apă sărată renumit pentru proprietățile sale curative, a fost modernizat recent. Cu toate acestea, accesul rămâne gratuit, oferind astfel tuturor șansa de a beneficia de această comoară naturală.

La Turda, era de ceva vreme ”băltoaca”, extrem de sărată, dar abandonată de autorități, mai ales ca era ștrandul municipal lângă, cu taxă, și lacul ‘Tarzan’, cu acces general. Totuși, Tarzanul e mai pe nebuneală, aici pensionarii vor, firesc, liniște.

Lipseau dușuri, coșuri de gunoi, wc, foișoare, bănci, pontoane solide, nu improvizații, curățenie, gărdulețe care să delimiteze clar locurile de șezut de parcare.

În urma unui proiect câștigător de bugetare participativă, cu voturi online, dar mai ales offline, seniorii din toată țara se bucură de balta sărată, foarte sănătoasă pentru piele. Și nu doar ei, erau și destui copii din zonă si de vorbit se auzea în trei limbi, română, maghiară ori români. Lacul e decolmatat și mai adânc, curățenia exemplară, iar sarea, oricât de bună e ea, nu mai irită după ce te speli bine. Plus că nămolul în care ne distrăm constant vine mai ușor jos. Toaleta e de bun simt, mai ales când ai copii. Aș merge, dacă e buget, pe toaletă cu spălare automată, nu wc ecologic. Plus că aș mai pune explicații despre sărătura unde suntem, de ce e arie naturală protejată, iar mașinile le-aș muta si mai departe față de gărdulețul actual”, a explicat activistul Octavian Dohotaru.

Acesta a spus că proiectele de bugetare participativă ar trebui extinse.

Se pot face mult mai multe prin bugetare participativă si astfel de exemple să se multiplice cât mai tare, dar mai ales în adâncime. Discutăm cum putem face asta mâine, luni, ora 18, La Terenuri, în amfiteatrul cerut de mediul asociativ, alături de civici și candidați la alegerile locale. Mă bucur să moderez discuția de mâine, din partea Asociației Societatea OrganizatăSustenabil SOS, la invitația Consiliului Civic Local.

Mă bucur că am impulsionat introducerea bugetării participative în RO. Am ținut doar sa arăt un exemplu simplu, light, de vacanță, dar de care beneficiază anual zeci de mii de români, din vizita de azi la băi, pentru a arăta că merită revitalizat procesul la noi”, a mai spus Dohotaru.

Implicarea Directă a Comunității în Prioritizarea Cheltuielilor Locale: Bugetarea Participativă

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

România Primește Trei Avioane F-16 Achiziționate din Norvegia, Staționate la Baza Aeriană Câmpia Turzii

Stefan Petre

Published

on

România Primește Trei Aeronave F-16 Fighting Falcon Achiziționate din Norvegia, Aterizate la Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu” din Câmpia Turzii

Trei aeronave F-16 Fighting Falcon achiziționate de România din Norvegia au aterizat vineri, în Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, de la Câmpia Turzii, potrivit MApN

Prin executarea apărării spațiului aerian național/NATO, pe timp de pace și în situații de criză, achiziția noului lot de avioane F-16 Fighting Falcon și a pachetului de bunuri și servicii aferent va asigura creșterea securității României prin intermediul Serviciului de Luptă Permanent – Poliție Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO.

Prin sosirea graduală, pe parcursul acestui an și a celui viitor, a celor 32 de aeronave multirol F-16 Fighting Falcon, care vor înzestra încă două escadrile ale Forțelor Aeriene, România își consolidează capabilitățile de apărare aeriană la un nivel adaptat provocărilor de securitate din regiune. Aceste aeronave vor avea un rol important în menținerea unei posturi aliate credibile de apărare și descurajare a oricărei agresiuni pe flancul estic și, la fel de important, vor asigura tranziția pentru forțele noastre aeriene către era generației a V-a – înzestrarea cu aeronavele F-35, a declarat ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr.

În prezent, Forțele Aeriene Române au în dotare 20 aeronave F-16 achiziționate în baza prevederilor Concepţiei de realizare graduală a capabilităţii de apărare aeriană în cadrul programului „Avion multirol al Forţelor Aeriene”.

Această este a doua serie de trei aeronave F-16 achiziționate de România de la Regatul Norvegiei și a pachetului de bunuri și servicii aferent, prima fiind recepționată la finalul lunii noiembrie 2023, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniță” de la Borcea.

Conform Concepției de realizare graduală a capabilității de apărare aeriană, în cadrul programului „Avion multirol al Forțelor Aeriene”, Guvernul României a atribuit Guvernului Regatului Norvegiei contractul de achiziție a 32 de aeronave F-16, cu suport logistic inițial și a unui a pachet de bunuri şi servicii complementar (de la Guvernul Statelor Unite ale Americii). Avioanele vor fi livrate în stare operațională, resursa disponibilă a acestora asigurând operarea lor pentru o perioadă de tranziție, de minimum 10 ani, către avioanele de generația a V-a, ceea ce face ca achiziția avioanelor de luptă norvegiene să reprezinte, în fapt, un transfer de capabilitate între două țări NATO aliate.

Aeronavele vor asigura îndeplinirea noilor cerințe existente la nivelul NATO, ulterior urmând a fi introduse în programul de modernizare la aceeași configurație (M6.X) cu avioanele F-16 din prima escadrilă, intrată deja în dotarea Forțelor Aeriene Române. Această soluţie asigură implicarea industriei naţionale de apărare pentru efectuarea lucrărilor de mentenanță şi modernizare a avioanelor F-16, prin compania Aerostar Bacău.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite